[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:47

Lielle

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:49

ah, kijk, die had ik nog niet. Thx!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:00

Mijn planning is nu ook klaar! Voor mijn eerste echte SGW seizoen (dit jaar tel ik niet mee, want door al die afgelaste wedstrijden alleen MB uitgereden en Bathmen tot H3 :P ) ga ik 1 wedstrijd per maand rijden. Lijkt me meer dan zat!

Markelo / Maarsbergen / Markelo / Hoogenweg / Ermelo / Gorssel of Heino / Hattem of Diepenheim / Oefencross in Holten omdat het zo gezellig was!! / Bathmen (als ik nog durf :o )

Misschien hoef ik aan het einde van het seizoen helemaal geen keuzes te maken als blijkt dat het conditioneel allemaal goed te doen is. Dressuur en springwedstrijden staan tegen die tijd toch op een laag pitje...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:20

Heeft iemand hier ervaring met Mont-le-soie en/of Tongeren?
Ik heb geen ervaring met deze crossen, als het mooie crossen zijn wil ik er best een eindje voor rijden maar dan wil ik graag van tevoren weten wat anderen er van vonden :) .

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:26

Van tongeren weet ik (van horen zeggen) dat het heuvelachtig is, niet al te moeilijk maar wel een mooie cross.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:29

Mijn lijstje is:
-Markelo
- Wsterbork
- Vinkenga
- Hoogenweg
- Oenkerk
- Wieringerwerf
- Norg (geen texel dus |( )
- Neede
- Bathmen

Miss nog een paar in de die ik ga rijden, ik weet niet of ik dit jaar al naar het M ga of niet.
Ligt geheel an mijn ouders en hoe beat gaat aanpakken :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:50

Evony ;(

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:52

Vind het erg jammer, we wouden juist gezellig gaan maar Norg is hier gewoon om de hoek dus mijn ouders gaan toch liever daar naar toe.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:20

zo is het ook. Maar we zijn nog met Norg in overleg of er nog iets aan te passen is zodat we niet tegelijk zijn. Vanuit nh willen we natuurlijk ook in Norg starten!!! Was ook een beetje jammer dat dat op het laatste moment als mededeling op de vergadering gedaan werd. Als we dat eerder geweten hadden, dan hadden we eerder kunnen overleggen, voor de kalender vastgesteld werd. Maar gelukkig zitten we in de 2e helft van het cross-seizoen, dus we hebben nog even tijd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:29

Tongeren heb ik 1 * meegedaan (in 2006). Mooi, idd heuvelachtig en reeel gebouwd. Niet megazwaar, ook niet heel licht. Ik zit er iig ook over te denken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:37

Bedankt voor jullie ervaringen.
Ik denk dat het dan Tongeren wordt, vond het heuvelachtige van Nokere ook erg mooi en Tongeren is zo'n 200 km rijden tegenover 300 km voor Mont-le-soie, bovendien heb ik begrepen dat Mont-le-soie franstalig is, en mijn Frans is helaas niet al te best :+

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:58

Ik zit te twijfelen tussen Brugge en Nokere... Nokere zou ik zo graag rijden, echt super mooie cross vond ik dat! De datum komt niet zo mooi uit (kom net terug uit london voor de OS) en de waterbak leek mij erg lastig (zou er alle begrip voor hebben als mijn paard denkt 'hé moet ik daar in?' := )

Dan Brugge misschien? Ook wel mooie cross, maar ook lastige waterbak.. (eerste water waar mijn paard even voor stil stond)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:10

Brugge ken ik niet maar Nokere wel, Nokere is in ieder geval een hele mooie cross en hoewel het water er lastig uitziet valt het in de praktijk wel mee bij de meeste combinaties die ik gezien heb, ik denk omdat je door dat meer juist geen groot publiek hebt dat om de waterbak heen staat, in de richting waarin je het water inspringt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:34

Ik zit ook te denken om naar Tongeren te gaan, zit zo'n groot gat dan in de NL kalender. Als het goed gaat doe ik daar misschien wel mijn M debuut. Hoor vaak dat België fijn is om klasse hoger te starten, leek mij in Brugge ook zo. Maar goed, dat zien we ter zijner tijd wel. Eerst maar eens kijken hoe de 1e wedstrijden in het L weer gaan. :)
Brugge wil ik dit jaar ook graag weer heen, twijfel dan nog tussen Genk en Nokere. Drie keer op een rij gaan ze hier thuis niet goed vinden en wordt ook wel heel duur. Maar dat zien we dan wel!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:44

VD_NH schreef:
ik heb nu:
- Vlietlanden
- Ermelo
- Lisse
:=
*opgeloste vraag*

Ik heb wat nabesprekings topics gelezen (van vlietlanden en lisse).
Vlietlanden blijkt een redelijk makkelijke cross te zijn op mooi terein.
Lisse daarin tegen blijkt een erg moeilijke cross te zijn met veel technische bochten is het dan wel slim als ik die rijd.
Verder rijd ik Ermelo sowieso!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:51

Lisse is niet echt een moeilijke cross hoor VD_NH, de hindernissen staan over het algemeen behoorlijk laag en niet veel combinaties, het bochterige/slingerige en de waterbak wordt door veel mensen wel als lastig ervaren.
Qua hindernissen is Lisse imo makkelijker dan de Vlietlanden in de B hoor (maar beide absoluut niet moeilijk).

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:53

Eef_Bam schreef:
Lisse is niet echt een moeilijke cross hoor VD_NH, de hindernissen staan over het algemeen behoorlijk laag en niet veel combinaties, het bochterige/slingerige en de waterbak wordt door veel mensen wel als lastig ervaren.
Qua hindernissen is Lisse imo makkelijker dan de Vlietlanden in de B hoor (maar beide absoluut niet moeilijk).

Ooh gelukkig!! Nou dan rijd ik die ook *\o/*

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:55

Lisse is heel veel bochten en slingerwerk en toen ik er was ook hindernissen gewoon vlak achter een bocht zodat je die op het laatste moment zag. Door die bochten en het slingeren kom je wat moeilijk in je ritme dus als je net begint is dat wel lastig :j

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:58

Ik heb ook al even een blik op de kalender geworpen. Voorlopig richt ik me op Castenray als eerste cross van 2012, of wellicht Maarsbergen in april, dat is vanaf hier wel mooi dichtbij voor crossbegrippen en blijft natuurlijk een erg mooie cross. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:13

Ik heb de KNHS gemaild over Ermelo: of het klopte dat er alleen B paarden wordt verreden en wat pony klassen. Dit is nog niet duidelijk en op korte termijn wordt er besloten welke klassen er definitief verreden gaan worden. Ik houd er dus rekening mee dat er behalve de B paarden ook nog andere klassen voor de paarden georganiseerd gaan worden! Dat biedt weer wat meer perspectief!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:15

Zou wel leuk zijn als ze daar nog meer klasses gaan organiseren. Wat ik van de foto's kon zien was het vorig jaar een erg mooie cross en is qua afstand ook heel goed te doen voor mij.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:47

Eef_Bam schreef:
Jee de kalender :D !

Mijn voorloppige planning voor de eerste helft van 2012 is:
Chaam, Etten-leur, Maarsbergen, Leidschendam.
Tussen Maarsbergen en Leidschendam zit een gat van bijna twee maanden, ik wil dan misschien naar Mont le soie of Tongeren, welke zouden jullie aanraden en waarom?
Mocht alles heel voorspoedig gaan zou ik eind juni Maarsbergen CIC* willen rijden.

Geen Renswoude? :)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:59

Bij renswoude ga ik kijken :))

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:16

EvelienH schreef:
Eef_Bam schreef:
Jee de kalender :D !

Mijn voorloppige planning voor de eerste helft van 2012 is:
Chaam, Etten-leur, Maarsbergen, Leidschendam.
Tussen Maarsbergen en Leidschendam zit een gat van bijna twee maanden, ik wil dan misschien naar Mont le soie of Tongeren, welke zouden jullie aanraden en waarom?
Mocht alles heel voorspoedig gaan zou ik eind juni Maarsbergen CIC* willen rijden.

Geen Renswoude? :)

Renswoude lijkt me heel gaaf, maar het is best een zware cross, een lange CCI* en Nk Junioren/Young riders. Ik moet bovendien nog wel wat werken aan mezelf dus ik denk dat het voor mij realistischer is om eerst met een wat "simpelere" cross te beginnen, dus een korte eenster, en dan alleen als we daar echt klaar voor zijn. Ik wil wel graag weer gaan kijken in Renswoude (en natuurlijk dromen om daar ooit zelf te rijden :D ).
Ga jij wel naar Renswoude :) ?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:23

Niet onverstandig Evie. Top dat je zo'n realistisch zelfbeeld hebt.
Ik vind de 1* van MB en RW ook degelijk van elkaar verschillen.