[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:57

Toen ik voor de eerste keer ging kijken naar het paard wat ik nu heb, ging ik kijken bij het cc in de buurt (waar de eigenaar meerdere paarden in 't ZZ reed). Ik stond versteld van de startlijst: Voorn, Van der Vleuten, Schröder, daar zijn de broodruiters uit NH/ZH niets bij :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:02

Dat soort namen staan hier in de buurt niet vaak op de startlijsten. :D Er zijn wel een hoop broodruiters maar weining die ook echt op het hoogste niveau rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 23:03

Ik denk dat Franklin Posmus de enige is uit deze regio (althans, mijn vorige regio :o )
Het niveau hier in de regio vind ik bedroevend, OOK dat van de meeste broodruiters!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 07-11-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:04

Bij ons weten we niet beter dan namen als Bruggink, de Schroders, Dubbeldam, Greve etc mee doen. Die starten hier in Twente gewoon veel jonge paarden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 23:05

Rowo, Die wedstrijd waar ik het over had was ook bij jullie in de buurt :j Paardje komt uit tubbergen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:24

rowo schreef:
Bij ons weten we niet beter dan namen als Bruggink, de Schroders, Dubbeldam, Greve etc mee doen. Die starten hier in Twente gewoon veel jonge paarden.

En deze mannen komen ook bij mij in de buurt. Ga dit jaar voor het eerst starten in Marienheem met de ruiterdagen. Ga M dus kan mijn lol ook op tussen al die namen... :D Kunnen paard en ik mooi kijken hoe het wel moet :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:35

Grr... Ik had heel bericht getypt alles weg. :(

Nu even gauw uit mijn hoofd.
Noor leuk jurkje! :D
Lielle gefeliciteerd met je prijzen.
Laura sterkte.. :(:) En leuk dat je startkaart met Challange aangevraagd had.

Zijn er bij jullie nooit zoveel starts in het L Evie? Hier in de buurt is het altijd rond de 80- 100 starts voor het L. Dat is 'normaal'.
Rijden hier ook wel soms dezelfde bekende namen steeds, in het B altijd HC. Dus daar kan je nog wel meedoen. In het L red je het ook nog wel als amateurtje maar in het M en hoger kom je er haast niet meer bij. Maar ze rijden meestal idd met jonge paarden. Met dressuur wordt het nu ook meer, veel dressuurruiters gaan zich nu vestigen in het midden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:40

Meer dan 50/60 starts in een klasse is hier uitzonderlijk, maar dat komt denk ik ook door het feit dat er door de meeste klassen vrijwel altijd 2 parcoursen mogen worden gereden en er vaak meerdere wedstrijden in de buurt zijn.
Nu hebben ze bij die wedstrijd voor Jumping Amsterdam ook maar 1 parcours terwijl er 2 in het vraagprogramma stonden, zoveel inschrijvingen waren er dus!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:54

@ Eef Die hoeveelheid starts is hier meestal het minimum. Vaak heb je hier 2 groepen B en L. In het M waren er alleen al 40 starts zaterdag. Ze jagen hier op een dinsdagmiddag tussen 1300 en 1800 zo 115 starts erdoor heen en dat bijna elke dinsdag. Dat is dan klasse BB tot ZZ. Op een doordeweekse dag...1 parcours.

Ik rol mijn bedje in. Om 6u gaat mijn vriend de wekker weer. Weltrusten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:58

Is bij ons ook een beetje zoals bij Caro. Soms doordeweeks, maar meestal in het weekend. Afgelopen maand wel 2 grote indoorconcoursen hier in de buurt gehad. Wordt er op maandag tussen 16.00 en 21.00/ 22.00 zo 120 B starters er door heen met 2 parcoursen. En dan dinsdag's de L 1e groep en dan donderdag de L 2e groep en dan vrijdagavond 40+ springen en dan zaterdag M/ Z en ZZ + finale's. Vind zulke concoursen altijd wel heel leuk! :)

Ik duik ook mijn bedje in.. Morgen moet ik weer om 7 uur op het station staan. :z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 00:14

Mootje schreef:
Ik denk dat Franklin Posmus de enige is uit deze regio (althans, mijn vorige regio :o )
Het niveau hier in de regio vind ik bedroevend, OOK dat van de meeste broodruiters!

Het niveau van de broodruiters is over het algemeen bedroevend bij ons. Er is ook echt niemand hier in de buurt waar ik vrijwillig bij wil lessen. En de arrogantie is des te groter.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 02:08

Die broodruiters komen niet voor niks allemaal richting het oosten, bij mij zijn er meerdere bekend die speciaal voor de goede wedstrijden/contacten enzo verhuizen en zich in deze regio vestigen.

Ik ga nu ook maar eens slapen, is weer veel te laat geworden want ik had een flinke inzinking en moest er even uit worden gepraat.....

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 06:45

Wij hebben hier regelmatig de grote namen op de startlijsten staan. Maar ja een flink aantal komen hier ook uit de buurt.
Qua dressuur kun je hier in de buurt bijna nergens 2 proeven rijden. Gelukkig hebben wel bijna alle accomodaties 2 binnenbakken zodat je binnen los kunt rijden. Behalve Sevenum en Merselo, maar die hebben we gelukkig al gehad.
Volgende week heb ik in Velden weer springen. Zij organiseren ook elk jaar de molendijkbokaal. Dan kun je een rondje klassiek en een rondje progressief rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:42

rowo schreef:
@ noor: heb je vaak dat je buiten los moet rijden dan? Dat is bij ons nergens.. En als dat er al zou zijn, gaf ik me daar niet op :o

Daar zoek ik mijn wedstrijden inderdaad wel op uit!! :j Lekker binnen hoor!
@ Mootje: 19 december ga ik in Blokker starten. Inderdaad fijn rijden, maar Jer durft niet de grote bak in als ik erop zit omdat het zo laag is (wat een watje niet). Dus ik moet wel altijd even afstappen om stress te vermijden!

Mootje schreef:

Dat is nog steeds zo Mootje. Alleen hij en sinds een aantal jaren Marco Sas komen met meerdere paarden naar concours.

Goedemorgen trouwens!
Ga sjeezen voor de trein!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:03

_lautje_ schreef:
Het niveau van de broodruiters is over het algemeen bedroevend bij ons. Er is ook echt niemand hier in de buurt waar ik vrijwillig bij wil lessen. En de arrogantie is des te groter.

Amen! _O-

Goede morgen!

Idd evie er stonden er 2 vind het wel jammer eigenlijk.. maar ja volgende x beter :)

Tis bij ons 10 tot 15 deelnemers in het L niet gek.. in de B wat meer in het M minder Z en ZZ is op 1 hand te tellen :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 09:20

Noor, De ingang naar de hoofdring in Blokker is inderdaad een beetje spooky! Met mijn vorige paard van 1.60 geen probleem, maar met zo'n kasteel :n Ik had het over internationale ruiters. Qua rijerij vind ik Marco top, maar hij start volgens mij niet internationaal.
Billy :(:) Wel een beetje goed op jezelf blijven passen, hè?

Ik zit weer op mijn werk :O Morgen wordt gelukkig weer een kort dagje!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:55

Goeiemorgen :wave:

Al wat stofgezogen hier en bed laten luchten. Zo nog ff afwassen en naar Haaksbergen. Hele dag leren :Z

caro29 schreef:
rowo schreef:

En deze mannen komen ook bij mij in de buurt. Ga dit jaar voor het eerst starten in Marienheem met de ruiterdagen. Ga M dus kan mijn lol ook op tussen al die namen... :D Kunnen paard en ik mooi kijken hoe het wel moet :o

Ruiterdagen zijn echt leuk om te starten. In de B kun je er goed meekomen, maar vanaf de L zijn er zoveel stalruiters met 3 paarden.
Overigens geldt dat overal hier. Vanaf het M springen heb je er met 1 paard haast niets meer te zoeken.

En pas op je zelf he Dorien!!! :(:)

@ mootje: morgen een paar uurtjes vrij gevraagd?

@ corien: bij die aantallen qua deelnemers gaan ze hier twijfelen of ze het wel door willen laten gaan :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:59

Goedemorgen!
Billy :(:)
Noor leuke jurkjes! :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:03

corien dat is niet veel! Ik denk ook niet dat hier de wedstrijd door zou gaan met zo'n aantal...

Ik ga straks Wiso omtoveren van een crosspaard naar een springpaard en dan gaan we M starten :D
Nu is ze namelijk nog erg hyperdepieper als ze een hindernis ziet

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 10:50

Rowo, Morgenochtend naar de kaakchirurg voor controle, dan 3 uurtjes werken en daarna naar de kliniek met Corion!
Bvw, Succes met springen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:16

3 uurtjes werken zijn er niet veel, wel ideaal :D Hopelijk valt het mee bij de kaakchirurg, maar ook bij de kliniek.

@ bianca, succes in de M... Komt vast goed :D

Ik ga snel aan de studie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:21

Debuut met Wiso Bianca of was je al M met Wiso?
Studeer ze Rowo.
Succes en sterkte morgen Mootje!
Ik zie dat ik niet altijd de enige ben die smorgens vroeg kan zijn; Marjan was ook erg vroeg vanmorgen. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:35

voor Wiso wordt het haar debuut :D
Maar eerst moet ik het crossen uit haar hoofd zien te krijgen, ze is echt geweldig enthousiast maar ik heb liever iets meer controle

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:37

Goedemorgen!

Succes BVW!
NNoor± Charmant zo'n jurkje!! :D
Mo: Succes bij de kaakchirurg.
Dorien: Wees voorzichtig met jezelfhe :(:) . Veel sterkte er verder mee.

Hierstond in de stal een verrassing te wachten... Er was een koppeling van een leiding stuk gesprongen. Hele stal van Celtic staat blank. Net al de helft gekruid en zo de rest, maar man wat zwaar. ;(
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 08-11-10 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:39

Goedemorgen!

Ik heb gisteravond echt een supergezellige avond gehad met mijn studievriendinnetjes in Den Haag :D Vanochtend even wat langer geslapen en straks Weltsieger rijden. Maar die mag nu nog even genieten in de wei.

Wij rijden zo'n beetje in dezelfde regio als Evelien. Hier dus heel veel broodruiters vanaf het L. Sommigen rijden op 1 dag net zo veel parcoursen als wij in een jaar. Logisch dat het dan bij dat soort ruiters net wat soepeler gaat. De enige ruiter die ik nu kan bedenken die ook echt internationaal rijdt en ook hier in de regio is Vincent Voorn. En verder komen we Tim Lips ook nogal eens tegen. Maar tegenwoordig vaker op dressuur- als op springwedstrijd moet ik zeggen.

Noor: leuke jurkjes! :D
bvw: succes in het M!
Billy: sterkte!
Mootje: succes bij de kaakchirurg en met Corion bij de kliniek. Wel lekker om maar 3 uurtjes te werken.
Corien: Zelfs bij een ponyspringwedstrijd zitten we hier meestal wel boven de 100 starts (1 parcours). Bij de aantallen die jij noemt gaat hier een springwedstrijd niet door vrees ik.
Rowo: fanatiek aan het huishouden! ;)
Lielle: gefeliciteerd met je prijzen! Ukie heeft weer wat ervaring opgedaan!
Laura: sterkte met je oma! Leuk dat de startkaart met Challenge aangevraagd is. Start je ook op het kerstconcours in Roosendaal? Wij gaven twee dagen nadat de inschrijving open was gegaan op en we staan helaas al op de wachtlijst. Alles zat gewoon al vol! Echt enorm snel. Populaire wedstrijd.