Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Normaal volgende week of de week erna eerste 'spring'les met Luxor!
Superbang van de buxusplanten bij de pisteletters. Vooral de korte zijde bij C moeilijk... Uitgesloten maar onterecht, want pas na 3 fouten uitsluiting, terwijl ik maar 2 fouten had. (2 keer extra cirkel gereden om toch ietwat deftig de korte zijde bij C te kunnen bereiken) Maar ga niet verder uitwijden over die jury, want frustraties heb ik genoeg gehad.
Binnen 3 weken ondernemen we een nieuwe poging en hopelijk is hij dan veel kalmer. Normaal wel, want meestal moet hij maar 1 keer bang zijn van iets. Direct vlot aangaloperen is moeilijkste. En het was al helemaal een ramp eergisteren omdat hij zichzelf afremde omdat hij bang was. Nuja bij het inrijden ging het nog cava.
Toen hij in piste kwam, enorm onder de indruk van al die paarden bijeen. In het begin wou hij beginnen aanzetten omdat hij bang was van paarden die achter hem kwamen. Nuja ging uiteindelijk wel over.
't Was een goeie leerervaring alleszins! 
.
Soms wou ik dat mijn vent ook in het buitenland werkt... Ik zou gelijk veel meer tijd hebben
Hij moest om 10.30 vliegen dus 8.30 op Zaventem zijn. Echt een verschrikkelijk uur omdat hij met de auto moest gaan.
Waarom is het met nyona nu anders dan met de andere veulens als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
maar ik begrijp dat niet iedereen zo is
Ik verwacht van Nyona wel dat ze een goeie eventer wordt, mocht blijken dat het niet zo is, dan verkoop ik die zonder enige twijfel want ik wil op wedstrijd gaan en ik wil niet in de middenmoot zitten...
En gewoon een redelijke jury scheelt ook.
'k Heb maar enkele resultaten gezien (degene voor mij) en amai zó streng! Bijna allemaal minder dan 60%.
Geen ambities om 1m40 of 1m50 te rijden.
Maar vooral een goeie instelling op jumping vind ik belangrijk, dat we er plezier in blijven hebben en niet onvoorspelbaar is zoals de ene keer top lopen en de andere keer niets willen.
maar ik begrijp wel als je eerst al 2 veulens kwijt geraakt bent dat je er anders oversta
dus keert snel per wedstrijd de klassementen... 
Maar idd voor een 2e plaats op 50 zou 't wel 'perfecter' mogen. Nuja die combinatie komt ook van ver, vroeger was 't al helemaal minder.
1 klein detail: het zal 1.20 staan en wij hebben enkel parcourservaring tot 1.15. Ik heb snel nog wat springlesjes vastgelegd en al enkele jumpings op de planning gezet zodat we dat onder de knie krijgen.