[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:33

hooi lieve bokkertjes!
ik ben de laatste tijd niet erg veel online geweest op bokt maar ik had het druk... :+

morgen om 4.30 vertrekken we naar Londen, daarna in een B&B blijven slapen en daarna naar het EK in windsor :Y)

CoriienRN

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:36

Kim knap dat je bent blijven zitten idd :) ik had ook zo'n lucht sprong afgelopen zaterdag, heb ook maar een volte gereden :+

Jet lekker dat het goed ging, hoop zondag ook ;)

Ik ben net even bij mr ed in maasland geweest, had een lijstje maar, kom met 1 zak pavo sportfit naar huis :+

Nu lekker op bed :D

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:36

Ruige foto van Sofie Kim!
Ik zie nu pas je onderschrift over Loempia, mag ik vragen wat daar mee is? Ik heb het niet meegekregen, lees ook niet zoveel meer op bokt..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:38

Kim vraagje, voor de andere ook hoor ;)

Hoe kan ik in de bak interval trianing doen? of als ik bijv. een buitenrit doe?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:58

Ik rij vaak buiten moet ik zeggen. Niet alleen galoptrainingen maar ook dressuur doe ik tijdens de buitenritten. Appyeren doet ze zo met een buitenrit ;).
Eerst ga ik gewoon een stuk galloperen, dan weer even stappen. Dan weer een stuk galloperen. en met de keer bouw ik het op. Steeds een stukje langer galoperen en korter stappen. Ik galopeer nu een heel rondje om met dr (is een stuk van 1,5 km) Nu ga ik ga vergroten. En ik wil dus een keer met klokje gaan rijden buiten. Ik heb gemeten met de auto hoeveel km dat stuk is. En je mag in de B 460 meter per minuut. dus over 2300 m mag je 5 min doen. Nou heb ik wat neergelegd op de plek waar het 2300 meter voor mij is. En wil ik volgende week even met klokje rijden om te zien hoe lang ze erover doet als ik op mijn tempo haar laat galloperen :).
Zo train ik ze zo'n beetje voor de cross :). En regelmatig het bos in en lekkere einden galoperen. Niet speciaal als cross training maar ook omdat ze het leuk vind :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:49

Ik train graag buiten, maar niet met Zetje en Zoë. Zetje is in het bos heel braaf, maar er naar toe staat ze steeds vaker andersom en komt vuil omhoog. Zoe vind gewoon alles dood eng en is mega gespannen overal. Ik moet voor het bos de provinciale weg over, dus laat maar! Ik train daarom vaak in de grote weilanden tegenover ons huis. T is niet anders.

@ BB: wat super zeg naar het EK! Ruilen?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 03:41

Florence: Heel veel plezier!! :)

Tijd voor slaapjes :z

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:40

Goede morgen :)

Kim aha, bij ons kan je neit echt goed buiten rijden helaas, dan moet ik echt naar het strand, maar dat is best een stuk rijden van stal onder-de-man.
Fijne uitleg ga het in de bak ook eens proberen :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:49

Goeiemorgen :O

Alweer vroeg wakker. Zo maar snel de paarden doen, dan naar de kapper en weer opbouwen voor ons concours

@ vief: je was er op tijd bij vannacht :))

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:51

Idd haha mooie tijd om te gaan slapen :z

Rowo is er een groot concour bij julie van het weekend, of heb ik er over heen gelezen :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:52

Nee niet echt mega groot, normaal voor onze begrippen. (2 springringen, 8 dressuurringen. Zaterdag paarden, zondag paarden en pony's) Maar het opbouwen is natuurlijk veel werk. Ik zit ook in de organisatie, dus help alle vrije uurtjes en dat zijn er nogal wat :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:55

Aha vandaar :)
Nou ja bij ons is 2 spring ringen en 8 dressuurringen erg veel :=

Ik ga richting werk :wave:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:28

Nog gefeliciteerd Andrea!
En Shanouk nog proficiat met je rijbewijs!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:37

Goedemorgen.

Wordt druk weekendje bij ons ivm la Vuelta. Vanavond een party met Don Diablo. Hopelijk blijft het droog.
Dit weekend geen concours. Morgen even trainen in Bussloo en tuin leegtrekken. Komt split in. Zo geen zin in maar dan zijn we in elk geval klaar.

Gisteravond heb ik bijscholing gehad van de jurycursus. Was vooral een lesje hoe praat je jezelf tegen en hoe veeg je opmerkingen van tafel....

Lees straks de rest even bij want moet nu weer aan het werk

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:38

ben de laatste tijd niet zoveel op bokt geweest. Heb dus ook niet alles bijgelezen, was toch echt te veel. Maar de reden was goed. In de vrije uurtjes hebben we naar een paard gezocht en velen geprobeerd. Maar we hebben hem gevonden! Hij staat sinds gisteravond thuis. Een superlieve ruin, met een goed achterbeen, van Weltmeyer. Het wordt in ieder geval een leuk dressuurpaard en hij kan ook een leuk sprongetje maken. Maar springen is nog niet echt met hem gedaan. Heb echt super veel zin om hem te gaan rijden!

Rowo: veel succes met het concours. Uit ervaring kan ik zeggen dat de laatste dagen ervoor nogal hectisch zijn.
Florence: veel plezier op het EK! (maar dat gaat wel goed komen denk ik zo!)
Shanouk: gefeliciteerd met je rijbewijs!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:39

Oja, Vuelta. Oei, hoop ik niet dat ze morgen de route met Norg en Donderen en Vries hebben, anders wordt dat nog leuk richting Gasselte op concours :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:41

Toen wij gisteren Weltsieger gingen halen kwamen we ook allemaal auto's tegen van de wielerploegen. Mistid, het is te hopen dat ze niet over je route naar het concours gaan!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:21

@mistid. op de website van la vuelta staat de route. http://www.vueltadrenthe.com/

Ze komen in Emmen bijna door mijn straat zondag. Op tijd thuis zijn anders kan ik niet meer parkeren thuis :(

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:29

Morguh!!

Caroline, ik was bij de 1e bijscholing geweest, toen liepen er 5 van de 8 met S&T. Bij jullie ook?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:53

nee bij ons niet. maar eerst wordt er gezegd dat je niet naar de beweging moet kijken tijdens oefeningen en overgangen. Bij het ene paard keken de heren er niet naar en de andere wel. Werd niet rechtlijnig beoordeeld. 1 paard werd de hemel ingeprezen ondanks taktfouten terwijl een ander die deed de grond werd ingetrapt. Er was behoorlijk wat discussie en iedereen werd er opstandig van. Op het moment dat iemand hier een opmerking overmaakte werd het zo van tafel geveegd.
Ik zat wel goed verder met punten maar die was niet leuk en vooral verwarrend.
1 Z1 paard en de rest L/M niveau denk ik. Hoger schatte ik hun niet in. 2 liepen ook bij onze cursus.
Ik kriijg wrs ook nog bijscholing springen dus ben benieuwd....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:55

Wij hadden normale combinaties. Maar ik snapte ook niet zoveel van de beoordeling. Een onregelmatig lopend paard kreeg allemaal achten, want die onregelmatigheid was niet zo erg.
En een geweldig lopend paard kreeg zessen en zevens.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:17

Goedemorgen!
Heb net nog even de rest van mijn boeken besteld, mijn rekening is dus al weer aardig geplunderd :+
Zo even naar mijn vader, helpen in het huis te schilderen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:22

Be weer terug van het meertje. Eerst gewoon rondje gereden door het bosje. Ze had er zin in :)). Toen naar het strandje van het meertje. Ze keek dr ogen uit. Echt van : Nee hoor, nooit niet dat ik naar dat water ga. Paps nam dr mee naar het water en ze liep er zo in :+ Maf paardje. Daarna zelf paar keer erin en eruit. En 'opsprongetje' het water uitgedaan :)
Toen vond ze het heel leuk. Dus we gaan toch nog maar een keer volgende week daarheen. En op het clubterreintje wat crosshindernissen oefenen en dan zijn we klaar voor Gorssel denk ik :))

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:28

Mijn merrie is net weer terug van het scannen dus even een update van de tweelingdracht. Er was nu nog 1 vruchtje te zien maar volgens de DA zag het er grillig en rommelig uit. maandag moeten we weer langskomen en dan komt er een 2e DA bij.
Hij denkt dat het afsterft. Als dat het geval is dan stoppen we ermee voor dit jaar.
Ik denk geen veulentje volgend jaar |( |( |( |(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:31

Wat balen zeg Caroline! Hadden ze 1 van de beide vruchtjes de vorige keer afgeknepen dan?