[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:21

Leuke foto's Renskek!

Margo, nogmaals van harte met je 2e plaats (en je andere punten natuurlijk).

Simmie, ik heb van Jim zijn laatste wedstrijd nog witte strikjes over, mag je wel lenen voor je penny shet als je wilt.

Missmuts, lekker springen deze winter, ik ga met je mee!
Want jawel, heb gisteren voor het eerst weer gereden, en het ging prima. Ik voel alleen mijn stuitje nog een beetje, maar daar is overheen te komen. Voor de rest had ik niet het gevoel dat het al zolang geleden was. Volgende week maar weer eens een sprongetje wagen!

Vannacht heeft de kleine kabouter zijn sonde weer eens uit zijn neus getrokken, en de zusters hebben besloten om dat maar zo te laten. Ik heb na 6 weken zowaar een kind zonder draadjes, jippie!
Hij krijgt nu dus bij elke etensbeurt een flesje, en hij moet nu laten zien dat hij dat vol kan houden. Zaterdag is hij 37 weken (als hij in mijn buik had gezeten, normaal beval je bij 40 weken) en dat is zo'n beetje de vanaf-datum dat hij mee naar huis zou mogen. Heb dus goeie hoop dat hij dit weekend mee kan!

*edit: pompoenpoppetje gemaakt!*

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:26

Canter dat is wel super natuurlijk!!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:29

Wat super Canter, zowel van het rijden als van Mas!!
Wat stout dat ie zelf zijn sonde eruit haalde
Volgens mij wil hij gewoon heel graag mee naar huis

@ Britlover: Heb je Okkie nog een beetje schoon gekregen?
Laat je wel even horen wat de mensen ervan vonden?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:42

Super Canter! Ik hoop dat hij thuis is als ik uit België terugkom zondag
En natuurlijk ook helemaal top dat het rijden zo goed ging!

Ik ga morgenochtend vroeg weg, misschien dat ik vanavond nog even online kom, maar moet ook nog inpakken enzo.

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:33

Dat klinkt goed Canter! Hopelijk komt Mas dit weekend thuis!
Ik heb eindelijk nagevraagd wat Mas betekent bij mijn vriendin die ook Mas heet. Mas betekent in het Indonesisch letterlijk "goud".
Ze zeggen daar ook wel dat je Anak Mas geboren is, en dat houdt in: eerstgeborene (heel toepasselijk bij jou!) en kind dat op handen gedragen wordt.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:17

Canter; Mas wil vast graag naar huis Fijn dat het zo goed met hem gaat en hopelijk mag hij snel naar huis!
vief; ja, schoon gekregen had ik dr wel ongeveer maar waren volgens mij 2 handelaren en zo'n klein meisje, maar ze wilden dr niet, vonden dr te duur ofzo, maarja, morgen komen er weer mensen kijken. (en ze staat pas vanaf zaterdag te koop )
renske; ja hele leuke oppaskindjes! 2 meisjes, 1 van 7 en 1 van 4, toen ik daar kwam waren ze allebei een tekening voor me aan het maken
Even later Sam heel verlegen ineens: 'Jitske? mag ik een keer mee jou pony poetsen?'
en toen ze naar bed moesten toen de ouders er net weer waren vroegen ze zo: mama, Jitske mag nog wel eventjes blijven toch?! En daarna wilden ze allebei hun kamer laten zien. Vervolgens hebben ze allebei wel 5 keer 'welterusten' en 'tot zaterdag Jitske' gezegd! zo lieve kindjes

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:32

Canter--> Wat goed dat hij het nu zo goed doet!! Hij geeft zelf al aan dat hij de slangetjes niet meer nodig vindt!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 01:03

Leuk dat je het nagevraagd hebt Bento, ik ben tevreden met de Indonesische betekenis! Lief trouwens dat iedereen zo meeleeft met Mas.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 01:05

Bento1988 schreef:
Ze zeggen daar ook wel dat je Anak Mas geboren is, en dat houdt in: eerstgeborene (heel toepasselijk bij jou!) en kind dat op handen gedragen wordt.

Mijn Indische oma noemde mij altijd zo...

Mas mag trots zijn op zo'n naam! Hopelijk mag hij snel naar huis.

Ik kwam zomaar weer even langswaaien en zag iets bekends.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:16

goedemorgen!
Ik zit helaas op school, moet tot half 3

Canter : hopen dat kleine Mas thuis k omt dit weekend

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:28

Goeiemorgen
Ik moet over een kwartier ook naar school..
Gelukkig niet zo'n lang dagje

Mooie betekenis heeft Mas

[edit] foutje

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:33

Dit is trouwens mijn nieuwe sjabrakje stond hem heel mooi
Afbeelding

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:34

Fijn dat het zo goed gaat, Canter!!! Wat zal dat eerst weer even raar zijn als je je ventje thuis hebt. Waarschijnlijk heb je nu een soort routine opgebouwd om bij hem langs te gaan en zometeen is het gedaan met de rust...
Lekker dat je er al weer even op hebt gezeten. Gezellig, gaan we binnenkort samen springen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:00

Canter, wat heerlijk dat Mas zo vooruit gaat. Binnenkort heb je hem heerlijk thuis en kan je kraamtijd beginnen!

Ik baal als een stekker want de verwarmingsketel heeft het gisteravond begeven. Geen verwarming en geen warm water. Jakkie.
Vanmiddag komt de monteur en ik hoop dattie gelijk de boel kan fiksen. Zoiets gebeurt ook altijd in de winter.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:12

Brrr.. dat is niet prettig...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:34

wat wil je weten?

neej ik hem zelf geen crosservaring qua wedstrijden..
mijn paard trouwens ook niet.
ben in het bezit van een 7jarige merrie van lancelot, die best sierlijk kan lopen en genoeg springvermogen heeft.
we zijn nu 2x naar duitsland geweest met iemand mee, zij kreeg les van de duitse bondscoach SGW... maar die aardige man heeft mij ook geholpen..
wat wil je nog meer weten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 10:40

Pin code en zo
nee, gewoon wat je kwijt wil

Ik ben dus Lielle, 34, getrouwd met Antoine en woonachtig in het zuiden des lands vlak bij de gloeilampen. Ik rijd wedstrijden met 2 paarden, en daarnaast hebben we nog twee weiversieringen.
Pablo Pot d'Ory is 8, en een kwajongen. We zijn M sgw en ik ga dit jaar nog M springen en M2 dressuur starten, daar ben ik stiekem wel trots op.
Raimaer is 7, L sgw en L springen en M1 dressuur. Een beetje een ezel om te zien maar wel lief
Haar zoon Wadhnu (v Corland) is nu bijna 3, 1.69 hoog en schimmel Volgend jaar maken we hem zadelmak.
En dan is er nog Trammelant, 28 en al sinds zijn 3e bij ons

Ik ben (weer) gaan crossen omdat ik het met Trammelant ook ooit gedaan heb en erg leuk vond. Een paar lessen bij Rob Janssen gereden en sindsdien zijn we verslaafd

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:43

ik woon in het oosten des land.....
naast mijn eigen paard rij ik ook paarden voor anderen bij die eventueel ook uitgebracht mogen worden op wedstrijden...

wat ik mij afvroeg welke crossen zijn het mooist om mee te beginnen in de B....
ik weet van mezelf dat ik soms geen held ben... en wil de 1e keer geen ongelukken maken

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 10:46

Gorssel is heel fijn, maar wel pas in september. Vrouwenpolder is ook leuk, maar dat is Zeeland en in juni, en natuurlijk Ede.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:49

Lielle schreef:
L0ve schreef:
2 weken geleden heb ik gesprongen met Martino in de klasse M en toen had ik 1 pechfoutje op de dubbel.
Huub had hem gesprongen in de L en had ook 1 fout op de dubbel, haha.

mag dat?

Dat mag wel. Mijn moeder heeft Ires eerst altijd op wedstrijd gedressuur en ik gesprongen en ook op dezelfde wedstrijden. Naderhand ben ik hem er ook nog bij gaan dressuren.
Je mag alleen dan niet allebei naar de kampioenschappen.
Alleen diegene die het hoogste rijd zo dan eventueel doormogen.
Het gebeurt vaker ik ken meer mensen die dan doen...

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:02

Je mag wel een paard 2 keer dressuren (max. 4 proefjes per dag) of 1 keer springen en 1 keer dressuur, maar niet 2 keer springen. Dat is wat mij bijstaat. Maar het is op te zoeken in de reglementen...

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:10

Toevoeging, een paard mag max. 4 starts hebben op 1 wedsttrijd. 4x dressuur mag dus. Springen mag maar met 1 ruiter op dezelfde wedstrijddag. Dus als er eentje op zaterdag springt, en de ander op zondag mag dat. Alleen bij de klasse B pony's mogen er 2 ruiters op dezelfde pony op dezelfde dag

Het rare is dat een ruiter wel 2x mag springen met hetzelfde paard op dezelfde dag.
Dus dan zal Huub wel op een andere dag hebben gesprongen als Margo.

Eigenlijk mag je zelfs niet eens samen met hetzelfde paard starten, tenzij je samenwoont, of familie bent (dat geldt dus ook voor dressuur). maar deze laatste regel is moeilijk te controleren.

Margo, gefeliciteerd met je 2e plaats in de VLV. Ik ben ook heel benieuwd wat er op het kampioenschap is gebeurt. Had je nl. wel getipt als kampioen.
Is de verkoop van Prodeo niet doorgegaan? Kan me wel voorstellen dat je liever zelf met hem wilt doorrijden, zeker na zo'n goed seizoen

Canter, succes met je gouden mannetje . Enig idee wanneer hij naar Canter-huis mag?

Vinci, welkom. Ysselsteyn aan het begin van het jaar is ook fijn om mee te beginnen. Wieringerwerf zou je ook als eerste cross kunnen nemen. Of doe eerst een paar crosstraingen/terreinritten.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:15

crosstrainingen/ terreinritten was ik van plan om eerst te doen..
bij mij in de buurt zijn 2 locaties waar je zo heen kunt...
of na het terrein bij boekelo..

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:22

Vief--> Mooi dekje!! Br = meestal wel mooi!

Simmie--> Dat is inderdaad altijd zo. Zulke dingen komen altijd in de winter. Net als bv een grote onverwachte uitgave in de december maand.

Wat vinden jullie eigenlijk van Roden als eerste cross? B paarden.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:27

Roden ken ik eigenlijk nog niet. Is dat niet die cross die aan het strand is al heel vroeg in maart ofzo?