Ik ben gisteren bij de oefencross in Biddinghuizen geweest. We waren vroeg gegaan want ik had er geen zin in dat het nachtwerk zou worden. Dus ik was kwart voor 5 op het terrein.
Was wel grappig want Alice was nog het parcours aan het versieren en die had Leida op d’r pony met zich mee. Die kleine zit al stevig in het zadel!!
Dus even op het gemakkie parcours bekeken en op gaan zadelen en losgereden, om 5 voor 6 kon ik mijn rondje gaan rijden, ik was nog steeds de enige. Dit was een nuttige oefening. Losspringen was geen probleem maar toen ik in mijn eentje weg galoppeerde begon Os lekker te loeren en te slingeren. Op 4 stonden we stil, heb ik even de tijd genomen om hem 2 flinke klappen op de kont te geven. Daarna ging het een stuk beter.
Toen even op het gemakkie met Alice het rondje besproken, ze had al vrij snel geconstateerd dat Os gewoon stout was. Verder had ze wel een paar fijne aanwijzingen.
Omdat het tweede stuk beter ging afgesproken dat ik het tweede rondje wat moeilijkere sprongen mee zou nemen. Het tweede rondje begon al beter, Os was gehoorzaam en galoppeerde er lekker op los. Ik zou nu het smalle blok meenemen, vond ik wel een pittige sprong. Ik rij erop af, druk Os de laatste meters toch teveel weg en Os maakte er een mooie weigering van en Tineke…. Die lag op de grond
Even besproken wat er fout ging, boompje gesprongen en nog een keer aangereden, nu sprong Os wel. Rondje verder probleemloos afgemaakt en nog even nagekletst. Toen zei Alice, spring dat blok nog maar een keer (er was toch verder nog niemand) en toen ging het echt vreselijk simpel!
Daarna nog even met Alice en Gert gekletst, ik vroeg naar Aken en Gert begon gelijk te glunderen, vond ik wel grappig! En terecht, daar rond rijden is toch iets om trots op te zijn!
Os had wel een wondje aan zijn achterhoef, hij heeft op zijn binnenkant kroonrand getrapt. Dus dat even goed af wezen spoelen en uitgestapt, en om 7 uur reden we alweer richting huis!
@Sjaan, ik zag net de foto’s op de site, en jouw zusje staat op de foto! Ik denk dat jullie pas na 7 uur gekomen zijn??