[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:07

Antonius schreef:
Katharina: merk je eigenlijk nog iets aan je paard of is hij weer helemaal zichzelf?

Hij is nogal wispelturig, dus moeilijk te zeggen wanneer hij echt zichzelf is. Vandaag op de springles was hij nogal lui. Ik probeer de laatste tijd af en toe zonder zweep te rijden (niet dat ik daar iets mee moet doen, maar gewoon door die vast te hebben is hij al meer voorwaarts), en had het daar vandaag echt lastig mee. Uiteindelijk hem effe laten crossen en daarna was hij beter wakker en beter aan de hulpen. Soms kan hij net heel zenuwachtig en hevig zijn. Dus ja, moeilijk. Na 2x goed bloedonderzoek zal ik ondertussen maar geloven dat hij helemaal genezen is zeker.

Ik denk niet echt dat er veel spanning weggaat doordat er auto's over rijden, vermits die rubberen banden niet geleiden. Denk dat dat gewoon tijd nodig heeft dat die spanning via de grond weg kan vloeien. En blijkbaar staat er sowieso een wisselspanning op, waardoor je een schok krijgt als je 2 rails tegelijk raakt.

Top Varekaj dat je weer doorzet!

Florence waar ben je gaan zwemmen? Goed dat hij het zo leuk vond! Veel beterschap!

Katharinaa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:09

Uren voor Merksplas zaterdag staan online. Ik moet om 8u45 springen, 9u crossen. Denk niet dat ik blijf om dressuur te rijden, hebben we de laatste tijd al genoeg gedaan. En we rijden toch buiten wedstrijd mee.

Posten jullie ook jullie uren? Of via Pb. Want ik weet jullie echte namen allemaal niet :o

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:47

Ring 15 nr 311 dressuur om 10u20, cross 16u11 en jumping 15u56

Straks bijlezen

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:57

ik zit in ring 1 :) 9u18 springen, 9u33 cross en 14u52 dressuur. Vergeten dat LRV wel eens deze rotvolgorde aanhoudt :Y) zooooveel tijd tot dressuur. En wordt een hele vroege smorgens }>

veel beterschap Florence! Zwemmen bij Hid*algo?

Grappig Sofie :D ik zit aan de overkant in het labo te werken, zag dat haar auto er nog lang stond :p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 19:42

De reden dat blits stopt zou toch medisch zijn vanuit de rug. 6w enkel longeren en dressuur. Dan terug controle en als het dan goed is pas springen..

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:44

Oei wat heeft ie?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:49

Oei Daphne, op zich wel goed dat je weet dat er toch een oorzaak is voor het stoppen, maar rugproblemen zijn natuurlijk niet zo goed. Hopelijk betert het gewoon met het longeren en dressuren.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 19:54

Hij zal zich waarschijnlijk vastgerold hebben of ergens iets. En daardoor heeft hem veel pijn op zijn rug.

Ik heb ook al verschillende keren op zijne rug geduwt ma kreeg nooit reactie. Nu duwde de dierenarts en hij begon te schotten en te bokken. Dus hij had serieus veel pijn.
Bij het behandelen van de rug hebben ze hem 2x de verdoving van een groter en breder paard dan hem moeten geven omdat ze er gewoon niet aankonden... Arme jongen
Ben blij voor hem dat we hem nu kunnen helpen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:28

Ga je een osteopaat laten komen Daaph? Gelukkig weet je een reden. Geef hem maar zijn tijd.

Ik moet zondag drs om 10.12 cross om 13u en jumping om 14u. Weer een totaal andere volgorde dan bij jullie

@katharina ik ben bij e.quiatros geweest. Is op 3 min van mijn deur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:26

@ Florence, die heeft indertijd ook mijn merrie paar keer gedaan, toen was dat bedrijf nog in opstart. Heel tevreden van :J

@ daaphh: Zolang het iets tijdelijk is en dus voorbijgaande aard kan je opgelucht ademhalen. Het zijn toch gevoelige dieren voor zulke dingen. 6 weken longeren en dressuur is niet niks, heb je specifieke richtlijnen gehad wat je wel en niet mag? Of maakt dat niet uit, zolang je maar niet gaat springen?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 07:20

daaph aan de ene kant fijn dat ze wat hebben kunnen vinden, weet je tenminste dat het niet aan jou ligt. maar ik zou zeker een osteopaat op termijn er naar laten kijken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:13

Had je nog nooit eerder een osteopaat laten komen? Dat is mss idd wel verstanding om dat nu regelmatig te doen :J. Zeker als hij nu zo veel last heeft, inien niet goed behandeld kan dat zo iets blijvend sluimerend zijn. Ik laat twee keer per jaar iemand komen, gewoon voor controle :).

Veel succes iedereen in Merksplas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:25

Veel succes in Merksplas! Ik duim voor goed weer.

Ik laat ook niet echt regelmatig een osteo komen. Soms is het nodig, meestal weet ik ongeveer waar het vandaan komt en kan ik het zelf losbreken door er gericht mee bezig te gaan.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:43

Hier jaarlijks een osteo. :) Luxor voorlopig een zeer goede rug zonder pijnpunten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:03

Gisteren met Wolk aan de longe balkjes gedaan. Die had er zoveel lol in, sprong er met veel zwier over als hij kon en was best goed met afstand zien. Ga eens kijken om die richting springen te introduceren, wie weet zit er nog een talent in verscholen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:41

@SofieHavan: Jeetje, zag op fb dat Merksplas ritje naar het spoed was? :(:)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:04

ja idd, in de lijn van 6 naar 7 moest ik door een doorgang met loszand en korte wending, onderuit gegaan en sleutelbeen gebroken :( djeezes doet dat zeer. K heb de val op camera (allé, vriendin) echt een vrij serieuze smijt. Jammer want paard ging super, k had ook al een foutloze jumping, dus allé, erg jammer dat 't seizoen alweer gedaan is. Gelukkig buiten een sleutelbeenbreuk niets anders.

En 't belang van mijn club, zij hebben gewacht tot na mijn cross om samen naar huis te gaan, hadden zij besloten dat ze eerder naar huis zouden gaan (want zij waren ruim een uur vroeger klaar dan mij) had ik daar helemaal alleen geweest... dus man, ik blij met mijn super lieve clubleden! Iemand van hen heeft mij naar huis gebracht en k ben dan in Gent naar spoed gegaan...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 23:52

Ohh jee! Dat is een domper zeg! En Dan nog wachten tot je thuis bent om naar spoed te gaan! Moest je niet naar de dokter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 02:52

Ai domper op de vreugde, gelukkig is het "maar" een sleutelbeenbreuk. Wel echt fijn van je clubleden, is toch leuk als je weet dat je er op zo een moment op kan rekenen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 07:10

oei SH, pijnlijk! inderdaad fijn dat je niet meer alleen was, zo zie je maar een ongelukje zit in een klein hoekje en je moet nooit alleen naar een wedstrijd gaan.
veel beterschap gewenst en neem goed pijnstillers op reguliere tijden zodat je pijnlevel klein blijft.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:00

dit is t accidentje -O-

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:13

jumping ging wel goed :) paardje was wel enthousiast :D in de cross ook, oortjes erop en gaan :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 12:34

Dat is echt gewoon pech! Jumping zag er goed uit!

Ik rij even de paarden van Sarah. Is wel leuk zo veel afwisseling! Vandaag met hare grote spmchimmel gesprongen, was wel cool

Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:44

Sofiehavan: wat een stomme val!! Had ze tappen in? Echt balen.

Daaph: dat ziet er een coolerd uit! Leuke galop

Hier mijn L debuut gemaakt en terug onze 1ste cross sinds april. 5de na dressuur, goed gesprongen en 1 stomme stop op het water. Allez de hindernis voor het water stond vrij aan de maat, daarna was Ferro precies verrast dat het al de waterinsprong was. Hij stond stil en ik ook verrast en niet echt veel gereageerd. 2de keer ging wel goed. We waren beide niet echt alert, normaal stopt hij daar niet op. Toch nog binnen tijd gefinished :D zat best een dikke gracht in en coffin was no problem! Hij ging als een speer

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 17:46

Ohh super! Was dat ookin Merksplas ?