[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:43

Eef: Nope. Ik heb alleen bij de pony's Z gereden en daarna vooral veel dode en verkocht paarden gehad. Dus moet gewoon punten uitrijden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:45

Ja die Jantine.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:46

Wat een gave foto's Laura, die van Het is echt ruig! Moet je nog veel punten voor het Z?
Hoop snel keer naar BN te kunnen, terrein ziet er gaaf uit.
Fijn dat je vader begin deze week weer naar huis mag Evony. :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:47

Aah ok! daar heb ik een aantal keren les van gehad wat georganiseert was vanuit de rijvereniging en ponyclub. Niet echt mijn ding, Uk ging compleet in de stop. Heb nu les van Dorien ( Billy1) of Rob.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:48

Ok, met Het zal het uitrijden van die punten ook vast geen probleem zijn!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:49

Als ik niet op stomme wijze eraf val en geen hindernissen voor het Z rijd moet het goedkomen. :D Heb vorig jaar bijna net zoveel winstpunten gereden als verloren door stomme ongein...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:52

ach, ik zit ook op een ritme van 2 wp'en per jaar :D (heb ook sinds 2006 maar 1 a 2 crossen per jaar gereden met Raimaer, dus zo beroerd is dat niet eens :)) )
Dit wordt gewoon ons jaar :j
Ik ben wel helemaal gesloopt, dat belooft wat voor volgende week als ik er twee moet rijden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:55

Dat heb ik van nog een persoon gehoord ja Jantine. Het zou ook vast niet voor iedereen klikken. Gelukkig past het voor ons wel super. Ik heb zelf ook bij sommige mijn twijfels het is altijd uitproberen. (wij moesten een nieuwe spring instructeur hebben voor de club. Nou dat was pas dramatisch. Gelukkig hebben we daar nou ook een hele fijne voor. Het past of het past totaal niet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:03

Lautje is naar BN geweest en haar paardjes vonden de omgeving nogal spannend. Klinkt verder wel alsof je fijn gesprongen hebt. Benieuwd naar de rest van je foto's! Vind deze er goed uitzien! Dikke hindernissen heb je genomen zeg! :oo Maar lees ook dat je de overstap naar het Z al wil maken. Knap zeg! Dat is voor mij echt een ver van mijn bed show.
In BN hebben ze ook gewoon lage sprongetjes met die oefencrossen toch? Of is het alleen voor echt ervaren combinaties.

Sanurie heeft een goede wedstrijd gereden.

Lekker Anthea buiten! Het was echt super lekker weer vandaag.

Haha MM geweldig! De vorige keer in Ede ging ik plassen in de bosjes en kwam ik iemand anders tegen die hetzelfde bedacht had. :+

Floor leuk dat verkleed springen!

Viesje heb ik niet meer meegenomen op een rondje buiten, morgen mag hij weer rustig aan het werk. Ik heb hem wel blij gemaakt met extra licht in zijn stal. Ik heb zijn raam gezeemd :D Haha, nu is het weer mooi licht en kan hij naar buiten kijken. Scheelde echt een hoop.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:06

Klopt inderdaad Marijke! Heel veel instructeurs proberen Uk te veranderen. En je moet hem juist in zijn waarde laten, dan gaat hij door het vuur. Wil je hem in iets veranderen dat hij niet is, dan lig ik er regelmatig naast. Ik weet het ondertussen, dus ik zoek daar ook een instructeur naar. Dorien is zo iemand die dat kan, dus Uk ook enorm fijn loopt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:08

Maar dat komt ook omdat Dorien ook paarden heeft die je in de waarde moet laten. En ik vind het gewoon fijn dat er voor instucteurs meerdere wegen zijn om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:18

@marijke.. dat is niet zo grappig nee, volgende x gewoon in de trailer gaan zitten :P doe ik ook wel eens als er geen wc in de buurt zit. als paard mag plassen mag ik dat ook.
@lau.. mooie foto over de picknicktafel. die ander gaat ook hoog zeg, lijkt net of jullie aan het opstijgen zijn
@marijke en jantine.. vind het ook moeilijk om een goede instructeur te vinden. Voor de cross heb ik er ook al meerdere gehad en vind rob toch het fijnst. voor dressuur/springen heb ik gelukkig ook iemand die mij goed ligt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:22

Dat doe ik normaal ook in de trailer Mendy hahahaha. Maar er was helemaal niemand! dacht ik ;) dus ik dacht even gauw buiten.
Ik heb nog nooit les van Rob gehad. Lijkt me inderdaad ook wel fijn. Maar ik moet wel iemand hebben die zegt en JIJ doet dit ook want dat kun je gewoon. Rob LIJKT me zo liefjes. :) ik moet wel een schop onder me hol hebben meestal :D
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 13-03-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:23

nou rob zei tegen mij (toen ik op zoeff zat) doe dat en dat maar.. dacht ik pff ik ben groen hoor. maar als rob iets zegt gelooft hij er ook in dat het gaat.
denk dat het wel mee valt marijke met het lieve..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:26

Lieve valt inderdaad wel mee hoor. Hij brengt het best aardig, maar eigenlijk moet je wel gewoon gaan als hij dat zegt. Hij weet gelukkig ook wel heel erg goed wat je wel en niet kunt. Als Rob zegt dat het kan, dan kan het ook.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:27

precies annetje..
elke keer verbaas ik me dan weer dat het zo goed gaat terwijl ik denk dat had ik anders nooit gesprongen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:27

Oke das goed om te weten. Altijd leuk om ook eens wat van een ander te leren. Ik weet van mezelf dat ik altijd in mijn ''veilige'' cirkeltje blijf trutten en Bert ziet het direct en haald me daar uit - lees geeft me een schop onder mijn hol en dan ga ik helemaal voldaan naar huis.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:28

Annetje, BN is wel een stukje pittiger dan wat er in Putten stond. Gelukkig zijn er wel vele varianten en kun je ook gewoon sprongen van 80 cm nemen. Kun jij prima heen hoor voor een oefencross, zeker volgend jaar want dan ben je toch ook al weer een heel stuk verder.

Mooie foto Lau!
Marijke, if you got to go, you got to go! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:39

Sim: goed om te weten :) BN heeft dit jaar nog een oefencross toch?
Ik wil ook nog een keer naar Biddinghuizen daar een rondje rijden, dat is me vorig jaar ook wel goed bevallen. Makkelijke sprongen, maar voor ons ook wat lastigere sprongen (grindbak was bv heel eng volgens Vies) en ik wil denk ik Broekelo oefencross rijden dit jaar.
Tripalon Bussloo hebben een meisje van stal en ik ook weer op de agenda staan. Afgelopen keer hebben we samen de 60cm gesprongen en nu gaan we voor de 80cm.

Ik heb besloten gewoon veel verschillende tereinen aan te doen dit jaar, veel te oefenen en vooral ook veel te springen en dan komen we volgend jaar misschien wel in de buurt van een B of BB-SGW. Ik vind mezelf daar nu nog niet zeker genoeg voor en het gaat me toch vooral om het plezier van het paard en mij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:41

Annetje schreef:
Sim: goed om te weten :) BN heeft dit jaar nog een oefencross toch?

Is dat zo? Zou leuk zijn, maar ik weet van niks.
Wel is de eerstvolgende training van Rob in BN.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:44

Ik dacht in het naseizoen, maar zie het inderdaad niet op de lijst staan :+ Daar zal ik me dus wel in vergist hebben.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:01

Goedeavond!

Kim: Gaat Bobo weg? Dat heb ik even gemist!
Mendy: Dat moet flink schrikken zijn geweest voor je moeder! .. leuke foto's van je crosstraining!
San: Vind je dat zo erg? Ik vind foto's uit mijn 'jonge/kleine ponytijd' juist leuk :+ Beterschap iig!
Caro: Vervelend dat haar been nog dik is, maar gelukkig is ze verder wel fit. En mooi dat je ruin braaf was!
Evie: wat jammer! Maar de gezondheid van het paard staat uiteraard voorop
JN: Beterschap! Borex is heeel braaf. In de omgang en met buiten staan, loopt ie mee alsof ie hier al jaren is. Met rijden is hij wat wakkerder, maar blijft wel lief.
Margriet: Ziet er netjes uit, jammer van die weigering. Je hebt wel een erg leuk paard!
Margriet² ( :)) ) : Rosalinde springt weer lekker zo te zien!
Laura: Ik heb nog foto's van het springen van je met Hetje ... wil je die hebben? Gave foto's iig, dat picnick bankJE was idd niet klein!
Vief: Ook nog een echte actiefoto :)) Leuk!
Roos: gefeliciteerd met de goede punten!

Ik heb vandaag ook de oefencross in Baarle-Nassau gereden. Ging echt goed! Er lag echt een leuke cross met veel variatie. Echt een goede opwarmer voor het nieuwe seizoen. Flink wat leuke hindernissen/combinaties gesprongen.
Daarna Borex voor het eerst in de buitenbak gereden. Dat vond ie wel een beetj spannend, maar het ging ook goed.

Las in BN
Afbeelding
http://www.xs4all.nl/~boonmc/koetjebn2.jpg

En Bo in de buitenbak
Afbeelding
http://www.xs4all.nl/~boonmc/borij5.jpg

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:13

Goedenavond!
Iedereen hier heeft wel een lekker dagje gehad zo te lezen :D

Ik ben ook in BN geweest vandaag. Mooie cross!
Vorstin was vanaf het moment dat ik er op zat heeeeel druk. Heb in het springen alles vanuit draf aangereden, en tussendoor vaak voltes gereden en haar stil gezet. In de cross zelf was ze echt niet te houden. Ze ging voornamelijk keihard en zonder enige controle. Ik probeerde haar terug te zetten, maar dat lukte niet echt. Ze trok ook steeds haar hoofd helemaal naar beneden, kon niks meer. Ze was wel snel geirriteerd van mijn gepluk, dus daar heb ik haar ook nog even doorheen kunnen werken. Ze wilde bij 2 hindernissen niet meer springen, en soms werd ze ineens terughoudend, maar uiteindelijk heb ik haar er wel over kunnen krijgen. Was ook echt niet om de sprongen, maar gewoon omdat ze het alleen op haar manier wilde doen. Waterbak ging ook wel weer erg enthousiast, de spetters zaten echt overal :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:14

Mooie foto van las jetske!
Bo moet nog wennen zo te zien, is ook niet gek natuurlijk :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:16

Jets graag maar het zal niet fraai zijn denk ik :D loerderig varken