[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 19:46

Proficiat!! Met wat lessen gaat die 120 ook lukken!

Blits zijn rug was ook beter! Nog niet 100% maar mag terug gaan springen met hem over 2w! Benieuwd of hij nog stopt!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:45

Jep Florence, 'k ga 't jou pb'en. 't Is niet zo schoon ze. :')
En leuk! :D Is dat met verkleden? 'k Vind dat zaaalig. :P

En dat is goed nieuws Daaphh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:49

Ik ben heel tevreden over mijn lesgeefster, daar ligt het niet aan. Het gaat vooral om de frequentie dat ik kan rijden. Ik heb sowieso 2x/week les. Wanneer mijn vriend thuis is, is dat dus 2x/week les en hooguit 2x gewoon in het werk. Dat komt neer op 2x/week Icaro en 2x/week Wolk. ALS dat al lukt, meestal is het minder. Nu is hij weg, dus dan kan ik elke dag wisselen. Vandaag de ene, morgen de andere en regelmatig ook eens beide dezelfde dag. Dan werken ze makkelijk 4-5x/week elk. Vooral die periodes maken we vooruitgang, maar we gaan bijgevolg in die mindere weken even hard weer terug naar af. Gewoon omdat die regelmaat ontbreekt. Mijn vriend is ook niet tegen mijn hobby op zich, hij heeft vooral moeite met de tijd die erin kruipt. Stel dat mijn paard volpension staat, ik volg 1x/week les en ga 1x/week boshobbelen, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
De les van vandaag ging echter heel goed, dus ik ben tevreden. Vermoedelijk deed hij de andere keren zo rottig omdat hij vlak voor het werk eten had gehad, en dat was vandaag niet zo. In de stalperiode vliegt hij op zijn hooi en krachtvoer, ik denk dat hij dan zodanig schrokt dat het op zijn maag ligt. In de zomer als hij 24/7 kan eten heeft hij dit veel minder.

In ieder geval proficiat met je selectie Florence :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:47

hanne: het paard die 2de was is het paard van een collega van mij :) ik ken het paard dus vrij goed. Ze hebben vorige jaar in de E7 telkens ze meereden altijd in de prijzen gereden. van zo ver komen ze dus niet. Naar mijn mening loopt het paard wel vaak in buiten stelling en is het ook duidelijk op de video te zien. Was ook de mening van nog andere mensen. maar elk zijn mening wss.

Proficiat florence. Welke dag moet je dan rijden? Ik ga op woensdag :)

Hier probeer ik 3 x per week te rijden. Nu toch in de winter in elk geval in de zomer is het vaak meer. Wij kunnen ook niet thuis rijden dus moeten we elke keer op verplaatsing gaan rijden :(

goed nieuws daaph. Nu rustig terug opbouwen. komt wel allemaal goed.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 08:55

Ik moet ook steeds op verplaatsing gaan rijden. Dat neemt zoveel tijd in beslag..

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:01

Ik zeg ook niet van wow topcombinatie maar het rijden op zich is wel verbeterd vind ik. Vroeger vond ik het op minder trekken, prijzen of niet. En kheb de rest van de A niet gezien dus ga er verder niet over oordelen. :) Mss duidelijk op de video zien omdat je ook in t echt heb gezien. In t echt zal t sowieso erger uitgezien hebben zoals op video. Zelfde bij mij. :')

Ik kan thuis rijden gelukkig maar piste moet nog verlengd worden dus tis eerder een vierkant. Nuja voor longeren en wat rondhobbelen gaat dat nog voorlopig. ;) We kunnen ook wandelen en de galopbaan is niet ver van hier. Soms op verplaatsing. Volgende is normaal eerste springles. :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:11

echt eh. Ik ben minimum 2,30 - 3 uur kwijt om 1 paard te rijden. In de zomer heb ik een buiten piste dichter bij maar in de winter is het telkens naar een manege rijden. En die ligt op 30 min rijden van ons thuis.
Er is een piste dichter ook van de zus van uw achterbuur Antonius :) maar daar moeten we telkens 10 euro per keer betalen en staat er ook altijd een parcours. Voor les moet ik zowiezo naar Gaverranch omdat de lesgeefster niet zo ver komt voor les te geven.

ja mss wel hanne wij hebben het van boven in de bar gezien :-) hij is inderdaad wel verbeterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:24

In de zomer rij ik op mijn eigen weide als het weer dat toelaat, ik kan er een "piste" afspannen van 20x50 als ik dat wil. In de winter gaan ze op pension en daar is er een buitenpiste van 30x50 ongeveer. Alleen weinig springmateriaal. Vooral staanders (we hebben er 6 geloof ik) en dat zijn van die houten palen op een autoband. Weegt een ton om te verslepen. Wel veel balken :)
Mijn lesgeefster komt op locatie. In principe kan en mag ik ook naar het terrein van de club maar zonder vervoer is dat tikje lastig :P

De club zelf huurt in de winter een binnenpiste, is ook vaak half uur rijden. Dit jaar is zowel dressuur als springen op dezelfde dag, op vrijdag. Spijtig genoeg beginnen ze pas om 20u met dressuurles en ik geloof 22u met springen. Om die reden denk ik dat ik dit amper ga gaan, al is het gratis. Eer ik thuis ben is dat middernacht...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:20

Florence: wauw naar Mechelen *\o/* welke dag moet je dan springen? Wij zijn er de 1e avond en de laatste dag.

Varekaj: je weet dat ik geen hoge dunk heb van je lesgeefster :o , zelfs zonder regelmaat moet je toch vooruit gaan? Ik bedoel, eens een paard een oefening kent, kent hij die toch? Daarvoor hoef je die niet dagelijks te rijden. Dat het allemaal wat stroever zal gaan als je maar 1x in de week rijdt, ok, maar als je daarna weer enkele dagen volop kan rijden, moet je toch weer snel oppikken waar je gestopt bent... Ik zou toch ook eens bekijken voor een andere lesgever, eens een andere aanpak zou volgens mij niet slecht zijn. Zoals je zelf zegt, 4 jaar om een A proef te kunnen rijden is gewoon niet logisch, zelfs heb je maar de helft van de tijd kunnen rijden, is nog steeds 2 jaar.

Mila: bij mijn gebuur moet ik ook 10/keer betalen, vorig jaar was het enkel Fi, dan gaat dat nog, maar nu met 2 paarden kan ik dat er niet aan uitgeven. Ik heb eigenlijk tot vorige week op de wei kunnen rijden en eens wandelen als het te slecht lag, maar nu zal de wei definitief gedaan zijn.
Er is een stal op 5km waar ze 5/keer zonder licht vragen en 7/keer met licht. Ga daar nu vrijdag eens met alletwee gaan rijden. Vrijdags werk ik niet, dus kan ik overdag gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:18

Hij kent in principe wat hij moet kennen, en als hij meewerkt gaat dat prima. Maar dat gaat veel vlotter als ik hem iets vaker rij met veel afwisseling dan 2x/week uit de stal trekken en verder niks. Ik kan nu niet bij iemand anders gaan lessen door gebrek aan BE, maar die draad wil ik inderdaad weer oppikken.

Ik heb maandag wel ondervonden dat eten krijgen vlak voor hij moet werken geen goed idee is. Daar ga ik nog iets op moeten vinden want de stalbaas heeft momenteel niet bepaald een vast uur om te voeren.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 11:25

Ja eten krijgen voor ze moeten werken is nooit een goed idee. Meestal "moet" daar 2u tussen zitten.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:33

ideaal is 2-3 voor ze moeten werken. zeker niet net voor ze moeten werken; dan wacht je best tot erna. Heb ooit eens een voedingsleer en conditie voor paarden gevolgd vandaar :) Ik let er wel steeds op dat ze geen eten krijgen vlak voor ze moeten werken.

ik vind 10 euro ook veel. daarom rijden wij 30 min naar de manege waar we lid zijn om te kunnen rijden. We krijgen daar ook wekelijks dressuur les. Gisteren ben ik gaan rijden. Ik ben om 17 uur vertrokken en was om 19u30 thuis. Dus 2u30 kwijt om een uur te rijden :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 12:57

Dat zijn wij ook altijd kwijt als we moeten laden... we hebben nu wel een piste dichterbij , maar die piste is soms een zwembad ... dus met dit weer ga ik altijd bij Sarah rijden..

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:37

ik heb ook een buitenpiste op 10-15 min maar die staat ook onderwater. In de zomer ga ik wel altijd daar gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:46

Bij ons in de buurt zijn er amper pistes die je kan afhuren. Voor zover ik weet is €10 de standaard prijs, op 1 plek is dat €15 als je het springparcours wil gebruiken de dag na de springles (dat blijft speciaal daarvoor een dag langer staan). Nadeel is dat je dan alsnog regelmatig met een hoop tegelijk moet rijden en op veel plekken is een externe lesgever niet toegestaan. Eigen lesgevers zijn ofwel schreeuwend duur ofwel staat hun manier van werken me helemaal niet aan. Veel stallen verhuren hun pistes niet meer omdat ze zodanig veel eigen klanten hebben dat de boel daar zelf al meer dan overvol mee zit.

Op dat punt ben ik wel blij met onze eigen piste, zelfs na de gietende regen van deze morgen ligt ze nog relatief goed. Ja, er staan water en plassen op maar je zakt geen 10cm in de blubber (nog niet tenminste).

Het varieert nogal wanneer ze komen voeren. Vroeger was dat tussen 16u en 17u, dan kwam hij rechtstreeks van zijn werk en reed nadien naar huis. Met les om 19u viel dat nog te doen. De voorbije weken ging dat echter eerder naar 18u30-19u en dat was dus miserie. Maandag had Icaro nog niks gehad sinds de ochtend toen ik ging rijden en dat was een flink verschil. Ik kan alleen niet vragen om zijn eten apart te leggen als hij voor mijn lesuur komt, dan breekt hij de stal af en geeft dat nog meer voernijd en schrokken achteraf + het ligt dan in de wind en regen. Toen ik vorig jaar halfpension stond hadden ze slowfeeders met hooi voor volledige dag en krachtvoer kwam na het werk. Dat ging prima, en als ze 24/7 op de weide lopen heb ik er ook geen problemen mee.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:51

Onze piste ligt zalig voor zo'n weertje. :) Nu wel natjes omdat het vannacht stevig geregend heeft en nu nog aan het miezeren is. Maar na een dagje droog weer ligt het weer helemaal goed. :j Als de piste verlengd wordt, komen er normaal cofibres in en er is al een waterput geïnstalleerd om in de zomer kunnen sproeien. 't Is geen grote piste maar we zijn maar met 2 (en 3 paarden) om te rijden dus chill! :)

Waar ik lid ben, moet ik 5 euro betalen om er eens te kunnen rijden. Maar lidgeld was al goedkoop dus scheelt wel. Mss in de toekomst dat ik lid word bij Gaverbeek omdat je daar wel meer rijmogelijkheden hebt. Maar ik heb dr momenteel niet echt nood aan. Als ik wil springen met verschillende soorten hindernismateriaal, kan ik naar mijn springlesgever voor lessen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:43

Als ik morgen mijn BE haal ga ik ook weer kijken voor springles waar ik dit voorjaar al ging. Ik ben alleen immens veel tijd kwijt omdat lijn trailer niet thuis of op stal kan staan. Hij staat op mijn weide, goed beveiligd maar hem oppikken en naar stal rijden kost me met het huidige verkeer al gauw een uur. Iets met oneindig ellendige wegenwerken...
Ben ik alleen dan trek ik mij dat allemaal niet aan. Is mijn vriend thuis dan is dat heel ander paar mouwen want ja, soms is het eerder een daguitstap en expeditie voor een uurtje les. Klote is dat ik zelden ergens kan geraken zonder langs die wegenwerken en bij horende files te geraken. Met de auto kan ik vide kleine baantjes, met de trailer is dat niet te doen. Ze rijden me zo al bijna de gracht in.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:22

Probeer eens met de trailer langs die kleine wegen. Ik rij met mijn trailer ook via super kleine wegen. This ook een beetje van je mannetje te staan.
Mijn trailer is zo breed als een rijvak, dus met kleine wegen is dat soms effe krap. Maar dan moet de tegenligger maar even achteruit rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:42

De zijkanten is ofwel recht de struiken in ofwel in de modder 10-15cm dieper met putten. Met mijn jeep trek ik me dat niet aan maar ik ga daar echt geen risico pakken met mijn trailer. De baan is zo al erg nipt voor 2 auto's en ik durf er mijn kop op zetten dat ze dan alsnog niet opzij of achteruit gaan rijden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:46

Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die moet heen en weer 'tjollen' naar pistes. Ik heb thuis een kleine piste waar ik mijn jonge kan rijden in de zomer. Met de andere 2 ga ik dan naar de buitenpiste hier 400m verderop. In de winter moet ik met de 3 paarden naar de binnenpiste (zo'n 4km). Soms kan ik ze alle 3 op 1 avond rijden. Maar meestal spreid ik ze over 2 dagen. Wat een gedoe toch he. Moesten we nu allemaal eens de lotto winnen zou het opgelost zijn. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:08

Mijn voorkeur gaat uit naar vooral droog weer (en zonnig... warm... zacht briesje...) maar helaas zijn de weergoden ons niet goed gezind en gooien ze tegenwoordig weer een halve oceaan over onze kop. Eigenlijk heb ik zelfs nog liever dat het vriest dat het kraakt, zolang de blubber en vochtigheid ver weg blijft ben ik allang tevreden.
Vorige winter was extreem nat, ik hoef nu echt geen herhaling. Want dan kunnen ze zelfs niet op de paddock overdag en verandert de buitenpiste in eentje met drijfzand.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 23:41

Bij ons nieuwe huis binnenkort, ligt de piste op 200m. Dat is wel makkelijk! Zeker voor de zomer. In de winter zou ik dat niet zo leuk vinden omdat die omringt is met bos... om dan als meisje alleen daar te rijden.. ik heb niet ramp bang, maar ik dat vind ik toch niet zo leuk.

Voor de rest rij ik vooral bij Sarah. Hebben een goede piste, kan veel water hebben en ze hebben ook alle andere dingen zoals springmateriaal, lampen vr te drogen.. en gezelligheid natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:48

Onze stalling ligt op het einde van zo'n veldwegje, juist 1 auto breed, achter een woning en tussen de weilanden met helemaal achteraan bos en een diepe, brede beek. Geen verlichting in dat paadje, en dat loopt na onze stal verder door naar die beek en gaat dan via een brug het bos in. Je hebt eerst een grote poort die met een sleutel open moet en dan 100m oprit ongeveer, met link weide en piste en rechts de immense tuin van dat huis. Met andere woorden, als er niks van licht brandt zit je dus in een volledig zwart "gat". 1 van de stalkatten, een zwarte met lange pluizige vacht, vindt het heerlijk om vanaf een omheining, muurtje... op je schouder te kruipen. Ik kan je verzekeren dat ik me al ontelbare keren onnozel ben geschrokken omdat ik in het pikdonker na het buitenrijden die poort op slot wil doen en plots dat beest vanaf het hek op mijn schouder wil klimmen.

De stalbaas woont niet aan de stallen maar een stukje verderop in de straat, er is wel camerabewaking en alles ligt achter slot en grendel. Er is bij hen en 3 andere huizen ingebroken. Nu liggen die huizen pal aan de straat, vol in het zicht en alle opritten zijn zeer duidelijk verlicht. Sinds we dat weten voel ik me nog slechter als ik in het donker die stalling moet afsluiten. Ben altijd blij als ik veilig in mijn auto zit en kan doorrijden.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:39

Volgende week zaterdag eerste springles met Luxor! *\o/*
Hopelijk een goede start voor zijn spring'carrière'. :+

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:06

Veel succes Hanne! komt wel goed :)

Ik moet bijna nooit met Aruba op verplaatsing. Ze staat op een manege met 2 buitenpistes (springen en dressuur) en een binnenpiste. Binnen kan je niet altijd rijden omwille van de manegelessen, maar ik rij toch het meest in de springpiste. Deze is de grootste en ligt bijna altijd goed doordat het een geopad is. Hij is ook meestal helemaal voor mij alleen :) Als ik op verplaatsing ga is het voor een specifieke lesgever of bijvoorbeeld een stage.

Iemand al eens op jumping geweest in gaverranch? Hoe is de piste daar en starten ze meestal op de juiste tijd? Heb je een daglicentie nodig? Ik zou misschien zondag daar eens op jumping gaan omdat ik het wel goedkoop vind (10 euro voor 1m10).