[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:39

Leliaardje schreef:
TeeGee schreef:
Heeft hier iemand ervaringen met zenuwbeschadigingen? Heleen?
Ik zit eraan te denken om de Vos een maandje te laten zwemmen, maar het is heel dubbel. Zenuw heeft rust en tijd nodig maar spieren hebben beweging nodig.

Moet je dat dan niet meer met passieve fysiotherapie doen? Dus been wel laten bewegen (manuele therapie), maar dan zo dat het paard zelf niet de beweging in gang moet zetten: dat gaat dan namelijk via de zenuwen. Of misschien met prikkels geven van buiten af op de spieren (ook fysio dus).
Het lijkt me dat ze met zwemmen wel gewoon hun zenuwen moeten gebruiken.

Dat dacht ik dus ook!

Goedemiddag trouwens ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:41

Goeiemiddag

@ Mendy super leerzaam dus als het commentaar gegeven wordt door Roelie

Jemig stelletjes kletskousen.

Hier is het allemaal lekker rustig, gisteren met Geert en mn ouders naar de Makro geweest en weer vanalles gekocht. En vanmorgen de paarden op tijd naar buiten gegooit, ook voor het eerst in de blote kont en die vonden het heerlijk! Ula bleef maar proesten. Mams heeft de stallen gemest en ik heb boodschappen en behang gehaald. Zometeen naar de Etos, mag één of andere box ophalen. Maar wat er in zit ?? Misschien vanmiddag Zeusieweus nog effe rijden maar ik vind het wel lekker als ie op de wei staat te ouwehoeren.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:59

Goeiemiddag :wave:

Ik heb mijn 2 uurtjes lekker weer er al weer opzitten en ben na een hoefsmid & een flink halfuur trainen weer braaf op de uni. Wel even lekker zo'n break en nu maar weer 'vrolijk' verder -:)

Kris

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:11

Wat een rust hier! Iedereen zit natuurlijk lekker in de zon!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:12

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:26

Ik zit helaas ook niet buiten -O-

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:59

Middag!!

Lees even vliegend er door heen. net terug en gelukkig ehbo examen gehaald. Maar wat een ***** man!!! Staat je gewoon overal bij af te kraken......

Lees veel standen die niet kloppen!
Mijne worden zelf heel goed omgezet!! Was pony LE springen + 15 en nu B paarden + 17, laatst 2 winstpunten gereden :D
Vandaag paardje zijn deken ook weer afgegaan en stond om 6 uur al in de wei, heerlijk voor beestie :)
Mirthe: Top dat je bent aangenomen!

Ik weet wel dat in ede rhino was/is maar geen besmettingsgevaar omdat stal dicht was. Bennekom niks van gehoord???

Vanavond weer springen, dus gauw weer omkleden

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 18:07

zo net lekker gereden met ol.
heerlijk in het zonnetje
hier staan de paarden wel met dun dekentje op maar denk morgen ook maar zonder. het is nu 20graden hier.

sanurie jou standen zijn goed omgezet dan.
ik ga eens kijken naar mijn standen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:35

TG: geen ervaring met zenuwproblemen direct bij paarden. Bij honden met hernia's die compleet verlamd waren gebruiken ze na operatie voor de revalidatie wel fysio. Ik denk echter dat het eraan ligt hoe erg de schade is. Mijn gevoel zegt dat het stimulerend werkt als er nog gedeeltelijke werking van de zenuw is, indien dat niet het geval is heeft het weinig zin. De betreffende spieren kunnen dan ook niet werken omdat er geen electrische puls naartoe gaat. Helaas blijft het dan gewoon wachten of de zenuw weer aangroeit. Hoe is het nu met vos trouwens? Je pup is trouwens cute! <3
Sanurie: volgens mij was Ede Bennekom. Fijn dat jouw standen zo goed zijn omgezet!
Vief: spannend: Ik hoop dat ze de kwalificatie eisen halen!!!
MM: vast een hoop baby spulletjes!
Lielle: mooie cursus, en de prijs valt me ook nog wel mee..
Sann: heeft gister van het terras genoten
FE: lekker buitengereden dus!
Mistid: een eigen auto, luxe zeg! Dat wil ik ook wel :+.

Ik snap echt niets van mijnknhs... Ben vanmorgen weer aangemeld door de vereniging, kan nu wel zelf inloggen maar dan niets veranderen e.d. Wellicht sta ik nog niet definitief in het systeem, morgen maar eens bellen :7 .
Ik heb vandaag de hele dag op de uni gezeten (en dat terwijl ik vakantie heb.. B-) ). Artikel voor publicatie schiet nog niet echt op, dus daar hebben we maar eens hard aan gewerkt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:03

TeeGee schreef:
Heeft hier iemand ervaringen met zenuwbeschadigingen? Heleen?
Ik zit eraan te denken om de Vos een maandje te laten zwemmen, maar het is heel dubbel. Zenuw heeft rust en tijd nodig maar spieren hebben beweging nodig.

Geen idee hoe het met zenuwen zit, maar ik denk dat als de zenuw weer wat hersteld en rust heeft gehad zwemmen wel erg goed is. Aangezien hij dan het hele lichaam moet gebruiken.
Maar verder heb ik geen idee hoe het zit, hoop dat die wel weer beetje gaat herstellen.

nieuwe rhino maar abortus, ik denk dat we ons daarover niet te druk moeten maken aangezien die heel vaak voorkomt.

Ik ga ook eens naar mijn standen kijken een keer.

Morgen de haf mee naar de clubles. Ben benieuwd :+
En heerlijk gereden vanmiddag op mijn Draakje, even kei hard gegaloppeerd jeetje wat kan hij hard zeg :')
Ik heb volgende week woensdag weer springles :D eindelijk!

Sanurie veel plezier met springen

Trouwens Joki, jij zit hier wel aardig in de buurt.
Maar 14 april is in Zoelen bij de Lingebrug een springwedstrijd, ook BB. Dus als je voor Castenray nog poging wil wagen voor een WP is dat misschien nog een optie?
Week later is er in Kapel-Avezaath (Tiel) springen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:14

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:34

Allemaal de BBQ al aangestoken?? Het is toch net zomer!

Haha suikermeisje veel plezier met de haf morgen. :)
Wat zijn jullie hier allemaal fanatiek. Ik heb nog niks aan diploma's voor lesgeven. Niet zo mijn ding.

Waar bokt al niet handig voor is. Kwam ineens een foto tegen van het paard van mijn klasgenoot. Dat paard blijkt alleen toch echt in het bezit van een ander te zijn. :')
Snap nooit zo waarom mensen daarom over liegen.

Wij gaan zo naar eindhoven, verjaardag van een vriendin vieren. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:02

@ Itsme hoe is het met jouw hoofdpijn? Ik loop er vanaf dinsdagmiddag al mee rond. Rond en achter mijn linkeroog. Wordt er gek van. Heb zelfs een traanoog en een loopneus aan die kant.
@ Tg kun je niet aan Patrick vragen of zwemmen wel geschikt is.
@ Vief handig linkje thanks

Wij hebben over onze hond (duitse dog van 6,5 jaar) vandaag slecht nieuws gekregen. Heeft een soort van hernia in zijn onderrug. Als de uitstulping groter wordt raakt zij verlamd. Heeft veel moeite met gaan liggen en opstaan. Nu heeft zij ontstekingsremmers en pijnstiller. Als die niet aanslaan is het einde oefening. Zo sneu van een hyperactieve hond naar een hoopje ellende. In 1,5 week een stuk slechter geworden. We zijn naar de DA gegaan want in 1e instantie dachten we een spier verrekt of zo omdat zij altijd maf doet maar helaas. Onze eerdere 2 doggen hebben dit op dezelfde leeftijd gehad |( .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:02

Danielle, wat een stunt! Zulke mensen hebben wij op school ook. Vorig jaar nooit een penny meegemaakt, dit jaar zit havo5 er vol mee... vermoeiend.
Leuk filmpje Texelse!
Rhino is abortusvariant. Wel erg natuurlijk, maar niet zo gevaarlijk als de neurologische.
Dekens, Yoeri heeft 'm af, Kino staat al een dikke week onder een ongevoerde, anders krijgt die geen haar weer, Vos staat nog onder een winterdeken (heeft laatst 1 af gekregen) en Beau staat onder een staldeken.

De beloofde foto
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9996_n.jpg

Ik heb vandaag zelfs 2 stallen uitgemest (1 drollen er uit en 1 helemaal). Mijn rug houdt het nog prima, hopelijk blijft het zo goed gaan! Ik had ook weer loon, dus ik heb voor pap een grote bos bloemen en een hartvormige Merci-doos gekocht als bedankje voor de auto. Had dat even op mijn werk gedaan, collega vroeg als met wie ik iets goed moest maken :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:15

Coole ferrari Mirthe :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:17

Geeft vos nog wel een reactie op reflex testen? Bij mensen heeft het nut zolang er nog een reactie is op zenuwtesten. Idd zoals floor zegt. Al moet je bij zenuwweefsel wel rekenen op een heel lang traject helaas en is het nooit zeker dat het volledig hersteld.. Blijft altijd afwachten. Maar bij paarden kan het heel anders zijn natuurlijk.
Mooi Mirthe!!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:43

Balen Caro, echt sneu voor de hond.
Mirthe, coole wagen!

Gisteren al zeer tevreden over mijn bosrit en vandaag was Edge zoooooo fijn te rijden in de bak dat ik zelfs normaal kon doorzitten zonder er half af te stuiteren. Netjes wijken, geen gerace, waanzinnig! Verder deze week gewoon redelijk normaal kunnen werken. Vanmiddag weer ff heel duizelig en daarom eerder naar huis, pauze ingelast en toen nog een paar uur thuis zitten werken en ben nog redelijk fit nu. *\o/* Nu lekker weekend vieren en voorbereiden op 3 dagen naar Alice. :j donderdag pas weer werken, lekker hoor!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:46

@TeeGee: dilemma :(:)
@Mistid: wat een superkarretje!!!
@Caro; wat sneu, 6,5 is nog zo jong.... sterkte, hopelijk lukt het om het beestje nog een tijd pijnvrij te laten genieten.
@FE: fijn dat je je toch wqeer wat beter voelt en lekker gereden hebt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:48

Ka, balen dat het met vos nog niet goed gaat.
idereen verder genoten van het mooie weer?

ik was met uk naar buiten. lekker galopperen terugweg, schieten
er ineens 2 eenden uit de sloot. uk schrikt en maakt een gekke draai.
boem, kreupel... Tijdje gestapt, werd al beter. daarna niets meer gevoeld. hope
lijk blijft dat zo... baaldw enorm.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:00

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:04

@ Tientjeh oh jeetje wat balen. Hopelijk alleen een verstapping.
@ Texelse helaas worden doggen niet zo heel oud maar hier zijn wij erg van geschrokken. 2 weken geleden nog een supervrolijke hond en nu een zielig hoopje.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 22:24

caro mijn hoofdpijn is nog steeds niet weg. eigenlijk ook beetje vanaf dinsdag maar gister/vandaag toch wel heel erg.
wat een rot nieuws voor je hond. Welke medicatie hebben jullie nu? (mag wel via pb hoor)
mirthe leuk wagentje
FE heeft fijn gereden
jantine balen dat uk zo gek deed en niet goed liep. hopelijk is het morgen weer goed.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:39

@ itsme dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Hond is bij mijn ouders. Ga morgen even kijken

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:48

Oei Jantine, duimen dat het meevalt met Uk

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:02

jee wat gaan jullie hard :)

Leuke auto Mirthe
Balen dat de vos nog niet beter gaat Karen, hoop voor je dat het nog verbeterd...
Sterkte Jantine..

Net heerlijk gesprongen met m'n vosje, ze deed het super