[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:57

Als het enkel maar gaat om inschrijving van je veulen, zou ik wel kiezen voor het stamboek waar jij de mooiste naam voor vindt. Het is met die naam dat hij 20-30 jaar door het leven moet gaan, stamboek speelt eigenlijk voor weinig een rol vind ik.

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:25

stel je wilt hem eigenlijk anders noemen, kan dat toch altijd?
in nederland hoef je niet perse de naam op te geven die op het stamboek-paspoort staat.
op je startpas kun je een sportnaam invullen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:46

In België werkt dat zo niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:54

Kan je bij de immatriculatie geen sportnaam opgeven en een stamboeknaam?

Een zwart hengstje lijkt me gaaf, helaas komen ze niet op bestelling. Tegenwoordig kan je via kleurgenetica wel gokken maar of dat de moeite is... ergens is de verrassing al leuk op zich.

Antonius: ik ga het eens bekijken zoals jij doet met Fiona. Het kan best zijn dat hij dat nodig heeft, al heeft hij ook periodes dat tuegellengte niks uitmaakt en hij altijd alles netjes doet.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:18

Luxor zijn moeder was SBS, vader gekeurd voor Holsteiner, SBS, Zangersheide en AES. Luxor BWP ingeschreven. :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:36

Hoi hoi :)

Evelien, ik ben terug thuis :) alles heel goed verlopen. Direct al veel beter met dat plaatje, veel meer bewegingsvrijheid etc. Hopelijk sneller genezen nu. Maar toch een operatie da's nooit fijn eh :P

Over die inschrijving idd, ik heb een BWP-merrie met AES-hengst en 't veulen is ook BWP ingeschreven.
Ik vind BWP toch een "ander" stamboek AES.
Maar idd de naam is ook wel leuk, allé ik zat met die Q-gejost :P

Mila, ik duim dat ge een zwart hengstje krijgt dan ;)

Bedankt voor alle tips ivm 't filmpje, ik ga daar zeker iets mee doen. Ik wist bv echt totaal niet dat paarden in los zand onderuit kunnen gaan hé :P Dus daarom bij 't verkennen echt nog gedacht "dat ligt hier allemaal super goed", niet dus :P K ging trouwens 4e geworden zijn had ik de cross kunnen uitrijden ;)

Vreselijk weer zeg, zo gieten. Die van ons staan nog op de grote weides en da's ver van huis en ook kletsnat zonder stallen. Die toch ook binnenkort naar huis laten komen. Maar vervelend want met mijnen arm is beetje tegendraads ivm gekke veulens leiden etc :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:08

Fijne thuiskomst Sofie, altijd beter dan een ziekenhuisbed.

Icaro is een AES, maakt mij niet zoveel uit. Papier er achter is vooral SF en KWPN.

Ik mag over naar B2 in dressuur, mijn avond is goed :D Dacht dat ik punten te kort had, blijk ik nipt onder de verplichte overgangsgrens zit. We klagen niet en aan de slag voor volgend seizoen.

En de regen, man, hier is er de voorbije dagen ook al een pak uitgevallen. Morgen blijkbaar nog zo'n dag en vanaf vrijdag droog.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:29

Fijn dat het al wat beter gaat Sofie!

@Varekaj. Ik zal normaal morgen wel iets weten. Gisteren de terreineigenaar (ookwel de fokker van Ferro) gebeld en hij zei dat de terreinen er nog vrij goed bijlagen. Ze liggen in de hoogte. Het enige nadeel is dat Ferro niet graag springt als hij voelt dat het glad ligt.

Antonius, jij vroeg een tijdje geleden hoe het met mijn vriend ging en ik weet niet of ik daar heb op geantwoord. We zijn een tijdje uit elkaar geweest maar toen heeft hij ingezien (mede door psych.hulp) dat hij de paarden niet moet weg eisen uit mijn leven maar er samen iets moois van wil maken. Veel mooie woorden gehoord en dan ook besloten om hem een 2de kans te geven. Heb wel voor mezelf duidelijk besloten dat als ik merk dat de interesse wegvalt en de vijandigheid tov de paarden er terug is, ik mijn keuze snel zal maken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:36

Belgen heel goed bezig bij de 6 jarigen in Le Lion!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:36

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:05

fijn om te horen florence, was ja ook van de zotte om keuzes te maken terwijl het prima samen kan.

sofie, fijn dat je meteen verschil voelt, succes met herstel.

eigenlijk toch te stom voor woorden dat al die verschillende stamboeken met verschillende regels werkt, we zijn toch 1 Europa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:00

Ik ben allang blij dat "onze" stamboeken medische keuringen houden en niet zoals bij quarters elke hengst laten goedkeuren en dekken. Helaas is het als particulier wel heel lastig om een eigen hengst goedgekeurd te krijgen, je kan bijna niet anders dan via grote stallen en dat kost pakken geld.

Smid is geweest. Icaro stond op beide voeten links scheef en gedraaid, met in totaal een verschil van bijna 1cm tov rechts. Het is nu ietwat gecorrigeerd en ik moet nu enkele dagen afwachten + mijn proef zaterdag filmen ofwel volgende week ergens alle gangen en aantal overgangen. Op basis daarvan gaat hij het probleem verder uitzoeken. De correcties waar we tot begin dit jaar aan gewerkt hadden en waarbij hij goed liep zijn in ieder geval grotendeels teniet gedaan :(
Sowieso ga ik ook mezelf aanpakken in het rijden, want ik ben er zeker van dat daar ook nog een pak winst te halen valt. Het is dat Icaro de problemen ook aan de longe vertoond, dat ik weet dat het waarschijnlijk een combi van beide is.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:04

Varekaj, hoe is het geweest op de dressuurwedstrijd? Liep hij beter nu dat zijn hoeven terug recht zijn?

Hier een happy ruiter. Ferro heeft een mooie dressuur gelopen, de jury kwam na mijn proef geïrriteerd vragen met welk hoofdstel ik rij. (een rambo micklem) ik wist al genoeg en de punten vielen dus wat tegen, 8ste plek na dress. Foutloos gecrosst en gesprongen wat ons een 4de plaats opleverde. Heel trots! Stond een dikke trakhener in en in het springen (1 uur na de cross) was hij echt heel fijn te rijden. Niet lui, mooie afstanden. Ferreke heeft mij weer content gemaakt. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:46

Voorlaatste met 61%, maar wat wil je als je halfweg door iets afgeleid raakt en dan je proef vergeet :') Kon gelukkig nog net op tijd herpakken zonder hulp, alleen was mijn eigen rust in het hoofd weg en zijn focus. Hij liep wel beter, al waren de overgangen stap-galop echt niks waard. De galop zelf ben ik wel heel blij mee. Kan me volledig vinden in de commentaar van de jury.
Alleen dat rijden zonder startuur is ambetant. Je weet alleen dat alles moet aansluiten, maar je weet niet hoeveel er niet komen opdagen. Dat is dan uiteindelijk gewoon gokken wanneer en hoelang je gaat moeten inrijden.
Heb me wel al aangemeld voor 19/11, er is zoveel interesse dat de inschrijvingen alweer vollopen. Al zal dat voor de A6 en L6 nog wel meevallen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:13

Fijn dat het beter gaat na de operatie, Sofie. Hopelijk snel helemaal genezen!

Proficiat Florence!!
Goed dat hoj toch al beter liep Varekaj.

Ik ben gisteren gaan jureren, was gene vette eigenlijk. In L2 kon er niemand fatsoenlijk wijken.
Ook nog met onze jonge gaan rijden, was al een dikke week geleden. Mijn zus heeft bijna nooit tijd en nu is ze 2 weken op vakantie. Daarom hem gisteren maar voor het eerst op de trailer gezet en dat ging vanzelf (mijn zus rijdt met de camion, ik met de trailer). Echt een braaf paard! Dus ik kan in t vervolg alleen met hem op stap. Al heeft hij gisteren wel zijn eerste bokkensprongen gemaakt.

Zondag gaan we crossen in Vollezele. Nog iemand?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:02

Katharinaa: ik ga misschien naar Vollezele als het weer goed blijft. Het zal een bij-inschrijving worden. Het enige nadeel is dat ik de week erna nog naar Mol ga en Ferro dan 3 weken na elkaar crosst. Dat is wel veel. Natuurlijk krijgt hij daarna wel enkele weekends wedstrijdrust.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:59

Kan je dan niet een weekje overslaan en naar Kasterlee gaan ipv Mol? Kasterlee is een supermooie cross! Vollezele ben ik nog niet geweest, jij? Is ook nogal ver voor mij, maar ik kan niet naar Mol en Kasterlee, dus daar maar voor gekozen dan. In Meer ga ik ook nog rijden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:24

Katharinaa schreef:
Kan je dan niet een weekje overslaan en naar Kasterlee gaan ipv Mol? Kasterlee is een supermooie cross! Vollezele ben ik nog niet geweest, jij? Is ook nogal ver voor mij, maar ik kan niet naar Mol en Kasterlee, dus daar maar voor gekozen dan. In Meer ga ik ook nog rijden.

Nee in Meer en kasterlee is er geen L. Jammer genoeg want de cross vind ik wel leuk in Meer. Vollezele ben ik al enkele keren geweest. Is heuvelachtig en het mag er niet teveel regenen. Het is allemaal op gras maar wel vette grond. Ik vind de L daar best zwaar dus twijfel nog of ik ga inschrijven of niet.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:05

Had ja daar had ik niet aan gedacht. Jammer...
Het ziet er wel naar uit dat het nogal droog blijft deze week.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 15:46

Ik zou graag een nieuwe dressuurzadel kopen.

Maar ik twijfel tussen tussen Devoucoux en Antarès... Wat raden jullie aan?
Sarah heeft ze alle 2, maar vind ze beide wel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:28

Ik heb nu een kieffer en mijn vorige was een otto Schumacher. Heerlijke zadels maar iets helemaal anders dus denk niet dat ik je kan helpen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:31

Geen idee hoe het zit met die merken, maar bij mij is aanpasbare boom toch wel beetje een must. :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 07:36

hier ook geen van beide merken :) ik zelf rij met een kentaur en mijn vriend met prestige :)

een kennis heeft een devoucoux cross zadel en is daar wel heel tevreden over.

kan je ze niet proberen op jou paard? want op uw eigen paard kunnen de zadels heel anders zitten dan op een ander paard.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:49

ik heb een prestige top dressage, vind ik heerlijk zitten en past nagenoeg op bijna elk paard met een gewone rug.
maar zoals mila zegt, je moet een zadel vinden wat op de rug van je paard past, en dan je eigen voorkeur uitkiezen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:21

Florence: nog proficiat met je eventing in zonnebeke! Ga je naar vollezele nu zondag?

Daapph: kan jij in België aan Devoucoux of Antares geraken? Zou vooral eens informeren voor een smal zadel, want jij bent ook smal gebouwd en de meeste zadels zijn eigenlijk eerder voor mannen. Ik voel daar heel veel verschil mee, met een breed zadel krijg ik echt rugklachten.

varekaj: heb je dan alleen de A gereden? Was hij kijkerig of viel het mee?