[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:26

Goede avond!

Zo me haar is geknipt, dus zo de douche in al die haartjes := en naar stal :+

Pb mooie kleur!
Eef wel leuk! jammer dat je hondje al is ingepikt door je moeder die julie nu hebben ;) succes met borex en carpi!
JN jammer dat het nog niet echt lekker gaat in het Z komt vanzelf! netjes van anoes!
Billy lekker dat hij geschoren is! denk dat ik jack ook weer mag doen volgende maand :+
Floor jammer idd weinig wedstrijden hier kan ik elk weekend terecht.. voor proeven.. :)
sussie fijn dat julie over de dip heen zijn :)

Ik ga maar eens douche en richting stal! :wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:35

Avond!

Mootje schreef:
Ik had het over internationale ruiters. Qua rijerij vind ik Marco top, maar hij start volgens mij niet internationaal.

Hij heeft vorig jaar (of 2 jaar terug) wel wat internationaal gestart. Maar omdat hij nu niet meer voor zichzelf is (maar bij Het Maalwater werkt) heeft hij op dit moment daar het materiaal niet voor!

@ TG: gefeliciteerd met je wp.

Net terug uit Utrecht. Ga snel eten en naar de paarden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:37

Ik ga straks even bijlezen.. Ga ook eerst Wolles even doen :evaw:

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:42

Ja zo'n cocker spaniel is echt heel leuk! Wij zijn ook aan het rondkijken voor een hond en deze had ik gezien! Ze waren met hem bezig op het sportveld te trainen en spelen. Echt was een enthousiasme!
Billy fijn dat reus is geschoren! Is idd ook een leuke naam! :D
Rowo ben je nu lekker ontspannen dan?? Of nog niet na zo'n rit?
Sussie fijn dat je het spoortje maar 1 hebt hoeven te gebruiken, hopelijk zijn jullie over jullie dip heen!
Anthea kan me voorstellen dat je helemaal verkleumd bent!

Heb vanmiddag nog boodschappen gedaan, moest ook nog wat hebben voor sint maarten. Zo irri weet nooit wat ik daarvoor moet halen. Maar goed heb maar mini kitkatjes.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:12

Goedenavond!
Waar ik het vanmiddag over had ging over het topic ''Crosstraining in Moordrecht''. Helaas zijn de reacties alweer verwijderd :P Maar het kwam er iig op neer dat iemand vond dat ik best in een groepje kon trainen (terwijl ik met zijn tweeën of alleen wilde) en dat ik best wel bij Richard kon trainen ipv bij Michiel (terwijl ik dus bij Michiel wil lessen). Ik mag natuurlijk niet zelf beslissen wat het beste is, want dat weten anderen wel voor mij :=

Vorstin ging best lekker met rijden :) Ga nu weer verder met mijn praatje voor morgen voorbereiden. Morgen is namelijk de eerste activiteit van Jeune VWF (jongerenafdeling van fokvereniging waarvan ik in het bestuur zit). Dus ik mag morgen Jeune VWF gaan promoten :D

Gefeliciteerd met je winstpunt TG!
Fijn dat je leuk commentaar had met Jipje, Benthe, en gefeliciteerd met de wp van Anoes :D
Gaaf een nieuw hondje Evelien!
Dat is ook een leuke hond PB! Richard heeft volgens mij alleen B gecrosst. Hij zal best wel leuk les kunnen geven, maar ik wil gewoon graag bij Michiel :)
Fijn dat Reus geschoren is Billy
Pff, das geen lekker ritje Rowo! Hadden jullie je niet bezeerd?
Mooi dat Weltsieger weer door had hoe het moet Sussie!
Leuk zo'n dagje op de club Anthea!
Hoe ziet je haar er nu uit Corien :D?
Succes bij de paardjes Noor en Vief!
Wordt Sint Maarten bij jullie gevierd Margriet? Hier alleen Halloween een beetje :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:22

Ha ha ha Snoek! Heb je de boel weer op stang gejaagd? :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:30

Zou niet durven :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 20:37

Shanouk en ik waren heel netjes Sim. Het is toch je goed recht dat je bij een bepaalde instructeur wilt lessen en niet van een ander :?
Lau, Hoe oud is jouw broertje? Of heb je er stiekem nog 1, want ik vond hem er zo jong uit zien :D Engelse CS zijn leuk!
TG, Gefeliciteerd met je wp met Bari!
Eef, Heeft mams je hondje ingepikt :oo
Margriet, Sint Maarten is leuk :j In NH wordt er ook aan gedaan.
Noor, Dan weet ik denk ik al met welk paard hij int. gesprongen heeft. Wat een stoer beest was dat!
Vief, Succes met rijden vandaag!
Corien, Heb je iets exotisch gedaan met je haar?
Billy, Fijn dat Reus weer kaal is!

Paard stond met een dikker been dan gisteren, maar was minder warm en minder gevoelig. Met rijden liep hij direct rad en instructeur (die op stal was voor anderen) vond hem ook goed lopen. Na het rijden was zijn been volledig dun en koud *\o/* Wel poepte hij vandaag 2x ong. 20ml bruin water (er zat geen zichtbaar bloed in) en hij stond te zweten onder zijn deken, dus ik heb maar even weer zijn ongevoerde deken opgedaan. Volgens mij ligt het aan de deken en niet aan het paard, dus moet maar even shoppen voor een andere deken!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:45

TeeGee schreef:
:wave: goeiemiddag!!!

Vluchtig bijgelezen maar niet veel onthouden. Ik had gister weer een puntje met Bari, ze liep lekker in de rondte maar ze wordt wel erg rond. Planning is om volgende week nog in Breukelen te starten maar dan zou ik pas om 22 uur moeten, op zaterdagavond. Wel erg laat.

Shanouk en Mootje waar hebben jullie het over??

Mijn merrie is helaas iets eerder dan gepland gestopt met wedstrijden. Trailer is niet veilig meer. Ik wilde begin december stoppen met les en wedstrijden en dat is nu eerder geworden. Moet wel zeggen dat ze gisteren echt niet zo lekker liep als anders en vandaag was ze vrij en chagerijnig, dus dat maakt het allemaal net iets minder erg. Volgende week woensdag zit ze op 200 dagen, dus dan wordt het ook wel eens wat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 20:46

Moet je aan een andere trailer Roos? Of bedoel je het niet zo letterlijk :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:47

Roos: hoe komt het dat je trailer niet veilig meer is? Nu op zoek naar een nieuwe trailer of ga je voor een vrachtwagentje of helemaal geen geld voor iets nieuws?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:49

Mootje: Broertje is 16 maanden jonger dan ik. Dus nu 23. Maar dat komt omdat hij niet is geboren als jongetje maar als meisje. Hij zit midden in een geslachtsverandering. Daardoor heeft hij nogal zachte trekken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:54

Mootje schreef:
Moet je aan een andere trailer Roos? Of bedoel je het niet zo letterlijk :D

Ja, hoewel ik eerder denk dat het een vrachtwagen wordt :o Heb nog even om te sparen en rond te kijken, merrie (en veulen) zal op zijn vroegst in eind juni/ begin juli weer en keer op reis gaan. Mocht er iets zijn waar ik wel heen moet, dan huur ik voor die ene keer een trailer.

Geld voor een trailer heb ik liggen, voor een vrachtwagen zo goed als en eerlijk gezegd vind ik het zonde van mijn geld om nu hals over kop een trailer te kopen, ik zou nog hoogsten 6 keer op pad kunnen, maar zoals ze nu is denk ik niet dat ze nog kan starten en dan gaat het misschien om 1 of 2 keer. Dat geld steek ik dan liever in een vrachtwagen, je verliest zomaar 500€ op een trailer als je hem na een paar maanden weer wilt verkopen. Dat vind ik gewoon zonde, dan huur ik er liever een paar keer 1 en dan ben ik misschien 150€ kwijt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 20:57

Roos, Ik snap het helemaal! Gaat de auto dan straks de deur uit voor een kleintje?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:02

Ik had een Patrol, maar die was een beetje kostbaar (140€ wegenbelasting per maand). Paard raakte geblesseerd en ik mocht mijn moeder der auto lenen om met de trailer op pad te gaan. Die kon dat op papier hebben, in de praktijk was die auto soms iets te fel, heb wel eens een personenauto eruit gereden bij het stoplicht met de pony in de trailer :o De patrol was dus al weg, kleine auto is er ook (knalgel Ka die je vast in PH hebt zien staan bij de laatste hindernis)
Dit is allemaal al gebeurd met het oog op de aanschaf van een kleine vrachtwagen, maar wel 1 met C rijbewijs.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:03

Oja, Jij was van de kanariegele auto :D
Wat voor auto had je moeder? Patrol is een fijne trekauto, ik heb er mijn rijbewijs in gehaald!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:05

Zie net dat mijn reactie ook is verwijderd in het Moordrecht topic :? Pff, een eigen mening hebben mag tegenwoordig ook al niet meer!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:08

Mootje schreef:
Shanouk en ik waren heel netjes Sim. Het is toch je goed recht dat je bij een bepaalde instructeur wilt lessen en niet van een ander :?

Jazeker. Heb de berichten nog gezien voor ze verwijderd waren.
Vandaar dat ik ook een smiley in mijn vorige post heb gezet.
En ik snap Shanouk zeker hoor, gezien haar probleem met Vorstin.
Sommige mensen zijn zo gauw op hun pee ii ka getrapt en voelen zich persoonlijk aangevallen bij dit soort dingen. Begrijp ik niet helemaal. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:10

Ik denk dat Richard het zelfs begrijpt en het totaal geen big deal vindt :j ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:12

Dat weet ik haast wel zeker.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:12

Mijn moeder heeft een primera, mag 1370 trekken en was destijds de beste trekauto van zijn/haar jaargang. Auto is ook al wat ouder, wel weinig mee gereden, maar als die op is dan komt er niet meer zo'n zware auto, eeerder een kangoo oid voor de rolstoel van mijn vader. Dit heeft ook meegespeeld met het besluit om geen trailer, maar meteen een vrachtwagen te kopen.
Voor een wedtrijd vind ik een vrachtwagen gewoon erg fijn, ging regelmatig met een kennis mee en dat bevalt gewoon super.
Vrachtwagens op C rijbewijs zijn een stuk goedkoper in aanschaf dan een bus en het ombouwen kost voor allebei ongeveer even veel. Groot deel doe ik ook semen met kennissen. Daarnaast zit je ook een stuk ruimer in je laadvermogen en ik kan het met een varchtwagen van 7,5 / 8 ton ook af. Als ik een laadvermogen heb van 2200 kg heb ik genoeg om eventueel 2paarden mee te nemen naar wedstrijd en 2 paarden en 1 pony naar de smid.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:16

Ik vind Marco ook top! Heb vroeger les van hem gehad en van Babette. Maar helaas gingen ze verhuizen. Heb nu gelukkig ook fijn les. :)
Gefeliciteerd met je puntje met Bari TG!
Leuk een nieuw hondje Evelien.
Klinkt niet als een fijn ritje Rowo.
Fin dat je zo lekker gereden hebt Sussie.
Foto van je haar Corien. :D
Ik had die reacties van jullie in dat Moordrecht topic ook al gelezen, moest er wel om lachen die reacties. Is toch logisch als je 1 instructeur gewend bent dat je graag bij diegene les wilt..

Zoo druk dagje gehad. Met Scooby (onze jack) naar de da geweest, die heeft artrose in allebei ze elleboogjes. Nu pijnstillers meegekregen en afwachten maar.
Ook met studieadviseur gepraat. Als ik deze periode ook niet mee kan doen wordt het heel moeilijk omdat ze dit jaar met een nieuw studieprogramma begonnen zijn. Dus ik kan dit jaar niet overdoen… _-:(
Moet nu de handchirurg afwachten en dan gingen zij ondertussen overleggen, ben beetje boos geworden daar. :o Dan gaan we na die afspraak verder praten.
Maar ik moet wél naar alle praktijkvakken toe, ookal kan ik niet mee doen. Ik moet gewoon voldoen aan die 90% aanwezigheidsplicht… Nou echt, ze kunnen het bekijken met die kinderachtige regel. Ga minder naar die praktijk vakken. Ze kunnen ook wel een beetje meeleven, ik heb er ook niet om gevraagd.
Ga nu langzaam aan maar naar andere studie’s kijken…. Alleen echt geen idee wat ik moet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:16

Mootje en Shanouk, ik ken jullie begrijpen hoor. Ik vind Michiel ook echt super. Zowel hij als Ronald (Beukers, maar ben bevoordeeld, daar ben ik nog mee wezen stappen :+ ) kunnen mij echt het vertouwen geven wat ik zo belangrijk vind en zullen niet snel over vragen. Echt met stip mijn 2 favoriet instructeurs (daarom les ik al 15 of 16 jaar bij Beukers)

De reden dat ik gestopt was met de regio trainingen was dat ik ook van een ander les kreeg en dat klikte gewoon niet. Dan vind ik het zonde van mijn geld.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:21

Nou, lekker dan Sannn! Ze mogen idd wel een beetje meer met je meedenken!
Geef Scoob maar een dikke knuffel. Heeft hij nu het kouder wordt meer last van zijn artrose?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 21:21

Sannn, Arme Scooby! Hopelijk werken de pijnstillers.
Roos, Ik vind de regiotrainingen te druk icm een wedstrijdschema. Ik kan wel begrijpen dat de ene instructeur je wel ligt en de ander niet!