[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:02

:= Z heeft hier vaak ook maar een handjevol (stal)ruiters :j

Bianca, hoezo vervelend?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:03

rowo schreef:
Waarom zou het niet handig zijn? Groot leeftijdsverschil? Vriend van je ex? Grote afstand?

grote afstand idd

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:04

Hoe groot is de afstand dan?

Lijkt me af en toe wel fijn hoor die kleinere rubrieken. Als het hier geen ingebouwde barrage is moet je soms echt een eeuwigheid wachten.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 25-08-11 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:05

Hmmmmm..... dan kan ik me voorstellen dat je je afvraagt of het verstandig is. Ze zeggen altijd: liefde overwint alles toch? Maar persoonlijk zou ik het niet kunnen :n

@ Sim: bij 5 ruiters wordt bij ons het concours zelfs afgelast :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:06

Laatst liep het programma nogal in, is de ene Z-ruiter die in het programma stond gebeld of ze wat eerder kon komen..... was trouwens dezelfde wedstrijd waar Noor de enige in het L was. M was er toen geen een.
Laatst bijgewerkt door texelse op 25-08-11 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:06

rowo schreef:

Dat kan ik me voorstellen. Kost het meer dan het opbrengt. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:07

_Sim_ schreef:
rowo schreef:

Dat kan ik me voorstellen. Kost het meer dan het opbrengt. :D

Maar zo simpel is het wel. Als ik kijk naar onze vereniging: voor een wedstrijd moeten wij zo'n beetje alles inhuren. Indoor huren wij de manege. Das geen doen met 5 ruiters :n

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:10

Scheelt voor ons dat wij eigen accomodatie hebben. Zowel indoor als outdoor, indoor wordt nu op dit moment de nieuwe bodem gelegd. *\o/*
Wij lassen eigenlijk nooit wedstrijden af. Maar 5 deelnemers heb je eigenlijk nooit hier in 1 klasse, vaak heb je de week van te voren wel pas 20 mensen op de lijst staan. Maar de week voor de wedstrijd komen er bij het springen altijd zo ontzettend veel bij. Dan weten die stallen pas wat en hoe ze gaan starten.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 25-08-11 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:10

bij ons zijn de wedstrijden niet zo groot als in het oosten van het land maar met 5 deelnemers in een klassen gaat het ook echt niet door!

als er 20 in de B rijden is het al het overwegen van aflassen wegens weinig deelname waard

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:14

Sannnn schreef:
Scheelt voor ons dat wij eigen accomodatie hebben. Zowel indoor als outdoor, indoor wordt nu op dit moment de nieuwe bodem gelegd. *\o/*
Wij lassen eigenlijk nooit wedstrijden af. Maar 5 deelnemers heb je eigenlijk nooit hier in 1 klasse, vaak heb je de week van te voren wel pas 20 mensen op de lijst staan. Maar de week voor de wedstrijd komen er bij het springen altijd zo ontzettend veel bij. Dan weten die stallen pas wat en hoe ze gaan starten.

Dat probleem is bij ons heel erg. Wij wouden eerst het M en Z in 1 ring laten verrijden en 2e ring een progressief. Maar er kwamen er zoveel bij de laatste 5 dagen. De deelname is toen verdrievoudigd :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:19

Wij werden afgelopen jaar met ons grote spring concours wel 'zat' van al die stallen. :o
Die mailen het lijstje als je mazzel heb een week van te voren door, kunnen zo 10- 20 opgaves zijn. Dan krijg je op de dag zelf vaak pas de coupons. Dan ook nog regelmatig van die universele dingen ook, moet je het alsnog helemaal invullen.
Waren wel blij met alle B en de meeste L ruiters die alle coupons zelf netjes invullen. Na een keer het secretariaat geweest te zijn snap je een hele boel meer. :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:20

Ik heb idd ook dagje secretariaat mee gedraaid. Echt werk wat je wel leuk moet vinden :+

Bij ons levert denk ik nog geen 10% de coupon van te voren in.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:22

mij lijkt het wel leuk werk, maar misschien niet als ik het ooit eens heb gedaan ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:22

Met dressuur hebben we op een dag in de b10 L1L2 hooguit 8 M1m2 mischien 6 en z mogen we blij zijn als we er 4 hebben

springen is wel wat meer in de B 30, L rond de 20 25 m stuk of 15 starts en in het Z en ZZ maar tussen de 7 a 10 starts. :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:23

Oningvulde coupons terug geven met een pen erbij en het verzoek om het zelf in te vullen. Scheelt een hoop werk.

aanvulling: je bent het wedstrijdsecretariaat, en niet de secretaresse van de deelnemers. ;) :D
Laatst bijgewerkt door texelse op 25-08-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:24

Met zo'n deelnemersveld ging ons concours niet eens door :))

De B t/m M2 zitten over het algemeen vol, afhankelijk van het concours. Uiteraard zijn er wedstrijden die niet veel deelnemers hebben. M2 is meestal slecht met gem. 5 tot 15 deelnemers. Zelfs de Z zit vol. En vol is ong. 25 combi's per klasse en voor de B en L1 vaak 2 groepen (dus 50 combi's.)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:25

Dat deden wij ook bij de B en L rubrieken, bij het M/ Z en ZZ soms ook. Maar je krijgt ook vaak een boze blik en een opmerking als je dat bij bepaalde stallen doet. Dus daar passen we wel mee op.
Anderen doen het ook en voor ons concours kunnen ze ook zo naar andere cc's gaan. Dus dan 'moet' je wel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:26

Ja wij hebben hier niet veel ruiters he vergeleken bij julie komen er vw's vol mensen, en veel meer mensen met een 2 paards trailer, dat hebben wij bijna niet :=
Vind het niet erg, scheeeelt heeeeel veel tijd ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:26

Wij vragen ze meestal iig de klasse in te vullen. Want als ze dat niet doen blijf je aan het zoeken. Vooral om ze andere paarden opgeven dan waar ze mee starten en ook nog eens in meerdere klassen rijden :O

@ Corien: op onze concoursen zijn er soms nog meer vrachtwagens met 6 paarden dan trailers :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:28

Tja, lastig, maar het is net hoe de secretariaten ze "opvoeden".
Laatst heb ik (als jury) een deelnemer de ring uit gestuurd. Hij kon mij niet zeggen welk paard hij reed. Dat moest ik aan het stapeltje coupons dat hij ingeleverd had maar uit gaan zoeken, kleur, geslacht etc.
Hij kreeg de bel niet, opnieuw melden bij de jury, de ring uit, en terug komen als je weet met welk paard je er bent. Ik ben niet zijn secretaresse.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:29

Haha goedzo Texelse :D

Maar zoals jij het zegt werkt het bij ons in het oosten niet hoor. Dan vul je ze liever zelf in, dan te discussieren met de stalruiters of hun grooms. Denk het dat het westen en oosten hier in een heel verschil is.
Maar moet zeggen dat de stalruiters bij ons in de buurt, op een paar na, heel makkelijk zijn hoor :j Zij doen bijv. niet moeilijk over wat ze aan startgeld moeten betalen als ze afgemeld hebben. Dat doen de gewone amateurs wel.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:30

Groot gelijk heb je Texelse, wou dat dat hier in de omgeving ook vaker gebeurde. Dan is het wel snel klaar, zulke ruiters stappen hier vaak een paar rondjes door de ring totdat ze de coupon gevonden hebben.
Maar vaak weten de personen die komen betalen en de coupons inleveren ook niet welk paard wie is zeg maar. Dus dan kunnen wij wel zeggen vul het in, maar dan gaan ze terug naar de vrachtwagen en krijgen wij dikwijls een niet zo vrolijk persoon terug. ;)
Die grote stallen zijn gewoon te verwend hier. Wordt er ook dikwijls zo chagrijnig van, dan moet je je opgeven bij de ringmeester. Prima, doe je dat weet je als hoeveelste je moet en dan hou je daar rekening mee. Het is altijd zo dat die stallen er met hun HC starts weer tussen komen en dat jij dan te lang op je paard zit.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 25-08-11 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:30

je hebt echt groot gelijk texelse!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:31

Sannnn schreef:
Groot gelijk heb je, wou dat dat hier in de omgeving ook vaker gebeurde. Dan is het wel snel klaar, zulke ruiters stappen hier vaak een paar rondjes door de ring totdat ze de coupon gevonden hebben.

Idd :j En moet zeggen dat we hier soms ook niet anders gewend zijn :+

Maar hoeveel van die ruiters maken misbruin van die coupons. Zo lang de kleur en het geslacht overeenkomt van het paard starten ze het paard rustig onder een andere naam :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:37

ik ben in elk geval blij dat ik weet hoe mijn paarden heten en dat ze ook persoonlijke aandacht krijgen