[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:16

Annetje wat super nieuws :
Mendy je kan ook ophalen uit de winkel
sarah wat voor hindernissen heb je nu al staan?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:22

We hebben een bootje, zo iets als in ede staan en daar komt ook een zijl bij :D
Verder een paar lage dingetjes voor mijn dressuurder :Y)
En dan nog
2 puntjes op 2 galopsprongen, 1 muurtje, 4 boomstammen in een soort 4 kant achtig iets gezet zodat je goed lijntjes kan oefenen, dan nog 1 losse boomstam. Een sloot (niet zo'n uitgegraven maar 1 op het land zeg maar) met water.
Een hekje tussen 2 gewone staanders, 1 smalletje tussen 2 gewone staanders.
Trakhener is denk ik zondag klaar en zo gaan we rustig door verder.
Het is echt niet hoog, maar lijntjes zijn wel technisch en zo kan ik net even wat oefenen en wat ritme pakken :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:32

Klinkt gaaf evony :j
Vanavond hier nog een keer zondigen met kaasfondue... Kijk uit naar gezonder eten en om weer hard te lopen :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:41

klinkt inderdaad goed sarah! Ben ook wel benieuwd naar foto's, misschien kan ik eens bij jou komen trainen <<)

Geniet er van Mo!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:41

Je doet er in elk geval alles aan Karen!

Op het nhb stelt het echt niks voor, hebben ze misschien 2 huppelboomstammetjes van 30 cm en een waterbak.. en heuvel af draven en heuvel op draven. Meer durven de meeste niet. Spreek uit ervaring, heb er zelf gezeten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:44

ik heb sowieso al niet veel op met deurne.... :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:47

Bonny, heb je het afgemaakt? En doe je er nu nog iets mee?
Op de stal waar ik mijn eigen beesten had staan, was een paar palen op de grond al teveel :+

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:02

Karen, eventueel als je het wilt proberen mag je mijn acupunctuurapparaat wel lenen. Die beweeg je dan over de plekken en dan wordt dat deel gestimuleerd maar zonder naalden.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:06

Bonny_CT schreef:
Je doet er in elk geval alles aan Karen!

Op het nhb stelt het echt niks voor, hebben ze misschien 2 huppelboomstammetjes van 30 cm en een waterbak.. en heuvel af draven en heuvel op draven. Meer durven de meeste niet. Spreek uit ervaring, heb er zelf gezeten

Crossterein heeft er heel wat sprongen bij gekregen dit jaar.

Heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik niet de sport opleiding gedaan heb. Dat is echt om te huilen, niveau gaat echt enorm achteruit!

Karen vind het wel super van je wat jij allemaal voor je paarden over hebt! Zo'n magneetdeken is het proberen waard!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:14

Hmm dat hadden ze dan wel eens mogen doen in de tijd dat ik er zat. Toen wel wezen trainen met Jan huizinga in IJsselsteyn, dat is wel een fijn terrein.

Heb het afgemaakt ja :) Geef nu ongeveer 4 uur per week priveles aan gemotiveerde ruiters, heb tijdje op kleinschalige manege les gegeven, maar daar mee gestopt. Interesse van die kinderen was dusdanig laag dat ik er geen lol meer aan beleefde. Verder ben ik HBO paardensport gaan doen via het Stoas, moet hierna nog 1 jaar. Werk nu ernaast in een ruitersport zaak.

Ik heb er wel veel aan gehad, heb vooral geleerd wat ik wel en niet wil (rijtechnisch). Daarnaast ook een stuk bewuster van mezelf geworden en op nog wel meer vlakken veranderd. Geleerd dat je er in het leven in de hippische sector vaak alleen voor staat, bijna niemand kan vertrouwen, alles gaat soms om ikke ikke ikke. ( met name dressuursport en medestudenten soms, lang niet alle hoor :) ) Ook heb ik fijne stage adressen gehad, Piet Raijmakers, John Maarse, Rom vermunt en Chantal Mechelenbrink. Daar rijtechnisch bij alle 3 veel geleerd. 1e stage bij een manege met lesgeven veel geleerd.

Het liefst heb ik over een aantal jaar zelf een stal met ongeveer 20 stallen, cross terrein erbij enz. Alleen financieel bijna onmogelijk, als jullie daar tips voor hebben :D

Achteraf heb ik er geen spijt van dat ik dat heb gedaan, ik denk dat het me juist heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben, en nog zekerder van m'n zaak ben geworden wat ik uiteindelijk het liefste doe.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:38

Danielle: Raar zeg zonder BP! Gelukkig daarna met verder gegaan. Vreger wilde ik ook altijd daar heen, tot ik veel verhalen hoorde van mensen die ik goed kende. Dus toen niet meer voor gekozen en daar ben ik heel blij om. Ik doe nu zelf Sport opleiding en vind het top!!
Karen: Zo''n magneetdeken klinkt wel goed, sterkte er mee en hopelijk komt vossie er weer boven op! :(:)
Evony: Dat is heel wat zeg, lekker. Maak eens foto's!! Ben benieuwd, ik wil het misschien ook wel een beetje gaan doen, maar weet niet of opa dat zo leuk gaat vinden. Maar wie niet waagt wie niet wint!!

Knettergek paard heb ik soms zeg. Ze stonden takken te versnipperen en Urban ging uit ze plaat. Terwijl hij er al zo wat langs was :+ Dus maar even in de bak gedaan, helemaal over de zeik. Als gek zitten rennen }:0
Toen die weer rustiger was gepakt, en opgezadeld en even aan de buitenkant kleine stiften in en heerlijk in het weiland gereden. Lekker dressuurmatig en hij was heel fijn.

Daarna kreeg ik nog fijn de hond van me opa en oma over me heen, dus nu onder de krassen.... AUW

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:50

iedereen geniet van het heeerlijke weer :)
zag een mooie foto langs komen :D
Waaauwwwiee sarah zou ook wel z'n cross tuin willen hebben O:)

morgen de eerste sgw training van het jaar *\o/* helaas niet zn groot terein maarja leuk inkomertje :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:18

Hoi! Lekker druk dagje gehad. Hardlopen, met muti op stap, soppen, mesten en rijden (Jerilas was back in toen ) en net gegeten. Ga zo lekker douchen.

Karen, je doet er wel alles aan. Daar zal het niet aan liggen. Had je het zwemmen nou ook met de lingehoeve overlegd?

Uitgebreidere reactie volgt als ik op laptop zit ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:20

Bonny_CT schreef:
Het liefst heb ik over een aantal jaar zelf een stal met ongeveer 20 stallen, cross terrein erbij enz. Alleen financieel bijna onmogelijk, als jullie daar tips voor hebben :D

lijkt mij ook wel wat, helaas wil mijn geldboompje nog niet echt groeien...

Ik ga nu lekker in bad liggen, daarna the voice kids kijken en wachten op vriendlief. En morgen lekker trainen in Diepenheim

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:22

Finale voice kids, leuk!! Maar eerst ga ik even bij de springles kijken. Jammer genoeg heb the voice kids vorige week ook gemist.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:26

@ Leliaardje gave foto van Giga
@ itsme op foto ziet het pagony oornetje er wel goed uit. Ik ga ook liever voor BR. Ik moet een nieuwe donkerblauwe. Na 2 jaar is hij helemaal vaal geworden.
@ annetje fijn dat vies weer goed is.
@ TG lijkt mij vreselijk want je wil hem zo snel mogelijk weer op de been hebben maar je moet weer voorzichtig zijn dat er niks meer kapot gaat. Kan mij jouw gevoel heel goed voorstellen.
@ Evony kan ik bij jou een keertje komen trainen?

Medicijnen bij de hond lijken aan te slaan maar juich nog niet te hard. Vandaag ook weer even met schimmel gesprongen. Ik heb nog steeds moeite met zitten in het zadel maar ga hoop ik dinsdag maar even lessen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:32

veel plezier morgen BVW, heerlijk weer trainen. Ik mag voglende week weer bij Henk Jan
Hopen dat de medicijnen verder aanslaan Caro bij je hond

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:38

:wave:
Ben beetje gaar, dus niet al te uitgebreide reactie.
TG: fijn dat je allerlei kansen nog wilt en kunt uit proberen. Bedacht me net nog dat Bioscan misschien ook nog wat zou kunnen zijn: soort accupunctuur met laserstralen. Heb daar wel een soort wonder mee gezien een keer. Weet alleen niet of diegene dat nog steeds doet.
Caro: nog even doorduimen dus voor je hond.
Verder hoop trainingsplannen her en der :D .

Ik heb lekker een week vrij: m'n jetlag week: neem altijd een week vrij om aan de zomertijd te wennen :j .

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:41

Bonny_CT schreef:

Cross tuin is hier in aanbouw, bak ligt er al, 6 ha land, stallen ook 7 stuks, spoelplaats etc.
Maar helaas 2 paarden haha!

Zal binnenkort even foto's maken!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:50

Fijn dat de medicijnen aan lijken te slaan Caro. :
Ging het goed met Tim zijn ademhaling ?
Kan de foto’s van de training niet zien Leliaardje? Ligt dat aan mij?
Dat maak je niet vaak mee Mo wintersport en dan zonnen in bikini. :D
Hoe is het met Uk Tientjeh??
Lastige situatie Percy.
Ik heb inderdaad gehoord over Vitamine B bij zenuwproblemen. Je kan het altijd proberen toch? Baat het niet dan schaad het ook niet... Duim met iedereen mee voor jou en vos Karen.
Niveau op Deurne is over het algemeen toch niet al te hoog? Dat hoor ik tenminste, heb er ook nog over gedacht maar ouders hebben me tegen gehouden. Nu heel blij mee.
Veel plezier allemaal bij de cross trainingen ditweekend!!
Klinkt gaaf Sarah! Ben ook erg benieuwd hoe het er uit ziet. :)

Volgende week laatste stage week en denk daarna weekje vrij aangezien ik nog niet weet waar ik heen ga… Moet daar 2 april al beginnen. Zie ik nu niet meer gebeuren.
Morgen voor het eerst L2 starten, als hij dan ook zo loopt als vandaag komt het wel goed! Hij liep heerlijk. Vanavond lekker rustig op de bank.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:59

Leleiaardje, ik ben dus gelukkig niet de enige die het altijd zo moeilijk vindt om over te gaan naar de zomertijd. Een week heb ik ook altijd nodig. helemaal van slag..... gelukkig is anderom met een paar dagen weer gewend.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:07

Veel succes alvast Sannn! Jullie kunnen het.
Ik duim voor je hond, Caro!!
Evony, klinkt als een droomlocatie...

Hier ook the voice finale vanavond. Ik denk dat Fabienne wint.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:09

Ben jaloers op al die mensen hier met eigen crossterrein! :o
Maandag naar Alice, dan kan ik mij ook 3 dagen uitleven.

Arme Joey is compeet verrot, ligt nu te slapen ipv dat hij nu op scouting is. Hopelijk is hij morgen fit, want dan vieren we zijn partijtje. Voice Kids zal voor hem niets worden vandaag vrees ik.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:16

Ben benieuwd Evony, klinkt erg goed :)
Blijf je daar dan slapen FE?

Ik heb morgen gala tot 12 uur, dan 2 uur thuis, dan schiet de klok naar voren en dan moet ik om 9 uur al weer op stal zijn ivm concours.. lekker weekend.. wordt wel zwaar met die zomertijd denk ik, zondag maar op tijd naar bed. Nog een 3 kwartier werken, dan ben ik klaar

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:19

We overnachten idd bij Alice, ik ga met 2 vriendinnen en de paarden natuurlijk.