[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 01:36

Ik heb met heel veel plezier naar de kuren zitten kijken,
Ik vond Edward Gal en Tortilla (sorry, mijn moeder vergeet zijn naam elke keer en nu noem ik hem ook zo :+ ) heel mooi,
Ik vond het ook heel leuk om Anky haar oude kur te zien rijden (heb ik 2 jaar geleden live gezien op Chio Rotterdam, en ben daar verliefd geworden op de kur op muziek :o )
Ook heb ik erg veel bewondering voor de amazone die als laatst reed, 23 jaar en paard 9 jaar, en dan zó rijden met zo'n mooi paard (ok, ze was niet de beste, maar wat een belofte voor de toekomst!) *\o/*

( Volgensmij ben ik diep van binnen ben ik nog steeds een echte dressuurmuts :o )

Maar ik ga nu slaapjes doen :Z ,

ik moet morgen om 8 uur de deur uit voor crosstraining in Lelystad 8)7

:evaw:

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 06:05

Ik heb het helaas niet live kunnen zien omdat ik vanavond en vannacht moest werken, maar net gelijk gekeken en geweldig van de Nederlanders zeg! Wát een scores! _/-\o_

Dan heb ik niks gezegd Corien ;)

CoriienRN

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 08:19

Goede morgen :)

Maakt niks uit hoor andrea ;) de ene x doet hij zo andere x loop ik te mutsen ;)

Ik ga richting stal :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:49

Goedemorgen.

Gisteravond de kur helemaal gekeken ondanks mijn half dichtvallende ogen van vermoeidheid. Wat een gruwelijk dier is totilas. Super van de Nederlanders. Ik vond dat bruine paard van die jonge duitse ook erg leuk. Erg veel beweging alleen wel met ontploffingsgevaar. Wat een heethoofd.

Nu snel de paarden even rijden voordat emmen dichtzit met fietsers...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:21

Goedemorgen

Zo weer ff een wereldrecord gezet! NL gewoon 1 2 3, die Totilas is echt een geweldig beest af en toe wat overenthousiast maar ok... Ik vond dat er wel ontzettend veel fouten werden gemaakt...

Gisteren voor de eerste keer op Gracia losgereden, zij is gewoon zo cool, ze ziet wel alles enzo maar reageerd er gewoon niet op. Ze moet wel nog wat losser worden in de schouder en het kruis maar verder loopt ze goed zat. Mijn moeder had foto's gemaakt dus die zal ik later nog ff plaatsen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:32

Wat een scores gisteravond!! :oo Niet te zunig :P .

@Jetske: Wat netjes, gaat wel goed geloof ik he met Lasko ;) !!
@BB: Ben benieuwd naar je foto's!! :j

Wat een pestweer hier zeg.. :\ het weiland is echt heel heel heel erg nat en spekglad. Wo maar op tijd binnen halen, voor die een feestje gaat bouwen.. Wo gaat trouwens wel weer een stuk beter, haar kop staat weer goed en ze is baldadig zat :) .

Ik hoop dat er nog losse crosstrainingen komen in Moordrecht na 20 september, voorlopig gaan we ons nergens op richten, behalve haar voeten, gewoon lekker rijden en het trailerladen, we hebben dus nog wel wat huiswerk te doen. Maar zodra het weer op de rails is, hoop ik nog wel een paar crosstraininkjes mee te pikken, maar dat is geen prioriteit voorlopig :n ...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:34

Ben weer terug van de paarden.
De merrie is goed uit de crosstraining van gisteren gekomen. even gelongeerd. De ruin liep heerlijk met dressuur. Hij moet wel even aangepakt worden omdat hij op alles zat te letten behalve op mij. Daarna liet hij zich helemaal los en liep super. Voor het eerst in galop van hand kunnen veranderen en 3 kwart ronde contragalop in een verzameld galopje en zonder spanning kunnen lopen. Eindelijk...
Als hij zo blijft lopen en het weer goed blijft dan gaat hij donderdag zeker mee naar Oostwold. Nog 3 wp voor we naar de M1 kunnen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:49

Ik ben net terug van concours. Dit was mijn tweede L wedstrijd met Sofie. En het ging fijn :+: Eerste rondje foutloos en in de tweede manche ook. Had 1 misser (afstand), maar Sofie ging super braaf door. Koste me daarom wel wat tijd. Maar toch foutloos en nog een 12e prijs mee mogen nemen :D. Tweede parcours was binnen, fijn om vast even te oefenen met weinig hindernissen in de bak. Foutloos en in de barrage ook en nog 6e geworden :D Ben super blij! Af en toe als er een goeie oxer stond sprong ze wel ruig :=. Maar toch weer veel beter dan Haulerwijk.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:00

Hallo :D !

Ben ik ook weer eens. Ondertussen heel wat gebeurd, ben gestopt met mijn opleiding, pony verkocht..
Nu ga ik voor een tijdje werken in de Midden-Beemster op een paardenstal en ga op kamers in Alkmaar, op de paardenstal mag ik ook mee op wedstrijd maar moet ook gewoon stallen doen en schoonmaken, dat is dus een hele leuke baan. Wel ga ik over 2 weken op een school in Amsterdam kijken om in Februari weer te gaan starten met een opleiding :)
Ondertussen lees ik hier nog wel mee, wil nu eigelijk wel weer fanatiek mee posten ;) haha.

Ga vanavond voor het eerst naar m'n nieuwe kamer in Alkmaar en ben dus pas zaterdagavond weer thuis, zal wel even wennen zijn zo, heel wat anders.

Hopelijk ben ik nog welkom! :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:27

Kim: fijn dat je tweede L-wedstrijd goed ging. Een goed gevoel is belangrijk!
Caroline: mooi dat je fijn gereden hebt vandaag!
WL: hier was het gisteren heel nat, maar ondertussen is alles weer goed gedroogd. Fijn ook dat het met Wo weer de goede kant uit gaat! Hopelijk lukt het trailerladen straks ook gemakkelijk.

Heb de kur op muziek gisteravond ook niet live kunnen zien. Had een afstudeerfeestje. Vriendin was begin augustus afgestudeert maar toen waren er veel op vakantie, dus nu alsnog feest! Was wel gezellig. Alleen adres was lastig te vinden door de vele wegafsluitingen onderweg. Drie keer kunnen omdraaien. Maargoed uiteindelijk toch gearriveerd, zij het wat later.

Vanochtend Pino nog gereden. Ging echt wel goed. Toen ik hem uit de stal haalde om te gaan poetsen en opzadelen had hij alleen even het plan opgevat om naar de wei te gaan. De andere twee waren net daarvoor in de wei gegaan en hij wilde niet achterblijven. Na een paar keer duidelijk te zijn geweest dat hij toch moest blijven staan was hij weer heel braaf. Ook met het rijden opnieuw weer heel braaf. Gisteren heeft hij alleen zijn ijzer eronderuit getrapt en op zondag kun je niet naar de smid. Dus hij moet nog even met een ijzer minder doen. Heb nog een foto van vandaag:

Afbeelding

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:33

Goede middag :)

lotte wel fijn als het nu eens mee gaat zitten voor jou en wol :)
Kim fijn dat ze goed ging :D

Ik ben met jetske mee geweest, voor wat extra handen :)
Heb zelf me paardje gereden ging erg goed, van de week maar eens de hoefsmid laten komen, beetje lange voeten krijgt tie.

Zit nu lekker eurosport te kijken :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:42

Netjes Kim! Gefeliciteerd.
Leuke foto Sue. Mooi dat Pino braaf was.

Oke, mijn verslag :=

Met Lasko ging het goed. 1ste parcour weer een balkje. 2e parcour foutloos, met 56 voor stijl een 2e plaats.
Afbeelding

Met Bambi:
Toen ze het parcour opbouwde legden ze er een sloot in. Nou ik krijg Bam in trainingen niet eens in een keer over een blauw zeiltje/slootje heen. Dus ik had iets van "mooi, ik kan naar huis"
In mijn parcour tikte hij best wat balkjes (ik weet niet hoeveel, heb mn coupon niet opgehaald)hij lette echt niet op en een stop op de eerste van de dubbel. MAAR de sloot sprong hij wel in één keer *\o/* *\o/*

2e parcours ... tja

Afbeelding

Moet ik nog meer zeggen ??

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:01

Vanochtend crosstraining gehad in Lelystad :)
Het blijft een leuk terrein. Ik zat in een groepje met redelijk onervaren mensen, maar ze gingen allemaal goed. Heb dus wel minder kunnen doen als gewoonlijk. Vorstin had er weer zin in, en ik liet haar vaak te veel gaan. Ze sprong wel alles gewoon simpel in 1x, alleen wel veel op groot :+ Wisselen heeft ze wel helemaal begrepen, die kan ik gewoon tijdens mijn lijnen gewoon springen! In de waterbak ging ze volgens mij ook wel hard, ik kreeg water in mijn mond en aan het einde zat er kroost onder haar kin.

WolinLotte schreef:
Ik hoop dat er nog losse crosstrainingen komen in Moordrecht na 20 september, voorlopig gaan we ons nergens op richten, behalve haar voeten, gewoon lekker rijden en het trailerladen, we hebben dus nog wel wat huiswerk te doen. Maar zodra het weer op de rails is, hoop ik nog wel een paar crosstraininkjes mee te pikken, maar dat is geen prioriteit voorlopig :n ...
Als het goed is worden er de hele winter door trainingen georganiseerd, door Donna en door de vereniging zelf.

Gefeliciteerd met de winstpunten en prijs Kim!
Welkom terug Biem! Lang geleden!
Gefeliciteerd met de winstpunten Jetske! Waar was het ook al weer? Jammer van Bambi

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:04

Mooi dat je training fijn ging!

Vandaag in Wateringen. Het was een 2 daagse wedstrijd. zaterdags in Maassluis en zondags in Wateringen (voor de paarden andersom) Beide supermooie accomodaties, mooie grote springbakken met agterberg bodem, mooi hindernis materiaal. Lekker rijden daar :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:11

Ga ik in mijn gedachten houden :)
Niets overgehouden aan je val :=?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:13

Jet mooi verslag je hebt het super gedaan meid!!!

Snoekiej tis echt heel mooi :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:18

@Snoekiej: Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen in Lelystad!
@Jetske: Gefeliciteerd met je prijs en winspunten. Wel balen van je val van Bambi, hopelijk niet zeer gedaan!
@Kim: Fijn dat Sofie zo lekker ging!
@WL: Fijn dat Wo zich weer goed voelt! Wanneer mag je weer met haar gaan beginnen dan?
@Sussie: Lekker dat je nieuwe aanwinst het zo gemakkelijk oppakt allemaal.
@Biem: Welkom terug! Er is dus een hoop veranderd bij jou!
@Caroline: Fijn dat de paarden lekker aanpakte!

Ik heb vandaag een dagje rustig aan gedaan. Heb de schimmel nog even gereden en die liep wel lekker, ook de 3-jarige maar weer eens gelongeerd met zadel en hoofdstel en die keek ook niet op of om. Jipje en Nika beiden even in de molen gehad en voor de rest lekker in de wei.
Morgen mijn laatste vrije dagje en dan begin ik dinsdag op stage, vind het toch wel weer spannend :o

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:22

Ik heb nog even aan zijn nek gehangen (en geprobeerd terug in het zadel te komen -hopeloze poning- :+ ) alle vaart was eraf en toen viel ik uiteindelijk toch. Maar niet echt hard, lekker verende bodem :))
Ik heb een beetje last van mijn hand, pols en nek, maar het voelt meer als spierpijn. Dus dat valt wel mee.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:23

Succes met je stage Benthe!

Ik moet morgen weer naar school -O-

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:25

Shanouk: mooi dat je lekker hebt kunnen trainen in Lelystad! Was je zelf ook niet groen van de kroos?
Jetske: gefeliciteerd met de tweede prijs en de winstpunten! Jammer van je val, hopelijk heb je er zelf niet te veel last van!
JN: Ben ook blij dat Pino het allemaal zo goed oppakt. Maar er is nog wel veel werk aan hoor! Heb er wel vertrouwen in dat het een fijn sportpaard wordt.
Een dagje wat rustiger aan met de paarden is ook wel eens lekker. Niet alleen voor jezelf maar ook voor de paarden. Geniet nog even van je laatste dagje vrij en succes op je stage!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:34

Ik ga eten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:00

Benthe, succes met stage, elke x op een andere plek is idd spannend, welke stage moet je lopen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOCNVNL8.jpg

Hoe vinden julie mijn foto's :)

Door het water is jackson met onze eerste cross
2de is een canvas schilderrij van united. :+:

Ik ga zo lekker douce, en dan even skype met vriendinetje :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 06:56

Ha kletskousen!
Zal zo even teruglezen. haha.

M'n 4jarige sprong gisteren het BB erg fijn rond. In het B had hij in het begin van het parcours 2 balken maar daarna werd hij plots bijna te voorzichtig. Toen sprong hij echt goed! Ik blij - paard braaf, wat willen we nog meer. haha.

Afbeelding

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:10

nou eens kijken :D

Fijn dat het goed ging Snoekie!!! Vorstin klinkt aardig pittig! haha
Netjes Jetske! Gefeliciteerd! Leuke foto ook van je bonte!
eh ok die andere is best grappig als je de afloop weet. ;) haha. Jammer van je val.

Leuk dat Pino het zo goed doet!!!

Super dat het zo fijn ging Kim!! :) en gefeliciteerd!

Caroline ook fijn gereden! mooizo!

Hopelijk gaat het snel weer beter met wolin.

Ben benieuwd naar de foto's BB

kim heb je al een foto van de 3jarige?? :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:32

Mooi plaatje sue ;)

Geeft bokt er gister avond nou uit gelegen :+

Ik ga werken :)