Tja, omver duwen is toch teken dat hij weinig respect heeft... Ik ben daar wel heel kordaat mee moet ik zeggen, luid roepen, eens met armen zwaaien, en als hij echt niet reageert een snokske van mijn hand
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als hij weet wat hij moet doen en hij doet het niet dan kan ik mij wel goed kwaad maken. Anders is 't idd mr profiteren. Zeker met Shuddy vroeger moest ik enorm kordaat zijn. En met jong paard is dat ook maar goed voor de opvoeding.
dus vrij vlot omschakelen van halt naar achteruit met de voorwaartse energie er nog in, echt aan je been houden. Wel opletten dat ze wel ook nog correct blijven stilstaan als het wél moet. Mijnen gebruikt dit al snel tegen mij, achteruit gaan
Daarnaast zou ik vooral in draf ook goed blijven oefenen op het sluiten en dus kantelen van zijn bekken. Hoe beter hij dit beheerst hoe makkelijker achteruit gaan wordt. En als ze toch door je hand lopen eventjes streng inkomen. Doet hij het wel vlot aan de hand? Anders kan je eerst terug wat meer oefenen aan de hand tot het daar goed bevestigd is, en die hulpen dan later meenemen onder het zadel, met iemand ernaast.
Leuke was dat ik desondanks perfect op tijd binnen was dus eerste stond na springen en cross. Ging eignelijk mijn dressuur niet rijden maar tjaaa dus toch maar wel gedaan. Onze eerste plaats konden we wel niet vasthouden denk ik maar bon
Heb Sofie haar schuiver ook nog zien/horen gebeuren. Echt zonde… Wel fijn je eens in het echt gesproken te hebben! Jouw paard Katharina heb ik van ver zien staken (ik was toen aan het inrijden voor het springen). Zag idd dat er iemand hem er nogal letterlijk over geduwd heeft
Bizar dat hij erna wel gewoon "goed" rondging. Misschien toch het feit dat het lang geleden was?
.
.
moet zeggen, dat is ook meer dan genoeg!!

Je hebt Luxor, je kan nog altijd rijden en nee, misschien niet meer zo intensief als je zou willen. Maar je weet niet wat de toekomst nog brengt, dromen zijn er om na te jagen. 

Ter plaatse was hij alsof hij al jaren op verplaatsing ging, zo ontzettend braaf! Uitstappen zelfs van de paarden weg op een wegelingetje, hij deed 't zonder verpinken.
Ik bof echt zo ontzettend met zo'n topkarakter! 
Geniet maar van die brave knappe poown!
Komt vast wel goed!
super leuke, blije combi! Grobbendonk is ook super mooi hé!
Nu ik ben daar eigenlijk echt van aangedaan van zo'n opmerking. Persoonlijk vind ik dat niet, bedoel 't is een cross, paard liep in een vlot tempo, ik had controle... de lijn naar die punt was gewoon behoorlijk scherp in dat losse zand en misschien had ik wat teveel tempo, maar ik herinner mij dat het een korte lijn was bocht-hindernis, dus dat ik haar daar zeker in een trager tempo was en haar terug genomen had om die lijn te kunnen maken aangezien ik die hindernis niet makkelijk vond, dus echt extra op mijn hoede was. Maar bon, dat is mijn idee, dus please als jullie ook vinden dat ik gelijk een gek met een oncontroleerbaar paard die volledig op haar kop liep naar de hindernis sjeesde, dan hoor ik dat eigenlijk wel graag... Misschien rij ik verkeerd hé, kan altijd en dan heb'k dat graag te weten vooraleer ik op deze manier verder rij en mijn nek breek... Maar in mijn opinie gaat een paard "dat op zijn kop loopt" eerder vooraan wegglijden of overkop gaan ipv achteraan wegslieren... Maar dat kan mijn idee zijn. Dus opmerkingen, adviezen etc shoot, maar dan IN mijn gezicht
da's aangenamer dan via via
(ter verduidelijking, t was niemand van hier hoor die dat zei
)