Daaphh schreef:Ohh super! Was dat ookin Merksplas ?
Ja
fijne cross daar! Mooi plat terrein, ideaal voor er terug in te komen Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Maar geen probleem, direct erop en bleef netjes staan!
Alleen had hij wat moeite om achteruit te gaan. Alsof ie beetje bang was op effectief die stappen te zetten van de klep. Dus beetje krampachtig achteruit gegaan, maar niet uit paniek naar achteren gevlogen ofzo, dus das wel goed! 't Zal beetje de oefening zijn. Klep toe en rijden zal ik gewoon voor de dag zelf laten, want dan zal er een paard bij staan. Dat hij meer op z'n gemak is dan.
Want 'k wil er sowieso een positieve ervaring van maken voor hem. Hij is een heel sociaal paard dus zal wel fijn vinden een vriendje naast hem.
Nuja er heel vlot erop voor de 1e keer vind ik al heel goed! Zo houden!
Want heb geen zin in moeilijk te laden paard hehe.
Hanne_SP schreef:In ieder geval een snel herstel toegewenst! Doe je nog 2e opinie? Las daar precies iets van op je status op fb.
K zou graag echt zeker willen zijn dat ik alle kansen heb genomen om een volledig herstel te hebben... k ga sowieso niet rijden tot februari... mijn paard heeft al veel congé gehad de laatste jaren. Blij dat haar niets scheelt trouwens.

) maar ze zeiden dat het was omdat mijn schouderblad gebroken was, maar ze hebben wel een verschuiving van mijn sleutelbeen gemist en nu is het te laat om te 'repareren' want ze zouden nu meer moeten manipuleren dan hadden ze het meteen kunnen fiksen...
voor je rit in merksplas!!
) en dan heeft ze alles van de 1e keer gesprongen, natuurhindernissen, haagje, tonnen, zeil, opsprong, afsprong... Water wat twijfelen, mijn man heeft ze vastgepakt en toen ging ze er meteen in, en dan loopt ze er ook van de andere kant simpel in, ook al klein afsprongetje in het water... Ze is echt zalig
Oortjes erop en gaan
veel succes in elk geval
. We waren aan de late kant (mijn papa had zich van uur vergist), maar nog wel een kwartier kunnen losrijden voor het springen. Alles oké, hij was rustig en sprong braaf in het inspringen. Parcours staat voor ons echt laag (ik geloof zo'n 70 cm bij aspiranten en hij springt normaal 120 cm), maar wij zijn dus niet over de 1 geraakt!!
Was echt heel bizar. Ik rij de 1 aan en hij stopt gewoon enkele meters ervoor. En daarna kreeg ik hem er zelfs niet meer tegoei naar toe gereden. Springen, omdraaien, achteruit gaan, stilstaan. Alles heeft hij uit de kast gehaald om er niet over te moeten. Buitengekomen uit springparcours direct een rechte en oxer van 1m-1m10 genomen en dat was geen probleem
. Mensen stonden mij echt raar aan te kijken.
We waren bijna terug aan de start denk ik. Uiteindelijk heeft mijn papa hem vastgenomen en is hij mee over de hindernis gesprongen. De rest van de cross was geen probleem. Oortjes vooruit en daar ging hij. En goed controleerbaar en alles. Zelfs t water ging goed. 
Privéles dressuur van 3 kwartier. Meneertje nog niet veel conditie.
'k Vind het al megaspannend haha.
Transport met eentje die enkel 2 ritjes in camion gewoon is. Wel steeds alleen vervoerd dan. Toen hij naar ons werd gebracht, was hij kletsnat uit de camion gekomen. Dus hopelijk beter met vriendje ernaast.
heb al schrik om het vanavond te zien, ze had zo een mooie echt dikke staart...
Behalve vandaag dan, veeeeel leven! 
Volgende lessen zal ik wss wel doen bij mijn springlesgever. Dat we zo samen de training kunnen opbouwen richting het springen.
(En ook veel betere bodem dan bij HTL) 'k Hoop dat het een tof springpaard wordt, want zijn halfbroers doen het alleszins goed.
(1m40 en 1m50) Maar heb totaal geen ambitie om op hoog niveau op jumping te gaan, maar dat we vooral veel plezier hebben!
dikke sprong voor het water

madelene schreef:trouwens nog vergeten te vragen, hoe ligt het terrein in merksplas erbij? is het nog te doen voor komende zondag? Het leek me vrij droog, dus als er nu wat regen valt kan het dan wel wat hebben?