CalvinenGino schreef:Even een vraagje aan de belgische eventers

Gister heb ik meegedaan met de VLP wedstrijd Merkplas.
Uiteindelijk ben ik 4e geworden.
Hoe zit het met prijzengeld? Enig idee hoe lang het duurt eer je het krijgt en hoeveel dit is?
Ik had wel een paar mooie beenbeschermers gekregen.
Proficiat
in het reglement staat hoeveel geld je krijgt, anders moet je eens kijken op equibel.be, dan bij eventing > reglementen.
Kan wel tot 2 weken duren eer het op je rekening staat, alhoewel het wedstrijdseizoen nu gedaan is, dus het werk op het secretariaat wellicht minder is, en dus mss sneller kan gaan.
Florence waar ga je naartoe met iskander voor de 1e jumping? Bree*meersen?
Winnie: ik heb ook snel last van druk door mensen die staan te kijken, alleen in mijn jumping maar net omdat dat mijn minste onderdeel is... En tja, het is dan makkelijk gezegd om je dat niet aan te trekken, maar zo makkelijk is dat niet. Zeker nu in jouw geval zal er wel veel volk staan kijken hebben, je had een goeie uitgangspositie... Had je laatst gestaan na dress en cross, je zou wellicht veel relaxter gereden hebben! Veel kilometers maken, ervaring blijven opdoen en je realiseren dat van de 100 mensen die langs de kant staan, nog geen 5 mensen echt kijken naar wat je doet en er wellicht niemand is die zich na een uur nog herinnert hoe je gereden hebt
Varekaj: ja volgend jaar met beide op wedstrijd maar zal maar zelden samen zijn. Mijn plan voor nyona zijn enkele occ's rijden en wellicht de nationale in Genk en dan BK, terwijl ik met Fi terug M wil starten maar in Genk net niet want daar durf ik denk ik nooit meer M starten
. Maar op zich vind ik het goed dat ze niet dikwijls samen gaan, want ik wil dat ze op wedstrijd niet teveel aan elkaar hangen. Plus het kost ook veel geld op wedstrijd gaan, dus beetje spreiden...
Sofie: blootsvoets is beter dan met ijzers zonder vijzen, maar toch verre van ideaal. Pas op, ik beweer zeker niet dat je val nu had kunnen vermeden worden met ijzers en vijzen, maar blootsvoets had ik die bocht toch wat rustiger gereden. nu heb je wel een beetje vertraagd, maar je hebt wel de 'binnenbocht genomen en voor zover ik kan zien weinig tegendruk op buitenkant en ja, los zand is wel glad, ik weet zelfs binnenpistes waar ze uitglijden in jumpings omdat het zand te los is... Maar ja, dat is allemaal gepraat achteraf en van de 100 keer zo rijden zal er 99 keer niets gebeuren en nu 1x wel... T was een ongeluk, en tis gebeurd, hopelijk ben je snel terug mobiel na je operatie en fit voor de voorjaarscrossen!
lene schreef:Het is echt het losse zand dat haar nekt, gok dat je op gras met dezelfde bocht gewoon rechtgebleven was.
Gewoon efkens dit stukje eruit gehaald, want ik vind dit wel iets om op voorhand over na te denken. In je verkenning kijk je niet alleen naar je sprongen en je route maar kijk je ook naar de staat van het terrein en dan zeker in de bochten, kijk je waar de best te rijden plaatsen zijn en bepaal je op voorhand hoe je iets rijdt. veel mensen zijn verbaasd als ik zeg dat ik een cross bij voorkeur 3x verken maar dat is net om mijn aandacht telkens heel specifiek op 1 onderdeel te focussen. De 1e keer verken ik om de route en de sprongen te weten, de 2e keer voor de afstand te meten en minutenpunten te bepalen en een 3e keer voor de exacte route, waar ik binnen of buitenkant wil rijden, hoe de grond is in de bochten...
Je kan dat niet overal doen natuurlijk, zeker op eendaagse is dat onmogelijk, maar als het kan, is het zeker aangeraden om meermaals te verkennen.
Madelene: idd zaak om nu wat voorzichtig te zijn met mijn puppy, net omdat ze zo makkelijk aanpakt, moet ik ze beetje tegen zichzelf beschermen...
Wel grappig, jouw dressuur wordt in België ondergewaardeerd, ik heb net hetzelfde in Ndl
Ocharme boxser, toch wat schrik van water nu... Heb je een plaats in de buurt om water te trainen?