[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:24

Madelene en Katharinaa: dat is balen! Volgende keer beter zeker!

Idd niet professioneel Varekaj. Ik zou er niet met kunnen lachen.

Klinkt goed Sofie! Doe wel rustig aan he :)

Ik ben aan het twijfelen of ik morgen naar Mol ga. Ferro zijn achterbeen staat wat dik en beetje warm. Hij mankt niet en liep best fijn eigenlijk daarnet. Maar dat deed hij vroeger ook niet toen hij een peesblessure had dusja dat is geen referentie. Mhm twijfel twijfel....

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:03

Misschien even wachten tot morgen ochtend? Als hij dan niet mank loopt... waarom niet..

Ik heb vandaag Jomo voor het eerst naar een andere plaatst gebracht. Helemaal kunnen laden, super braaf op verplaatsing, helemaal braaf terug! Echt heel braaf!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 08:44

super daaph! klinkt echt veelbelovend.

florence bij twijfel niet doen, straks zit je met een blessure en kun je jezelf voor het hoofd slaan. ik weet het is einde van het seizoen, maar volgend jaar zijn er weer voldoende wedstrijden.

ik ben hier de laatste dingen aan het afsluiten voordat ik op vakantie ga. volgende week donderdag voor 2.5 week naar Curaçao *\%/*
een goede vriendin van mij komt house en beesten "sitten" :D dus boxser (en de andere paarden) krijgen ook vakantie met lekkere buitenritten in het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:40

Ooh curaçao! Veel plezier madelene! Laat weten hoe het daar is, ben altijd benieuwd naar nieuwe bestemmingen :)

Florence als je vertrokken bent naar Mol, veel plezier!

Ik ben aan het twijfelen. Zou vandaag met bijrijder op buitenrit gaan maar ben al paar dagen beetje KO door verstopte neus, flinke hoest en weinig slaap. Op zich zou ik verstek willen laten gaan maar ze kent de buurt niet om alleen te gaan wandelen. En ik gun haar én vooral het paard wel eens een buitenrit.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:48

misschien dat wat frisse lucht je goed doet varekaj, wel dik aankleden

en ik zal af en toe wat foto's posten om jullie jaloers te maken hihi :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:03

Ah nee nog eentje :') zit ook al te kwijlen op de foto's van PP uit nieuw-Zeeland :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:58

ja precies lord of the rings van PP :p heel mooi! zo jaloers :)

hier en daar zie ik ook wel al een paar datums voor volgend jaar passeren voor de nieuwe kalender. spannend. ik zit al vol spanning te wachten al zal ik zelf weer niet kunnen mee rijden :)

ik heb ondertussen ook wel een andere uitdaging gevonden :) ik zou heel graag de viving run mee doen eind april :) we weten voor wat getraind :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:19

Madelene jammer van de teleurstelling in Bathmen. Lijkt me inderdaad van de stress!! Ga maar lekker ontspannen op vakantie!!

Hier geen idee waarom hij op de 1 weer blokkeerde. Wie zien wel hoe het verder gaat.

Pfff inderdaad niet leuk van je rijbewijs Varekaj. Gelukkig heb je nog vrij snel een nieuwe datum gekregen.
Toch nog op buitenrit geweest Varekaj? Was eigenlijk echt rotweer he.

Florence ben je naar Mol geweest? Hopelijk is de zwelling van zijn been weg?

Viking run Mila? Ik heb een keer de titan run gedaan, was heel leuk!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:40

Madelene: wat jammer dat juist je laatste wedstrijd geen goeie was om het seizoen te eindigen.
Geniet in ieder geval van je vakantie en nadien terug met goeie moed erin vliegen!

Sofie: je hebt precies echt wel een toffe nieuwe pony hé!!

Florence: ben je naar Mol geweest? Zo slecht weer zeg gisteren |(

Varekaj: en, wat beter of nog steeds zware valling?

Ik wacht ongeduldig op de nieuwe kalender! Vorig jaar was die eind oktober al bekend.
Mila: welke data heb jij al zien passeren? Voor wanneer wordt je veulen nu weer verwacht? Tegen het einde van het seizoen vb Deurle en Merendree zal je wel alweer kunnen starten toch?

Helaas is het weer nu echt wel omgeslagen, ik was tot het weekend nog probleemloos op mijn wei aan het rijden, maar daarvoor ligt het sinds gisteren te nat. Heb gelukkig nu wel de camion thuis voor op verplaatsing te gaan, maar ja, kost ook veel geld om telkens piste te huren met 2 paarden, dus zal iets minder intensief rijden worden.
Heb afgelopen weekend voor het eerst terug met Fiona gesprongen sinds de laatste wedstrijd, die heeft er zin in, en de jonge doet het ook goed, bij mijn gebuur thuis kan ik ze al heel mooi parcours 70-80 rondsturen, makkelijk wisselen in galop, kan al beetje galop verkorten en verlengen, alleen op een vreemde locatie valt ze nog makkelijk in draf. Die zal dus wel wat winterwedstrijdjes mogen lopen, gewoon om op zoveel mogelijk verschillende plaatsen te komen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:47

Het weer... Idd verschrikkelijk. :s Ik heb vrijdag wedstrijd en wil Luxor nog 2 keer laten werken tegen dan. Maar ik kan niet op verplaatsing. :P Dus ik hoop op droog weer dat ik eens kan longeren en een keer kan rijden.

En zalig hé Daaphh een paard zo braaf op verplaatsing! :) Luxor tot nu toe nog nooit problemen gemaakt van trailerladen en het vervoer. Maarja ik vrees er nog voor wanneer hij alleen vervoert wordt. Want hij is echt niet graag alleen... :P Met een mens erbij is ook goed, moet geen paard zijn. Maarja kan moeilijk ook mee in de vanne. :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:39

katharinaa: viking run is het wss het zelfde als de titan run. viking run is in gent. zie ik echt wel zitten ik ondervindt toch dat ik alles een beetje een uitdaging nodig heb :)

het weer is inderdaad nu slecht maar we mogen eigenlijk niet klagen we zijn bijna half november :)

mijn veulen is uitgerekend voor 20/4 dus mss inderdaad deurle en nog enkele we zien wel hoe ze het er vanaf brengt :-)
had enkele data van nederland al zien passeren en nog 1 in belgie maar ben het vergeten welke het was.

ik heb me ondertussen ook ingeschreven voor 2 dressuur wedstrijden eind november en begin december. beetje voorbarig mss maar ze doet echt flink haar best dus wil ik het wel proberen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 14:15

Ja het weer is goed omgeslagen. Al lijkt het wel heel plaatselijk te zijn.

Gisteren in Mol vanaf de middag regen gehad en serieus, en hier bij ons in Limburg hele dag droog...

Fijn dat die jonge zo goed gaat Anthonius!
Ben je nog naar mol geweest ?

Ik heb nog geen data gehoord vd crossen. Normaal weet ik ze vrij snel omdat ze in Tongeren een mee organiseren en dan naar de vergadering moeten. Maar aangezien ze dit jaar het EK hebben doen ze geen nationale

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:18

Oooh serieus, geen nationaal Tongeren??? |(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 14:34

Wat ik de laatste keer heb gehoord niet nee. Misschien willen ze wel zo voor het seizoen ne oefencross ofso doen.

Bij het EK komt ook wel een gewone 1* eb 2* wedstrijd

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:43

Is dat dan ook in juni?
Zou volgend jaar stiekem graag toch terug eens 1* rijden, maar juni zal wat vroeg komen denk ik... Ervoor is enkel Waregem en Gavere... Hoewel ja, heb M in Tongeren al gewonnen, de 1* zal qua cross niet echt veel moeilijker of anders zijn wellicht, dus ik moet dat wel kunnen ze, maar ja, toch nog steeds die twijfel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:01

Ben uiteindelijk niet gaan rijden zondag. Was best koud, regelmatig een bui en dan met die verkoudheid en tis allemaal open veld. Had geen zin om er nog schepje bovenop te doen. Vanavond les met Wolk ipv Icaro, zal ook wat worden. Wolk heeft de souplesse van een strijkplank momenteel en doet volgens mij examen in duiken. Flink werk aan de winkel!

Antonius toch plezant als ze het allemaal zo goed oppakken en willen werken :) onze piste ligt nog goed maar de weides zijn nu ook te glad geworden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:09

tongeren valt normaal toch halverwege mei dacht ik? zou wel spijtig zijn als er geen nationaal is :(

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:57

Ja je hebt gelijk Mila, is idd normaal in mei, ik was mis.
Ben nu al eens gaan zoeken voor de datum van het EK, het enige dat ik vind is een voorstel voor begin augustus. Hoop dat dit het niet wordt, want dan zal dat zo goed als samenvallen met Nokere.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:07

EK zal doorgaan het laatste weekend van juli :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:40

EK gaat idd door laatste weekend van Juli

Maar geen nationaal. Ze zijn ook al wat aan het veranderen. Hebben er een extra veld bij! Dus het wordt nog mooier, dat extra stuk is ook platter

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:54

Ik ben uiteindelijk niet naar Mol gegaan. Zaterdagavond de dierenarts gebeld en ze zei dat ik geen risico's mocht nemen. Zondag was de zwelling weg en vandaag een klein hard bultje. Dus vermoedelijk zichzelf aangetikt. Nuja ik zou het mezelf niet vergeven moest ik ermee starten en hij erna mank zou vallen. Dan maar hopen dat de 4 crossen in het voorjaar ervoor zorgen dat we voldoende punten sprokkelen voor selectie voor het nationaal kampioenschap.

Ik ken dat Antonius! Ik moet in de winter ook de hele tijd naar binnenpistes gaan. Thuis heb ik een kleine piste waar ik de jonge kan rijden. De andere 2 rij ik op verplaatsing.

Jammer dat er geen Tongeren is! Normaal valt deze altijd in de examens, nu heb ik een keertje geen examens en dan gaat die niet door.

Varekaj: er tellen maar 5 van de 6 winterwedstrijden mee voor het eindklassement. Dus je kan toch nog rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:29

Florence: weet ik, maar ik doe het criterium op Fonck ook mee en daar moet je 3 op 4 meedoen. Gelukkig wil stiefpa de 19e met alle plezier weer chauffeur spelen. Hij had het al op de kalender gezet. Dan sla ik deze van de lrv over en in maart (denk ik) die van Fonck. De rest valt op andere data en kan ik combineren. Ik wil na de tussenwedstrijden de B2 ook door zijn maar nu al constant die proef rijden is met Icaro geen goed plan.

Jammer van Mol maar beter geen onnodig risico. Beter voorkomen en goed voorbereiden dan toch die ene cross nog en met wat pech een blessure.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:37

data voor deurle heb ik al voor de mensen die geintresseerd zijn :)8,9 en 10 september :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:33

3 dagen? of gewoon de party op 8 sept? :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:43

denk party op 8 :)