[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:02

En heeft ze al een mooi buikje? :D
Klinkt gezellig Mo!
Mirthe gefeliciteerd met de prijzen. :)
Bianca mooie punten!

Was ik maar nooit mee boodschappen gaan doen! Mijn oog viel op een verpakking met ' Creme brulee' erop. :~
Niet de mona pudding, maar echt in een schaaltje. Hij was echt super lekker!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:04

Sannnn schreef:
Ga je ook naar Kootwijkerbroek Bianca? Netjes gedaan met de dressuur! Zal vanavond eens even gaan kijken naar januari, zal wel weer te laat zijn voor dressuur.

Nee, die heeft maar 1 proef dat vind ik niks om zoveel voor te rijden. Ik ga nog naar Rhenoy, vandaag heb ik gereden in Zeewolde, stond daar eerst 8e op de reservelijst dus hoop is er altijd.. ;) . jammer dat Bunschoten toen voor mij mis ging, maar ze sturen geen rekening.
Verder heb ik nu geen coupons meer dus kan ook niks meer erbij doen. Rhenoy is de laatste.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:10

Wow! Super Bianca! Jullie gaan echt als een speer. :)
Ik spring liever M dan L, L is altijd alle zeilen bij en hopen dat hij zich gedraagt. In het M is hij wat meer geconcentreerd.
Daan, ze heeft een echt grasmaaier-model maar ik denk dat het veulen er nog weinig mee te maken heeft. :+

Sann, lekker hoor! Even een weekje weg.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 18-12-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:13

Kootwijkerbroek is ook 2 proeven hoor! Waar ligt Rhenoy? Hier in de buurt, nog nooit van gehoord. Maar gaat lekker, op naar het Z. ;)
Volgende keer weer lekker alleen M Eef. :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:16

Sannnn schreef:
Kootwijkerbroek is ook 2 proeven hoor! Waar ligt Rhenoy? Hier in de buurt, nog nooit van gehoord. Maar gaat lekker, op naar het Z. ;)

oohh...dan heb ik me vergist.. :o , maar heb nu toch geen coupons meer. Rhenoy ligt voorbij Utrecht is op een dinsdag en dan was ik toch vrij...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:18

Ik ben net aan het kijken voor de wedstrijd in jan en feb maar vooral voor feb staat nog bijna niets op startlijsten, beetje jammer.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:25

En alweer is er lekker gesprongen vandaag. Gaat goed dames!
Rhenoy is in de buurt van Tiel (stukkie naar het Westen: aan andere kant van de A2, maar dan boven de A15).
Er worden al plannen voor volgend jaar gemaakt. Ik heb de eerste wedstrijd al opgegeven met het nieuwe word-document. Vind dat wel een beetje flut. Snap niet dat ze de boel niet eerst draaiend hebben gemaakt en dan pas de coupons afgeschaft hebben.

We hebben het avontuur met de monstertjes weer overleefd. Het zijn twee 1,5 jarige hengsten: Bosco is vorig jaar uit Ierland gekomen en daar ben ik samen met een vriendin eigenaar van en de ander Parsifal is van die vriendin. Bosco liet zich goed vangen, maar Parsifal had duidelijk geen zin.
Paar pogingen gedaan, maar hij bleef steeds verder uit onze buurt.
Toen de trailer maar voor het hek gezet en Bosco er in gedaan, hopend dat we dan of Parsifal konden pakken of dat hij er in zou lopen. Niet dus.
Bosco er weer af, schot er uit. Bosco er weer op, grote emmer brokken er bij en zowaar, na twee schijnpogingen, ging Parsifal er op en kon de klep dicht. Halster om, hengsten er weer af, schot er weer in en hengsten er weer op. Klaar was Kees :D .
Onderweg ging goed, geen beweging gevoeld. Nog even file boven Heteren: enorme sneeuw/hagelbui en gladheid.
Maar al met al: veilig in Loenen aangekomen. Kunnen ze daar lekker gaan overwinteren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:29

Lekker gereden iedereen hier dus!!

Ik ben ook al voorzichtig aan het kijken voor januari met Hetje. Zal waarschijnlijk gelijk M worden aangezien ik 39winstpunten heb in het L :Y) Dus eerst maar weer even goed oefenen.

Moet eigenlijk schrijven maar heb geen zin. Morgen maar om 7uur opstaan en dan aan de slag. Weinig motivatie zo vlak voor kerst.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:34

Of een keer HC Lau?

Leliaardje, fijn dat ze veilig zijn aangekomen! Er waren best wat ongelukken vandaag wegens gladheid hoorde ik op de radio.

Scene mag 15 januari een keer BB lopen, wordt onderhand een keer tijd. :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:51

Ja denk dat ik dat doe. Heb nu thuis een meter gesprongen en dat ging prima. Dus 1,10m zal ook wel gaan. Maar een parcours is natuurlijk heel anders dan thuis een losse hindernis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:59

Goedenavond.
Mootje: Klinkt als een gezellig dagje :) .
Leliaardje: Fijn dat jullie beide heren hebben kunnen vangen en veilig vervoerd naar hun nieuwe stekkie.
Lautje: Alweer lekker aan het plannen met Hetje, leuk!
Ik lees vandaag nog meer goede verslagen, die van Bianca met Bull is het meest blijven hangen, mooie punten!

Vandaag weer wezen dresuurprikken, kreeg hem er nog net iets beter aan dan gisteren maar had wel wat spanning omdat de jury in een open hokje tegen de bakrand aan zat, heb ik echt nog nooit gehad op cc, dus Bam keek zeer verbaasd naar binnen de eerste paar onderdelen van de proef :+ , kon ook onderweg de meeste punten al horen, heel apart is dat, had 176 en 179 punten, een beetje zuur dus, maar toch nog dicht in de buurt van een wp :) .
Ik ga tweede kerstdag weer eens springen, is voor ons ook al een half jaar geleden dat we dat op cc gedaan hebben, heb er wel echt weer zin in zeker na het lezen van al die verslagen hier.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:06

Goedenavond!! {:)

margriet: C is een varkentje :+
Danielle: Fijn gesprongen met beide! :)
Joki: Balen dat niet helemaal fijn ging!
Sannnn: Super van je L debuut zeg!
Hier in buurt zeker fijne locatie's en mooie grote concoursen! Zoals sim als zegt, Luxool in Nijkerk. Voorthuizen(ligt inval soms wat vervelend vind ik zelf), Gouden Ei, Houten (Zilvia's hoeve), Bunschoten (Groenendaal), Kootwijkerbroek en zo zijn er vast nog wel een paar. In winter hoef je je niet te vervelen tenminste!
TG: Ook weer nette rondjes, jammer van de balkjes!
Evie: Super netjes zeg! :)
Ik heb overstap van paarden naar pony's, staat ook nog niet echt duidelijk op mijn knhs en ik start ook de 8e weer wedstrijd, als dat maar goed gaat!
Noor: Wow dat is lang geleden !!!
Sannn: voorstukje gezien in de bios, leek me erg leuke film! Veel plezier!
Evelien: Dat is zeker niet verkeerd dan!
Mirthe: Netjes gereden, 2 prijzen! Wel wat apart dat ze die verlaagde, vind dat op zelfde hoogte moet blijven staan!
Sannn: zondad 22e januari is in amersfoort bij MRC Marcrioux dressuurwedstrijd, daar is nog plek volgens mij. Ik start daar zelf namelijk ook ;)
Bianca: nette punten hoor in het M2!!!
Lau: inderdaad start HC!

Ik heb weer top weekendje gehad. Vrijdag was ik niet lekker, hoofdpijn moe en beginnende koorts. Dus vroeg naar bed gegaan. Gelukkig zaterdag weer helemaal fit! Want had die avond nog dressuur wedstrijd.

Inrijden weer ontzettend fijn ondanks de slechte voorbereiding alleen maandag dressuur gereden. Maar in de ring zag meneer weer spoken. Langs het juryhokje rechtsom geen probleem, linksom niet bij in de buurt te krijgen. Dus in de 1e proef toch weer fouten(aan galopperen) en 2x ervandoor gaan in de galop. Maar er zaten ook echt goede stukken tussen, waar hij echt goed liep dus best wat 7e er tussen. Had 173 punten, de galop heeft me de winstpunt gescheeld. Dus niet met veel moed de 2e proef begonnen. Maar dat ging een stuk beter, minder fouten en in de galop netjes bij me gebleven. En als resultaat 183 punten *\o/* :D Ontzettend blij. Nog met de jury gesproken (me instructrice, rijd lessen bij de vereniging(LR de Laak in hoevelaken) bij ons maar rijd voor hele andere club wedstrijden( PC groenendaal) dus tja, dan kunnen ze er geen probleem van maken en ze juryeerd dan juist vaak wat strenger omdat ze geen discussies er over wil krijgen) Maar ze was echt tevreden en had het heel goed naar voren allemaal opgelost en weet nu mooi wat punten waar we aan kunnen werken.

Stiekem wat meer doorgezeten dan mag de 2e proef maar voor ons stuk fijner. Dus nog 1e puntje erbij en dan naar het L1 :D Instructrice vind dat ook zeker geen slecht plan, nieuwe proeven(kent Urban niet meer uit zijn hoofd) mag meer doorzitten en verder de knopjes van het wijken zitten er ook op. Ons harde trainen en mijn doorzetten worden weer goed beloond :D

En daarna lekker naar vriendje lief gegaan uit geweest en heerlijk zondagje gehad!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:18

Ga 21 jan al dressuur prikken, daarnaast is A'foort buiten losrijden. Als het niet hoeft doe ik dat liever niet. :o
Zo, planning is wel zo'n beetje rond tot eind februari. Afhankelijk van de crosstraingen van Rob, dan wordt er nog wel wat gewijzigd. Hoop dan iig die L1 uit te zijn. Nog 1 keertje B springen volgende week en dan vol naar het L. :D
Alsnog kunnen ze er problemen van maken dat je instructrice je jureert hoor. :P Maar gefeliciteerd met je wp, fijn dat de stijgende lijn er in zit. :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:30

evelien netjes toch van je parcoursen
mirthe ook netjes en gefeliciteerd met je prijzen
bianca gefeliciteerd met je punten. op na het Z
leliaardje is eht gelukt om ze op de trailer te krijgen
evie jammer van je punten van vandaag.
sanurie mooi dat je een winstpunt hebt

vanmiddag niet veel meer gedaan. Moest nog naar het werk maar dat liep beetje uit. en toen wilde ik nog gaan rijden met bay maar begon het te regenen/ natte sneeuw en dacht ach dan nog maar een paar dagen uitstellen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:33

Sanurie, daarom geven ze ook aan dat je als jurylid beter geen lesklanten in de ring kan hebben. Om gezeur te voorkomen. Vind het dus ook niet slim van je instructie en je zou gewoon hetzelfde moeten jureren. Strenger gaan jureren slaat natuurlijk nergens op.

Sann, jullie kunnen met gemak L! Je rondje zag er heel goed uit!

Eef, goed gedaan!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:37

Afbeelding

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:43

goede resultaten hier! :)
dat filmpje met die kinder is wel slecht :P

hier ook een fijn concours gehad, 1e parc beetje onder de indruk van de omgeving dus beetje rommelig parcours, maar wel foutloos en de barrage ook en een 3e prijs. 2e parcour was hij veel beter geconcentreerd, fijn rondje gesprongen en lekker snel aleen hij tikte de laatste 2 er af maar wel fijn gereden. De mensen aan de kant zeiden dat ik ver uit de snelste tot nu toe was maarja daar heb je zo weinig aan met 2 balken :Y)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:44

Nou, officieel van de knhs mag het gewoon. Zegt zij zelf.
Zeg niet helemaal slim, echt strenger zal ze niet zijn. Maar ze zal minder makkelijk denken, van ach doe maar. Omdat ik toch weet wat ze wilt een beetje al moet ik zeggen dat nu eerste x pas is en dat ze met jureren heel anders is dan met lesgeven. Maar goed, het had toch niet op gelost kunnen worden. Waren niet zoveel B ruiters dus er was gewoon 1 groepje. Want anders zegt ze wel dat ze mij niet juryeerd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:46

Officieel mag het wel, maar ze geven niet voor niets aan dat je het niet moet doen. Maargoed, eindeloze discussie. Ik zou het nooit doen in ieder geval.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:49

Okj, zeker wel een punt waar discussie op kunnen komen. Daarom doet zij het eigenlijk ook nooit. Maar dan had dat betekend dat ik geen wedstrijd had kunnen rijden. Is ook wel erg banketstaaf!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:16

Danielle, die creme brulee verkopen wij ook. In een klein glazen schaaltje idd. Aanrader dus?
Fijn dat het goed ging met de hengsten Leliaardje!
179 zijn van die flut punten Evie, heb dan liever 178.
Gefeliciteerd met je wp Sanurie!

Leuk kaartje Mendy!

Klassiek http://youtu.be/HH-nhlHMzF4
Progressief filmpje is helaas niet geupload, die probeer ik morgen nog een keer :)
Mijn rijden laat nog heel wat te wensen over maar het wordt er ook niets beter op met mijn rug :\ echt balen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:25

Fijn dat Beau nu zo goed aanpakt Mirthe, veel meer ritme dan het laatste filmpje wat ik heb gezien. Dat van je rug kan je op het filmpje heel duidelijk zien, je doet erg je best om mee te gaan boven de sprong, maar de manier waarop ziet er heel vreemd en oncomfortabel uit, hopelijk kunnen ze je snel helpen met je rug.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:46

mirthe ziet er goed uit hoor. inderdaad meer ritme dan laatste filmpje wat ik gezien heb..
zo nog een kerstkaartje voor vriendin gemaakt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:49

_lautje_ schreef:
Ja denk dat ik dat doe. Heb nu thuis een meter gesprongen en dat ging prima. Dus 1,10m zal ook wel gaan. Maar een parcours is natuurlijk heel anders dan thuis een losse hindernis.

Dan start je toch eerst een keer B HC? Beter een keer te rustig dan een keer teveel. :) Zou zonde zijn als je weer meer last krijgt!

Filmpje ziet er goed uit Mirthe!

Heb me net voorgenomen om in de laatste 2,5 maand voor het seizoen nog meer dressuurlessen te nemen. Kan niet vaak genoeg zijn haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:12

Mistid heeft goed gesprongen, watapatja ook
Bianca super van je punten
Sanurie ook gefeliciteerd met je wp.
EB jammer dat het vandaag net niet was
Lau ik zou ook rustig beginnen

Ik heb vandaag getest of ik een handige planning heb in januari door op zaterdag te gaan springen en zondag te dressuren en vandaag ging de dressuur best fijn na het springen. Dus dat gaat me denk ik wel lukken en anders is het toch een thuiswedstrijd.