[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:03

Zo, ik heb m'n 1e les erop zitten! Vond het echt leuk Haha! Nog wel moeilijk om alles tegelijk te doen haha. Maar ik heb niks geramd Tong uitsteken

sgwrijdster: inderdaad, na de havo kun je altijd nog vwo doen! Zo heb ik uiteindelijk ook vwo gehaald, dan doe je er maar 1 jaartje langer over.

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:07

denkt dat ik het ook maar in 2 keer ga doen idd

andrea: mooi dat het leuk was, ik geloof graag dat het heel moeilijk was k heb daar zelf geen ervaring mee dus, ook fijn dat je niks geramd heb

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:12

Ik had na de havo geen zin meer om langer op die school te blijven en heb toen hbo-uni gedaan. Door allerlei vrijstellingen kost het je uiteindelijk ook maar 1 jaar!

En ik ben wel heel blij dat ik eerst hbo heb gedaan, want daar heb je veel meer stages en presentaties enzo, is veel praktijkgerichter en dat vond ik ook wel heel erg leuk!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:16

Ik heb vwo gedaan, in 1x gehaald, maar ik ga geen uni doen. Ik ben meer van het praktijkgerichte en niet het theoretische... Misschien dat ik nog een master vastgoed ofzo ga doen. Eerst ff afwachten na deze 4 jaar. Voorlopig iig nog geen uni

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:18

HBO-uni kan natuurlijk ook. Alhoewel je (als je HBO gaat doen na je VWO) wel voordeel hebt, mij gaat het nu een stuk makkelijker af dan klasgenoten van de havo. Dat is natuurlijk niet altijd zo, er zijn ook genoeg havisten die het ook makkelijk afgaan. Maar je merkt dat de manier waarop je leert en verslagen maakt gewoon anders is. Wel handig!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:21

andrea16 schreef:
HBO-uni kan natuurlijk ook. Alhoewel je (als je HBO gaat doen na je VWO) wel voordeel hebt, mij gaat het nu een stuk makkelijker af dan klasgenoten van de havo. Dat is natuurlijk niet altijd zo, er zijn ook genoeg havisten die het ook makkelijk afgaan. Maar je merkt dat de manier waarop je leert en verslagen maakt gewoon anders is. Wel handig!

Geld idd ook voor mij.. Ik doe er echt weinig aan en haal ongeveer alles. Natuurlijk wel es een herretje, maar de meeste havisten doen er meer! Je hebt in mijn ogen wel een voorsprong ja.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:35

ik heb als havist 1 her gedaan in 4 jaar hbo maar ja, ik vond de havo ook al vrij simpel!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:36

miss_jumpy schreef:
ik heb als havist 1 her gedaan in 4 jaar hbo maar ja, ik vond de havo ook al vrij simpel!

Dat bedoelde ik dus, er zijn ook genoeg havisten die het ook makkelijk hebben op het HBO Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:39

Jep, en ik snap je wel hoor Ja
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 29-06-07 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:40

andrea16 schreef:
miss_jumpy schreef:

Dat bedoelde ik dus, er zijn ook genoeg havisten die het ook makkelijk hebben op het HBO Knipoog

Ik bedoelde ook niet dat ze er niet zijn.. ken er ook wat die van de havo komen en door onze opleiding fietsen, maar de meesten hebben er moeite mee. Waarschijnlijk MOETEN er nu nog een stuk of 10/20 stoppen. We waren met 140 en zijn nog met 60/70 over Nagelbijten / Gniffelen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:45

bij ons zijn er tijdens de studie heel erg veel afgevallen maar dat was voornamelijk omdat de studie niet aan de verwachtingen voldeed!

Ik deed de studie dier- en veehouderij. Maar eigenlijk was het gewoon een studie veehouderij dus veel mensen die alleen in huisdieren/paarden geinteresseerd waren zijn bij ons afgehaakt. Ik denk dat de voorlichting over de studie ook niet echt netjes was, de toevoeging dierhouderij werd voornamelijk gebruikt om mensen te lokken!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:50

Ik heb hiervoor ook dier-en veehouderij gedaan.... Maar daar vielen eigenlijk niet eens veel mensen af. Alleen in mijn jaar, toen 2e jaars, zijn er na dat jaar wel veel mensen weggegaan omdat het naar Wageningen ging. De meesten zitten nu op Saxion.

De opleiding die ik nu doe is veel mensen ook vies tegen gevallen, getuige de vele afvallers. T is moeilijker en het lijkt zo mooi makelaar'; veel geld verdienen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:55

Rowo, ik woon in de randstad... Ik had veel meisjes op de opleiding die "honden en katten wel leuk vonden".

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:55

Zo, dat zijn inderdaad heel wat afvallers zeg! Ik heb geen idee hoe dat bij onze opleiding is. Uit onze klas zijn er tijdens dit jaar 2 mensen gestopt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:11

Ik kom van de Havo naar het HBO en vind het niet echt moeilijk. Nou had ik ook makkelijk VWO kunnen doen maar daar had ik geen zin in (heb ik nu wel beetje spijt van Bloos ) Op het HBO gaat het ook niet echt denderend maar dat komt omdat ik er veel te weinig voor doe omdat ik het niet echt leuk vind. Als ik mn best zou doen zou ik alles makkelijk halen. Heb dit jaar voor 1 toets geleerd en daar had ik een 9,6 op Haha!
Laatst bijgewerkt door AntheaV op 29-06-07 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:17

Andrea: Fijn dat je rijles leuk was Haha!!

Over het HBO etc. kan ik nog niet meepraten, eerst nog maar een jaartje havo Schijnheilig

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:26

Ik merk zelfs dat hier bij diergeneeskunde de verwachtingen anders zijn dan dat je van tevoren had gedacht. In mijn geval is dat positief uitgevallen, maar er zijn nog een stuk of 10-20 mensen afgehaakt in het 1e trimester van het eerste jaar. Dat vindt ik nog best wat voor een lotingsstudie!

En ook op de uni merk je verschil. Het is geen makkelijke opleiding , maar er zijn mensen die er doorheen fietsen en die doen er nog een studie bedrijfskunde naast!!! Ik vind dat ik het al mooi doe, ik lig op schema (heb wel al aardig wat herren, maar daar maak ik me niet zo druk om Clown )

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 12:28

Ik ben nu bezig met HBO Paardenhouderij Dronten(deeltijd). Maar dat zou ik niemand aanraden! de 1e 2 jaar zijn erg leuk en nuttig, de 2e 2 jaar zijn echt knudde en slecht georganiseerd.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:28

MJ: heb jij in Wageningen een master gedaan?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:41

Maarsberggangers; Succes!!
Jenga; Leuke jurk Haha!
MJ; klinkt heerlijk zo'n ritje over het strand. Nu ik klaar ben moet ik dat toch ook wat meer gaan doen, Meyendel is niet zo ver weg voor mij. Ben jij morgen eigenlijk ook in Voorschoten?

Ik ben eindelijk klaar met de toetsweek Haha! ik heb latijn vandaag wel heel erg verkl**t, maarja, ik geloof dat ik daar wel laag voor mocht halen. Ik denk wel dat ik over ben, maar nog maar ff afwachten..
morgen wedstrijd, heb er zin in Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:48

Doei!

Viefje: Wat balen zeg van zn beentje Scheve mond
Jeej maar morgen zie ik jou Haha!
Met Wolletje gaat alles goed trouwens Ja

Ik heb straks dressuurles, vanavond werken, en daarna TT in Assen Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:22

ja snoekiej, ik ga jouw punten optellen Haha!
Hoe laat moet je?
Kom je wel even gedag zeggen??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:22

floor01 schreef:
MJ: heb jij in Wageningen een master gedaan?

ik heb gewoon de standaard opleiding (was toen nog 4 jaar) in 2 jaar kunnen doen door veel vrijstellingen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:28

miss_jumpy schreef:
Hoe laat moet je?

Da's gaaf Haha! Ik moet om 10:07 en 10:30, en zit je gewoon bij het secretariaat? dan zie ik je wel met aanmelden denk ik, of ben je er om 9 uur nog niet Tong uitsteken ?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:30

Snoekiej schreef:
miss_jumpy schreef:
Hoe laat moet je?

Da's gaaf Haha! Ik moet om 10:07 en 10:30, en zit je gewoon bij het secretariaat? dan zie ik je wel met aanmelden denk ik, of ben je er om 9 uur nog niet Tong uitsteken ?

ik denk dat ik er pas om half 10 ben. Ik zal waarschijnlijk wel in een apart hokkie zitten! Maar als je na je proeven zin hebt kan je op het secretariaat zeggen dat je tineke gedag wil zeggen, dan wijzen ze wel waar ik zit. Kan je even zeggen hoe je gereden hebt!!
Maar kijk maar, in ieder geval succes he!!