[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:53

Eender wat het is, ik ben meestal lomp genoeg om regelmatig er zelf in te hangen of over te vallen. Of tegenaan te botsen.

Spijtig genoeg houdt geen enkele omheining vliegend gespuis tegen. Na de les Icaro op de weide gezet, heb er zelf misschien 10 min rondgelopen rond schemer? Ben gewoon compleet lek geprikt door al die kleine rotmugjes. Tibor stond ivm de warmte eens zonder zebradeken. Heb dat heel snel weer opgelegd, die was een arm boompje aant verkrachten om toch maar te kunnen schuren. Hij zat er echt zowat bovenop.
Icaro ga ik morgen wassen. Die jeukt zich dan weer onnozel door opgedroogd zweet en stof.

madelene

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:13

Wij hebben overal breed lint, gaat eigenlijk altijd goed.
Juist geen draad meer, omdat ze dat vaak op het laatste moment niet zagen in een vlaag van te veel enthousiasme.

en een omheining die insecten tegen houdt...dat zou nog eens wat zijn *\o/*

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:06

Wij hebben gewone ijzerdraad, nog nooit problemen mee gehad. Alle jaren loopt mijn man de wei rond om weer eens wat op te spannen, maar deze draad blijft altijd goed geleiden.
Lint zou ik niet snel kiezen idd ivm wondes.
Een houten afsluiting op zich is mooi en praktisch, maar je moet er sowieso nog een draad voor zetten, of ze fretten gans den boel op.

Onze hengstenkeuze is definitief op Chaccato gevallen, een chacco blue x Stakkato x Mytens xx. Vanavond wordt Fi geïnsemineerd. Spannend!

Mila: de tip van Chacfly had ik van I.ris gekregen ;) Lang getwijfeld tss deze en Chaccato. Chacfly is echter zeer veel gevraagd, dus er was risico dat ik op de dag van inseminatie niet aan sperma zou geraken (ze geven voorrang aan Duitse merries) en dan zou ik alsnog een andere hengst moeten kiezen. Chacfly is enorm veelbelovend, maar nog maar 6 natuurlijk dus afwachten wat die uiteindelijk zal lopen. Chaccato is 'al' 8, loopt nu al 1.45 dus op dat gebied klein beetje meer zekerheid. En tis een bruine (Chacfly is vos :+ )

Mottig nieuws voor je merrie |( het zit je echt niet mee!!

Laurie: amai, chic ze, die hoogte!!
Van wie laat jij dekken?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:11

Wij gaan voor I'm Special de Muze :) Wilden eerst voor Triomphe, maar dat was meer een emotionele keuze haha

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:42

Wij hebben touw. Moet zeggen dat nu na kleine 10 jaar de draad wel zijn beste tijd heeft gehad. Maar aan de andere kant ben ik wel blij dat het touw is. Mijn klein monster heeft er al een paar keer door gelopen en eronder gekropen . En tot op vandaag geen wonden gezien. Dus ben ik wel blij dat het touw versleten is :p het springt kapot en zo heeft hij geen wonden :)

oh veel succes Antonius :)Ze zei het. Zondag ben ik met haar mee geweest op jumping :)

Wie gaat er naar tongeren? Wij gaan normaal wel. ik zal zowiezo mijn foto toestel mee nemen :) dus als ik de uren weet kom ik zeker foto's maken als het past :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:19

Laurie: I'm special is zeker top, genetisch ook heel mooi opgebouwd. Zou hem alleen niet zo snel willen gebruiken, omdat alle grote namen in zijn pedigree zitten. Als je er een merrie uit hebt en je wil ermee verder fokken, blijven er niet zoveel opties qua hengsten meer over. Maar dat is wellicht niet jullie hoofddoel?

Ik ga naar Tongeren, maar ben nog in dubio of ik Fi ook meeneem of enkel Ny... Nog paar dagen om te twijfelen. Tis eigenlijk echt tegen mijn goesting dat ik ze nog rij. Maar langs de andere kant is het gelijk zo 'zonde' om er nu nog al die maanden helemaal niets mee te doen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:25

Nee klopt, is niet de bedoeling om verder te gaan fokken met een eventuele merrie die eruit komt ^^ Past gewoon heel mooi op Julie en ik wil ook een beetje zuinig omspringen met haar bloedlijn (nog een Darco merrie). Ben ook zelf fan van Emerald dus we staan wel achter deze keuze ^^ Kregen ook Toulon en Diamant de Semilly aangeraden, maar om bij het eerste veulen al meteen 2500 euro neer te leggen... Nee dankje :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:29

Antonius: ik herken dat gevoel wel een beetje. Ik heb dat een tijdje gehad met Colo. Het voelt een opoffering om te rijden. Nu is het wel beter bij mij, we hebben weer wat dressuurwedstrijden op de planning staan waardoor ik gericht kan trainen en dankzij het goede weer kan ik leuke wandelingen maken.

Toen ik over verkopen begon werd mijn moeder wel kwaad. Ze wou er niets mee te maken hebben en ging héél verdrietig zijn zei ze. Dus ik heb het maar even zo gelaten. Eerst verhuizen naar mijn vriend en kijken hoe het lukt met 3 paarden die thuis blijven staan. Binnenkort start ik waarschijnlijk een nieuwe job. En verkopen, nieuwe job en samenwonen op 1 korte tijd lijkt me ook wat teveel van het goede.

MF: Echt stom nieuws! Kan me voorstellen dat de moed je in je schoenen zinkt. Wat ga je nu doen? Een tijdje niet rijden?

Ik reageer nog op de rest :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:52

Florence: Ik moet nu een maand wandelen met haar, na 1 maand mag ik elke week 5 min langer draven op harde ondergrond. Na 3 maand moet ik terug op controle. Dus voorlopig blijf ik met haar wel bezig. een reserve paard heb ik niet direct staan dus zal het weer op een laag pitje komen :) meer tijd om te lopen dan

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:50

Ik ken niets van afstammingen..

Hier ook gewoon draad. Jomo is lomp en loopt er vaak door. Maar geen vieze wondjes. We hebben wel de draad op bepaalde plaatsen door geknipt en via zo een speciaal plaatje aan elkaar gedaan zodat die makkelijk breekt.
Houte omheining hebben we ook gehad, maar daar is eens 2x ene door gevlogen en toen hadden we echt vieze wonde.

Ik ga naar Tongeren Haha.
Heb al geholpen met hindernissen. Ze hebben er van aken! Zo cool!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:27

Oooooh die van Aken zijn altijd zo mooi! Vond de laatste keer de tafels zo imposant om naast te staan, voelde me echt een kabouter :D

Aken zelf is ook altijd een erg mooie wedstrijd trouwens. Wil ik graag nog eens naartoe gaan als het past (en ik iemand vind die mee wil).
Tongeren zelf kan ik niet naartoe, onze club organiseert die dag dressuur dus verplicht helpen + ik start zelf ook.

Hout wordt hier niet afgeknaagd, het zal eerder als schuurmateriaal gebruikt worden. De kans dat ze het dan omver duwen zonder stroom is redelijk groot en zoals gezegd, anders laat de loonwerker van het land ernaast de boel wel sneuvelen.
Bij onnozelheid en joligheid hebben ze hier nog nooit aanstalten gemaakt om door de omheining te vliegen. Daar zijn ze uit zichzelf heel voorzichtig in. Omheining is vooral heel interessant om tegenaan te leunen, onderdoor te proberen kruipen of dus te gebruiken als krabmateriaal :roll: De schade die ik 99% van de tijd heb is ofwel omdat de boer weer eens in de draad heeft gehangen, door wind/bomen of doordat Tibor er met zijn volle gewicht tegenaan leunt. Kootje (1 van de mini's) gaat graag buurten en het enige wat die binnen kan houden is ofwel ingegraven betafence of een draad waar ten alle tijden een fikse klap stroom op zit.

Antonius: wat is er mis om Fi nu al te laten staan? Zijzelf gaat het niet erg vinden en jij zo te horen ook niet. Datgene wat je er mee wou bereiken heb je (als ik me goed herinner) allemaal kunnen verwezenlijken. Je hebt Ny als opvolger die in de startblokken staat. Je hebt Play ook nog. Er is niks mis mee om het nu al mooi af te sluiten naar alle tevredenheid ipv jezelf nog dingen op te leggen waar je tegenop kijkt en die voor jou geen extra meerwaarde bieden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:26

Daaphh kan jij inschatten hoe Tongeren zal gebouwd staan? Eerder technisch of meer dikke enkelvoudige sprongen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:26

Alez, terug naar huis met de Jul. Dag te laat wss, eitje was alweer af... jammer!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:26

Jammer dat het eitje al weg is..

Ik denk dar Tongeren zen combinatie zal zijn.
Big en technisch Haha

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:09

Oh inderdaad spijtig van het eitje!

Vandaag dressuurwedstrijdje. Man man man, wat was me dat. Ik begin te denken dat Luxor gewoon aan het puberen is. :+ Zijn gedrag soms... Hij is nu 6,5 jaar dus zou best kunnen. :P Inrijden was half heel goed maar ook half verschrikkelijk. Het goede is braaf en netjes zijn dingen doen maar de mindere dingen waren bokken, achteruit lopen, blokkeren en daarbij hupsen met zijn voorbenen. Zo'n voorbode van steigeren precies. Dat heeft hij echt nog nooooit gedaan. En soms ook weinig controle. :=
In de ring zelf was het wel beter maar was wel wat wisselend. Heb voor meerdere onderdelen minstens een 7 of 7,5 maar een 4 of 5 slopen er veel te gemakkelijk in. Op mijn Instagram een voorbeeldje. :evaw:
Maar goed 1e proef 63% en 4e plaats. (vd 6 wel. :') ) 2e proef 62,20% en plaats heb ik geen idee, niet laatste alleszins dat weet ik. :P Maar ben niet tot de uitslag gebleven en enkel bij +65% moet je naar prijsuitreiking.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:26

Haha ja had het gezien op instagram.
Maar toch ook knap dat je 7&7,5 scoort!

Ik ben na een dikke maand toch wel terug op Jomo gekropen. Hij heeft noets vergeten, dus kan gewoon terug beginnen waar ik gebleven ben. Zo een makkelijk paard! Alle met momenten. Hij gaat nog iets te graag op de andere paarden af.

Afbeelding
Hij ziet ook meer paard uit vind ik.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:48

Jomo ziet er knap uit! Meer uitgezwaard idd!

Hanne, ik heb geen insta, staat het ook op fb? Dat puberen is hier ook maar ny is nog iets jonger :P beetje het lentegevoel zeker?

Laurie jammer dat het ei al weg was. Hoe groot was de follikel bij laatste scan?

Fi werd gisteren geïnsemineerd op een ei van 4,5 en ze had de dag voordien al hormonen gekregen op te ovuleren binnen de 36u. Daarnet controle, idd geovuleerd dus dat zit goed. Wel veel vocht in de baarmoeder omdat ze wat lucht trekt. Nu dus gespoeld, morgen nog eens spoelen en dan dichtzitten en dan 2 spannende weken afwachten. Maar veearts schat het niet zo best in, omdat ze toch vrij vuil was. We zullen zien...
Best wel even niet rijden en hij raadt Tongeren af omwille van stress bij innesteling dus ben blij dat de beslissing om al dan niet te rijden voor mij genomen is :+ .
Alle eer aan ny dus :j

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:44

zo zie je maar Antonius, alles komt op zijn pootjes. Ik zal voor je duimen.

hanne...zou best kunnen hoor dat hij nu begint te puberen. boxser had dat met 7 jaar...van alles toen geprobeerd, en uiteindelijk keihard strafkamp was het enigste wat werkte...respect voor mij.
en toen draaide hij als een blad aan de wind, en werden we een nog betere combinatie.

laurie, jammer, maar je hebt nog een paar maanden de tijd, dus ook voor jou zal ik duimen.

jomo is <3 <3

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:00

Dankjewel!
Hier vandaag met Twenty op pad geweest maar ze heeft het goed uitgehangen :+ Volgende keer beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:27

Waren het officiële proeven Hanne? Want dan heb je wel je eerste winstpunt binnen *\o/*
7 en 7,5 kunnen rijden is inderdaad heel mooi meegenomen hoor, mag je trots op zijn. Zal straks eens op instagram kijken, ben wel benieuwd nu :)

Ai Laurie, eerst eitje weg en nu Twenty die roet in het eten gooit. Troubles in Paradise met de ladies precies. Gelukkig nog kansen dit jaar om te dekken.

Icaro wordt er dit jaar in augustus 10 en die is nu dus blijkbaar aan het puberen :+ Maar ik ga zeer zeker mijn zadel laten nakijken, vond het gisteren op wedstrijd toch niet top liggen. nadat ik goed aangesingeld had leek het een beetje alsof het naar voor kiept. De kussens achteraan lagen iig niet optimaal.
Inrijden ging héél goed, had een heel fijn paard om te rijden. Maar dat was op gras. De proef was op zand. Ik kom binnen, paar rondjes rond de ring omdat de jury nog bezig was, geen vuiltje aan de lucht. Belletje gaat en hup, in galop. Netjes teruggezet in draf en dan in stap en tadaaaa! Daar was de spanning. Het is A binnenkomen arbeidsstap, tussen X en G overgang arbeidsdraf en C linkerhand. Stappen zet hij zich wat scheef en op kuithulp voor draf die kont helemaal dwars, vooraan omhoog hupsen, hoofd tussen de benen en proberen maaien. Die heeft daar mijn sporen eens volle mep in zijn buik gehad met een fikse vloek :o en hij liep dan toch door.
Lezer netjes "C linkerhand", ging ik uit gewoonte naar rechts :+ Op't nippertje kunnen corrigeren maar dat zal schoon zicht geweest zijn :))
Dan tussendoor nog wat stuurmansfoutjes, paar pogingen van Icaro maar het altijd kunnen laten afvloeien en ook hele fijne stukken kunnen rijden. Het heeft immens lang geduurd eer we de protocols en uitslag hadden. Uiteindelijk 14e van 25 met een score van 61,..%. Ik heb alles op mijn protocol staan van een 3, paar keer 4 en 5 tot en met een 9 :+ Ik ben allang blij dat ik hem door zijn onnozelheid heb gekregen en fijne stukken heb gezet. Die toon wil ik nu vasthouden.

Maar eerst de smid. Meneer zit met 2 losse ijzers :roll:

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:32

Ja ach, van maart tot vorige week liep het allemaal gesmeerd dus ergens moet er wel eens een kink in de kabel komen :D Ook dat is paardensport hihi!

Fijn dat je je proef hebt kunnen uitrijden Varekaj!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:38

Ik heb gisteren toch regelmatig met verbazing zitten kijken dat er bij het inrijden zoveel paarden waren die gewoon bokkend en in race-modus kwamen langsgevlogen. Alsof ze voor het eerst in het jaar weer de weide op mogen.

Ook iemand gezien die vanop de grond haar paard met de zweep kletsen stond te verkopen op het hoofd. Aanpakken bij ongewenst/gevaarlijk gedrag, ok. Maar dit is toch een stapje te ver.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 18:41

Geen flauw idee winstpunten of niet. :P Ik denk dat alleen die 62,20% telt, want die van 63% is de inrijproef. Kan fout zijn hoor. :)

Voor de geïnteresseerden, ik heb beide filmpjes van de proeven op facebook gezet! :)

Luxor heeft ook gekregen wat hij wou vandaag, lopen op de galopbaan. :+ Stond goed te zweten. ;) Energie voor 10.

Jammer van Twenty maarja 't blijft zo wel spannend hehe :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 18:44

Idd leuk Varekaj dat de goede stukken er zijn!

Ik heb ook Luxor een harde pets gegeven op zijn borst met de zweep gisteren. :o Hij was mega ongeduldig aan het doen en heel de tijd over/voorbij mij willen lopen. 'k Heb hem maar goed op zijn plaats gezet dan. Toonde erna wel mooi zijn respect. ;) Zolang ze niet bang worden, mogen ze wel serieus op hun plaats gezet worden sommige paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:19

Op de borst doe ik ook. Op het hoofd niet, toch niet met een zweep. Als hij wil bijten krijgt hij ook sowieso een mep.

Vanaf 62 heb je een winstpunt :j