[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:25

Kenden jullie het verhaal van het verdwenen dressuurzadel al?

_Sim_ schreef:
Heb van de week even gedacht dat ik mijn dressuurzadel kwijt was.

Ik had nl een mooie deal kunnen maken mbt het opnieuw vullen met mijn zadel. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn zadel (verzekerd) naar die persoon opgestuurd (vrijdag) en mijn zadel is keurig de volgende dag ontvangen. Supersnel dus!

Ik zou het ongeveer woensdag of donderdag al weer terug hebben, maar beide dagen geen zadel terwijl het woensdag al verstuurd (gewoon basispakket) was. Op vrijdagmiddag tegen 5 uur nog steeds geen zadel. Trackandtrace code gekregen van de verzender en via de site konden we zien dat het zadel afgeleverd te boek stond op 4 november! Maar ik had helemaal niets ontvangen en er was ook niets bij de buren bezorgd. Mijn hart zat ik mijn keel!

Mijn man heeft toen gebeld met TNT en kreeg te horen dat het pakket niet afgeleverd kon worden omdat er een adres ontbrak. Het pakket zou, indien het adres van de verzender wel bekend was, retour gestuurd worden. Zo niet, zou het pakket "zwevende" zijn op een postdepot. Ik baalde echt als een stekker! Mijn goede zadel!

Groot was mijn verbazing, maar even zo groot mijn blijdschap toen ik zaterdag eind van de middag thuis kwam en de grote doos voor mijn deur zag staan! Mijn lieve zadeltje toch terecht en bezorgd! Godzijdank!

Moest het effe kwijt...

En voor er vragen over komen: ja er is vantevoren een template gemaakt van Sims rug en gekeken hoe het zadel in zijn oude toestand op Sim lag. Zadelmaker is dus eerst bij Sim geweest om eea te kunnen beoordelen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:29

Scoob ligt nu lekker onder warm dekentje bij mij op de bank. :+: Ze heeft er inderdaad meer last van nu met het koude weer.
Ik ga nu ook gewoon minder naar de praktijk vakken toe, zit vanaf juni al ongeveer 2 uur per dag uit mijn neus te vreten (spreekwoordelijk gezegd dan :D). Blijf dat niet doen.. Helemaal niet als ik er waarschijnlijk niet eens mee door kan gaan en de school zo koud reageert.

Jeetje Sim! Dat is goed schrikken, gelukkig is je zadel terecht. Zou idd ook rot geschrokken zijn. Ligt ie ook weer helemaal goed dus? :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 08-11-10 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:32

foutje... Dubbel post. :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:34

Sannnn schreef:
Scoob ligt nu lekker onder warm dekentje bij mij op de bank. :+: Ze heeft er inderdaad meer last van nu met het koude weer.

Agosh. Zo sneu altijd!

Citaat:
Ik ga nu ook gewoon minder naar de praktijk vakken toe, zit vanaf juni al ongeveer 2 uur per dag uit mijn neus te vreten (spreekwoordelijk gezegd dan :D). Blijf dat niet doen.. Helemaal niet als ik er waarschijnlijk niet eens mee door kan gaan. Heb al gesprek met m'n ouders gehad en die wouden anders ook wel even praten daar. }:0

Zou wel fijn zijn als je ouders wel een poot aan de grond krijgen. Lijkt me dat ze zich toch wel even coulant op kunnen stellen tot jij duidelijkheid hebt over je pols!

Citaat:
Jeetje Sim! Dat is goed schrikken, gelukkig is je zadel terecht. Zou idd ook rot geschrokken zijn. Ligt ie ook weer helemaal goed dus? :)

Ja, was er echt ziek van. Was echt in de veronderstelling dat ik naar mijn zadel kon fluiten. Zadel ligt wel weer helemaal prima! Tis ook weer heerlijk zacht en soepel met de compleet nieuwe vulling!

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:50

_lautje_ schreef:
Mootje: Broertje is 16 maanden jonger dan ik. Dus nu 23. Maar dat komt omdat hij niet is geboren als jongetje maar als meisje. Hij zit midden in een geslachtsverandering. Daardoor heeft hij nogal zachte trekken.

Ik heb dat nooit meegekregen joh, of je hebt het nooit verteld dat kan ook. Lijkt me ook wel heftig voor jullie of niet?

@ mootje: fijn dat het goed ging met Corion's pootje. Maar van dat zweten lijkt me idd niet echt gezond. T is toch echt niet warm meer :n Wat voor deken heb je?

@ sann: hopelijk krijgen je ouders idd een poot aan de grond. Wel fijn dat ze iig willen helpen. Maar je besluit te stoppen met school staat vast?

@ simm: jeetje wat een gedoe met je zadel. Gelukkig heb je um weer. Ik zou ook wel ff benauwd worden.

Net bij Fritsje wezen kijken en ook ff bij mijn oom en tantes lesjes daar. Viel er helaas 1 meisje behoorlijk hard af, dus toen moest ik maar op de pony :D Heb dus in een manegeles mee getuft, best grappig :+

En wat betreft Zetje: normaal zou het hart in mijn keel zitten, maar het ging zo snel en ik was zo kwaad dat ik geen tijd van schrikken had.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:52

Eieren koken in een waterkoker, hamburgers bakken en popcorn poffen in een tosti-ijzer, gluhwijn opwarmen via het koffiezetapparaat OK maar dit := [HTT] Melk koken in waterkoker?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:52

Mootje schreef:
Eieren koken in een waterkoker, hamburgers bakken en popcorn poffen in een tosti-ijzer, gluhwijn opwarmen via het koffiezetapparaat OK maar dit := [HTT] Melk koken in waterkoker?

_O-

Ik zou het nooit doen :n Toch wel fijn om een gewoon schone waterkoker te hebben, zonder bijsmaak van melk :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:59

Sim, Wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen!
Rowo, Het is een 200grams deken van Robby's. Haha, Mandy op een manegepony :D Bij ons op stal is het nog een graad of 13/14 en 's nachts koelt het nauwelijks af!

Even voor de goede orde, Ik heb de bovenstaande dingen allemaal gedaan in mijn studententijd :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:01

Hmm 200grams is ook niet bepaald dik. Maar komt ie overdag nog buiten dan, of alleen op stal? Lijkt me echt lastig als ie zo zweet... hij s ook nog geschoren of niet?

Een echte manege is het eigenlijk ook niet. Ze moeten daar eerst poetsen en aan de hand leren lopen met zo'n pony en een diploma halen, voor ze mogen rijden. Maar deze reden dus, maar ging er dus nogal hard op de kop af.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:02

Sim, pff ik snap wel dat je even nerveus werd! Het zal je wel overkomen.
Mo, dan heeft Corion het echt snel warm! Moet je hem alweer voor de tweede keer scheren?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:03

Als ik morgen redelijk groen licht krijg van de DA, wordt hij in 't weekend weer geschoren. Het is echt een shetlander :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:04

Wel apart zeg... t is nog maar half november. Heeft ie niet iets onder de leden ofzo dan?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:05

@ Sim: wow, ik kan me voorstellen dat je het een béétje benauwd kreeg...
@ Snoek & Mootje: lekker bezig in het Moordrecht-topic :D Ik zie ook niet erg wat er nou zo fout is aan jullie opmerkingen eigenlijk...
Ik stuur jullie zo allebei een PB trouwens ;)
en Mootje.. hamburgers bakken in een tostijzer?? Luie student??
@ Sannn: arm hondje! En wat een gez**k op je school zeg... En ik ben blij dat Marco & Babette verhuisd zijn hoor! Gezellig buren en een fijne instructeur erbij (is alweer lang geleden helaas...moet nog steeds hindernismateriaal op de kop tikken).

Jer ging echt superlekker met rijden, dus was eigenlijk snel klaar. Had gister al behoorlijk stevig getraind. Nudientje ook nog even aan de longe gehad, maar die vond het te koud :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:16

Mootje ik heb ook een shet op stal staan :+
lau heb ik je broertje wel eens gezien?
Heb gereden ging wel aardig meneer was wel wat fris en nam het heft in handen om zelf gewoon te verruimen in galop :+
Dus paar x op de rem gezet.. :=

Woensdag geen les word donderdag als ik me dag kan verplaatsen :=

Edit : bericht aangepast :o
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 08-11-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:19

@ Sim: dat is mooi schrikken :=

Ik ben net even met beide paarden naar de binnenbak geweest. Sofie was gister net geent dus niet te veel mee gedaan. Ze liep lekker :).
Schimpie had praatjes :+. Die moet maar iets minder voer hebben haha. Die was een beetje vrolijk. Dus ben maar even een mooi tijdje gaan galoperen met hem. Grapjas :+. Uiteindelijk wel heel fijn gereden :).

Morgen avond springles :D.

Ga zo lekker op tijd naar bed. Gister avond op stap geweest, wat erg gezellig was. Dus nu maar even op tijd slapen :P.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:26

Me haar is blond met bruine plukjes, en puntjes zijn er af :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:40

rowo schreef:
@ sann: hopelijk krijgen je ouders idd een poot aan de grond. Wel fijn dat ze iig willen helpen. Maar je besluit te stoppen met school staat vast?

Als school zich zo kinderachtig opstelt krijg ik wel steeds meer die neiging. Ik baal er zelf ontzettend van, dat is dan zacht uitgedrukt, vooral als ik geopereerd moet worden. Het is voor mij al de 2e keer dat ik misschien een studie niet kan doen ivm gezondheidsredenen. Zou de CALO (sportopleiding) gaan doen, was al toegelaten, maar werd toen aangereden door een automobilist toen ik op de scooter zat. Moest toen revalidatie etc. Ze kunnen zich wel wat redelijker opstellen en mij proberen zo goed mogelijk te helpen.... Is niet teveel gevraagd vind ik.
Maar goed, afwachten wat de plastisch handchirurg 25 november zegt. Hij zal dan ook zeggen wat ik allemaal kan met mijn pols etc. Daar hangt het ook vanaf. :)

Net grey's gekeken weer! Moet nu zo naar buiten maar het is vet koud steeds. :+

Klinkt leuk Corien!
Mooi dat je zadel weer prima ligt Sim. Zou het zelf ook wel 'eng' vinden om een zadel op te sturen met TNT post. Ze raken helaas regelmatig wat kwijt.. Mijn springschoenen van pc hebben er ook 9 weken over gedaan om van Zwolle naar Putten te komen. Nou is dat stuk minder prijzig... Gelukkig is die terecht! :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:44

Ik ben net bij een nieuw schoonmaakadres geweest om kennis te maken. Weer een adres met aardige mensen :D
Maandag beginnen! Het is iedere week 2 uurtjes, dus dat is precies mooi erbij zo :)

Over die trainingen, ik heb besloten bij Michiel ook te willen gaan springen, en in de winter dan af en toe een crosslesje te volgen. We moeten nog ontzettend veel sleutelen aan het rustig houden van Vorstin, en ik weet gewoon dat ik priveles nodig heb om daar écht goed aan te werken. Met crosstrainingen lijkt prive me te intensief, maar met zijn tweeën lijkt me echt ideaal! Met drie is ook goed te doen denk ik :)

Da's best heftig van je broertje zeg Laura!
Ahw, wat sneu dat Scooby artrose heeft Sannn. Pff, wat een vervelende school heb jij verder!
Pfff Sim, ik zou echt het echt in mijn broek doen van angst als ik mijn zadel kwijt zou zijn := Ik ben ook al 2x iets kwijtgeraakt bij de TNT, daar wordt je niet vrolijk van! Wel heeeel fijn dat je hem weer terug hebt!
Hoe is het met Fritsie Rowo?
Fijn dat Jer zo lekker ging Noor!
Haha, gekke Jackson Corien!
Fijn dat je lekker gereden hebt Kim

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:48

't is inderdaad koud buiten! Wel net lekker nog even gereden :)
Woll valt nu alleen naast schimmels ook al fjordjes aan. Wordt nog een gezellige mama straks :=

Shanouk: Leuk dat je er weer een nieuw adres bij hebt :D Hoeveel uur per week maak je nu schoon? Ik ga morgen ook weer op kennismaking!
Sann: Arm hondje.. :(:)
Kim: Lekker op stap geweest dus :D
Sim: Kan me voorstellen dat je dan wel echt even in de rats zit :=
Mandy: Vervelend dat Zetje er zo'n potje van maakte buiten :\

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:52

@ Vief, ik heb nu 2 adressen voor 2 uur in de 2 weken, en deze is 2 uur per week. En op stal doe ik ook nog 1 uur per week stofzuigen. Dus gemiddeld 5 uur per week. Vind het wel precies mooi zo :) Ik werk liever maar 2/3 uurtjes achter elkaar dan 4. Dan vind ik het een beetje saai worden. En jij? Bevalt het nog steeds?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:02

Ohw das wel ideaal dan :) Ik maak elke week 2 uur schoon, maar die mevrouw is klaar met revalideren en twijfelt nu of ik mag blijven. Ze kan het zelf weer, maar vindt het wel heel fijn.. :D Dus ga het wel zien. Voor morgen wordt het denk ik ook 2 uur per week.

Mijn jasjes zijn trouwens als een speer gegaan dit keer :wow:
Is niet tegenaan te zoeken bijna :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:06

Mandy: Het is niet echt geheim hoor van mijn broertje, maar had het hier geloof ik iet eerder neergezet. Wij vinden het redelijk normaal ondertussen, maar het is natuurlijk wel ingrijpend en heftig. En vooral voor mijn broertje. Ik denk dat ik kan zeggen dat die wel een zwaar leven heeft.
Sim: Wat een actie he van je zadel. Gelukkig si het goedgekomen!
Mootje: Bizar dat hij het zo warm heeft. Hetje staat hier onder een 400gr deken al, net als Trakkie, maar die is et geschoren :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 23:07

Woll wordt dus een beetje territoriaal?
Snoek, Wel lekker dat je nu straks verschillende adresjes hebt!

Er zit iets achter mijn laatste kies, maar ik kan er niet bij ;(

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:10

Bijzonder Laura :) Maar kan me voorstellen dat het voor jullie al helemaal niet meer bijzonder is.

Mootje: Oww das wel heel vervelend zeg :\ ook niet met een flos-draadje?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:11

Nu nog hopen dat het jasje past Vief. ;)