[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:07

Zou misschien kunnen, maar als het paard in hetzelfde seizoen bij een andere ruiter in een hogere klasse loopt, mag dat paard met de ene ruiter niet in een lagere klasse (van diezelfde discipline) uitkomen op het provinciale kampioenschap.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:08

dan wordt het toch delen zij dressuur en ik springen

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:10

Gaat het om de indoctromerrie?

Ik mag dit jaar ook niet aan het kampioenschap meedoen met mn indoctro...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:39

Jeetje Bt knappe punten hoor! Zoals het er nu naar uitziet heb je dus een geweldige alround merrie gekocht!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:42

dankje MMuis... ik ben nog steeds erg blij met haar

reeskees schreef:
Gaat het om de indoctromerrie?

Ik mag dit jaar ook niet aan het kampioenschap meedoen met mn indoctro...

ahh moet je haar afstaan?! bij mij is het ook helemaal niet zeker hoor... eerst maar eens zien hoe ze het oppakt en misschien wil de eigenaresse haar zelf wel starten op het kampioenschap

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:46

Biertabje schreef:
ahh moet je haar afstaan?! bij mij is het ook helemaal niet zeker hoor... eerst maar eens zien hoe ze het oppakt en misschien wil de eigenaresse haar zelf wel starten op het kampioenschap

nee, maar ze is 2 april ZZ gestart... maar dat was wel indoor... hmmm zal eens navragen bij de KNHS

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:00

waarom zou jij dan niet M mogen?! jij bent toch gewoon M geklasseerd met dat paard?!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:21

Er staat ergens in het vraagprogramma voor de KNHS kampioensschappen en dat geldt ook voor de provinciale kampioenschappen, dat wanneer een paard in hetzelfde seizoen in een hogere klasse is gestart deze dan in hetzelfde seizoen niet in een lagere klasse uit mag komen op een kampioenschap.
dit is ontstaan uit het feit dat er ruiters waren die hun paarden door professionele ruiters in hoge klassen lieten uitbrengen en daarna zelf het dier op een kampioenschap in een (veel) lagere klasse uitkwamen ... en dan ook nog wonnen...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:25

oh oke, dan heb jij in dit geval pech en ik niet

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:26

miss_jumpy schreef:
Bento en GvdT, ik werd net door pleun gebeld of ik niet naar de eerste crossles wil. Want een man uit les 5 zit daar tussen beginners en wil dus naar een betere les. Maar hij kan niet al om half 10. Dus of die man nu op mijn plek mag en ik naar half 10 (omdat pleun wist dat ik geen probleem heb met vroeg rijden). Maar ja, ik vind deze groep wel erg leuk, dus ik heb de boot nog een beetje afgehouden...

MJ, ik heb de groep eens bekeken en het zijn geen echte beginners hoor. Emily Boom heeft zeker M misschien wel Z gecrosst.
Justus heeft ook al 1 jaar ervaring dus het zal wel meevallen. George trainde vorige keer ook mee met die vos. Beest loopt ook L.

Blijf jij maar lekker bij ons, we hebben nu een leuke groep die lekker doorrijdt. Straks is het zo'n omhoog gevallen ruiter die in het echt toch een stuk minder rijdt als ie zegt.

Ik stem tegen

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:42

Zo ik kom even snel langs.
Over Spirit kan ik eigenlijk niets melden.... Morgen de grote dag .

Vandaag met Uniek op dressuurwedstrijd geweest, Wat een gaaf dier is dat ! Ze is zo braaf op wedstrijd en super geconcentreerd (dat is thuis wel eens anders ) Ik had 2 x 199 punten, 2 x 1ste en ging dus super tevreden naar huis. Zo'n oppepper kon ik wel ff gebruiken.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:46

WOW gefeliciteerd JJ!!! super hoor!! welke klasse reed je?!

kom ik aan met mijn puntjes...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:11

Net lekker met Emmy naar de paardjes geweest. Was wel leuk. Eerst haar Rodeopaard gedaan. Een 3-jarige Matterhorn. Beestje was nog hartstikke dun en is nog erg bang, heeft gewoon 3 jaar op de wei gestaan en nou wil de eigenaar dat Emmy hem in een maand zadelmak maakt. Dus wij het beestje geborsteld, heeft echt megadikke en lange haren, en toen peesbeschermertjes en een zadel opgedaan en toen in een afgezet stukje van de bak gelongeerd. Ging wel heel braaf
Af en toe nog even een bok maar niet meer in paniek ofzo. Maarja toen het lastigste. Het paardje weer te pakken krijgen. We hadden in de stal al een stuk touw aan het halster gedaan zodat we hem al wat makkelijker konden pakken. Maar eerst dus weer een beetje opjagen zodat hij rondjes om je heen ging lopen en zodra hij begon te likken enzo draaide Emmy zich om en probeerde ze steeds iets dichterbij te komen, want zelf kwam ie niet naar je toe. Ging wel goed, maar telkens als je de laatste stap wilde maken om hem te pakken ging ie weer weg. Uiteindelijk wel anderhalf uur geprutst toen Emmy's vader het andere paardje wilde pakken. Daar loopt ie namelijk als een lammetje achteraan. Maar ik mocht toen nog een keer proberen of ik hem kon pakken. Ik kon hem toen al wel over zo'n schouder aaien en opeens had ik hem

Daarna is Emmy er nog even op gaan hangen en is er uiteindelijk nog op gaan zitten ook. Ging ook erg braaf. Deden we tussen de varkensschuren zodat hij veel te zien had en zich dus niet alleen op Emmy concentreerde.

Daarna nog naar een ander paardje gegaan die emmy ook rijdt en uitbrengt en nu weer lekker thuis. M'n oog is alleen nog steeds niet beter. Er zit ook een raar soort vlekje. Vind het echt niks dus ga morgen maar weer naar de dokter, hoop niet dat het iets ergs is Gelukkig kan ik er nog wel goed mee kijken dus ik hoef nog geen bordje met half blinde amazone om m'n nek Maar getsiej ik hou helemaal niet van dokters

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:54

JJ: wat een punten, gefeliciteerd!!!

Vief: Heel goed dat ze er uiteindelijk nog op heeft gezeten! Maar een maand is wel heel snel toch...

Ik heb net gehockeyd, thuiswedstrijd tegen de nummer laatst. 10-0 gewonnen, 4 gescoord maar wat saai was dat haha

En nu ga ik aan de studie!! Economie...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:33

Succes met je studie!!
Jah een maand is inderdaad erg snel..
Emmy vond het ook al een niet zo geslaagd idee Maarja ze kijkt gewoon hoe het gaat.
De eerste EL-gangers zijn ook al weer terug

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:34

PFF MM Das erg als je zo je paard vind. Hebben ze de oorzaak niet kunnen achterhalen uiteindelijk??

JJ proficiat met je punten en sterkte met Spirit morgen!
Scum: hoe had lex gereden?
Vief: sterkte bij de dokter morgen!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:33

Wat een stilte hier!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:42

Ik ben aan het leren, ja nouja nu even niet dan

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:51

Ik ben d'r ook weer.
CD; die wil zelf graag zijn verslagje doen. Eerst issie even pizza halen

Ik heb weer veel bekenden gezien vandaag. We stonden gezellig tussen Minouche en Jits in met de trailer . Volgens mij heb ik Annemiek ook uit de springring zien komen. Julia heb ik even in de verte richting crossterrein zien gaan (maar ik zat toen al in de auto, dus die heeft mij niet gezien). Simmie + aanhang ook nog gezien.

Ik ben wel ontiegelijk moe nu. Is niks voor mij, om 3 uur opstaan.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:52

Gomir: haha nee dit is een Polansky x Elcaro.

Reeskees: Super van de indoctro!

BT : gefeliciteerd met je punten, dressuurprikker

JJ: super joh, gefeliciteeerd!

Scum: Nee kan me voorstellen.. Ben benieuwd naar hoe het gegaan is!

Ik ben vandaag dus met Violin op concours geweest. Eerste keer buiten springen en ook de eerste keer B. Toen violin van de vrachtwagen afkwam ging meteen de staart de lucht in
Toek ik een beetje aan het rijden kwam ging het wel goed. In het parcours had ik op de laatste 2 hindernissen een balk, maar ze sprong echt heel goed. Ze werd op het laatst gewoon een beetje moe, want het terrein was erg glooiend en dat is best lastig voor zo'n jong dier.
Toen moest ik dressuur rijden. Het ging best goed en ze liep heel ontspannen. Resultaat: 182 pnt. Ik vond het best wel laag want er ging eigenlijk niks mis en ze is erg ontspannen. Ik snap ook soms niet wat die jury's willen zien.

Mijn vader was vandaag bij de marathon in Rotterdam en was daar chantal tegengekomen Vond ik wel even erg grappig

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:53

haha, sterkte met leren. ik ga nog ff naar stal. heb zo nog les
*mn paracetamol en neusspray werken, dus kan er tegen aan*

* eerst even kamer opruimen, anders word mama boos *

Scum: wij hadden jullie wel gezien hoor

Maar snel eten en naar bed dan, als je moe bent!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:53

Er komt weer leven in het topic!!

Ik moet gewoon tot 3x toe klikken

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:02

GvdT schreef:
miss_jumpy schreef:
Bento en GvdT, ik werd net door pleun gebeld of ik niet naar de eerste crossles wil. Want een man uit les 5 zit daar tussen beginners en wil dus naar een betere les. Maar hij kan niet al om half 10. Dus of die man nu op mijn plek mag en ik naar half 10 (omdat pleun wist dat ik geen probleem heb met vroeg rijden). Maar ja, ik vind deze groep wel erg leuk, dus ik heb de boot nog een beetje afgehouden...

MJ, ik heb de groep eens bekeken en het zijn geen echte beginners hoor. Emily Boom heeft zeker M misschien wel Z gecrosst.
Justus heeft ook al 1 jaar ervaring dus het zal wel meevallen. George trainde vorige keer ook mee met die vos. Beest loopt ook L.

Blijf jij maar lekker bij ons, we hebben nu een leuke groep die lekker doorrijdt. Straks is het zo'n omhoog gevallen ruiter die in het echt toch een stuk minder rijdt als ie zegt.

Ik stem tegen

MissJumpy: ik zou het niet doen als ik jou was

GvdT: wat is je wedstrijdlijstje? Ben ook benieuwd
Hoeveel punten heb je nu in het L? Zag dat je al M plannen hebt dit jaar

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:12

Ik heb nu 9 winstpunten, als het goed gaat rij ik nog 3 keer L.
Ronald heeft het meer voor mij besloten dan ikzelf .

Anders moet ik na Gorssel naar het M, mits ze foutloos crosst. Dan rij ik liever in Gorssel al een keer M en met wat minder punten over.
Ronald zei dat ik dan net zo goed Dijkgatsbos over kon gaan omdat het mijn "eigen" cross is. Even gezegd dat ik nogal tegen het steiltje met de diepe greppel opzag in de M/Z lus.

Nu ga ik die dus met hem oefenen. Hij neemt dan een hek oid mee en dan kan ik daar over, Rabette hoop ik ook We gaan dan meteen even de hele lus rijden, staat daar nog 1 hindernis

Ik ga nog naar Ede, Maarsbergen en Vlietlanden. Mocht het niet helemaal soepel lopen, bel ik even dat ik toch L ga starten.

Mijn coupons tot en met Gorssel zijn al weg. Vraagprogramma stond al op de site.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:26

GvdT, bedankt voor de analyse, nu heb ik argumenten om Pleun met nee te beantwoorden . Ik heb geen probleem met half 10, maar dan moet onze hele groep maar om.... haha, maar er wil vast wel iemand anders uit die hele zondag ruilen!

Bento, ik ga dus ook proberen te weigeren (misschien moet ik nog even snel een assertiviteitscursus doen )

GvdT, fijn dat je vast kan oefenen in dijksgatbos. Als je maar wel begrijpt dat het samen parcours lopen na vlietland voorbij is!!! Hihi, ik zie mezelf nog niet in het M starten