[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:53

Hier zijn er dus echt geen wedstrijden zonder prijzengeld! Ik blijf het toch vreemd vinden dat er dus zoveel verschillen zijn per regio!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:56

hier is inderdaad zoals caro al zij bijna alleen geldprijzen.
Je betaald ook al snel 9-10 euro en dan wil ik ook geen halstertouw winnen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:07

hier was dat in het verleden, op de oude NKB concoursen, wel, maar tegenwoordig met dressuur iig vrijwel niet meer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 13:08

Goedemiddag!
Lielle, Tot waar mag jij versneld promoveren?
TG, Fijn dat je eerder kan starten!
Billy, Neem je Myth ook nog mee van 't weekend?
Noor, Balen dat je vakantiedagen op zijn :D

Hier zijn de prijzen meestal wel gewoon contant geld. Hooguit een kleinigheidje erbij als een zak voer, stol of paashaas.

Kaakchirurg was OK, maar omdat die botsplinter er gisteren uit gekomen was, was het erg onrustig. Ik moet nu over 3 maanden weer terug, maar dat is gelukkig gecombineerd met controle van de tandarts.
Nog even een uurtje werken en dan richting kliniek!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:10

billy1 schreef:
Echt Noor??? Dat krijgen de ponyruiters hier!! Bij een SGW in het prijzengeld in verhouding tot het inschrijfgeld laag.
Als je hier in de B en L twee keer in de prijzen rijd heb je echt wel leuk geld! Hier krijg je al snel 30 euro voor een eerste prijs en dan is het maar een heel gewoon concoursje ;)

:oo
Wij vonden het prijzengeld bij SGW juist best hoog! Hahahaha, inderdaad: wat een verschillen!! Zou niet moeten eigenlijk..

@ Mootje: mooi dat het goed ging, dan ben je daar dus even vanaf! Succes op de kliniek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:11

t/m Z1, ideaal :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 13:13

Ja, dat lijkt mij ook! Ik heb met mijn vorige paard L2 +1 gereden dus ik moet gewoon netjes tot de 10wp doorrijden, maar dat is goed te doen :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:19

Ik zat meteen even in de reglementen te spieken, maar 2 keer Z1 met wp betekent ook doorpromoveren vanaf het L1 (toch)? Of moet je dan evengoed de klasse nog uitrijden?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:22

@ Noor 2x Z1 met wp betekent dat je mag doorstarten tot Z1 en ook tot Z1 klasses mag overslaan mits je de leeftijdeisen in de gaten houdt.

Ik vond het prijzengeld met crossen netjes. Een keer 1e 75 euro en een keer 4e was dacht ik 35 euro.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 13:23

2x Z1 betekent inderdaad startgerechtigd tot en met Z1 :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:26

Goed om te weten voor een eventueel volgend paard. ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:33

Ja is echt ideaal hoor Noor! Niet meer dat gepruts en afhankelijk zijn van winstpunten :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:34

precies. En je kunt in de ring eens wat proberen, dat doe je op een sgw minder snel.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:35

rowo schreef:
Ik zou niet op wedstrijd gaan als ik wist dat ik in de middenmoot of onderaan zou eindigen (bij voorbaat dus, omdat het paard er niet klaar voor is). Ik rijd (en train) echt voor dikke wiinstpunten en prijzen en niet voor steeds net 180pnt en een plek in de middenmoot. Dus wat dat betreft rijd ik dus wel voor een jury :j

Dat reed ik met mijn merrie in het L2 ook iedere keer, laatste keer een jury die niet gecharmeerd was van ons en 2 x 173 gereden. De keer ervoor liep ze nog 193 en 195 en nu ging het niet veel slechter. Je kan ook eens pech hebben....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:39

_Noor schreef:
billy1 schreef:
Echt Noor??? Dat krijgen de ponyruiters hier!! Bij een SGW in het prijzengeld in verhouding tot het inschrijfgeld laag.
Als je hier in de B en L twee keer in de prijzen rijd heb je echt wel leuk geld! Hier krijg je al snel 30 euro voor een eerste prijs en dan is het maar een heel gewoon concoursje ;)

:oo
Wij vonden het prijzengeld bij SGW juist best hoog! Hahahaha, inderdaad: wat een verschillen!! Zou niet moeten eigenlijk..

Eens, ik werd van de zomer 2 x eerste en kreeg 2 waardebonnen van 3€ :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:50

gr_roos schreef:
Eens, ik werd van de zomer 2 x eerste en kreeg 2 waardebonnen van 3€ :D

Dat is echt belachelijk hoor, zelfs voor N-H!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:51

Onder een 10tje inschrijfgeld zijn ze toch niet eens verplicht om prijzengeld uit te delen?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:09

Hier inderdaad prijzengeld :). Barchem had juist veel prijzengeld als SGW trouwens. 75 euro voor de eerste prijs. Nou dat vind ik netjes :D. Op enkele wedstrijden hebben ze gebruiksvoorwerpen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:12

TeeGee schreef:
Onder een 10tje inschrijfgeld zijn ze toch niet eens verplicht om prijzengeld uit te delen?

klopt idd.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:15

Ik heb net een brief van het KWPN gekregen waarin staat dat onze drie jarige Roven goed is voor de PROK. Toch wel erg fijn :) Nu nog hopen dat ze ook sportpaard gaat worden!!!
Het is hier ook vies weer :( Ga zo maar even met Myth naar de manege lekker warm rijden ;) Dan vanavond even naar clubles met Reus.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:16

Dat wist ik niet. Dat zou dan wel verklaren waarom het startgeld hier €9,- per proef is :+

Net een nieuwe 200 grams onderdeken van HH voor Jer gescoord. Met van die 'gaten' waar je je singels en bilkoorden doorheen kunt halen. Blijft alles mooi zitten als hij in de paddock aan het spelen is.

Het is trouwens echt KOUD!

Goed nieuws, Billy! Toppie!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:23

billy1 schreef:
Hier zijn er dus echt geen wedstrijden zonder prijzengeld! Ik blijf het toch vreemd vinden dat er dus zoveel verschillen zijn per regio!!

Jawel, 1tje: het dressuurconcours in Saasveld in december. :+ Daar krijg je (hele lelijke en niet bruikbare) ruitesportartikelen. Verder idd prijzengeld en sommige concours heel dik ook.

Best grappig om de verschillende meningen over wedstrijden te lezen. Hogerop rijden in het springen en sgw zal ik nooit doen, puur omdat ik het lef er niet voor heb en ook de handigheid niet. Dressuur start ik wel sneller door. Maar nogmaals; elke week op concours gaan en in de middenmoot eindigen is voor mij niet meer motiverend :n
Maar met een jong paard B beginnen en dan ergens eindigen en verkopen vind ik het leukst.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:25

Das mooi Billy!!

Het is echt koud Noor! Ik heb gister van half 8 tot 10 staan kleumen in de binnenbak van Wormerveer!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:27

@Billy: Gefeliciteerd met de PROK van de 3-jarige! Is weer eens wat positief nieuws voor jou!

Hier heb je ook veelal prijzengeld en dan in de B is de eerste prijs tussen de 25/35 euro. Het inschrijfgeld is dan ook veelal wle 10 euro...

En ik ga vooral ook op wedstrijd voor mijn eigen plezier :D Ik kan helemaal blij zijn met een fijn gevoel en mindere punten, maar proeven die voor mijn gevoel K gingen en waar ik dan toch een winstpunt voor krijg daar kan ik zelfs nog wel een beetje van balen :o Ik heb bij ons in de regio 1 jury waar ik gewoon niet bij kan rijden, wat ik ook doe het is nooit goed bij haar...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:31

Hoger op in het springen is ook niks voor mij. Ik ben niet zo stoer aangelegd :P. Ga dan allemaal gekke dingen doen. Ik wil nog wel M springen met Sofie trouwens :).
Met de SGW durf ik de L ook wel aan met haar, en de dressuur.. Tja het is gewoon niet een dressuurpaard, ze heeft haar bouw/hoogte al niet echt mee. Ze kan super fijn lopen, maar makkelijk punten halen doen we niet. Ze vind het ook veel minder leuk, dus thuis wel goed dressuur trainen en op wedstrijden toch wat meer kiezen voor springen.

Ik vind het ook koud :=. Ben blij dat ik vanavond 2 paarden mee kan nemen naar de springles :).

@ Rowo: Dat verkopen vind ik dan weer niet zo leuk ;). Een jong paard opleiden vind ik wel weer leuk :). Er staat alweer 1 te wachten op mij hier thuis.