[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:34

Helemaal mee eens Ibonn, eigenlijk is het niet normaal!

Als Wuppie weer goed is wilde ik gaan dressuurlessen bij van Baalen, is nog een tikkeltje duurder.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:39

zo dat zijn serieuze plannen wuppie. En waarom van Baalen, of zitten die toevallig bij jou in de buurt?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:40

Ik vind mijn 17,50 of 20 euro per half uur wel duur zat voor een springles Clown Zeker nu ik toch nog niet hoger dan 80 cm spring.
Maar als je het je kan veroorloven en je lest ergens vreselijk naar je zin is dat natuurlijk ook wel weer een ander verhaal.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:43

Omdat ik het idee heb dat zij erg goed lesgeven en ik alweer een tijdje zonder lesgever zit en het moeilijk vind een goede andere te vinden. Maar dan ga ik maar 1 x per maand hoor...en dan voor die andere weken iemand die wat goedkoper is Bloos

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:45

ja ik denk ook dat je veel kan leren van die mensen!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:47

Voor van Baalen en een Z-niveau dressuurles zou ik idd ook meer geld overhebben maar om voor 70,- te oefenen voor een L2 proef ...... Bloos

Een goede instructeur kan in 1 les genoeg huiswerk meegeven waar je dan een week of 2 mee vooruit kan. Als je eenmaal als ruiter op een niveau bent waarop je je paarden nieuwe dingen kunt aanleren zonder constante hulp van een instructeur, heb je alleen nog hulp nodig om ingeslopen foutjes te corrigeren en de puntjes op de i te zetten. Dan kan het fijn zijn om bij zo'n toptrainer te werken aan de bevestiging en dan thuis fijn verder werken.
Ben jaloers SGWuppie, zou zo meegaan Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:47

En je kunt beter 1 keer in de maand een hoop leren en wat duurder uitzijn dan alle weken voor 25-30 euro per uur wat rondrijden en altijd hetzelfde horen Ja

Ik wil ook weer dressuurlessen, maar ik vind hier in de regio ook niet echt wat. En om nou heel veel te gaan investeren in een paard dat ik een jaar rij en vnl voor het springen Clown Dat vind ik eigenlijk ook een beetje zonde. Kan een hoop zelf en kan Hans ook altijd wel om advies/hulp vragen met de springles.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:04

Precies Ibonn. Ik heb ondertussen wel een goede basis zodat ik veel zelf kan. Maar dingen als hoofd/hals houding voel je wel, maar zie je niet. Ik wil gewoon weten of ik op de goede weg ben en heb niet iedere dag begeleiding nodig, juist ook omdat ik met Wuppie toch geen ambities voor de hoegere dressuur heb. Hij moet echter wel correct lopen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:12

Wij hebben hier in t dorp gelukkig een meid die idd heel netjes de puntjes op de i kan zetten voor € 15,- per uur Ja Tot L2 niveau kan ik de grote lijnen ook wel zelf bijwerken, maar zo'n kleine foutjes sluipen er natuurlijk altijd in! En voor de M+ kan ik toch zeker nog wat hulp gebruiken Tong uitsteken

*heb afgelopen week zelfs een mooi Stübben stang en trens hoofdstel op ebay gekocht Haha! Vork *

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:15

Bij de uitslagen van de junioren op het EK, dochter van De Ridder 2 x 1 en 1 x 23.....wat bezielt zo'n jury dan toch he?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:10

Die scores liggen dan wel erg ver uit elkaar.. Als juryleden op dat niveau het al niet met elkaar eens zijn

MJ: fijn dat je zon goede tips hebt gekregen! Hopelijk kan je er snel mee aan de slag en gaat het crossen weer de goede richting op!
Wuppie: knlinkt goed, lessen bij van Baalen!! Ik vind af en toe een prive les en al die cross lessen al duur genoeg Ziek
Tal: het schiet maar niet op bij jullie! Is zo onderhand niet al de hele stal ziek geweest?
EG: gewoon vragen of je mee mag doen!! Dat Z niveau kun je wel aan Schijnheilig

Vanmorgen ben ik met een vriendin met de twee 4-jarige haflingers gaan rijden. Ik heb bijna een boom van dichtbij gezien Hamer ik was even iets minder op aan het letten in de galop en toen besloot paardjelief de bosjes in te duiken Knipoog.

Daarna met Hercules naar het lange galoppad geweest. Dat is een pad waar ik voor vandaag nooit een andere versnelling dan rengalop had!! Maar de training van afgelopen maanden heeft zijn vruchten afgeworpen want ik kon hem daar ook zowaar regelen! Go jij! Go jij!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:09

floor01 schreef:
Tal: het schiet maar niet op bij jullie! Is zo onderhand niet al de hele stal ziek geweest?

was het maar zo, als in het begin alles gewoon lekker tegelijk ziek was geweest hadden we nu al weer 2 maanden naar buiten gekund!
nadeel van grote stal helaas.

Ik wou dat wij een galoppad in de buurt hebben, klinkt goed! Cool

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:20

Allereerst Marieke nog gefeliciteerd. Ben benieuwd naar je vrachtwagen.

MJ, klinkt als een leerzaam avondje.

MM, ik ben ook wel weer nieuwsgierig naar foto's van je nieuwe aanwinst.

Canter heb jij al foto's van Zazou?

Lielle alvast prettige vakantie, geldt natuurlijk ook voor Merlijn.

Les van Lucinda klinkt interesant, alleen ga ik wel met Ibonn mee dat het erg kostbaar is.
Ik zou wel eens een les van Imke of Tineke Bartels willen hebben. Helaas wonen die ook een pokke eind weg.
Heb nu 1 keer per week les en bepaal daarin zelf of ik dressuur of spring. Voorlopig even dressuren aangezien ze de komende weken toch ieder weekend te springen moet.

Talida dat schiet weer niet op bij jullie op stal, maar wel weer leuk dat je naar het EK gaat.

Gomir heel veel succes morgen en laat je even weten wat Nowie gedaan heeft? Zie je iig in Schoorl. Start jij daar B of L?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:46

Ik heb toevallig vanmiddag een foto gemaakt met mijn telefoon, maar ik geloof niet dat die daar echt geschikt voor is, zie resultaat:

Afbeelding

Vanmiddag voor de 3e keer het zadel opgedaan, en gelongeerd. Hij was erg braaf, tot hij aangaloppeerde en toen moest hij toch wel even een paar flinke bokken geven. Clown Daarna weer braaf verder. Na afloop geoefend met afspuiten en een uurtje in de box gezet met eten om te wennen terwijl ik de Friese merrie reed. Hij was toch wel weer erg tevreden toen hij terug de wei in kon.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:04

Wordt al puur zo'n paard Canter, hoe hoog is hij nu?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:10

Volgens mij zo'n 1.63, maar ik heb hem al een tijd niet gemeten. Hij begint in ieder geval een beetje uit te zwaren, het is niet meer dat slungelige hert wat het een hele tijd geweest is. Alleen zijn staart ziet er nog steeds behoorlijk puppy uit, zal hem eens fatsoenlijk gaan bijknippen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:16

GvdT schreef:
Les van Lucinda klinkt interesant, alleen ga ik wel met Ibonn mee dat het erg kostbaar is.
Ik zou wel eens een les van Imke of Tineke Bartels willen hebben. Helaas wonen die ook een pokke eind weg.

ik zou a.s. maandag heen gaan, maarja dat virus he Huilen

canter, wat een penny foto, ik zie dat hij bruin is maar voor de rest Haha! Clown

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:22

Tsss, de witte voetjes staan er toch ook duidelijk op! Clown
Maar Hubbie is in het buitenland, met camera, en de andere camera is stuk, dus ik heb even niks. Ik zal ernstig beloven dat als hij terug is ik eens serieus wat foto's zal maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:44

Canter (ea Haha! ), leuk nieuwtje op de voorpagina Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-07-07 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:50

GvdT schreef:
Gomir heel veel succes morgen en laat je even weten wat Nowie gedaan heeft? Zie je iig in Schoorl. Start jij daar B of L?

Je hoort hoe het gegaan is Ja En ik zie je vast wel zaterdag Ja
Je bent wel optimistisch trouwens, ik ga eerst maar eens een rondje oefen rond zien te rijden Haha! Gok dat ik tot hindernis 5 kom, maar hij moet gewoon mee. Dit is er echt één die het in de ring moet leren...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:58

Talida balen dt je niet heen kan.

Lielle ik ga zo de VP lezen.

Gomir, ik bedacht me later dat ik ergens iets gelezen had over langsrennen. Vond het al gek dat je niet op de startlijst stond van het L Clown Kwam eigenlijk doordat je begon over het helpen met losspringen van Ukkie voor het M.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:07

Hij moet eerst maar even leren rechtdoor te lopen. Hoogte is het probleem niet, hij heeft meer dan genoeg vermogen. Maar ik druk ze toch een heel eind makkelijker door in een oefenparcours dan in een L-parcours Knipoog Weet niet of ik dan zelf het hart heb om hoofd vast te houden en gewoon te blijven knijpen wat er ook gebeurt Clown En ik denk ook niet dat je dat moet willen hebben Nagelbijten / Gniffelen

Hij gaat voor het eerst in zijn leven op concours dus ik ben heel erg benieuwd. Springflapje laten we thuis, dan kan ik nog niet zo erg opstappen en gaan vangen in Schoorl is ook niet echt wat Clown

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:18

Lielle, gefeliciteerd met je nieuwe sponsor!!!! *\o/* Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Wow! OK dan! Cheese!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:33

Zo ik ben weer thuis, naar Harry Potter geweest, ff wat anders als zieke paarden. Bloos Daarna mijn beestjes in Utrecht even opgezocht. Deuk gaat erg goed, volgens de artsen een echte "Wonder Girl" Knipoog Cadfael is enorm brutaal en groeit prima. Deuk haar melkproductie wordt ook weer beter en dat doet die kleine duidelijk goed. Vingers aflikken
Rebel heeft een mooie snee in haar kaak. Losse stukjes bot zijn verwijderd en nu krijgt ze antibiotica.
Ik hoop dat ze volgende week allemaal weer thuis zijn.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:40

klinkt goed JJ Haha! mooi zo! hopelijk staan ze volgende week idd lekker thuis Lachen

Gomir: BBuh? Knipoog mooie hoogte is dat Haha! zo ben ik ook begonnen met de flemmingh.

mijn schimmel is de laatste 2 weken een dressuurwonder geworden Bloos oke zal niet overdrijven Tong uitsteken maar helaas voor haar, ik vertik het gewoon om weer tussen de bordjes te rijden Bloos van het weekend eindelijk weer eens springen Haha! (ben er helemaal hyper van Knipoog )
de veulens doen het erg goed, vooral de odermus, bijdehand geval.... Bloos als je niet uitkijkt heb je haar voorbenen in je nek Tong uitsteken
en zag vanavond de nieuwe Opel reclame voorbij komen met de C'Mon C'Mon poppetjes.... dus dat was wel heel grappig Haha!