[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:12

Talida: helpt lang losstappen niet? (15-30 min) Nanea die is ook wel eens wat stijver, maar als we die voor het werk lang laten stappen dan is ze weer hardstikke soepel!!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:58

nee, weinig, ik zet dr opgezadeld in de molen en ga dan uitmesten enzo, en als ik er op stap doe ik eerst nog in stap wat dingetjes.
misschien moet ik gelijk gaan galopperen ofzo (na het instappen)
de luiken op stal waren weer dicht, het uitgaansverbod is nog even in stand gehouden Boos!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:15

Talida, Os is ook niet het meest soepele paard.... Wat ik tegenwoordig doe is snel gaan galopperen en gelijk in de verlichte zit door de bak galopperen en een beetje schakelen. Als ik te snel ga zitten "breekt" hij weer af maar als ik doorga met verlicht galopperen tot hij helemaal nageeft kan ik daarna wel gaan zitten! Daarna gaat de draf ook fijner!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:30

Ik galoppeer ook al vrij snel. Zeker rechtsom als ze dan niet wil krijg ik der in galop sneller vooor elkaar dan in draf.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:07

Ach gut Nickeltje.

Wuppie, op de valreep nog van harte gefeliciteerd!

Talida, op onze stal staat een merrie die dat ook heeft, is ook regelmatig nagekeken door Steffi. Klinkt een beetje raar, maar zij had het idee dat de merrie altijd even na moest denken of ze wel zin had om aan de gang te gaan. Bij haar gaat ook in 1 keer het knopje om, en dan is ze wakker.

Van de week Junior weggebracht naar Nijkerk om te kijken of het steigeren afgeleerd kan worden, ben benieuwd. Jim gaat als het goed is vanaf vrijdag dag en nacht op het land, dus dan heb ik al met al wat meer tijd voor de Friese merrie en kan ik ook wat meer met Zazou aan de gang, is eigenlijk ook wel lekker.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:42

Hier nog één met een paard die lekkerder loopt als je eerst gaat galloperen. Cheval loopt echt voor geen meter dressuur als je na het losstappen in draf aan het werk gaat. Als je hem na het stapwerk direkt in galop lekker los werkt gaat het 10000x beter.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:48

haha Canter dat zou zo Tal kunnen zijn denk ik, alhoewel die toch eigenlijk wel wil lopen (nee dat is fijn, een heet paard dat wil rennen maar zo stijf is, volgens mij voelt een shetlander ook zo aan Haha! )

Ok, ik denk idd eerder galopperen een goeie optie is, ben blij om te lezen dat er meer zo werken. Ik luister altijd eigenlijk braaf naar mn instructeur, die is tegen vroeg galopperen omdat je dan eventuele essentiele informatie mist die je bij aandraven wel hebt.

toch een echte crossponie dus Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:24

Ik ben gisteren bij de oefencross in Biddinghuizen geweest. We waren vroeg gegaan want ik had er geen zin in dat het nachtwerk zou worden. Dus ik was kwart voor 5 op het terrein.
Was wel grappig want Alice was nog het parcours aan het versieren en die had Leida op d’r pony met zich mee. Die kleine zit al stevig in het zadel!!

Dus even op het gemakkie parcours bekeken en op gaan zadelen en losgereden, om 5 voor 6 kon ik mijn rondje gaan rijden, ik was nog steeds de enige. Dit was een nuttige oefening. Losspringen was geen probleem maar toen ik in mijn eentje weg galoppeerde begon Os lekker te loeren en te slingeren. Op 4 stonden we stil, heb ik even de tijd genomen om hem 2 flinke klappen op de kont te geven. Daarna ging het een stuk beter.

Toen even op het gemakkie met Alice het rondje besproken, ze had al vrij snel geconstateerd dat Os gewoon stout was. Verder had ze wel een paar fijne aanwijzingen.
Omdat het tweede stuk beter ging afgesproken dat ik het tweede rondje wat moeilijkere sprongen mee zou nemen. Het tweede rondje begon al beter, Os was gehoorzaam en galoppeerde er lekker op los. Ik zou nu het smalle blok meenemen, vond ik wel een pittige sprong. Ik rij erop af, druk Os de laatste meters toch teveel weg en Os maakte er een mooie weigering van en Tineke…. Die lag op de grond Nagelbijten / Gniffelen

Even besproken wat er fout ging, boompje gesprongen en nog een keer aangereden, nu sprong Os wel. Rondje verder probleemloos afgemaakt en nog even nagekletst. Toen zei Alice, spring dat blok nog maar een keer (er was toch verder nog niemand) en toen ging het echt vreselijk simpel!

Daarna nog even met Alice en Gert gekletst, ik vroeg naar Aken en Gert begon gelijk te glunderen, vond ik wel grappig! En terecht, daar rond rijden is toch iets om trots op te zijn!

Os had wel een wondje aan zijn achterhoef, hij heeft op zijn binnenkant kroonrand getrapt. Dus dat even goed af wezen spoelen en uitgestapt, en om 7 uur reden we alweer richting huis!

@Sjaan, ik zag net de foto’s op de site, en jouw zusje staat op de foto! Ik denk dat jullie pas na 7 uur gekomen zijn??

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:54

klinkt nuttig! wel relaxed als je zo in je uppie kan zeg!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:57

ja, toen ik wegging waren er nog maar 3 aan het rijden en 2 aan het rondlopen dus het zal niet echt druk geworden zijn. Vorige keer hadden ze er 40 per avond, dat is toch wel anders....

Maar nu was de datum denk niet zo populair, vakantietijd, net na Ede. Maar ik klaag daar niet over Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:09

Klinkt fijn, MJ! Geen spierpijn aan de val overgehouden?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:12

wel een beetje maar valt weer alles mee!

Hoe gaat het eigenlijk met jouw nieuwe aanwinst MM?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:13

MJ: Klinkt idd als een hele nuttige privé crossles Haha! lijkt me ook erg leuk Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:15

ik zal in het weekend nog even een filmpje in elkaar knutselen, staat mijn duikvlucht ook heel mooi op. Tom was helemaal trots, hij heeft nu geleerd om door te blijven filmen als ik val Clown

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:21

Jaaa MM: hoe gaat t met je nieuwe Hunk Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 09:21

Fijn dat je zoveel aan die oefencross hebt gehad MJ! Dat geeft weer goede hoop!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:22

Haha daar heeft Mark ook een handje van, de dingen niet filmpen die juist grappig zijn!
Heb je vrij MJ of was je lekker vroeg klaar

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:25

ik had een vrije middag genomen!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:37

Klinkt goed MJ!! Misschien moet je eens vaker privéles nemen, moet Os het toch alleen doen.

Verjaardag was leuk, nog dank voor alle felicitaties.....heb een mooie tekst achterop de vrachtwagen staan, verassing van vriendje Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:38

ja dat alleen doen was inderdaad wel nuttig!!

Wat staat er op je vrachtwagen????

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:41

Toch Tal eens wennen aan een 2 paards, kun je me oppikken de volgende keer Haha!

ja, wat stond er op de wagen??

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:42

Jaaaa, dat moeten jullie zelf maar even bekijken volgende keer Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:45

SGWuppie Hamer
Dat duurt hartstikke lang, zo lang kan je ons niet onwetend houden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:00

Fijn MJ, hopelijk heeft OS er wat van geleerd *LOL*

Wup, goed dat Rob eraan had gedacht Knipoog Geef je Raimaer een aai van me als je gaat lessen?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:12

Wup, dat duurt te lang. Kun je niet een fotootje plaatsen?

Mijn 'stud' ga ik morgen halen. Het gaat heel goed met hem.