[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:39

Hoop ik wel dat het volgende week is. Wil dan weer beginnen op het werk en dat is dan mooi dichtbij.
Heb je al wel een foto?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:47

Tsja.. daar kan ik weinig over zeggen helaas..
Soms gaat het heel snel met DHL en soms wat minder snel, weet eigenlijk ook niet precies waar uit Duitsland het moet komen.
Foto's heb ik niet voor je, die waren om te huilen, wel een voorbeeldfotootje: http://www.chebelle.nl/images/derby86559.jpg

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:48

Goeiemiddag!
Ik ben weer terug van een heerlijk weekendje Kootwijk! Heb echt heerlijk gereden, wat is het daar mooi zeg! Iedere dag een rit van +- 1,5/2 uur gemaakt. Vorstin heeft alleen maar voorop gelopen, wilde alleen maar harder en harder, dus heb iedere dag de slof eraan gehad. Als we gewoon stapten ging het wel, maar met draven en galopperen was ze meestal erg sterk. Wel echt iedere rit een stukje lekker hard gegaan! We sliepen op De Kamp, wat een fijne locatie zeg. Paardjes hebben heerlijk iedere dag bijna de hele dag op het land gestaan. Helaas was Vorstin op stal wel heel onrustig, ze wilde niet eten. In totaal had ze over 3 dagen een halve kilo biks gegeten, tot ze vannacht in een andere stal kon. Daar voelde ze zich duidelijk fijner en toen had ze braaf haar avondeten op :) Al mijn spullen zijn wel nat en vies nu, dus alles zit in de was. Tijdens de ritjes hebben we nog hertjes gezien, en ook een slang die op het ruiterpad lag! We hebben het echt heerlijk naar onze zin gehad iig :)

Nog een vraagje voor iedereen hier: Iemand zin om woensdagmiddag met mij mee te trainen in Moordrecht bij Michiel?

En gefeliciteerd met je verjaardag Laura :D!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:56

Snap ik Vief.

Klinkt heeeerlijk Shanoek!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:05

Snoekiej klinkt als een geweldige tijd!

Ik heb net op startlijsten gekeken. Voor zondag had ik BB springen en M1 dressuur opgegeven en gevraagd of ze er iets van een uur tussen wilden laten. Nu staan de tijden voor dressuur online en moet ik om 3 uur 's middags. Ik kan me niet voorstellen dat de BB nog rond die tijd is en ik heb (of vooral mijn ouders hebben) geen zin om er uren tussen te wachten. Dus ik ben bang dat ik de BB maar moet afmelden. Het leek zo ideaal.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 18:22

Hoi allemaal,
Lau, gefeliciteerd met je verjaardag!

Verder heb ik nog niet bijgelezen. Druk weekendje gehad ;)
Gister naar Nijmegen geweest en daar de 10 km gelopen in 66 min en 4 sec. Was echt dik tevreden en het was erg gezellig. Vandaag de hele dag naar Utrecht voor de laatste cursusdag, nu alleen het examen nog.
Mijn schoonzusje komt me straks een gezichtsbehandeling geven en dan gaan we even naar de paarden. Lees ik daarna bij!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:37

Shanouk dat klinkt geslaagd!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:43

Snoek klinkt goed!
Vief mooi jasje!
Bwv leuk dat je merrie bij de hengst gaat :)

Nou ben eindelijk thuis, beetje mot gehad tis morgen TE druk om even naar de dokter te gaan volgens de planner dus dan gaan we morgen middag lekker, (heb even de werkgeefster gebeld dat ik der niet echt blij mee was)
Nu even eten en op bed.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:00

Goedenavond.
Snoekiej: Klinkt heerlijk!
Noor: Wat een afstand en ook nog zo'n strakke tijd, ik doe het je niet na hoor!
Corien: dat is ook niet fijn als je zo ziek bent en ze willen je geen vrij geven :( .

Ik ben weer terug van mijn eerste examen, viel nog niet mee, vorig jaar was het eindexamen nederlands veels te makkelijk (normering 0,0 :oo ) en dat hebben ze dit jaar ernstig goed weten te voorkomen :Y) , maar heb de antwoorden gechekt en er moet wel heel apart worden nagekeken wil ik geen voldoende halen , ik hoop op minstens een 6,4 dan zou ik een 7 gemiddeld staan :) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:27

Evie. Zal wel goed komen toch!!

Ja ach kan er niet wakker om liggen ga me oogjes sluiten!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:32

Fijn dat het eerste examen goed ging, Eef.
MM, gewoon starten! Je hebt nog even de tijd.
Snoek, klink goed. Fijn dat je het leuk hebt gehad!
Corien, balen dat ze zo moeilijk doen over een doktersbezoek. :(:)

Mijn Belgische set is bijna compleet, alleen de laarzen zijn nog onderweg. Zal kijken of mijn groom zaterdag in Vrouwenpolder een foto wilt maken.
Ik ben ongeveer heel de dag bezig geweest om een witte broek uit te zoeken, heb alle witte broeken aangehad die we hebben hangen. Wie heeft er in godsnaam verzonnen dat je een witte broek aan moet?! Ze zijn zo niet charmant, voel me echt een koe in een witte broek.
Maar goed, ik heb er een gevonden. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:37

Zal vast goed komen Evie die 6.4! Wanneer is je volgende?
Klinkt heerlijk Shanouk. :D
Zou idd gewoon starten in Maarsbergen Marijke. Het is niet je 1e SGW en je hebt nog tijd zat om je klaar te maken. :)
Knap hoor Noor die 10 km in Nijmegen.
Ben benieuwd naar je set Eef! Moet je ook echt witte broek aan in België?

Ik heb zo'n fijne springles gehad! Mag alleen geen springschoenen meer om doen met de training, hij tilt bij het lagere werk z'n benen niet op en tikt dan balken. Later zette hij het op M hoogte. Toen ging What pas springen, genieten was dat! <3 Dan tikt die ook geen 1 balk, maar als het op B hoogte staat tilt hij gewoon ze benen niet op.
Ook goed met mijn houding bezig geweest, dat was wel minder met die spierpijn nog van zaterdag. Maar moet nu ff doorzetten dan duik ik minder straks. :)
Nu nog even aan de studie, morgen praktijktentamen na al van 9 tot 3 praktijk vakken gehad te hebben. Ben benieuwd, moet nog heel wat gebeuren wil ik die morgen halen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:25

Gaaf dat je zo hoog hebt gesprongen Sannn. Doe mij eens wat van die lef. Succes morgen.
@ Evelien. Heb je zo'n mooie wedstrijdset en dan moet je in (lelijk) wit.
Als ik in het 4tal rij leen ik altijd Geert's witte wedstrijd broek. Laarzen van een clubgenootje en ik kan mijn oude zwarte pikeur jasje alias hobbezak aan... nou echt niet charmant!
Jij gaat lekker lang slapen Corien, hopelijk voel je je morgen beter

Schoonpapa komt net terug, heeft 4 ! voorfronten bekeken voor de stallen (wat ie allemaal van plan is???) verteld ie mij het hele verhaal... zeg ik heel droog ; oh die man heb ik zaterdag avond gebeld. Hij helemaal geirriteerd dat ie voor niks er heen was gereden. :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:39

bvw schreef:
chique Gio :D

Ik heb ook leuk veulen nieuws, dit jaar gaat tutje als het goed is weer bij de hengst! Misschien ook wel leuk om Wiso weer bij de hengst te doen, hebben we volgens jaar twee veulens :D
Nu nog even hengsten kiezen, iemand nog ideeen/opties?
Mijn mam wou van tutje nog wel een veulen van Van Gogh. Ik wil wel graag met extra bloed fokken dus Wiso bij Roven?

Moet je wel even naar Hongarije, daar staat hij nu. DV is niet heel goed hoorde ik en werd mij afgeraden.
Weet niet of Wiso veel massa heeft, maar Vittorio schijnt hele bloederige beestjes te geven en voert zelf ook aardig wat bloed en geeft veel beweging door. Hij moet wel merries met wat massa hebben en dat heeft die van mij niet. Foto op de site van teewis vind ik niet zo, op google zijn betere te vinden.

Als je binnen het KWPN wilt blijven heb je als volbloeds heb je ook nog Albaran en Hopalong Cassidy.

Ik heb op paardenfokken van alle hengsten die ik interessant vond het percentage xx bekeken.
Zelf ben ik helemaal gek van Voltaire bloed, alleen is dat voor mijn Voltaire merrie geen optie.

Mijn merrie gaat de 28ste naar eurocommerce, wordt ze geïnsemineerd met Sam (iets van 53% xx)

Hieronder een stukje uit het fok advies.
Wilde een hengst die beweging geeft, makkelijke monden en minimaal 45% xx. Daarnaast wilde ik een bewezen hengst met goed ruggebruik.

Citaat:
-Albaran xx (Volbloed) Kan bloed toevoegen, was zelf in de verrichting goed te rijden.

- Vittorio. Had u zelf ook al opgegeven. Geeft fijne bloedpaarden met drie goede basisgangen die goed te rijden zijn.

- Zavall. Een hengst met 46% volbloed in de genen. Heeft drie hele goede basisgangen, goed te rijden en springt met een heel goed lichaamsgebruik.

- Carambole. Hengst met 50% volbloed. Hengst springt met hele goede techniek en laat zich heel goed rijden.

- Sam-R. Had u zelf ook opgegeven. Hengst fokt fijne bloedpaarden met lengte in het lichaam en heeft een volbloed percentage van 53%.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:43

zo mijn eerste werkdag zit er weer op. en giga druk ook nog eens.
maarja kom wel weer in het ritme.

Marijke gewoon gaan starten (mits alles voor die tijd weer goed is met jou ;) )

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:44

Hou schoonpapa te vriend hoor Marijke!
Lekker weekendje Snoek! Gelukkig voelde Vorstin zich in die andere stal beter op haar gemak.
Knap Noor, 10 km.

Heerlijk gesetteld in ons rietgedekt 8/pers. villa. We kunnen van de week wel verstoppertje doen hier met z´n tweetjes. Huisje was boven verwachting schoon. Ik begin meestal met soppen, maar dat was nu niet nodig. Lekker. En al lekker wezen eten. Zo nog even in de sauna en-of zonnebank en dan weer lekker pitten. Heerlijk!

muts_marijke

Daar ga ik wel vanuit Mendy. Als het dan nog niet goed is wordt ik krakkemikkig ;)
Lekker gewerkt dus. Met die drukte vliegen de dagen wel om.

muts_marijke

hahaha ik heb wel een leuke schoonpapa Texelse!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:45

En dat moet je zo houden!!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:47

Komt vast goed. Gelukkig vinden mijn schoonouders de paarden (nu) ook helemaal leuk. Ze helpen overal mee. Dus ik ben er ook zeker gek mee... al laat je dat eigenlijk te weinig blijken he.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:52

Ach, als je het maar weet van elkaar, dan is het toch goed?

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:32

Snoek heeft zo te lezen een goed weekend gehad!!!!
Sannn heeft hoog gesprongen met what!! Wel lastig dat hij op B hoogte wat lui is.

Ik ga vandaag vroeg me bed in. Was vandaag niet helemaal lekker. Hopelijk na x weer goed slapen voel ik me wat beter!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:43

Even tussendoor: GEFELICITEERD laura!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:46

Kijk wat schattig! :D Wij hebben eendjes in de vijver.

Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:47

EB veel sterkte met je tentamens
San wat gaaf dat je zo hoog gesprongen hebt
Corien wat vreemd dat ze zo moeilijk doen over een doktersbezoek

Ik heb net Ferrose gereden en even hard moeten oefenen. Morgen komt mijn andere dressuurtrainer en ik moet een aantal dingen behoorlijk anders doen bij hem. Dus ik moest mezelf en Ferrose hier even op afstemmen :=. Ging uiteindelijk wel weer behoorlijk dus ben benieuwd naar morgen.