Klinkt interessant marieke! Onze crosstrainer zegt ook dat je na de cross niet gelijk een deken op moet doen. Sowieso niet in de zomer. Maar als het wel koud is, moet ik gewoon niet gelijk mijn zadel afhalen, want daar zou een paard wel kou op kunnen vatten. Maar verder gewoon blijven stappen.
Maar als ik ergens in de bak heb gereden, doe ik als ik naar huis stap wel een deken op, dat is natuurlijk ook tijdens de cooling down... Maar helemaal naar huis stappen zonder deken vind ik te ver. Hm... Ik snap de achterliggende gedachte in ieder geval wel.
Van die supplementen is heel herkenbaar! Toen Jan Jonas voor het eerst bij ons kwam moesten we wat hem betreft alles weggooien behalve de electrolyten! Hij zegt ook dat paardenvoer nog helemaal niet gebalanceerd is, en dat het onderzoek nog veel minder ver is als bijv. bij koeien. Dus dat we nog lang niet optimaal voeren.
Renske; als het goed is ben je op dit moment de pineut. Ik hoop dat de pijn na de operatie meevalt en dat je daarna wel voorgoed van je keelpijn verlost bent Hou ons op de hoogte!
Nick; ik ben helemaal gek van Cote d'Or (melk en zonder nootjes please). Maar pizza met chocolade lijkt me ontzettend goor. Maak hem eens en laat het ons weten wat je ervan vond?
Marieke; dat klinkt interessant. Ik heb bij die van ons een liksteen opgehangen. Eerst een gewone bij Oro. Die had ie binnen 1 week helemaal op. Nu heb ik er een met biotine. Ook vanwege zijn hoefwand. Maar daar eet ie minder van. Ik weet niet of ie dat minder lekker vind of dat ie gewoon minder zout nodig heeft. Ienie heeft er ook een maar die wil er niks mee te maken hebben. Heeft ie niks gezegd over een liksteen? Kan dat ook gewoon het zouttekort aanvullen?
Een pizza gemaakt van Cote d'Or is natuurlijk wel lekker ja. In dat geval hou ik me aanvevolen als proefkonijn!
Wij vieren het een beetje. Zondag avond krijgen we cadeautjes bij de ouders van Bitwise. Mijn zus is jarig op 5 december, dus dan is het niet leuk om dan ook nog eens pakjesavond te gaan houden.
Goeiemorgen!! Ben weer vrij vandaag dus ga zo even zwemmen en vanmiddag rijden!
Marieke: die clinic klinkt erg interessant! Wij zijn er ook niet voor om gelijk een deken op te gooien na de cross, ook niet na gewoon rijden. Eerst goed uitstappen en dan pas de deken erop. Er was een keer een man in Barchem volgens mij, die was dus bij de dierenarts na de cross en had z'n paard geen deken opgedaan. Vroeg die arts waarom niet want dat was wel nodig. Zei die man: "Je trekt zelf toch ook geen dikke jas aan als je net een marathon hebt gelopen?" Die vond ik wel goed
Marieke: zeiden ze ook iets over hoe dat keukenzout het beste te geven? gewoon over het voer heen of liever mengen in een emmer water?
Is een flink zoute liksteen niet voldoende?? Die van mij verbruikt er in de zomer ongeveer 1 per maand. Ik geef alleen vana die witte, niet met allerlei zogenaamde bij-smaakjes...
Sien komt amper tot niet aan die liksteen..maar ben ook wel benieuwd of daar wat over gezegd is.
Verder is mijn griep weer aan het terugkomen, gisteravodn gereden en daarna tot half 4 vannacht liggen hoesten. Vervelend!
Vraagje trouwens, Sien is behoorlijk druk de laatste week, maar dan zit ik haar goed aan het werk en dan gaat ze tenminste opletten en loopt dan ook lekker. Alleen uit protest gooit ze haar mond open, die kuren heeft ze altijd al wat gehad maar wat kun je daar aan doen? Echt een lastig iets..ze doet het als ze iets moeilijks vind of haar zin niet krijgt..
Ik vier zondag sinterklaas met schoonfamilie..net de stad ingeweest. Jammer dat ze niet met gedichten willen, vind ik juist leuk maar komt volgend jaar wel..
Wat ide chocolade pizze betrefd: daar zit naast chcola ook vijgen bessen en noten in... Klinkt best lekker alleen ben ik niet zo'n fan van noten en vijgen. Ik weet dus niet of ik die ga maken. De lamskoteletten met chcolade klinken lekkerder...
ik zag net dat bij het subforum Hippische evenementen ook iemand foto's van het NK in princenhage had geplaatst! Heb er nog drie foto's voor Madelene uit kunnen halen!