[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:30

Haha, Wij zijn hier inderdaad gewoon verwend! Alleen bij de Prinsenstad wil je nog wel eens 1 proef hebben (zowel dressuur als springen) en daarom start ik er ook niet :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:31

Mandy: Zo'n dressuurtopper is het nou ook nog niet, dus dat maakt me weinig uit :D

Trouwens net nog een andere bokker die ook niet had gezien dat ze geschoren was haha.
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 07-11-10 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:31

Zul je zien dat je daar 2x prijs haalt... dat is altijd zo _O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:34

Ach joh Vief dat gaat ruim goedkomen. Als zelfs Hetje winst kan lopen in de M2 zonder ooit proeftgericht les te hebben gehad, kan Wol dat helemaal :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:35

Mijn laatste dressuurles kan ik me al niet eens meer herinneren :oo
Gok dat dat zo'n 3 jaar geleden was :=

Maar goed een M1-proefje zou wel moeten lukken opzich :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:38

Goedenavond.
Noor: Nu we het toch over accommodaties hebben, ik heb maanden geleden bij de sgw een folder gekregen van indoor Beukers in december, is dat wat? Lijkt me wel leuk om in de kerstvakantie een paar dagen op wedstrijd te zijn, we hebben familie op een paar km afstand waar we kunnen logeren en en de overnachting van Bam daar was bij sgw Oudkarspel ook erg geslaagd!
Lautje: Leuk een startkaart met Challenge :D !
Vief: Jeetje wat een tijden :oo , half uur ertussen is hier de max, vaak minder zelfs.
Maar 1 proef rijden is hier in de buurt ook uitzonderlijk, dat is dan alleen bij heel drukbezochte wedstrijden.

Ik heb gereden zonder knotten want er waren er 2 uitgezakt dus heb ze er gefrustreerd allemaal uitgerukt :+ . Heb dus op een paard met een enorme afro gereden := , had deze week "de batterij opgeladen" voor Bathmen, en dat was te merken ook. Wat een power had Bam, heerlijk rijden zeg, die impuls is af en toe moeilijk te controleren, maar de stukken dat hij goed liep waren toch fijn, ben helemaal blij met mijn paard :D !

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:46

@ lautje sterkte met je oma. Spannend de startkaart.
@ rowo toch een wp..

Hier in het noorden zijn meerdere accomodaties met 3 hallen. Daarnaast komen er steeds meer wedstrijden waar je 2 proeven mag rijden. Vaak om de 3/4 combinaties de 2e proef maar je rijd hier meestal maar 1 proef helaas.
Vanmorgen met 2 paarden naar de manege geweest. Heerlijk 1 bak voor mij alleen gehad want buiten was een braderie met muziek. De hal gekozen die er het dichtste bij lag zodat vooral de ruin kon leren. Die liep wel lekker qua dressuur en op 1 stuitermomentje braaf. Rechtsom minder dan linksom maar hopelijk is dat omdat hij er nog even achter moet komen dat hij nu pijnvrij is. Merrie was vooral stijf van het springen. Verder was het eindelijk eens een zonnige en vooral droge dag :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:50

*grom* had net begelezen + een heel verhaal getypt, krijg ik een foutmelding.

Bij ons in de buurt kun je meestal ook wel twee proeven rijden, behalve bij de doordeweekse wedstrijden. Ben vanmiddag nog even bij Indoor Oosteind geweest, dat is ook altijd een mooie wedstrijd. Zou volgende week eigenlijk ook meerijden met het springen maar helaas..

Heb vandaag Wendel en Borex gereden, Borex heeft genoten van zijn vakantie en was strontvervelend. Met Wendel wat gestapt en links en rechtsom voorzichtig een rondje gedraafd. Ze liep helemaal goed. :)

Net ruzie gehad met moeders voor de tiende keer deze week, omdat ze zich teveel overal mee bemoeid. Nu vind ze dat ik Capri in Chaam maar B moet starten. Prima, maar dan wel met iemand anders. Zo hoeft het van mij niet. -:(-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:56

Ik wil mij wel als vrijwiller naar voren schuiven hoor O:)
Eef, Je mocht toch nog niet rijden van de fysio?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:57

Lau cool een startkaart met challenge :D sterkte met je oma :(:)
Evie hihih afro bam ;)
Eef Ik zou ook wel eens door de weeks op wedstrijd willen := balen van je ruzie :(:)
Noor leuke foto ;)
Vief lekker paard heb je ook :9 mooi geschoren hoor :j
Mootje balen van zijn been! ik zou ook wel willen springen bij chardon! hou me ff op de hoogte of is hij al vol? kan je er goed los rijden?

Hoorde vandaag dat er in nieuwe wetering de kring selecties waren zaten er 2 jury leden in 1 hok met een douchegordijn er tussen! van de 10 M2ers geen 1 winst en bijna allemaal het zelfde comentaar := best apart hihih..

Ik ben blij dat als ik een dressuur wedstrijd start 2 proeven kan rijden voor 1 ga ik de moeite niet nemen :=
Met springen idem, ook altijd 2 voor punten :)

Ik heb vandaag buiten gestapt even lekker wat anders hij was zo gek als een deur :+ morgen slingeren woensdag springles kijken of we het nog kunnen :o
Nu lekker richting bed!
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 07-11-10 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:58

Dan is er vast slecht gereden in NW ;) Slaap lekker, Corien!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:58

Nou ja beetje vreeemd als er in het Z het zelfde gebeurt :+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:00

Mo, ik zal het doorgeven. :)) Ik heb alweer groen licht gehad van de fysio, moet dinsdag nog een keer en dan ben ik officieel uit de knoop. :D

Corine, hier in de buurt kun je bijna nergens twee parcoursen voor punten rijden. Lijkt me wel fijn!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:03

Hier kun je indoor geloof ik zelden 2x een parcours 2x voor wp starten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:12

Wij altijd := lisse zowiezo..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:15

Heb je die startlijst voor Lisse dit weekend (selectie voor jumping Amsterdam) gezien Corien, echt niet normaal 98 starts in de L :oo !
Ik zag trouwens dat jij er ook bij staat!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:16

JAAA echt he.. sander rijd ook mee jordy duindam marcel beukers.. nou dat word flink rijden :=
Word maar 1 parcour :+ krijg dus 1 coupon terug hahah

Ben nummer 32 :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:20

Zelfs Chantal Mechelenbr. doet mee zag ik, als je bij de eerste 3 wil eindigen moet je wel heel veel geluk hebben, veel geluk gewenst dus zondag ;) !
Ik stond er ook bij maar heb helaas moeten afmelden nu Bathmen verplaatst is. Ik denk dat als je prijs hebt je evenveel tijd kwijt bent als aan een cross, en dat voor 1 parcours, ik vind het ineens een stuk minder erg dat ik heb moeten afzeggen :+ .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:22

caro29 schreef:
Hier kun je indoor geloof ik zelden 2x een parcours 2x voor wp starten

Volgens mij zelfs nergens... Althans, ik kan er geen op noemen :+ Sowieso is 2 parcoursen al iets wat indoor niet vaak voorkomt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 22:22

Vroeger moest je je altijd apart inschrijven om mee te doen voor de Jumping Jackpot á 100 euro.. Is dat niet meer zo?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:22

Ja klopt rijd wel vaker daar mee met selecties :+
Ja dat is waar veeel geluk.. ach we zien wel :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:27

It can be your lucky day, any day :P !

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:29

CoriienRN schreef:
Hoorde vandaag dat er in nieuwe wetering de kring selecties waren zaten er 2 jury leden in 1 hok met een douchegordijn er tussen! van de 10 M2ers geen 1 winst en bijna allemaal het zelfde comentaar := best apart hihih..

Dat was vandaag in Hazerswoude-dorp inderdaad. Het waren de kringselecties, dus 1 proef, 2 juryleden. Mijn instructrice reed mee. Ze had niet fijn gereden, maar verwachtte rond de 172 ofzo. Ze had wat punten lager, en inderdaad overal de zelfde punten (op 1 na ofzo) en hetzelfde commentaar. Had er net zo goed 1 jury kunnen zitten :=
En degene die eerste was geworden had 58%, terwijl mijn instructrice wel had verwacht dat die winst had.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:32

Ja klopt snoek.. oh oke sorry hwd dan ;)
Vind het echt bespottelijk := ach er komen morgen denk wel wat klachten ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:53

CoriienRN schreef:
JAAA echt he.. sander rijd ook mee jordy duindam marcel beukers.. nou dat word flink rijden :=
Word maar 1 parcour :+ krijg dus 1 coupon terug hahah

Ben nummer 32 :+

Hier in het noorden rij je bijna altijd tegen grote stallen zoals zoer, klompmaker enz. Daar maak ik mij niet meer druk om. Ze rijden meestal om de jonge paarden op te leiden. Vanaf M/Z gaan die pas echt hard rijden. Voel mij in het M echt een amateurtje :D . Van de 40 M starts waren er zaterdag maar 10 foutloos. Dat waren er niet veel..