[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:54

Dat is dan mooi voor wie het betreft.
Maar hier in NL gelden er soms toch ook restricties voor buitenlandse deelnemers? Een bepaald aantal per wedstrijd?

Lielle

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:11

Bijzonder als in vervelend. Vraag me ook af of je dan bv wel met vier paarden drie keer mag starten, dus of het per ruiter of per combinatie gaat tellen.

Musea waren idd erg gaaf, maar verder ook gewoon een geweldig leuke levendige stad.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:16

Klinkt goed, Lielle :D
Sim, Noor heeft de schaal ook!

Ik heb zo geen zin om te werken.... Mijn werk-emmer is een beetje aan het overlopen ;(

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:18

Morgen!

Heerlijk zo'n dagje kunnen uitslapen.

@Evelien: Ik ben ookk maar paar x M gestart en toen die laatste x is at helemaal mis gegaan. Wedstrijd daarna weer L gestart, toen wel meteen 2e en 1e en toen niet meer gestart, en L pony's is gelijk aan B paarden dus dat leek mij ook even wat verstandiger.
@Caro: het rekken is geen probleem, in de pony parcoursen moest hij altijd zichzelf erg kort maken. Daarom dacht meneer ook wel eens als er een dubbel krap op 2 sprongen stond(niet goed aangepast) zo'n 9 meter dan ging hij zover rekken dat het in 1 ging ipv 2. Daarom zie ik ook meer kansen voor ons bij de paarden.
@Sim: Urban is op de keuring gemeten op 1.58(wel maximale wat ze er toen konden uithalen) toen wij hem kochten, was echt een babypaardje toen. Toen hebben we heb nog 2x moeten laten meten en is beide keren op 156,5 gemeten al zelf altijd al geweten dat hij niet precies zo groot was. Maar Urban is nog zo gegroeid in zijn bespiering na zijn 8e en mijn instructrice komt hem elk jaar scheren en zei dit jaar, men dat beest lijkt steeds groter te worden. Daarna x thuis met rolmaat en een stokje gekeken en toen kwamen we op 1.60 uit. Dus een echte E is Urban absoluut niet maar 1.60 hadden we eigenlijk ook nooit verwacht omdat ze met 1.60 niet meer inmeten.

Dus in alle opzichten, met dressuur Urban loopt echt als een paard en als je dan tussen allemaal pony's rijd en je een echte pony jury hebt kan het in me nadeel zijn.
Springen is als het hoger word moeten afstanden echt goed kloppen. In het M merkte ik dat nog ging maar het Z was denk niet gegaan. Dan moest hij zich net iets te veel inkorten.
En met de cross, naja uiteindelijk denk ik dat je daar in combinatie sprongen de afstand kan mee hebben. Zal toch ruimer staan dan bij de pony's en met cross is dat nog belangrijker want het geeft natuurlijk niet mee. En urban en ik zijn ook wel toe aan een iets moeilijke cross en dan had ik nu L pony's moeten gaan rijden en daarvoor was de dressuur nog echt te slecht. Nu gaat het steeds beter dus tegen die tijd dat we klaar zijn voor een L cross zit de dressuur denk ik ook wel snor!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:22

Klinkt goed Lielle!
Dat is goed balen die nieuwe regeling.. Las het al op FB. Hoop dat er nog wat aan gedaan wordt. Zal nog veel protest op volgen als het echt door gaat.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:30

Jouw pony is gewoon groter dan mijn paard sanuarie :Y)
We hebben een shetlander te logeren, hij is praktisch even groot als de hond :=

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:46

Lielle: Klinkt goed! Madrid lijkt me erg mooi
Sanurie: Goed dat je dan bij de paarden gaat starten. Zal wel makkelijker worden voor Urban. Ook vind ik het niet kunnen om met zo'n grote bij de pony's te blijven starten.
Evony: Gezellig zo'n shet :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:51

Evony: Hoe groot is de jouwe dan? Wil ik ze wel eens naast elkaar zien!!
Anthea: Ik ben nu nog 16 maar begin nieuwe jaar word ik 17 en dat jaar erop ben ik 18 en dan ga ik sws niet meer pony's rijden dus kan ik het beter nu. Ben vaak 1 van de ouder bij de pony's. Dus ja

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:03

sanurie schreef:
Evony: Hoe groot is de jouwe dan? Wil ik ze wel eens naast elkaar zien!!

Toen we haar kochten was ze 1,57 denk nu 1,59 al heb ik het idee dat ze nog wel ietsje groeit nu ze weer een paar weken niks doet behalve eten haha.
Anthea: ja ze is echt lief <3 van een buurmeisje van mij, kreeg ze voor der verjaardag als gezelschap bij haar paard, maar die mensen die hem gaven vergaten even dat dat beest natuurlijk ook een stal nodig heeft dus tot dat de stal gebouwd is staat ze bij ons.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:36

idem hier, Ojee is ook 1.58 :oo

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:41

Lielle schreef:
idem hier, Ojee is ook 1.58 :oo

Ach volgens mij is Ojee wat dat aan gaat net als beat; een super karakter en meer dan voldoende vermogen om die paar centimeter in grootte te compenseren :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:48

absoluut, ik merk er in de praktijk ook niets van. Ze moet iets meer rekken voor de afstanden in een regulier springparcours, maar verder niets. En idd, dat hart is toch het belangrijkste.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:32

@noor/mootje Wat zijn jullie lekker creatief bezig met die kerststukjes! leuk :D
@sanurie ik denk ook dat het een goede beslissing is voor Urban, maar dat had ik je al ge-PBt ;)
@Noor wat een poeperd zeg die kleine KJ

Ik mag straks naar de fysio ~~}>

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:45

@ Sim ja ik heb vakantie tot de 27e. 7e werken en 28e weer vrij en waarschijnlijk ook de 29e omdat dan alle systemen op een nieuw iets worden gezet en niemand kan werken. Ze gaan nu kijken hoe dat met het personeel opgelost moet worden.

Net naar de manege geweest en schimmel wordt ietsje beter. Paar lage sprongetjes gedaan maar echt loslaten in haar lijf durft zij nog niet. Paar uittest momentjes gehad maar overal ging het wel goed. Ze was wel stressig want de spaanse pas was weer lekker aanwezig. Soms zelfs in draf :=

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:23

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:28

jammer dat ik geen iphone heb. had het anders ook wel willen bestellen.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:48

nu baal ik ook dat ik geen iphone heb ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:29

Ik heb niks met hoesjes om telefoons.. Vind dat echt heel vervelend :o

Had Woll wel altijd op mijn pinpas staan, moet daar alleen nog een keer achteraan omdat ik na het blokkeren van mijn pas nu een gewone terug gekregen heb..
Zal eens richting stal gaan. Kijken of ze er vandaag ook een beetje zin in heeft!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:31

mijn telefoon vind ik iets te duur, en mezelf iets te lomp, om zonder hoesje door het leven te laten gaan haha!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:06

Hey dames!

Wat een kou zeg. Had het alleen tijdens de springles vanmorgen lekker warm. Ging overigens super. Zes alleen dressuurprikken hebben wel geholpen!

Nu eerst maar weer eens een paar pagina's bijlezen :D :D :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:21

Zie je weinig bij ons van die kleine paardjes, hier moet altijd alles boven de 1.65 zijn anders dan is het maar een stom beest. Maar ik vind dat nergens op slaan, zoals evony en lielle al zeggen, als ze het hart hebben dan zijn ze net zo goed. Urban springt met mij in de laatste les(L/M/Z niveau) tussen de paarden van allemaal rond de 1.70 of groter en loopt met gemak mee.

Maar de reden dat wij Urban ooit hebben laten meten:
Wij hebben Urban toen laten meten omdat ik pas 13 was en nog nooit officieel wedstrijden had gereden en dan start je niet al direct bij de paarden. Ik had een D-pony en die is verkocht, toen nooit een nieuwe gekregen heb van mijn opa(wat wel beloofd is) en moest dus verder met Urban, wat eigenlijk mijn pappa zijn paard was. Toen was Urban nog wat kleiner en hebben ze gezegd bij ons op de vereniging van die word wel E gemeten. Voor mij dus echt veel fijner als dat zo zou zijn en daar heeft mij broertje ook profijt van. Hij is nu bijna 14 en ook nog nooit officieel gestart, gaat buitenseizoen met Urban voor het eerst starten.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:55

Achja het is toch altijd een gedoe met het rijden op stokmaat bij de pony's
ik reed vroeger met mijn D-pony van krap 1.42 tussen andere pony's die eigenlijk E-pony's waren..
Dat houd je toch!

Het komt vast helemaal goed met jou en urban tussen paarden volgend seizoen! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:18

Ik zie vaak genoeg E-pony's/ kleine paarden rijden op de wedstrijden hier. Hangt per paard af of ze het kunnen of niet. Zelf heb ik liever een iets grotere, maar dat is persoonlijk. Ben zelf ook niet de kleinste. :)

Straks weer richting cc, dressuurprikken. Hoop dat What goed gehumeurd is na de bosrit van gisteren en juist gaat showen ipv klieren in de versierde bak. Weet zeker dat hij volgende week in dezelfde bak met springen nergens naar kijkt. Maar met dressuur is alles enger en eten de bakkabouters hem op. ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:24

Yentil is 1.50m en dus een E en ik kwam ook regelmatig D pony's tegen die een stuk groter waren dan haar.
Yentil zou ook makkelijk mee gekund hebben bij de paarden, heb er soms best spijt van dat ik dat nooit gedaan heb.

Sann: Succes met dressuur cc!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:28

Succes Sann!!

Ik heb ook graag grote paarden, anders kan ik bijna meelopen. :D Moet zeggen dat ik met een springzadel prima op Tas pas (1.55) maar dat is een echte Ier en dus erg breed. Als ik voor paarden kijk, kijk ik alleen naar de beesten rond de 1,75m.

Alle kerstcadeaus zijn weer in huis, mijn arm doet nog zeer van het slepen!

Zo meteen richting springles :)