[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:14

Geen daglicentie en ze starten nooit vroeger dan aangegeven. Mss keer kwartiertje of halfuurtje later dat de reeks start om gwn tijd te rekken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:10

Het was met een hoop chaos, stress en gietende regen maar BE is binnen :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:15

Whoehoew dikke dikke proficiat Varekaj!!you rock!!

Ik deze middag in de sneeuw gereden 8)7 vond mezelf ook wel stoer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:26

Ik heb in de gietende regen mogen af- en aankoppelen van de aanhangwagen voor examen. Was zo blij dat ik een goede dikke jas aan had! Examen was chaos :') Maar goed, we zijn geslaagd en ik kan dus binnenkort weer de baan op *\o/* Eerst even pasfoto zoeken en rijbewijs maandag gaan aanvragen.

@ Antonius: ja, heb het van vriendin ook gehoord dat er smeltende sneeuw uit de lucht kwam, hier is het beperkt gebleven tot stevige buien en ietsie pietsie begin van hagel. Het is in de namiddag plots heel fel gaan afkoelen. Ben nu net thuis en vond het ronduit ijskoud buiten!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 00:00

Gefeliciteerd met je BE! Hallo vrijheid!

10€ voor een110 proef is inderdaad niet veel!
Moet jij daar een daglicebtie voor kopen Winnie? Je hebt toch je internationale, daar kan je toch ook mee gaan springen en dresuurrijden tot een niveau ?

Ohh al sneeuw! Hou die maar bij jullie! Vind die regen al erg genoeg!

Hier ook ook een productieve dag! Sarah had vrij en ik ook van school. Dus we zijn naar jumping geweest! Was leuk maat vroeg! Alle paarden (3 paarden, 5 parcours ) tussen 8u en 11u. Daarna nog fijn gaan shoppen in Maastricht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 01:09

Productief dagje Daaphh! 5 parcours op 3u, lijkt me wel krap qua planning. Sneeuw is wel mooier om naar te kijken maar ik heb liefst van al gewoon droog. Ben de blubber nu alweer kotsbeu en de winter moet nog beginnen.

Vrijheid voelt zo goed haha. Maar eerst rijbewijs gaan aanvragen maandag. Had tot nu nog zo'n roze vodje papier met heel charmante pasfoto, stiekem blij dat die nu gaat verdwijnen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 09:53

Ja was 3 super drills uren. Maar wel leuk!

Ik heb ook nog zo een roze! Maar die blijven langer goed! Zo een kaartje moet je om de 5j vervangen en zo een roze moeten ze nog overnadenken. Geldbesparing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:16

Ik ben een controlefreak ivm wedstrijd en belangrijke dingen, alles moet in orde zijn. Ik zou gek worden van zo een schema en helemaal als iets misgaat :)) en ik werd gisteren ook half gek van de chaos voor mijn rijbewijs.

Ik begrijp wel dat die kaartjes handiger zijn. Heb al papieren gezien die je amper nog kon lezen, absoluut geen recente foto, gescheurd en vuil. Dat kaartje kan daar beter tegen. Helaas wel weer geldklopperij met die 5 jaarlijkse vernieuwing.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:29

@daaph: ja sommige clubs vragen nog een extra daglicentie of bijvoorbeeld licentie voor hele wintercriterium, geen idee waarom eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:31

Is dat niet om mensen zonder licentie alsnog de kans te geven om te starten en mee te laten doen in het klassement?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:27

Daglicenties is gewoon extra geldklopperij...

Ik ging normaal op jumping naar de breemeersen gaan, maar de wind is hier echt niet te doen. Ik voel het zelfs aan de jeep, dus wil geen risico's met de camion nemen. Die zit met veel gewicht op de vooras door die topsleep en heeft dus minder grip bij slecht weer.
Ik werk niet op vrijdag, ga mss komende vrijdag dan eens vrij gaan trainen ginder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:37

Gisteren een redelijk fijne proef kunnen rijden. Op stal bij het vlechten wel gezien dat zijn kont vol vuil hing van natte mest, niet zijn gewoonte. De mest zelf zag er wel normaal uit, natter dan anders maar niks waarbij er alarmbellen afgaan. Tijdens het inrijden een heel erg fijne Icaro. Juist vlak voor we naar binnen moesten gaf hij het gevoel te moeten mesten, dus ik zet hem stil. Hij laat een scheet en trapt naar zijn buik met een achterbeen, meer niet. Proef in, erg fijn begonnen. Meneer werd alleen tikje te wakker toen hij zichzelf in de spiegel voor hem zag op het einde van de lange zijde :))
De middendraf was niet goed (genoeg) en weer dat gevoel alsof hij moest mesten maar het kwam niet. Hij reageerde héél scherp op de minste hulpen en daardoor te braaf mijn overgangen stap-galop gereden. 1x eruit gevallen (iets teveel begrenzing door mij voorin) en 1x eerste pas fout aangesprongen maar wel direct gewisseld. Verder geen spanning, relatief los in het lijf, oortjes er op en hij liet zich door niks afleiden, bleef mooi met de focus bij mij. Ben er wel door de jury op aangesproken dat hij achterin tikje onregelmatig liep door spanning. Na de proef gelijk richting trailer om hem op stal te gaan zetten. Daar heeft hij uiteindelijk gemest. Eerst wat lucht, dan vocht, dan de mest en dan weer een scheut vocht. De trailer zag eruit alsof hij erin had geplast -O-
Eten en dergelijke doet hij prima, hij is vrolijk en alert. Maar dat hij zoveel mestvocht heeft ben ik van hem absoluut niet gewend. Ga dat toch in de gaten houden.
Uiteindelijk 9 van 11 met 64,76%, de winnaar had ruim 76%. Dit jaar is het hoogst haalbare de middenmoot van het klassement volgens mij, de rest is gewoon een heel sterk deelnemersveld.

En ik ben blij dat ik vandaag idd niet met een trailer op pad moet, moet wel gaan werken voor mijn bijverdienste deze namiddag (paar uurtjes maar). Wat een wind zeg!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:37

Oei ja zou het in de gaten houden! Geef je andere voordroog? Leuk dat je fijn hebt kunnen rijden! Alsje de fouten eruit krijgt dan kan je nog wel wat plaatsen opschuiven. :)

Gisteren met Iskander op dressuurwedstrijd gegaan. Jammer van de 2 bokken bij het aanspringen in galop. Maar de overige stukken gingen vrij goed. Een 7de plek.

Met Colorado een 3de plaats in het M2. Hij liep zoooo fijn! Vond wel dat degene die 2de was totaal niet goed had gereden, zeker 3 grote fouten. Maar de jury was van haar club. Dus dat was totaal niet objectief. Hopelijk hebben we deze winter toch een paar keer een objectieve jury en kunnen we na het winterseizoen de overstap naar Z maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:21

Het ruwvoer op stal zit gewikkeld en dat krijgen ze al sinds half september. Het is op zich eigenlijk te droog om nog voordroog te noemen, kantje boord hooi. Alles komt van bij 1 boer, is proper spul en hij eet het graag. Hij zit verder prima in zijn vel, genoeg energie en echt niks vreemds.
Wat misschien wel kan is dat hij veel stalbedekking eet maar daardoor ook meer drinkt. Ze staan op gehakseld stro. Dat mogen ze eten maar lijkt me droog, als hij dan veel drinkt kan daar dat overtollig vocht vandaan komen. Voor de shetjes moet ik hooi gaan halen en ik twijfel, ondanks dat Icaro volpension staat, om daar dagelijks toch 1 of 2 plakken hooi ook de stal in te gooien als extra. Misschien dat dat wat helpt.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:34

varekaj wellicht gewoon lichte bacterie in zijn darmen; zou mij niet direct zorgen maken. Ik heb afgelopen donderdag ook een dagje dichtbij de wc gezeten, ge gaat daar niet van dood :P .
Wel mooie punten in je dressuurproef!

Florence: waar ben je met Iskander geweest? iets van de lrv? De kop is eraf! En een mooie klassering voor Colorado!

Ik heb een vraag over de afmetingen van een bute hier op bokt gezet, als jullie ook even willen lezen en evt raad willen geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:43

Hij heeft vorig jaar ook even verstoppingskoliek gehad omdat hij zijn stal leegvrat, en dat was gewoon stro. Nu is het gehakseld, ik weet niet in welke mate dat bijeen kan plakken. Ben mijn merrie ook verloren aan koliek dus alles wat kan wijzen op darmprobleem is hier toch beetje stress :o

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:55

Hah herkenbaar, vorige week ergens ofzo Luxor maakte rare geluidjes. 't Was al halve paniek maar was wss gewoon snottebel ofzo die bleef hangen in z'n neus/keel. Want heb het sindsdien niet meer gehoord. :) Was op een kwartier ofzo 5 keer een heel raar geluid. Precies een slokdarmobstructiegeluid maar was niets anders te zien. Met een medische geschiedenis van Shuddy geweest, ook bij 't minste paniek. Maar niet meer bij wondjes, dat ben ik al wat gewend bij speelvogel Luxor. :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:55

Goeie resultaten! En hoh amai die LRV met hun vriendjespolitiek... :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 23:11

Goede resultaten!
Zou me ook niet te veel zorgen maken! Iedereen heeft wel eens een mindere dag!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:30

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 01:09

2*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 15:03

Ik denk als je een leuke waterhinderqnis maakt, je wel een kans maakt! Daar zijn we nog biet echt uit. Voor de rest gaan ze wel veel nieuwe hindernissen maken,

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:57

Merci voor de tip! Is er water aanwezig en zo ja welke vorm/afmeting ongeveer?
'k Heb paar ideetjes, 'k ga zien of ik ze allemaal kan uitwerken of niet. Je mag er wss wel meer insturen zeker? :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 18:08

Ik zal straks eens foto's zoeken

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:34

Seg die kalender mag nu toch gelijk gaan komen! Is al een maand later dan vorig jaar...