[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:34

Talida: een geluk bij een ongeluk dus!

Squid: Klinkt heel erg goed! Als ik het goed begrijp koop je hem dus in eerste instantie echt voor jezelf en niet voor de handel? Dan zou ik me bij een ruin niet te druk maken om het papier. Als je hem nu al koopt met het oog op een evt verkoop dan kan dat wel uitmaken inderdaad. Ik kan hier net als Wuppie geen filmpjes bekijken maar ik zou zeker niet hoger gaan dan 4000,- en dan moet hij wel klinisch en rontgonologisch 100% zijn. Dat jij het papier niet als een probleem ziet hoeft de huidige eigenaar niet te weten toch? Knipoog Hang me hier niet aan op, ik heb dus de filmpjes nog niet gezien...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:46

Wollie: ga je nu mee stoppen dan of was dat een iets te impulsieve opmerking Tong uitsteken ?
Squid : ziet er best leuk uit op het filmpje. Voor mijzelf maakt het geen donder uit of een leuk sportpaard wel of geen papier heeft. Vooral niet als het een ruin is. Ik ben het met je eens dat het bij een eventuele verkoop wel lastig is, vooral als het paard dan nog niet (hoog) geklasseerd is. Prijzen blijven altijd lastig, helemaal als de eigenaar nog geen vraagprijs heeft. Ik zou hem daar toch eens naar vragen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:03

Ah, Altos en ik zitten zo te horen weer eens op een lijntje! Haha!
Ja, ik ga echt stoppen. Ben alleen een beetje geschrokken van het woord morgen.... Bloos Ik heb ook wat mentale voorbereiding nodig. Maar ik denk dat het me enorm zou helpen om het samen te doen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:08

Ollie en Altos, schrikt het jullie niet af om te zien wat roken met een paar longen doet?
voor mij zou dat alleen al genoeg motivatie zijn te stoppen denk ik...
Veel sterkte in elk geval met jullie poging!
Lichamelijk ben je na maximaal 3 dagen al van de verslavende effecten van nicotine af!
Alleen daarna komt de geestelijke slag...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:09

Talida, jee wat een naar bericht.

JJ, dat klinkt toch positief. Gelukkig maar.

Altos… (Y)

Wat zouden jullie doen met het volgende?
Valdi staat nu nog vierkant op ijzers.
Morgen komt de hoefsmid weer en ik ben zeer aan het twijfelen of ik haar vierkant op ijzers laat of dat ik haar op blote voeten laat lopen tot februari 2008.
Het is nu zo met Valdi dat ze licht getraind mag worden (dressuurmatig en buitenritjes).
Wedstrijd rijden wordt voor november dit jaar niet meer wat.
Verder heeft ze sterke hoeven.
Ik twijfel enorm. Aan de ene kant lijkt het me goed om haar op de ijzers te laten, maar aan de andere kant scheelt het wel €60,- per 8 weken zonder ijzers…

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:11

NIck heb ik dit weekend van haar ijzers af getrokken en die blijft op blote voeten lopen tot haar hoeven weer te kort geworden zijn...
Ik ben wel voorstander van blote voeten als de hoeven het aan kunnen en als je paard er niet onzeker door gaat lopen op gladde ondergrond...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:16

Ik zou haar zonder ijzers zetten, Raimaer is er ook al vanaf. Voor mij zijn ijzers een noodzakelijk kwaad, als het zonder kan, graag zonder.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:35

Ik zou ook de ijzers er af halen als het kan.

Nickeltje: Ik realiseer me dat het me af zou moeten schrikken maar dat doen het helaas niet....
Na drie dagen al? Dat valt me mee zeg! Vraag me af hoe lang Frank het overleeft als ik stop, arme ziel!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:39

Sjaan: Als ze sterke voeten heeft zou ik ze er gewoon af laten. Mijn merrie heeft nu ook nog ijzers (had ze voor de keuring). Maar de eerste de beste keer dat de smid komt gaan ze eraf. Volgend buitenseizoen doen we ze er wel weer onder.
Nickeltje: Ik heb dat wel eens gezien maar op de 1 of andere manier heeft dat niet zoveel indruk gemaakt. Maar nu moet ik gewoon aan mijn conditie gaan werken en dan niet rokend toch een stuk beter gaan.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:41

Wollie; Mischien moeten Frank en Patrick maar even telefoonnummers uitwisselen dan. Dan kunnen ze bij elkaar klagen als we erg vervelend worden Tong uitsteken . Zou er een hulplijn zijn voor partners van mensen die stoppen met roken? Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:56

Altos schreef:
Wollie; Mischien moeten Frank en Patrick maar even telefoonnummers uitwisselen dan. Dan kunnen ze bij elkaar klagen als we erg vervelend worden Tong uitsteken . Zou er een hulplijn zijn voor partners van mensen die stoppen met roken? Haha!

Anders loont het vast de moeite om die te beginnen! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:57

Nickeltje schreef:
Ollie en Altos, schrikt het jullie niet af om te zien wat roken met een paar longen doet?
voor mij zou dat alleen al genoeg motivatie zijn te stoppen denk ik...
Veel sterkte in elk geval met jullie poging!
Lichamelijk ben je na maximaal 3 dagen al van de verslavende effecten van nicotine af!
Alleen daarna komt de geestelijke slag...

Idd Knipoog En die is het lastigste...

Maar je wilt de longen van mensen die in de stad leven ook niet zien hoor, die zijn net zo zwart Clown
Of in industriegebied Bloos

Ik hou mijn eigen werk in iig wel lekker in stand met al die sigaretten die ik aan de pomp verkoop Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:59

Jeetje Talida, wat een naar nieuws Ach gut Gelukkig is met tallie alles goed!

Sjaan: ik zou haar er zeker afhalen. Mijn 3-jarige heb ik zelfs niet eens laten beslaan voor de keuring, die heeft net zulke harde voeten als haar moeder dus die blijft lekker tot het outdoorseizoen dat ze mee mag op concours op blote voeten lopen. Ijzers doen imo meer kwaad dan goed dus als het niet hoeft...
En om voor die 5 minuten keuring er speciaal een ijzer onder te slaan als de beenstand en hoef zonder ook goed zijn vind ik ook echt onzin. Komt de kwaliteit van de voeten ook echt niet ten goede

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:00

Gelukkig woon ik in een heel schoon buitengebied.... Schijnheilig Knipoog

Als je tips hebt om van de geestelijke verslaving af te komen hoor ik het graag Gomir!

BTW: Ik weet dus nog niet of morgen mentaal haalbaar is voor mij......

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:01

Hou je van zoethout Ollie?

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:06

Ik zou ze er ook af laten halen Sjaan, je geeft zelf al aan dat ze sterke hoeven heeft dus dat kan prima.

gomir schreef:
Ijzers doen imo meer kwaad dan goed dus als het niet hoeft...

Daar ben ik het helemaal mee eens. Bij m'n vorige paard hebben we gezien hoe ijzers "zwakke" hoeven kunnen ver***ken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:50

Altos en Wollie, als jullie echt willen proberen te stoppen vind ik dat super OK dan!
Van mij mogen jullie hier in dit topic zoveel frustraties uiten als nodig is, je mede-bokkers slepen jullie er wel door heen!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:00

En daar ga ik in mee. En dat het wel degelijk kan lukken; daar ben ik het bewijs van. En ik was echt een verstokte roker hoor! 1,5 pakje Barclay per dag Nagelbijten / Gniffelen
Als ik het kan, kunnen jullie het ook! Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:19

Dat is duidelijk, ijzers gaan er dus af morgen.
Als het niet gaat laat ik ze er wel weer onder slaan.

Valdi is super na Ede, geen spierpijn of wat! Haha!

Who Sim jij rookte wel veel. Knap hoor dat je er vanaf kunt blijven!

Mijn vriend rookt ook. 1,5 pakje half zware shag in de week ongeveer (zegt hij, volgensmij is het meer...). Hij heeft me beloofd dat hij stopt met roken zodra we gaan samen wonen... En daar ga ik hem zeker aan houden.... Duivel

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:29

Sjaan schreef:
Who Sim jij rookte wel veel. Knap hoor dat je er vanaf kunt blijven!

Ja, echt. Bloos
Ik wilde al heel lang een "niet-roker" zijn, maar de verslaving was groot.
Maar toch heeft uiteindelijk het een niet-roker willen zijn het gewonnen. Mijn gezondheid heeft natuurlijk ook een groot aandeel daarin.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:52

Talida, wat zal ze geschrokken zijn en wat een rot nieuws.
Bij ons is het de hele dag droog gebleven met wat gerommel in de verte.We staan niet eens gek ver bij elkaar vandaan en dan al zo'n verschil.

JJ, gelukkig positief nieuws uit Utrecht. Hopelijk heb je ze snel weer thuis.

Sjaan, bij die van mij gaan de ijzers er in november af en dan vlak voor de eerst cross er weer onder. Pony soms iets eerder aangezien die erg gevoelig kan gaan lopen op blote voeten. Mijn paard heeft helemaal nergens last van.

Altos en Wollie, gewoon ff stoppen en je zal een hoop lucht en geld over houden Haha!

Simmie, goed hoor dat je al zolang gestopt bent.

Ik ben nooit begonnen met roken, dus dat is wel makkelijk. Alleen woon ik onder de rook van de hoogovens, of Corus, maar IJmuidenaren blijven het de hoogovens noemen Cool . Dat zal ook niet echt gezond zijn.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:08

ben dan geen ijmuidenaar maar blijven hoogovens Haha!

Het schijnt echt zulk noodweer geweest te zijn dat de grond ervan trilde. Staldienst was verboden om nog op het land te gaan (lijkt me ook logisch). Ze weten niet helemaal zeker of het echt de bliksem was of dat hij een hartstilstand had. Zn weidemaatje van 28 heeft helemaal niets. Uchello was pas 6, cru he

Mijn vriendje is ook gestopt toen hij mijn vriendje werd, heb gewoon geweigerd te zoenen. Nu rookt hij alleen bij feestjes en partijen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:28

Talida schreef:
Mijn vriendje is ook gestopt toen hij mijn vriendje werd, heb gewoon geweigerd te zoenen. Nu rookt hij alleen bij feestjes en partijen

Heb ooit een zwaar rokend vriendje gehad en had daarbij het idee dat ik een asbak leeglikte Tong uitsteken Haha!

Ik kan het wel begrijpen van die staldienst. Wel vervelend dat het niet helemaal zeker is waaraan hij is doodgegaan.

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:29

Ik ben in 2001 gestopt met roken, ma 10 jaar gerookt te hebben...vindt het nog steeds een van de betere beslissingen in mijn leven!

Knipoog Wil niet zeggen dat je zo soms na het eten nog wel eens terugdenkt aan toen...lekker een sigaretje na het eten...maar dat is een fractie van een seconde en dat ben je zo weer vergeten!! Haha!

Ik wens jullie succes...wat mij erdoor gesleept heeft was 24uur/dag (behalve als ik sliep Slapen ) een lolly in mijn mond!! Vingers aflikken

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:19

Wat heftig Talida! Mijn 3-jarige staat 24/7 buiten en ik moet zeggen dat ik met dit soort weer toch altijd weer blij ben als ik hem gewoon in de wei zie staan. Bah, echt naar nieuws.

Sjaan, ik ga mee met de rest, blote voetjes. Ja

Durf het bijna niet te zeggen, maar ik rookte vroeger 2,5 pakje Marlboro op een dag, en dan nog het liefst die lange. En als ik een avondje uit ging was het nog meer. Bloos Ik was de verslaving zo zat dat ik van het ene op het andere moment ben gestopt en daar ben ik nog steeds superblij mee. Ik heb bewust mezelf niks anders aangewend omdat ik er geen andere gewoonte bij wilde. Wanneer ik erg veel trek in een sigaret had hield ik mezelf vol dat een sigaret maar 5 minuten lol is, daarna zit je weer met lege handen dus dan kun je net zo goed proberen om het die 5 minuten dan maar even vol te houden. Snappen jullie de logica nog? Clown