[SGW] wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Re: wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:40

sonja jij was toch de jury bij het springen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:42

Nee dat was Schipper1 hier op Bokt.
Ik was parcourstekenaar en -bouwer en heb heeeeel veel balken in m'n handen gehad zondag :D

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:53

Niet van mij, die van mij liet alles liggen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:55

Sonja schreef:
Ik was parcourstekenaar en -bouwer en heb heeeeel veel balken in m'n handen gehad zondag :D

Sorry!!! (maar dan had je maar een andere hobby moeten uitkiezen hoor :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:57

Dan heb je netjes gestuurd Homiafortuna :j
Er zijn veel mooie springfouten gemaakt, precies wat ik wilde. Weigeringen wegens geen buitenteugels, balkjes door niet terug rijden, en natuurlijk de kijkers op de muur. Mooie, vriendelijke fouten zijn dat. Strafpunten zonder dat het vertrouwen schade oploopt, en zonder dat ze hun nek breken. Ik was helemaal blij met de resultaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:59

Hahaha kijk uit of ik teken volgend jaar iets met alleen maar weigeringen Loetie ~~}>

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:59

Sonja schreef:

oke ;)
ik sta zo ongeveer als 1e op de foto bij de prijsuitreiking haha

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:03

Sonja schreef:
Hahaha kijk uit of ik teken volgend jaar iets met alleen maar weigeringen Loetie ~~}>

Beter! (ze weigert eigenlijk niet, dus dat wordt een rondje 0)

Maar het balkje was inderdaad mn eigen schuld. De dubbel stond niet echt heeeeel erg lekker, en was met lopen al tot de conclusie gekomen dat ik daar heel erg door moest rijden (of heeeel erg terug, maar die optie was niet zo haalbaar voor ons).
Gewoon niet geconcentreerd gereden. (eigenlijk niet gereden, maar meegelift ;) ) Ach, geeft niks! Ik vond het leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:10

Het lastige van een dubbel met zo'n wedstrijd is dat je alles tussen B'tje en 1.70 meter in de ring krijgt. Dat vereist inderdaad even goed nadenken hoe je 'm aanrijdt. Kies je ervoor om wat vlakker door de hoek te gan en flink aan te laten trekken, of maak je de bocht wat wijder zodat je ook meer tijd hebt om terug te rijden en er wat meer opwaarts gesprongen doorheen te gaan?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:13

:D Ik heb mijn paard die balk ook niet kwalijk genomen. Die is zo geconditioneerd op die 10.50 paardenmaat dat ie niet meer kon anticiperen op 9 meter. En ik had de afstand niet gemeten; heel fout want dan was ik van 2 naar 3 ook binnendoor in draf gegaan en misschien had ie dan wel gepast en had de tijd nog sneller gekund.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:14

Sonja schreef:
Het lastige van een dubbel met zo'n wedstrijd is dat je alles tussen B'tje en 1.70 meter in de ring krijgt.

Ja dat geeft ook niets hoor Sonja. We vonden hem een beetje op pony-afstand staan: kleinere galopsprongetjes en hup: foutloos er overheen. Maar als je het weet kun je er rekening mee houden. Heb ik gewoon niet gedaan. Eigen schuld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:18

Klopt, hij stond op een ruime 9 meter. maw bips in het zadel en niet te groot inkomen als je een grote hebt. Maar de meesten deden het mooi hoor. 3B was zeker niet m'n topscoorder wbt balkjestillen :D

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:26

Sonja schreef:
Dan heb je netjes gestuurd Homiafortuna :j
Er zijn veel mooie springfouten gemaakt, precies wat ik wilde. Weigeringen wegens geen buitenteugels, balkjes door niet terug rijden, en natuurlijk de kijkers op de muur. Mooie, vriendelijke fouten zijn dat. Strafpunten zonder dat het vertrouwen schade oploopt, en zonder dat ze hun nek breken. Ik was helemaal blij met de resultaten.

Ik vond het ook een heel vriendelijke parcours. Was al wel heel lang geleden dat wij normale hindernissen in een binnenbak hadden gesprongen, dus ze vond het wel heel spannend. En de laatste keer dat we een oefenparcours sprongen kon ik niet eens in de buurt van de muur komen, dus kun je zien wat wat crosservaringen met een paard doen. Ze heeft nergens naar gekeken of getwijfeld in de binnenbak. Was dan ook supertrots op haar.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:27

Haha welke was de topscoorder Sonja? 2 ofzo? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:31

Klopt, 2 heb ik het vaakst op mogen rapen en 4 viel ook als een rijp appeltje. Leuk he, want dat waren juist de twee simpelste sprongetjes die er bij stonden. Alleen bij 2 vanuit een lijn die er heel veel niet zagen, en 4 weer het buitenteugeltje he :)
6 was eigenlijk de lastigste hindernis en die heb ik niet 1x op hoeven rapen, dáár stond iedereen op scherp door die hooibaaltjes.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:43

Wat was jou lijn bij 2 dan? Korte draai, binnendoor voor 6 langs?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:46

Loetie84 schreef:
Wat was jou lijn bij 2 dan? Korte draai, binnendoor voor 6 langs?

Yep, zo reed ik hem wel. Kon makkelijk. Voorlangs naar 3 kon ook nog maar heb ik helaas niet gedaan.

Mette

@Anne_GTI: Volgens mij was jij mijn trailerbuuf! Ik hoorde bij de rode trailer en de stronteigewijze haflinger die de trailer niet in wilde :') We zijn weer heelhuids thuis gekomen, nog bedankt voor de hulp!

Ik vond het trouwens ook zo leuk hoe je dochter zo bezig was met dr pony! Die kan zichzelf helemaal redden of niet? En ze kwam ook zo helpen met Mette de trailer in duwen, had ik niet verwacht :D

Jooliieen

En voor 3 kon je ook nog langs :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:49

Mette schreef:
@Anne_GTI: Volgens mij was jij mijn trailerbuuf! Ik hoorde bij de rode trailer en de stronteigewijze haflinger die de trailer niet in wilde :') We zijn weer heelhuids thuis gekomen, nog bedankt voor de hulp!

Ik vond het trouwens ook zo leuk hoe je dochter zo bezig was met dr pony! Die kan zichzelf helemaal redden of niet? En ze kwam ook zo helpen met Mette de trailer in duwen, had ik niet verwacht :D

:) Dat was ik idd. Graag gedaan hoor.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:50

Anne_GTI schreef:
Voorlangs naar 3 kon ook nog maar heb ik helaas niet gedaan.

Voor 7 langs naar 3? begrijp ik je goed?! Dan werd ie wel heeeeeel vreemd!
Naar 2 ben ik ook voor 6 langs gegaan. Was wel een scherpe bocht, maar om 6 heen leek me niet echt de bedoeling...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:52

Jooliieen schreef:
En voor 3 kon je ook nog langs :)

I'll be back :D Volgend jaar heeft ie een klap meer ervaring in de benen en zet ik hem er uit de onmogelijkste wendingen voor :D

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:54

Ik vond de dubbel voor ons precies goed staan, normaak komt die van mij ook niet echt uit op een ponymaat (tja ze is niet anders gewend om bij de paarden mee te springen) maar dat ging nu goed. Heb alleen naar 5 toe echt wel even terug genomen in draf, ze stond nog in crossstand en gaat dan nogal hard en hangen in de bochten :D.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:18

Carolien007 schreef:
Ik vond de dubbel voor ons precies goed staan, normaak komt die van mij ook niet echt uit op een ponymaat (tja ze is niet anders gewend om bij de paarden mee te springen) maar dat ging nu goed. Heb alleen naar 5 toe echt wel even terug genomen in draf, ze stond nog in crossstand en gaat dan nogal hard en hangen in de bochten :D.

Heb even je foto's bekeken op je profiel!
Je haf kan nog best wel wat sprongen maken zeg! :D

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:28

Jooliieen schreef:
Carolien007 schreef:

Heb even je foto's bekeken op je profiel!
Je haf kan nog best wel wat sprongen maken zeg! :D

dank je :o

@ Anne_GTI was je opgesloten met de trailer tussen de haflingers :D Volgens mij stonden wij aan de andere kant naast je? Jullie hadden toch die schattige witte pony aan de trailer gebonden?