Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
miss_jumpy schreef:Klinkt als een geslaagd weekend, Jiska!
Ga je Legigi nog een keer starten dit jaar?
Jiska schreef:miss_jumpy schreef:Klinkt als een geslaagd weekend, Jiska!
Ga je Legigi nog een keer starten dit jaar?
ja in gorssel, en dan maar hopen en bidden dat hij niet meer dan 6 balken heeft...
Lielle schreef:Logo update
Kortom:
- 200 cm2 per kant
- risico dat in het vraagprogramma geen logo's zijn toegestaan (dat durf ik wel te gokken)
En complimenten over de reactie van de KNHS.1e vraag Lielle schreef:Opmerking(en): Ik ben op zoek naar de voorschriften mbt reclame uitingen tijdens wedstrijden. In het algemeen reglement wordt verwezen naar het sponsorreglement, dat ik niet kan vinden op de site.
Ik wil namelijk met een groep vrienden een gezamenlijk logo op onze sjabrakjes plaatsen (dus geen reclame, een soort 'club' embleem) en ik meen me te herinneren dat dit maximaal 100 cm2 mocht zijn, alleen geven de reglementen hierover geen duidelijkheid.Gert Naber schreef:wil jij dit beantwoorden
thanx,
gertantwoord KNHS schreef:Binnen de KNHS wordt op dit moment gewerkt aan een nieuw sponsorreglement. In sommige disciplinereglementen (met name van de mensport)staan wel stukjes over sponsoring maar het is niet alomvattend. Nu wordt het FEI reglement aangehouden als het om sponsoring gaat. Ik stuur hierbij een werkvertaling mee van een gedeelte van het FEI reglement over sponsoring (dit is dus niet een reglement wat gepubliceerd is in het Nederlands, het is een vertaling van het Engelse FEI reglement dat te vinden is op de website www.fei.ch)
Hopende hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord,Lielle 2e vraag schreef:Allereerst dank voor de uitgebreide informatie. Ik heb de werkvertaling even bekeken en deze geeft geen volledig uitsluitsel over mijn vraag, aangezien het concept 'club-embleem' hierin uiteraard niet is opgenomen. Vandaar dat mij nog een vraag rest.
Op basis van onderstaand artikel en dan met name het vetgedrukte deel zouden wij kunnen kiezen voor een logo aan beide zijden van het schabrak van maximaal 200 cm2, waarbij ik dus de club-uiting in dit geval gelijk stel aan een sponsoruiting.
1.1 Sponsor
1.1.1 Op het wedstrijd terrein en tijdens de prijsuitreiking mag de naam en/of het logo van de sponsor van de deelnemer of het deelnemende team op een oppervlak voorkomen dat niet groter is dan:
A 400 vierkante cm op wagens of voltige dekken
B 200 vierkante cm. per kant van het schabrak
C 80 vierkante cm. éénmaal op de jas of bovenkleding ter hoogte van de borstzak, behalve bij endurance en eventing wedstrijden.
D 100 vierkante cm. één keer per voltige pakje
E 16 vierkante cm aan weerszijde van het revers
F 200 vierkante cm. op een arm van de bovenkleding bij endurance en eventing wedstrijden.
Indien dit correct geïnterpreteerd is, kunnen wij namelijk de logo's gaan bestellen zodat we als 'sgw maatjes' het nieuwe seizoen kunne beginnen.
2e reactie KNHS schreef:De maat van 200 vierkante cm per kant van het schabrak klopt inderdaad.
Je dient alleen wel rekening te houden met punt 1.2.1.1, in het vraagprogramma kan staan dat het dragen van logo's niet wordt toegestaan.
Succes met de logo's.
Simmie schreef:Hé Sjaan! Ga je 1 dezer dagen nog gewapend met fototoestel de hindernissen voor ons fotograveren?![]()
We zijn niet nieuwsgierig hoor!