[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:35

Wat een luxe, Kim!
Ik hoop dat er een leuk veulentje uit Nudine komt, waar ik over een paar jaar weer mee verder kan. Over 4 jaar zou Jer ook 11 zijn, dus als hij ooit verkocht zou moeten worden, is dat natuurlijk wel een mooie leeftijd! Maar voorlopig heb ik nog zoveel plezier van hem en zit er nog zoveel rek in, dat ik daar nog niet over nadenk!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:36

Ik wil met de merrie sportpredikaat halen en aangezien zij springgefokt is zal ik mijn moed bij elkaar moeten rapen voor het Z spr. Geloof dat zij Z+7 moet zijn. Als ik bedenk dat het M parc van zaterdag redelijk soepel ging moet het haalbaar worden. Wil wel Z2 dres met haar worden. Droom is ook nog om ooit Z SGW te worden maar dat is minder realistisch dan Z dres/spr.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:37

kimdepim schreef:
@ Rowo: Dat verkopen vind ik dan weer niet zo leuk ;). Een jong paard opleiden vind ik wel weer leuk :). Er staat alweer 1 te wachten op mij hier thuis.

Maar ja, wat moet je anders als je 'uitgereden' bent of op je top zit? Op hun 8e al met pensioen of als fokmerrie vind ik dan ook weer zo zonde. Zoals Calypso: die nieuwe eigenaren zo gek met dat paard, daar kan ik wel van genieten :j

@ billy: gefeliciteerd met de PROK van de 3 jarige :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:40

Verkopen heb ik ook niet veel moeite mee. Voor een leuk bedrag kan ik wel wat weer kopen en opleiden. Ga toch niet hoger dan Z2 of zo starten. Heb nu paarden die ik wil houden tot doel bereikt is

@ billy gefeliciteerd met de PROK :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:08

Billy: Gefeliciteerd met de PROK!
Leuk om te lezen wat iedereen zijn doelen en ideeën in de wedstrijdsport zijn.

Mijn doelen zijn om zelf zoveel mogelijk te leren en mijn paard en mezelf te rijden tot het niveau wat voor ons het hoogst haalbare is. Wat dat hoogst haalbare niveau is durf ik geen uitspraken over te doen, in de dressuur zie ik wel hoe ver we komen maar wil eerst maar eens in de M proberen te komen in het springen en de sgw. Ook al blijft Z-sgw ook wel een stiekeme droom :o .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:17

Als jullie zo doorgaan, Evie, start je volgend jaar Bathmen Z ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:21

Nou eerst maar eens zien hoe we het er in de M vanaf gaan brengen :+ , de stap van de L naar de M is in mijn ogen toch een stuk groter dan de stap van B naar L.
Ik moet voor zowel het M crossen als het M springen eerst nog wat meer lef en techniek gaan kweken :Y) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:32

Dat is inderdaad een groter verschil (denk ik, heb nog? nooit M gereden) :j Maar je hebt natuurlijk wel een lekker safe paard! Komt goed hoor!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:39

Jeeh, jullie hebben lekker doorgeklept!

Ik las iets over naar wedstrijd gaan voor de punten. Moet eerlijk zeggen dat ik ook alleen start om de punten te halen. Met Trakkie maak ik nog wel kans op prijs, maar met Hetje moet ik realistisch blijven :D Alhoewel hij zichzelf nu wel heeft veroordeeld tot dressuurwedstrijden deze winter. :D
Ik wil van het winter echter toch vooral gaan springen. Als ik thuis kom heb ik gelijk daarna al weer lekker wat parcourtjes op het programma staan. Hoop toch van het winter nog Z springen te kunnen starten met Het en M met Amati. Heb met Het de punten, maar wil eerst echt weer fijn M rijden. Heb al te lang geen M meer gereden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:06

met de sgw in hattem hadden ze ook nette geldprijzen, was 8e en had nog 20 euro!

Met Wiso wil ik graag Z springen worden en in de dressuur en sgw zo ver mogelijk (maar toch ook minimaal) M dr en M sgw
Mijn doel op dit moment is om in elk geval in elke klasse Z te zijn, met dressuur is dat al gelukt terwijl ik helemaal geen dressuur ruiter ben!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:15

*Egopost*

Paard is helemaal goed *\o/* Ik moet nu de aankomende week opbouwen tot het niveau voor de blessure en als hij dan goed blijft is er niets aan de hand!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:16

Wat superfijn Mootje!!!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:18

Blij voor Mootje :#

En voor Billy! Gefeliciteerd :D

Ik kachel gewoon nog even lekker rond met Wolles. Merk dat echt fanatiek rijden er nu gewoon niet in zit... Studie en andere dingen gaan soms gewoon voor. En ben sommige weken al lang blij dat ik het allemaal kan combineren.. Echt fanatiek ermee bezig zijn lukt nu gewoon niet helemaal en heb me daar inmiddels bij neergelegd :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:19

Supernieuws Mootje! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:21

Billy, Gefeliciteerd met de Prok van je 3-jarige Roven!
Caro, Met verkopen of wegbrengen heb ik ook geen moeite... Een nieuwe uitdaging vind ik ook wel leuk!
Sannn, Heb jij inmiddels al bericht van de KNHS? Ikke nog niet.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:23

Super Mootje

@ BVW Dat doel heb ik ook. Alle klasse Z. De dressuur heb ik al (Z2).

De dressuur vind ik met vorige paard uiteindelijk wel leuk want ik had heb wissels tot om de 2 aangeleerd. Begin eners, pirouette en stukje passage. Dan is het leuk. Met merrie en ruin ben ik wel met arbeidspirouette bezig

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:36

Wat fijn Mootje *\o/* !

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:39

Mootje schreef:
*Egopost*

Paard is helemaal goed *\o/* Ik moet nu de aankomende week opbouwen tot het niveau voor de blessure en als hij dan goed blijft is er niets aan de hand!

Super fijn Mootje, lekker weer aan de slag dus :D

@ vief: k vind het ook maar knap hoe je alles doet met paard, studie, vrienden en een vriendje die aan de andere kant van het land woont.

En de ambitie voor het Z heb ik alleen in de dressuur. Simpelweg omdat ik Z spr en Z SGW niet durf :+

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:58

Ik vind het net knap dat jullie elke keer maar weer die jonge paarden inrijden en daarna doorleren..
Ik was altijd blij met de oude wedstrijdpaarden van Madelene, die wisten precies wat ze moesten doen (of niet ;)) en ik vond het wel super fijn om daar van te leren! Een beetje in het B rondhobbelen een paar keer per jaar. Ik heb nooit echt hogere ambities gehad omdat ik al blij was als ik die paar wedstrijden kon rijden.
Helaas moest ik vorig jaar door het bestuur van de studievereniging (en door de blessure van Nanea) met mijn laatste wedstrijden stoppen. Dat deed me wel zeer, maar ik moest even wat prioriteiten verleggen. Afgelopen jaar heb ik ook vrij weinig gereden, maar nu wil ik weer wat fanatieker aan de gang, het liefst ook wedstrijden rijden. Alleen is er nu niet echt meer een paard beschikbaar daarvoor..

Mootje: fijn dat je weer aan de slag kunt!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:18

Mo wat super nieuws :D *\o/*
Dorien ook nog gefeliciteerd met je PROK merrie!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:20

De clinic vandaag was superleuk! Marian Dorresteijn vertelde het heel erg leuk en je kon echt goed zien wat ze vertelde. Ga nu als een haas richting Ermelo...

Hier heb je idd geen prijzengeld, alleen met springen bij de paarden. Bij de pony's zijn het zowiezo alleen maar bekers en rozetten, en bij de paarden dressuur ook een beker en een rozet, soms een beetje geld op de grotere concoursen. Prijzengeld op SGW vind ik ook heel erg hoog!

Filerijden is idd vervelend Noor!
Pff, das laat TG!
Super dat Corion weer goed is Mootje!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:24

shanouk hoeveel inschrijfgeld betaal je dan?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:55

Wat een geweldig nieuws Mootje!!!

Verder wel bijgelezen maar geen tijd om te reageren, moet zo eten koken.....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:25

rowo schreef:
En de ambitie voor het Z heb ik alleen in de dressuur. Simpelweg omdat ik Z spr en Z SGW niet durf :+

Rowo, je bent niet de enige hoor! Ik durf Z springen en Z sgw ook niet! Het Z heb ik al gehaald, maar mijn ambitie is om het ook te halen met projectje Weltsieger.

Mootje: fijn dat je weer lekker aan de slag kunt!
Vief: jij hebt het ook altijd enorm druk. Dan moet je prioriteiten stellen en ik snap dat dan niet ligt bij fanatiek wedstrijden rijden.
Billy: gefeliciteerd met het behalen van het prok-certificaat bij je merrie!
Snoekiej: fijn dat de clinic van Marian Dorrestijd leuk en leerzaam was. Veel plezier in Ermelo!
Noor: filerijden is idd vervelend!
TG: pfff dat is echt laat! Hebben we ook ooit 1x keer gehad en toen liep de wedstrijd 2 uur uit. Uiteindelijk gestart dus na middernacht. Echt niet te doen!
Caro: leuk dat je met je vorige paard zo ver bent gekomen met het aanleren van de oefeningen.
Kim: het is ook gewoon koud!

Ben vanmiddag met het lesgeven echt enorm nat geregend. Het was droog toen ik begon, maar daarna begon het enorm te plenzen. Na anderhalf uur was ik dus echt doorweekt! Ben thuis snel de douche in gegaan om op te warmen.

Las nog wat over wedstrijden en prijzengeld. De kleinere wedstrijden (dressuur paarden en pony's op 1 dag en indoor) hebben hier meestal geen prijzengeld. De grotere wedstrijden en springwedstrijden hebben eigenlijk altijd wel prijzengeld. Springen hoger als dressuur. Op zich wel logisch want bij springen zitten er meer in een rubriek en er kunnen er meer op een dag starten. SGW is wel lager als springen, maar nog steeds wel een net prijzengeld op zich. Ik kies nu geen wedstrijden uit op prijzengeld, omdat ik nu echt een paard aan het opleiden ben en dan interesseerd het me niet of ik prijs rij of niet als ik zelf maar tevreden ben (liefst wel met eerlijke bijbehorende punten). Met Pancho heb ik altijd wel voor de prijzen gereden. Heb dus altijd alle klasses uitgereden en alleen de wedstrijden met prijzengeld. Maar dat was daar dan ook het paard voor en nu heb ik een projectje waar dat niet zo makkelijk mee gaat.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 09-11-10 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:29

Goed nieuws Mootje! Wat fijn voor jou en Corion!

Rowo, ik vind het van jou wel stoer/eerlijk dat je zegt nooit hoger als L te crossen om dat je het niet durft. Er zijn maar weinig mensen die daar voor uit durven komen. Maar je hebt met Calyps toen toch wel M gesprongen?