[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:52

Jaa :D Ik was nummer 92 met een bonte :D Haha ja was echt heel blij dat we binnenwaren :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:15

ja echt!!! super gedaan hoor!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 12:18

Dank je wel! Jij ook knap met je plaats!!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:57

Weet iemand welke fotografen er waren afgelopen zondag in merksplas? zou dolgraag nog eens een foto willen bemachtigen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:03

Daaphn: ik kan je filmpje niet zien hier, thuis eens laptop opstarten, lukt niet op ipad.

Madelene: CDE photography, fotografie ereprijs
Ik heb hele coole :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:34

Ik heb ook hele leuke van ereprijs, vooral van blits zitten er echt 2 gave bij! En W.alter heeft me ook leuk op de afsprong met blits en op de dikke boom
W.alter B.rants was er ook & V.ictor K.rijt ook

Afbeelding <3
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UZMBPCPY.jpg

Die van u waar je over een plas springt vind ik echt heel gaaf!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:50

Leuke foto!

Wie gaat er naar Heusden? Dat is mijn volgende. Rij nog eens in de 80, ondanks dat Ciney wel goed was uiteindelijk, toch terug 80 daar. Khoop wel dat ik kan mee doe want ze heeft nu ijzer af vanvoor (sinds zaterdag) en tzit wat vocht in haar been :(. Morgen komt de hoefsmid, dus hopelijk dan snel weer weg het vocht.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 14:52

Waarom kies je voor de 80 en niet voor de 90? Want het was toch goed gegaan.
Ik ga niet naar Heusden , Brugge is mijn volgende en dan pas theux.
Wat jammer van dat vocht! Hopelijk trekt het snel weg!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:58

Omdat Antonius zei dat de 90 lijkt op de 90-100 die in maart is en die vond ik al pittig O:). Deurle dan terug 90 om af te sluiten (en hopelijk vliegen ik er dan weer niet af aan het water).

Ja bleuh khoop het ook. Ze heeft wta ongelijk voeten (blokvoetje het ene) maar tis haar 'platter' voetje da ze nu zonder staat dus ze sta nu nog platter met die voet. En ze heeft ultra droge benen dus tvalt meteen op als het wat dik staat.

Wij komen zondag naar Brugge!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:33

Ohh oke, ja dan is het verstandig gekozen om in de 80 te rijden!
Hopelijk kan je wel meerijden!

Ohh leuk! Ik verwacht niet zoveel van Brugge. Heb vrijdag voor ik vertrek wel nog een training bij W.illy S.neyers , hopelijk helpt het wat.
Vind het wel heel spannend om er te starten! Als ik er aandenk voel ik mijn maag al draaien

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:40

Nare ervaringen aan brugge :Y)?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:45

2jaar geleden overkop gegaan met mijn paard, heel lang bewusteloos geweest en dachten in eerste instantie aan een zwaar hersentrauma omdat er veel bloed uit men neus kwam. Gelukkig kwam dat door een kneuzing aan men neus. Heb ee enkel een zware hersenschudding, blauw gezicht en whiplash aaniver gehouden en een paar extra nachtjes Brugge.( en een trauma op brede dichte hindernissen). Gelukkig had ik zo een opblaasbaar vest aan, anders had ik veel meer gehad. Ook was mijn tok in het midden door 2 gebarsten. Sinds dien niet meer gestart en dit is de eerste keer terug.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:50

Oei :oo! Das niets niets! Kheb vorig jaar ook meisje (bij de juniors) overkop zien gaan met haar paard in brugge en die was ook bewusteloos. Gelukkig uiteindelijk geen erge schad. Op welke hindernis was dat dan?

Nie teveel aan denken iig! Tis wss nu toch met andere paard dat je rijdt :j!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 15:58

Maar het paard waar ik mee reed was een heel ervaren paard. Nooit gedacht dat dat met hem zou kunnen gebeuren.
Toevallig of niet hadden we bij het verkennen een foto met de hindernis genomen.
Deze was het Afbeelding
Stond op een patattenveld na een moeilijke smallere combinatie.
Mama heeft hem toevallig ook nog gefilmd. Op de video kan ik niet zeggen wie zijn fout het is.
Achteraf hoorde ik van sommige dat caruso zich had mispakt op die dennen , andere zeiden dat het mijn fout was dat ik hem wat te los liet. Ik kan het niet vertellen weet niets meer van mijn rondje
https://www.youtube.com/watch?v=ePTzAu9 ... &index=176

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:33

Ik ben ook terug van de partij in Heusden :) ponylief loopt nu al twee maanden terug super dressuur en met toestemming van de dierenarts mocht hij vanaf 18 juli terug springen. Heb sindsdien nog maar één keer terug gesprongen maar hij pakte echt goed aan (ondanks dat het dan dus al van Gavere geleden was dat hij gesprongen had). Deze week misschien nog eens een paar hindernisjes en dan OCC60 in Heusden. Gewoon als fijn trainingsrondje. En als hij dan goed recupereert misschien Deurle ook. We zien wel. Ik heb er in elk geval al belachelijk veel zin in :D *Stuiter stuiter*

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:35

Daaaphn: eindelijk je filmpje kunnen bekijken. Ik heb alleen geen nuttige tips vrees ik. Wat zegt je lesgever?

Lene: leuk dat je ook komt! Als je nog eens wil trainen, komende zondag kan je op artevelde terecht!

Ik heb Koko ingeschreven voor 80 en ilona 90. Vind de 90 ook voor Koko nog wat pittig, zit een dubbel in op krap 7m afstand wat nog kort is voor hem en dan een grote trakhener als hij mag gebruikt worden van vlp, de afsprong met op 2 galopsprongen een smalle dikke boom... Het is verleidelijk om met een jong paard dat goed gaat, snel verder te gaan, maar dat hou ik bewust wat af. 80 zal voor hem vrij makkelijk zijn dus dat geeft hem dan weer vertrouwen voor Deurle en theux.

Heb trouwens zaterdag een kijker voor Koko, klinken heel goed aan telefoon dus ik hoop op een klik.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 22:21

Ohh wist niet dat die zo moeilijk was! Ik ken natuurlijk die cross niet. Wanneer is die?
Hopelijk is er inderdaad een klik!!

Ze zeggen mij dat ik goed gehandeld heb door te blijven volhouden en hem rond zijn als te draaien maar dat het toch nog sneller moet voor hij terug vertrekt en dat ik hem niet zo ver moet laten weglopen. Waar ik mijn uiterste best voor doe, maar hij maakt zich zo sterk..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:01

Tis van hele ver gefilmd, kan er ook niet zinnigs van zeggen. Gelukkig viel het al bij al mee :(:). Zondag komt deze keer alles goed ;).

Die dubbel op 7 zou wss net gepast zijn voor Canch of zelf ook kort, laat staan voor normale grote van paarden :+. En die afsprong met dikke boom vindt ik ook te moeilijk :o. Kheb geen zin om hoor vertrouwen op afsprongen om zeep te helpen. Zodus hopekijk goed de 80 rondbollen!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 23:45

Dan is het inderdaad beter als je in de 80 start!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:27

Iemand hier die weet hoe het zit met selectiecriteria om internationaal te kunnen starten? Ik dacht 3x M, maar welke scores? En hoe moet je internationaal paspoort aanvragen? Tellen enkel de Belgische nationale wedstrijden als selectiecriteria of ook LRV en eventueel Nederlandse wedstrijden? Zit al hele middag online te zoeken maar vindt het niet...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:38

Z in Nederland en M LRV tellen mee als selectie. Idd normaal drie Wedstrijden maar da wil wel soms eens variëren van ruiter tot ruiter. Als je constant goeie resultaten neerzet en je wil mee doen in Belgische nationaler zouden ze het wel eens door de vingers zien als je er nog geen drie hebt. Maarja hangt er beetje van af....

Je moet drie keer M gereden hebben da mag met weigering zijn. Of zelfs twee kweetnie. Iig wel uit rijden. Dressuur en jumping maken niets uit Facht ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:39

FEI paspoort is enkel nodig voor int buitenland denk ik.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:48

Aha, dan mss toch nog 1x M LRV rijden dit jaar... Zou dat Fei paspoort niet nodig zijn om arville en Anzegem te rijden?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:53

Normaal niet

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:12

Ohhh ik heb je vandaag gezien en ik wist niet dat je jarig was!! Gefeliciteerd via deze weg dan!!!

Wat internationaal betreft geldt het volgende, 3 keer M uitlopen, waarvan je maar 1 weigering mag hebben in totaal. Jumping en Dressuur maakt niet uit.
Paspoort is inderdaad enkel nodig in het buitenland

Cross in Brugge ging goed!! Dressuur stonden we 5des, met 48.8. daarna gesprongen met 1balkje en toen 11de. Cross had ik zoveel schrik voor. Stond heel erg mooi aan de maat en natuurlijk stond mijn hindernis van 2jaar terug erin.
Alleen waren we 'smorgens bij het voor inrijden van dressuur samen gevallen. Liep terug naar de stallen met hem, hij verschoot van een vlag en een auto, waardoor hij vanachter helemaal uit schoof, helaas heeft hem zich niet direct kunnen opheffen dus zijn gaan "schaatsen". Toen heb ik er vanaf gevallen/rolt/... stijgbeugel was los gekomen en gaf hem nog een tik tegen zijn kont aan waardoor hij alleen maar meer in paniek was. Gelukkig wel terug rustig gekregen, alleen heeft hij wel wat schaafwonden nu
Bij het inrijden ging het al heel goed, casje was vrijrustig.
De cross ging ook super! Starten was geen probleem, voorbij de stallen was geen probleem, andere hindernissen was geen probleem! Hij deed echt niet moeilijk. Helaas wel bij het een puntje gestopt. Kreeg hem er niet over.
Wel een grote persoonlijke overwinning met het springen van hindernis 3. Ik was zo blij toen ik daarover was.
Nu is de volgende voor ons waarschijnlijk Theux, en anders die daarvoor nog Deurle dacht ik.

Iemand die weet hoe deurle staat? Moeilijk of gewoon?