[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Altos

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:28

Zo te lezen kan ik hier dus iig mijn ei krijt als ik het zwaar krijg. Das fijn.

Ik zit nog steeds met dat GPS, hartslagmeter, stopwatch verhaal in mijn hoofd dus was net weer eens aan het spitten op het net en kwam dit tegen http://www.polar-nederland.nl/horsetrai ... tml#G3_GPS Reuze interessant allemaal, alleen de prijzen zijn wel heel erg hoog. Het lijkt me wel ontzettend interessant om een periode met zo'n ding aan de slag te gaan en te kijken wat de training nu exact met de conditie van je paard doet en daar dus ook op in te kunnen spelen. Overigens zit Cees van Beckhoven hier in de buurt (Oisterwijk, vlakbij Tilburg) , deze geeft voorlichting/advies over het trainen met deze systemen (heeft samengewerkt met eric van breda) mischien is dat wel erg interessant?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:50

GvdT schreef:
Ik ben nooit begonnen met roken, dus dat is wel makkelijk. Alleen woon ik onder de rook van de hoogovens, of Corus, maar IJmuidenaren blijven het de hoogovens noemen Cool . Dat zal ook niet echt gezond zijn.

Heldernaren ook hoor Clown Ik woon ook nog steeds naast de bus naar de hoogovens Haha!

Allemaal geslaagde stoppers hier, goed hoor Ja
Ik vind roken altijd zo'n ellendige gewoonte Clown (moet je net cardioloog of longarts willen worden Tong uitsteken )

Nowie is weer verhuisd, die vond het allemaal wel prima *LOL* Ben echt benieuwd hoe mooi ze haar krijgen voor vrijdag en hoe ze het gaat doen! Zie haar pas weer op de keuring Ja

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:52

Ik heb een keer een endurancerit met zo'n ding gereden en ik heb hem de tweede ronde er snel weer af gegooid. Ik rij veel fijner op mijn gevoel dan op zo'n meter.
Al kan het in je galoptraining wel heel fijn zijn om te kijken of je effectief aan het trainen bent of toch net dat tandje erbij moet doen. Ik vind alleen dat je er zelf behoorlijk veel verstand van moet hebben voor je er zelfstandig echt mee kunt trainen, hartslag hangt van zoveel dingen af en kan zo ontzettend wisselen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:00

Het lijkt mij vooral handig om dmv gps je afgelegde afstand en je gemiddelde snelheid in combinatie met een reguliere stopwatchfunctie te kunnen zien. Bij de Polar zit daar dus ook nog de hartslagmeter bij die dan het hele verhaal wel weer erg compleet (en prijzig)maakt. Ik ben (voorlopig) ook niet van plan om er een aan te schaffen maar vind het dus wel erg interessant.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:07

Ik dacht dat het vnl om het hartslaggebeuren ging Clown Kon de link niet openen en ik ken polar vnl van de endurance als pure harstlagmetingen Clown
GPS + snelheid berekenen is idd wel mooi. Dan kun je goed inschatten welk tempo je moet hebben in de cross.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:18

De hartlagmeter van Polar met gps functie komt ook pas uit in september dit jaar. Van Garmin is er wel een soortgelijk GPS systeem zonder hartslagmeter.

Ik heb zojuist als mijn rookwaar in de vuilnisbak gekieperd. Wish me luck (nouja eigenlijk voornamelijk doorzettingsvemogen en wilskracht).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 23:21

Altos, hardstikke goed van je! Heel veel sterkte en zet 'm op!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:32

Succes aan alle sigaret-afzweerders Haha! OK dan! Mijn vriendje is ook veeeeel minder gaan roken sinds hij met mij is Knipoog in ons nieuwe huisje wordt helemaal niet gerookt Duivel hij rookt soms wel nog maar ik zie m alleen tijdens feestjes enz roken (gelukkig, ik vind roken vies Cool )

Talida: wat verschrikkelijk! Ik zou idd niet weten hoe snel ik de paarden binnen zou zetten, alleen balen dat in zulke situaties de paarden meestal de verkeerde kant op vluchten....

Nickeltje: leuke foto's van je zus d'r verjaardag! Moet wel echt een mega verrassing voor haar zijn geweest. Is ze alweer bijgekomen? Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:12

EG: ze heeft al een paar keer op hem gereden en hij is echt super braaf. Dinsdag heeft ze al een kwartiertje les gehad om op tijd te kijken of we echt goed bezig zijn en dat heeft ze vrijdag weer...

Stoppers: succes met de eerste dag!

Talida: is de schrik een beetje afgenomen? Lijkt me ellenidg zulk nieuws te horen en eerst niet zeker te weten of je eigen paard binnen staat of wat dan ook...

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:14

Pfoeehhh...gisteravond hele avond stenen gesjouwd! Gestoord Straatwerk moet voor de stallen klaar zodat we van de herfst geen blubberbende krijgen! Rolleyes
Heb nu toch wel beetje (ahum) spierpijn! Pling

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:16

Ehm... heb je met dit rot weer dan geen blubber praktijken?
Bij ons thuis ziet het er uit alsof de herfst al weer een tijdje bezig is...

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:26

Nou valt nog mee! Lag nu een heleboel witzand om te kunnen straten en dat wordt niet zo snel blub! En we wonen op het platteland en daar waait het altijd heel erg...dus waait het ook "sneller" droog! Alleen de rij-wei is nog steeds wel glad. Gister iemand voor langs geweest om te kijken of we e.e.a. kunnen omgooien...hoop dat het wat wordt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:35

Afgezien van dat de weides leeg waren terwijl het lekker weer was, was er verder op stal weinig te merken. Ok de pensionklanten staan natuurlijk erover te praten. Tal had verder nergen slast van en sleurde me alweer richting wei, dus denk dat trauma nihil is. Ze zullen toch met zn allen door het draad gaan enzo, brrr. Vind het wel heel sneu ook voor de staldienst, die lopen nu met een schuldgevoel, terwijl het toch echt een logische keuze was om zelf even binnen te blijven. Denk dat je je eigen paard nog wel probeert, maar de rest... Nu zie ik net zoals gister rechts vanuit het raam weer erg donkere wolken komen, terwijl het weer verder goe dgenoeg was om op het land te gaan, dus nu zit ik wel zo van sjips. Aan de andere kant, 2x hetzelfde lijkt me erg kleine kans, hou ik mezelf maar voor....

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:49

Kan me voorstellen dat je nu toch anders kijkt naar het weer Talida! Maar idd. het zal niet echt 2x achter elkaar gebeuren...

Alle stop-met-roken-mensen... heel veel suc-7! Heb nooit gerookt, weet dus ook niet hoe het is om te stoppen... weet wel dat het moeilijk is... maar als je echt wil... dan lukt het ook!
Mijn vader wil het niet echt, ondanks dat hij genezen is van longkanker en al 2x geopereerd is aan verstopte aderen... Verdrietig (hij rookt dus nog steeds, soms heb ik moeite te snappen dat je dan niet kunt/wilt stoppen) Boos! Maar goed... het is zijn leven.. No Cheer

@squid: Ik zou de prijs denk ik rond de 3500 euro redelijk vinden. Paardje is braaf, maar niet spectaculair in bewegingen zo op het eerste gezicht. Dit kan door training wel beter worden en het gezien het karakter/springen wat 'ie doet zou het best een leuk eventingpaardje kunnen worden. Mocht 'ie meer doorgetraind zijn en al wat hebben gelopen op de wedstrijden en nog steeds zo braaf en makkelijk zijn, dan kun je rustig naar een vraagprijs van rond de 6500 euro.

@ Sjaan: wel wat laat, maar ik zou ook gaan voor blote voeten. Mocht het nodig zijn, dan kunnen ze er altijd weer onder...

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:05

Citaat:
Paardje is braaf, maar niet spectaculair in bewegingen zo op het eerste gezicht

Crosskip: bewegingen: heb je gelijk in; maar braaf...klopt ook wel alleen enorme schijtert...echt vluchtdier...als er iets raars gebeurt gaat ie er als een raket vandoor! Kan straks met crossen handig zijn. Haha! ..maar nu nog niet! Knipoog
Eerste keer op concours paard ervandoor...scherpe bocht naar rechts...ik nog rechtdoor...en op numper van auto beland...sindsdien eerst even meer mee gedaan en nog niet op concours geweest...wel lessen bij Klokman dat gaat al redelijk goed!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:09

Oeps... Heb nog nooit een bumper van zo dichtbij bestudeerd. En dat vluchtige.... wordt zeker wel beter. Dit zijn diertjes die in vertrouwen kilometers moeten maken.

En vertrouwen in het springen lukt bij Edwin ook wel... Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:15

Ik zou geen paard kopen dat er keihard vandoor gaat als ie schrikt!! Even weghuppen is oke, maar daarna moeten ze wel zo nieuwsgierig zijn om om te draaien en terug te gaan naar de plek waar ze geschrokken zijn. Als ze dat niet al van nature hebben, zou ik er niet veel in zien als crosspaard. Dan heb je er straks zo-een die 1 keer stopt en er dan niet meer bij in de buurt wil komen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:17

In principe mee eens, maar Pablo is wel zo 'zo hard mogelijk wegwezen' type, en die heeft met crossen lef zat. Maar ik zou ze ook laten staan normaal gesproken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:26

Maar toch heeft Pablo soms ook wel iets "paniekerigs" over zich. Dat ie van die wal afviel bijvoorbeeld. Kijk, als je ze eenmaal hebt en ze doen het verder goed, dan boeit het niet....maar als je het van tevoren weet en je hebt de keuze...

Ik heb een volbloed en een Anglo gehad die allebei zo waren. Toen had ik niks anders, dus ik deed het ermee.....maar nu heb ik Koekie en Wup die allebei gewoon relaxed zijn en dat is zoveel fijner!! Ook dat ze zich in de dressuur niet opnaaien omdat ze ergens een enge hoek zien ofzo..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:33

Helemaal mee eens, daarom zou ik het ook niet doen als ik de keuze had, zoals ik al zei. Anderzijds kan Pablo zich zo extreem concentreren op het werk, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. In de dressuur is hij ook zeker niet bang aangelegd, hooguit wat opgewonden Knipoog
Wal kwam trouwens door de laagstaande zon, dat was wel wat anders.

*moet toch even in de bres springen voro hem*

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:40

hmmm... kan op zich meegaan met jullie argumenten, maar ligt ook een beetje aan het gevoel wat je erbij hebt. In het begin kon Today zich ook maar zo omdraaien omdat 'ie iets engs zag.. (volgens mij een grassprietje ofzo??) en nu hij meer vertrouwen heeft in mij en ook in zichzelf is hij de relaxedheid zelve.

Maar goed een paard kopen is toch een gevoelskwestie. Dus iedereen zal hier een ander idee bij hebben... Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:42

Nou vooruit Tong uitsteken

Pablo heeft (voor zover ik hem ken) ook niet dat wat ik bedoel. Ik vind het ergerlijk als ze stoppen en dan vervolgens alleen maar achteruit en omhoog gaan en niet meer te bewegen zijn om in de buurt van de hindernis te komen. Heb ik Pablo nog nooit zien doen hoor!

dacht ie van schrik van de wal viel, door de zon is helemaal sneu Ach gut

Crosskip: ik vind omdraaien ook wel wat anders dan zo hard mogelijk er vandoor sprinten. Daar zou ik echt helemaal geen zin in hebben!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:44

Ik snap wel wat je bedoelt, want Pablo doet nu op vertrouwen in mij echt - bijna - alles, waar Raimaer nog altijd zelf ook overtuigd wil zijn. Maar ik heb ze liever wat dapperder van nature.

Dat ben ik helemaal met je eens wuppie. Ze moeten wel te overtuigen blijven, dat staken is waardeloos maar dat is ook pure ongehoorzaamheid. Pablo is gewoon oprecht bang (hij heet niet voor niets ons neurootje Knipoog ) maar hij doet het wel, al is het soms bibberend.

Die wal was echt zielig, hij was onzeker omdat hij niet kon zien wat er stond en hij had dus al twee keer geweigerd Verdrietig Weer zo'n les die ik nooit meer vergeet.

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:19

Ik had denk ik even iets meer uitleg moeten geven!!
Ik was voor het eerst op concours en hij vond het al heel spannend...
Toen ik in de buurt van de springring kwam dacht een vader van iemand zijn dochter een handje te helpen door met armen zwaaien en een hoop herrie die richting hindernis te helpen...ik weet niet of het bij haar hielp, maar mijn paard schrok zich de *** en vloog dus ervandoor...reden dat hij rechts ging is dat wij recht op geparkeerde auto's afgingen...daar had ik ook echt niet tussendoor gewild!! Het ging alleen zo snel dat ik zijn beweging niet op tijd volgde. Vervolgens bleef hij 5m verderop ook gewoon staan.

Hij is mijns inziens gewoon niets gewend...eerst 4 jaar in de wei lopen en dan moet je als paard maar ineens alles over je heen laten komen...kan me voorstellen dat sommige paarden dat moeilijk vinden!

Hij is absoluut 300% zeker weten namelijk niet gemeen, of wil je eraf gooien of zo...hij is gewoon nog niets gewend!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:10

Altos hoe gaat het? Heb je het niet al te moeilijk zonder sigaret?
Volhouden hoor!