[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:32

Ja die is 15/16 april. en inderdaad aan een soort strand. Nou ja meer.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:58

Ow ja en ik heb een John Field bodyprotector maar daar staat in dat het een Class 2 is. Daar mag ik niet eens mee crossen of wel? Staat onder ISO 9001

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:26

mag je alleen met klasse 3 bodyprotector rijden??? controleren ze dat ook??

Is zag op de site sgw-eventing.nl speciale logo's voor de bokkers! zijn die er nog? en bij wie moet je zijn?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:41

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het een goedgekeurde BP zijn. Ik denk niet dat ze je level gaan controleren. Het is meer je eigen verantwoordelijkheid dat je veilig kunt crossen.

De logo's zijn er nog. Wij rijden bijna allemaal met het logo. Je kunt het kopen bij Canter, of aan ReddyTobias vragen.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:44

Okey....
ik wil als ik ga starten wel bij de club horen
zal ze eens gaan PM

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:05

IK weet idd dat je met meer mensen op 1 paard mag starten, zo heb ik net als mijn moeder een startkaart voor Pablo en hebben er zelfs drie ruiters een startkaart voor Niels, waarvan er 2 mee springen. Ik bedoelde ook echt het met 2 ruiters op dezelfde dag springen met 1 paard, dat mag bij mijn weten niet. Zie ook het verhaal van Scum.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:17

Hmmm ik denk dat ik een nieuwe bij Canter ga kopen! Die in de aanbieding is. Dat is een Equi-theme/ Beta level 3. Wat vinden jullie van die? Iemand ervaringen met deze bodyprotector?

Ik ben er dus achter gekomen dat die bodyprotectro die ik nu heb 2 maten te groot is. Rot divoza!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:34

Dat is lastig MM, ik zou er zelf altijd meerdere proberen. Wat voor de ene heerlijk zit kan voor de ander een martelwerktuig zijn.
Lijkt me belangrijk dat ie lekker zit en goed past.

Te groot is een ramp. Dan gaan ze meebewegen op de sprong en krijg je ze in je nek te zitten. Ik weet ook niet hoeveel ervaring ze bij Divoza hebben met dit soort zaken.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:40

Scum schreef:
Eigenlijk mag je zelfs niet eens samen met hetzelfde paard starten, tenzij je samenwoont, of familie bent (dat geldt dus ook voor dressuur). maar deze laatste regel is moeilijk te controleren.

Dat heb ik wel vaker horen zeggen, maar dat staat toch nergens in de reglementen?

Vinci, de cross in Vasse is voor jou trouwens heel dichtbij.

Ambt Delden ook, maar die vind ik niet aan te raden als eerste cross.

Mijn zusje vindt Roden een erg fijne cross, ook als 'debuutwedstrijd'. Ze heeft 'm twee keer gereden met Ret en wil 'm volgend jaar als eerste wedstrijd rijden met haar nieuwe paard. Roden is ook nog best te doen vanuit omgeving Heraclestown - zo'n anderhalf uur rijden.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:44

maar vasse is nog zo ver weg.....
maar goed... laaat ik eerst eens gaan beginnen met de trainingen te volgen...
in ermelo pakte ze het wel mooi aan en in dld ook....ben benieuwd.

Sim

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:48

Scum ik denk dat je Castenray ipv IJsselsteijn bedoelt? IJ'steijn is toch aan het eind van het seizoen (september).
Wat ik heb gezien in IJsselsteijn dit jaar, lijkt me niet erg handig om voor het eerst te starten, maarja het was ook wel het regiokampioenschap dit jaar.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:58

hoe duur zijn de logo's...
kan de site van canter niet vinden...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:02

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:04

roen is idd wel goed te doen, staat altijd wel eerlijk gebouwd

ik verveel me dood op school

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:04

roden bedoel ik

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:11

ik was om 5 over 11 alweer uit,
morgen gelukkig maar 1 proefwerk
en vrijdag nog 2 en dan is de proefwerkweek alweer voorbij
vandaag ging volgens mij wel goed
vanavond weer les
vief; leuk dekje!
anthea; succes op school
Canter; vervelend dat de verwarming enzo het niet doet, lijkt me behoorlijk koud!
vinci: welkom
ik moet mijn logo's trouwens ook nog op mijn dekje maken voor Wanroij

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:19

BrittJl0ver schreef:
Canter; vervelend dat de verwarming enzo het niet doet, lijkt me behoorlijk koud!

Hi hi, mijn verwarming is kapot hoor! Je bent een beetje in de war......

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:20

Inderdaad Scum. Maar ik heb in Luxemburg een pikeur bodyprotectro geleend en die zat super! Alleen ik kan hem nergens vinden!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:22

Ik ben nu net weer uit school gelukkig, maar nu moet ik bezig met het profielwerkstuk

Vinci: Roden is idd een leuke cross om mee te beginnen, het is een paar jaar geleden ook mijn eerste cross geweest.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:28

Bleh ik ben ziek...kan de hele dag wel slapen

vinci --> Welkom! (ben jij ook wel eens met een pony op kamp geweest? Je komt me bekend voor!)

vief --> Vet dekje..

Oja en als eerste B cross vind ik Ambt-Delden ook wel geschikt.. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:36

Canter, goed nieuws van Mas! Ik kan me voorstellen dat je graag je kindje thuis wil hebben
En fijn dat het rijden lekker gegaan is

Sim, balen van je verwarming. Bij ons ging die kapot in een week dat ik nauwelijks thuis was geweest en dus ook geen verwarming had aangezet. Huis was dus al fijn koud geworden, en ik kwam er pas op vrijdagavond achter. Al erg genoeg maar het was ook nog het (vroeg vallende) paasweekend We hebben met slaapzakken om op de bank gezeten

Castenray is qua sprongen goed te doen, het terrein is wel zwaar door de bodem en de heuvels. Waterbak gaf ook veel problemen vorig jaar.

Mooi dekje Vief

Ik heb dit dekje gekocht voor de springwedstrijden met Raimaer:
Afbeelding
de middelste van de 3. Ik ben nog op zoek naar een mooiere foto

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:46

Ik vind het niet zo raar scum, dat 1 ruiter wel twee parcoursen op hetzelfde paard mag springen, maar dat niet twee ruiters op 1 paard mogen springen. Ik spring in Zuid-Holland, niet echt DE springregio…

Dus dan kan je bijna altijd 2 parcoursen rijden. Dat zijn dan wel 2 verschillende parcoursen, dus niet dezelfde lijnen. Zouden twee ruiters op 1 paard springen, dan rijdt de tweede ruiter hetzelfde parcours als de eerste ruiter. En dat willen ze volgens mij niet, dan heeft het paard alles al een keer gezien en heb je voordeel!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:48

eens miss_jumpy, maar waarom mag ik dan wel B HC starten en direct daarna over een vrijwel identiek L voor punten?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:50

ah, dat mag volgens mij ook niet, dan zou je eigenlijk het eerste B parcours moeten rijden en daarna het tweede L parcours! Of andersom natuurlijk... Maar volgens mij worden deze regels niet overal gelijk toegepast!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:56

Renske, Ambt Delden vind ik absoluut niet geschikt voor een debuut (welk dan ook).

Sim, ik bedoelde eigenlijk wel Ysselsteyn (met Griekse Y ). Die was voorheen altijd in het begin van het seizoen, maar ik realiseerde me niet dat ie niet meer bestaat. In Castenray zijn de hindernissen niet supermoeilijk, maar de bodem wel erg zwaar.
Ysselsteyn aan het einde van het seizoen is ook goed te done als eerste cross, maar we hebben het hier over het B. Ik vond het B vorig jaar echt ontzettend simpel op het regiokampioenschap.

Miss_Jumpy, ik zit wel in een echte springregio. 175 starts in het B is vrij normaal 's zomers. L is meestal nog voller. En in het Z maken ze ook meestal meerdere groepen. Soms hebben ze zelfs 2 dagen x 175 starts, of moeten ze op vrijdagavond al beginnen. Hier is het niet te doen om 2 parcoursen te laten springen, want dan zou je wel een week bezig zijn .
Ik sluit me bij Lielle aan voor wat het springen van 2 parcoursen betreft.