[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:57

Canter schreef:
MissJumpy, ik denk dat je zus er ook zo over denkt? Clown

Zal op zich wel al moet ik zeggen dat ze nog zo actief en druk is dat ik vrees dat het nog wel twee weken kan duren... Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:58

Goeiesmiddags! Ik ben weer terug. Helaas geen tijd om alles bij te lezen. Moet nog veel dingetjes regelen. Ik zag wel dat MM een nieuw paard heeft. Gefeliciteerd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 12:27

Hé Scummie! Welkom terug.
Goeie vakantie gehad?

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:28

Ibonn: Ik had het inmiddels uitgevonden...dacht ik zal eens bij de home pagina beginnen!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:16

Het is bijna weekend en ik weet nog niet of ik dan nog veel aan bokken toekom dus bij deze vast:

Lielle, prettige vakantie!!

En voor de rest een prettig weekend!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:07

Ja Lielle, fijne vakantie en Scum welkom terug!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:01

MM, gaaf beest!!!!

Lielle, fijne vakantie.

Scum.. Hoi! Haha!

Hebben jullie nog een goed idee voor mij?
Cheval is groot, lang en lomp. Dat is over het algemeen al wel bekend..
Daarbij heeft hij met de dressuur vaak moeite met zijn lichaam.
In de training gaat het de laatste tijd erg goed, hij loopt lekker over zijn rug en loopt alle oefeningen die je vraagt.. Maar daar komt dan wel bij dat ik hem in de dressuurtraining op pessoabit of gewoon dubbelgebroken bit met slof rij (in overleg met meerdere instructeurs).
De dressuurproeven lopen nog niet zo vlekkeloos. Ik heb hem nu op een dubbelgebroken watertrens lopen en het middenstuk is een half maantje. Maar hij kan op dit bit zo taai worden dat er weinig aan te beginnen is als je een L2 dressuurproef moet rijden met de cross. In de proef loopt hij net te hoog, drukt zijn rug weg en dan heb je als ruiter niks meer te vertellen.
Wie heeft een goed idee hoe ik dit wat kan verbeteren?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:22

iedereen bedankt voor de felicitaties en de wensen voor de vakantie. Ik meld me nu af voor de komende weken, iedereen veel plezier.

Sjaan, toch thuis zonder slof gaan rijden. Ik ken het probleem, heb het met Vos ook.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:40

Sjaan, ik herken je probleem ook. Ik ga mee met wat Lielle zegt. Thuis zonder slof en op een "normaal" bit aan de gang.
Mijn paard begint het nu te begrijpen, rij ook binnenbeen - buitenteugel en dat gaat ook al beter. Verder probeer ik der voorwaarts neerwaarts los te rijden, maar ik eindig altijd zo.

Ik merk dat ik der met galop beter voor elkaar krijg dus als het me mn rechtsom niet lukt galopeer ik aan, soms al na een 1/2 rondje. De moeilijkste tip is nog wel niet trekken, als hij begint te trekken.
Succes ermee.

Wollie, dat is super nieuws van Ollie.

Gomir hoe ging het met Nowie, zie je iig in Schoorl. Ik zag een aantal L/M combinaties (waarvan er een paar met behoorlijkwat kapsones) weer 2* in het B starten. Doe ik het misschien wat rustiger aan, maar ik zit nog in het L met mijn daar ga je mee verongelukken paard.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:03

Zie net op eventingport dat de teams van de junioren en youngriders bekend zijn.
Junioren
Het Europees Kampioenschap Junioren vindt plaats in het Zwitserse Avenches van 1 t/m 5 augustus.
Het team dat Nederlands op dit evenement gaat vertegenwoordigen bestaat uit:
Bobbie Bary (Alphen a/d Rijn) - Flying
Anouk Elferink (Sleeuwijk) - Narobi
Justin Maarse (Middenbeemster) - Pigoletta
Elaine Pen (Voorschoten) - Smoke

Young Riders
Bij de young riders hebben de volgende vijf combinaties zich gekwalificeerd voor deelname aan het EK dat van 23 t/m 26 augustus in Blair Castle (GBR) wordt gehouden.

Merel Blom (Breukelen) - Vive la Vie’s Rodeska of Tosca van de Peerdebos
Laraine Da Silva (Wassenaar) - Rush Calando
Ellen Kloos (Roosendaal) - Rovano Rex
Huub van der Mark (Wychen) - Exquis Idem du Roc
Iris Pemen (Rijsbergen) - Roosje Embregts

Leuk voor Justin dat hij er weer bij is, maar ik had ook niet anders verwacht Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:18

SGWollie gefeliciteerd met je modtitel Haha!
Lielle: Als je dit nog leest, fijne vakantie Doei!

Sjaan: Lastig hoor. Toch lijkt het mij ook slim om het met een ander toch wat vriendelijker bit te proberen.
Zal toch alleen maar beter gaan in de proef als je thuis met hetzelfde bit, etc rijdt.
Dressuurmatig rijden met een pessoabit probeer ik niet eens. Ik kan er niet lekker mee rijden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:20

wollie, hier ook nog even welkom bij de groentjes *LOL* Het is hier een kleurrijk topic *LOL*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:12

Galop met Cheval in de dressuurtraining is ook het fijnste, dus als je mij is ziet dressuren is het veel galop.. Knipoog
Vief, dat verschilt toch per paard. Cheval is erg lekker te rijden op een pessoabit. Hij geeft zich er snel over waardoor je niet iedere keer maar weer een gevecht krijgt. Tuurlijk moet een paard voorwaarts neerwaarts lopen, maar een pessoabitje rijdt wel lekker bij hem. Ik heb dan ook geen beton blokken in mijn hand ofzo.
Oa in overleg met Alice rij ik hem dressuurmatig met slof of met pessoa. Misschien is het een goed idee om hem eerst een half uur op pessoa te rijden en daarna over te gaan op gewoon een dubbelgebroken bit?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:29

Sjaan, ik heb heb je ooit gedacht aan een correctie bit?
Het paard van mijn moeder wordt er mee gereden omdat anders zijn tong een heel eind uit zijn mond hangt en hij heel dwars is, maar als Nick meerdere dagen achter elkaar hangerig is enzo, pak ik ook wel eens dat bit en dat lost een heleboel op.
En voor zover ik weet is het toegestaan met dressuur...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:50

moeilijk Sjaan, maar half om half zou ik niet aanraden!!
ik moet eerlijk bekennen dat ik best wel wat heb geprobeerd met Muis... moeilijk moeilijk...
nu heb een stom dubbelgebroken watertrens in en een beugelneusriem, die ik altijd gewoon vast had zitten!
mijn springinstructeur heeft er toen opgezeten en had het idee dat het dier geen druk kon verdragen! neusriem los (beide riempjes) handen wat hoger en vooral niet trekken Haha!
ze liep met haar hoofd omhoog,drukte de rug weg, maar eerlijk is eerlijk, ik had geen trekpaard meer! Tong uitsteken
nu heb ik een geweldig iemand die mij dressuurmatig helpt. en lopen wat ze doet Bloos gewoon op dat trensje en losse neusriem...
het probleem: mijn geduld Bloos Tong uitsteken
paar kleine foefjes en ik heb momenteel (ff afkloppen) een heel fijn dressuurmatig muisje onder me kont Haha!
helemaal over de rug en geen getrek en vasthouden meer Lachen
heb er alleen nog geen concours meer gereden(springen) dus dat is nog even afwachten Tong uitsteken

nu is cheval waarschijnlijk iets stugger en minder snel beledigd, maar ik ben/was heel erg wijs met dubbelgebroken watertrens van Rodrigo P. met half maantje, wat bij druk een stangwerking krijgt (soort van Dangerbit dus)
of misschien een enkel gebroken dun(onderleg) trensje
ik zou in ieder geval de slof er af halen en bitje nemen waarmee je dressuur mag rijden
doet hij ook zijn mond open?
dan zou je de beugelneusriem of een pullerneusriem kunnen proberen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:34

Keuring met Nowie was een beetje dubbel. De jury vond er niet veel aan, maar ik ben wel enorm trots op haar! Haha! Ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen zo voor het eerst op vreemd terrein tussen allemaal vreemde paarden. En ze heeft ook keurig braaf de hele dag(want John liep om 9 uur al te rennen) op de trailer gestaan! Lovers
Ben dus helemaal trots op haar. En gelukkig ben ik van plan om er een springpaard van te maken en niet om er alle dagen mee aan een touwtje rond te gaan rennen met vlechtjes in Haha!

Sjaan: ik zou het zo even niet weten. Heb het zelf met Urby thuis ook wel een beetje, maar ik denk dat je daar gewoon doorheen moet.

GvdT: ik weet iig een van de combinaties die je bedoeld, maar die kan er echt niet veel aan doen zelf. Paard laat haar aldoor zo zitten in de ring, echt heel sneu, ik zou hem allang de deur uit gedaan hebben Clown Thuis of met oefenparcours simpel een 1.20/1,30 rondrijden en dan op concours meters van tevoren al lelijk afslaan in een L-parcoursje dat amper op 1.05 staat...En als dat één keer is kun je het op een slechte dag gooien, maar consequent keer op keer toch echt niet

Zie je morgen!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 00:48

raakt beetje nieuwsgierig over wie het gaat Bloos Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:06

wat jammer Gomir. Heb je PB gelezen, kan me helemaal vinden in je laatste opmerking Knipoog

Sjaan, bitten wisselen zou ik zeker niet doen. Dan eerder beginnen met een kwartier met slof en dan slof eraf, maar eigenlijk helemaal zonder. Ik heb zelf goede ervaringen met een ongebroken trens, maar idd gewoon veel dressuurwerk gaan doen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:30

BT, ja mondje van Cheval gaat snel open.. Zijn een beugelneusriem en een pullerneusriem toegestaan in de dressuur?
Ik ga in ieder geval is aan het proberen.
Dubbelgebroken watertrens met half maantje (die ik toen van jou heb gekocht) loopt hij nu dressuur op en dat is me tot nu toe nog het beste bevallen. Daar is hij beter op te hanteren als een gewoon dubbelgebroken bit.
Dun enkel gebroken bitje of een correctie bit heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, dat ga ik nog is doen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:40

Hmm even gezocht, zo te zien in het wedstrijdregelement is een beugelneusriem niet toegestaan in de dressuur.
Een pullerneusriem is toch met een koord over de neus heen?
Mexicaanse neusriem dan, zou dat nog wat zijn?

Ik bedenk me wel dat dit soort dingen allemaal minimaal helpen, maar soms is het net dat kleine beetje waardoor het wel wil.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:50

En een gewone lage neusriem? Os wil ook erg makkelijk sterk worden en zijn muil wagenwijd open zetten, ik wil eigenlijk nog eens een lage neusriem proberen, begreep dat dat ook kan helpen??

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:26

lage kan ook, maar kan ook averechts werken, dat ze juist nog meer vast houden (wat die van mij dus ook doet)
pullerneusriem heet ook wel kineton neusriem...
maar misschien kan je dat als beste proberen door een sperriempje aan de bitringen vast te maken en dan bovenlangs over de neus... krijg je een zelfde effect ongeveer! waardoor je het paard gedeelte op de neus gaat rijden... dat mag natuurlijk niet in de ring, maar zo kan je misschien wel eens proberen hoe het paard reageert als het wat meer op de neus wrdt gereden!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:49

miss_jumpy schreef:
En een gewone lage neusriem? Os wil ook erg makkelijk sterk worden en zijn muil wagenwijd open zetten, ik wil eigenlijk nog eens een lage neusriem proberen, begreep dat dat ook kan helpen??

Bij Urby is het een wereld van verschil Ja
En als hij dan sterk wordt voor en eruit trekt krijg ik hem er iig weer veel sneller doorheen Ja

Lielle: fijne vakantie! Of ben ik nu in de war Clown
Ik ben evengoed nog trots op mijn puppy, vond haar vanmorgen nog net zo leuk als anders *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:31

Tot mijn erg grote vebazing en ik denk ook van mijn instructrice, pakt Nick het appuyeren nogal makkelijk op...
Gisteren zijn we er mee begonnen om van daaruit de keertwendingen soepeler te maken, die zijn echt nog steeds rampzalig, en Nick liep in stap al heel snel alsof we dat al vaker gedaan hebben en in draf pakte ze het ook verbazend goed op...
Ik heb dus toch een dressuur knollie!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:44

Laatst bijgewerkt door Sim op 14-07-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan foto's omgezet in links