[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:53

Goedemorgen!
Mijn paard heeft ook nooit van dikke benen, staat ook minstens 12 uur buiten, meestal langer. Ook na een cross, koel ik de benen alleen met water en stappen en dan gaat hij zo de wei weer in. Echt fijn, nog nooit last gehad van dikke benen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:54

Goedemorgen!~

De mijne heeft ook nooit stalbenen, ook nog nooit gehad. Mijne staat ook lang in de wei. Ook zo'n 10 a 12 uur per dag

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:58

Goedemorgen!
@Vief: Goede beslissing om het nog even niet te doen dan. Je hoeft tenslotte nog niet weg!
@Rowo: Fijn dat Calyp zich later weer normaal ging gedragen. Hoe gaat het eigenlijk met Zetje??
@Ingridje: Fijn dat het rijden goed ging! En leuk dat je steeds meer een band krijgt met je paard.
@Hilde: Succes zo met je tentamen!

Ik heb Jipje het eerste jaar dat ik hem had ook elke nacht moeten bandageren. Hij heeft een paar keer Einschuss gehad en heeft daar nog steeds dikke achterbenen van. Dit is in de loop van de tijd wel minder geworden, maar het eerste jaar moest ik hem van de DA elke nacht met de achterbenen in de bandages zetten. Nu doe ik het alleen de nacht voor de wedstrijd, zodat hij dan toch wat dunnere benen heeft. Helemaal dun zullen ze bij hem nooit meer worden ook al loopt hij dag en nacht buiten. Maar daar raak je ook aan gewend Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:18

Goeiemorgen Doei!

@ JN: met Zetje gaat het super hoor. Haar dikke been is eigenlijk zo goed als weg en dikke klieren heeft ze ook niet meer.

Pino kreeg eerder wel eens dikke benen als we een een baal kuil hadden waar teveel eiwit in zat. Dat kreeg je ook niet zomaar ff weg als ze buiten stonden. Dat was meestal een paar dagen en dan weer over.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:20

Trammelant had ook stalbenen, sinds hij een zeer zware aanval van Einschuss heeft gehad. Toen hij op latere leeftijd dag en nacht op de wei liep, was het bijna weg.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:21

Dat is volgens mij ook het enige wat goed is en helpt tegen stalbenen. Dag en nacht buiten! Helaas is dat voor ongeveer niemand haalbaar.

Misschien een blonde vraag, maar wat is Einschuss precies?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:22

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:24

Goedemorgen!
Bij ons hebben sommige paarden wel stal benen, maar dat zijn de paarden die niet elke dag bereden worden.
Wij hebben ook maar 4 padocks en 15 paarden.
Meestal gaat ie 2 keer op een dag een kwartier in de stap molen of een half uur buiten.
En als er plek is staat ie de hele of halve dag buiten.
Maar omdat ik elke dag rij of longeer, krijgen de oudere of juist de hele jonge paarden voorrang op de padocks en moet de mijne het doen met de stapmolen.
Ik heb bij deze nog geen stalbenen gezien.
Hij stond bij de vorige mensen ook altijd op stal, hij werd maar 2 keer per week bereden.
Ik weet niet hoe ze dat gedaan hebben, want als ik erop stap na een dag niet rijden, krijg ik eerst bijna vliegles Clown

Ik ga even naar school heb 1 uurtje les daarna weer naar huis.
Eigelijk niet de moeite om heen en weer te fietsen maja.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 08:30

Einschuss kan ook veroorzaakt worden door verwaarloosde mok. Sommige mensen staan dat niet bij stil.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:38

jenga_8 schreef:
Einschuss kan ook veroorzaakt worden door verwaarloosde mok. Sommige mensen staan dat niet bij stil.

Kan ook komen door niet-verwaarloosde mok!
Onze pony had van de winter van de ene op de andere dag aan 4 benen mok. Dus wij dat behandelen. Na een paar dagen was het al flink minder geworden, en toen stond hij opeens met een einschuss been!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:29

De mijne heeft nooit stalbenen.. die ouwe van mij daarentegen wel, maar die wordt dan ook al in mei 26 jaar Knipoog ..

Pfff, heb weer wat meegemaakt.. Gisteravond hoorde ik katten vechten achter ons huis en wij wonen aan de Rijn.. Dus ik sjees naar buiten, hoor ik gespetter, ligt er een kat in het water..
Dus ik trek die kat als de wiedeweer uit het water aan z`n nekvel en die kat bijt zich vast in mijn hand en met zn klauwen pakt ie ook mn arm vast.. Op de kant was tie natuurlijk helemaal in shock Ziek , dus hij had mijn hand nog niet losgelaten, pas toen ie naar mn moeder blaaste liet ie los en rende hij er vandoor.. Mijn hand begon natuurlijk lekker te bloeden.. Dus wij naar de dokterspost, de arts vond dat ik meteen moest komen.. Mijn handpalm was helemaal dik en ik kon m`n duim bijna niet bewegen.. Nou een tetanusprik gekregen en de arts was bang dat de kat mijn bot/gewricht heeft geraakt, dus een antibiotica-kuur mee. Misselijk
Ik kan nu mn duim niet meer bewegen en het is 2x zo dik als mn andere handpalm. Moet nu mn paard aaien met een handschoen aan Rolleyes. Ben er weer even zoet mee..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:31

WolinLotte, dat klinkt erg pijnlijk, die kat had jou goed te pakken!
Ik hoop dat je hand verder niet gaat ontsteken!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:35

Mijne heeft ook snel last van vocht in de benen. Ze wordt gebandageerd na zwaar werk, dus een weekend cross ofzo, anders niet Lachen
Zondag hadden we oefencross gehad en 's avonds enkel cooling gel op gedaan, maandag zat er terug vocht, dus dan maar gaan stappen en na vijf minuten was het vocht al helemaal weg getrokken.
Het zou dus handig zijn moest ze meer buiten lopen... Maar helaas is dat hier in de buurt erg moeilijk te vinden... (en mijn paard staat eigenlijk niet graag op de weide Clown ze zet de boel op stelten tot ze er weer van mag en dan is ze weer rustig... een halfuurtje gaat nog maar laat haar er geen hele dag opstaan... Raar paard)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:06

Wolinlotte: au jeetje dat klinkt niet fijn.

Mars loopt normaal ook een halve dag buiten, maar ik wil hem nu niet bij de ruinen in hebben, omdat ze dan erg graag spelen en dat gaat niet altijd zachtjes. Dus nu komt ie heel even buiten, omdat de rest ook naar buiten moet.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:17

Ik dacht een poos geleden dat mijn paard stalbenen had, maar dat bleek ook mok te zijn. Mijn paard staat overigens wel elke dag lekker buiten, en hij is niet heel vervelend. Onze bak is dan ook niet zo groot dat ze lekker kunnen vliegen. Als ze straks voor het eerst het land in gaan, zullen ze wel eventjes gek doen Tong uitsteken

Ik zit nou op stage, mijn lerares van school komt zo voor een stagegesprek!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:19

Succes rosalie!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:14

Auw klinkt pijnlijk WolinLotte.
Ik hou niet zo van katten.
Vind het altijd maar nutteloze beesjes. Clown

Het is echt super weer nu Haha!
Echt zin in de springles straks.
Hoop alleen dat ie door kan gaan, zag net dat het paard van de staleigenaresse en het veulentje in de springbak liepen.
Als ze straks niet thuis is weet ik niet of ik ze eruit mag halen.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 09-04-08 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:15

Auw WollinLotte.... Erg pijnlijk als katten de nagels in je vast zetten. Ik kan er helaas over mee praten Clown

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:22

Idd!
Naast dat onze eigen katten wel eens wat last van stemmingswisselingen hebben Clown
Was er ook eens een jong wit katje in onze garage .. ik wilde het pakken, maar hij pakte mij Tong uitsteken Hield zich met z'n tanden vast in m'n handpalm onder de duim ... even later zette die zich met z'n achterpoten op m'n hand af om weg te springen.
Wij ook bellen, maar de dokter vond het niet nodig dat ik kwam ... omdat ik nog binnen de entingsperiode zat oid (die entingen die je vroeger kreeg).

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:30

zo fnrs is net geweest en alles was super netjes... Dus john weer blij, van de week horen we hoeveel sterren we nu hebben..

Krimhie was braaf, morgen weer even springen.. Zo de jazz rijden, concorde hengst rijden en nog 1 die net onder het zadel is

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:32

Lielle schreef:
Haha! we melden ons gewoon aan bij de setjesfreaks Knipoog

Moest een tijdje terug zo lachen. Was in een topic beland over setjes en ik gaf aan dat IMO heel veel ruiters hun geld beter aan (beter) les konden besteden dan aan nog een setje. Dat was uiteraard onzin, want iedereen had al geweldig les, maar het leukste was dat ze eens in mijn profiel gingen kijken en toen riepen "ja, maar jij rijdt ook in setjes" *LOL*

Ik ben al een Setjes Freak Tong uitsteken

En het is daar heel gezellig. Ik lees ander keertje ff bij, ben nu @ school, dat is saai! Hadden al een tussenuur, lekker naar appie geweest Tong uitsteken .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:32

Setjes zijn zonde van je geld Clown

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:33

@ Lotte, ieuw! Wat vervelend!!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:34

LL: en dan vergeten ze helaas alle bacterien die je mee binnen kunt krijgen bij een flinke krab of bijtwond Boos!....

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:46

Ik ga maar eens omkleden en richting stal.
Ik vind setjes wel oke, maar het moet niet te gek worden.
Ik heb maar 2 echte setjes voor de rest is het een beetje bij elkaar gezocht wat niet vloekt bij elkaar Clown
Maar vind het altijd wel leuk om iets mooi op me paard te hebben liggen en niet een afgedankt of goedkoop iets Clown