[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:30

Lielle, Dat is fijn, gefeliciteerd :D Nog leuke tripjes in het vooruitschiet?
Ik ga zo een mailtje dichten naar (als het goed is) mijn nieuwe leidinggevende :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:31

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:06

Dat zijn fijn berichten Lielle!!
Mootje, ook lekker bezig. Ziet er ook goed uit dus?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:21

K;linkt als hele vervelende bestemmingen Lielle :D Super zeg!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:25

eerst zien, dan geloven. Er wordt nogal eens bezuinigd op reizen ;(

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 14:35

Klinkt niet verkeerd Lielle :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:39

Lielle schreef:
In principe zou ik dit jaar minstens naar Haifa, India, Seattle, China en Hamburg moeten :D

Dat klinkt zeker nier als een straf, toch altijd weer heerlijk een goede beoordeling. :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:47

wat heb jij een rotbaan Lielle!! :+
maar wel knap dat je dat kunt combineren met het trainen van meerdere sgw-paarden en ook nog tussendoor sgw's mee rijdt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:51

met heel veel dank aan mijn moeder, de eigenaresse van Ojee en mijn hubby :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:53

Haha, Lielle!
Ik heb de email verstuurd :) Wel spannend, want het is iets heel anders dan ik nu doe :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:56

Ik probeer eens in de twee weken (privé) dressuurles te krijgen (betaal daar ook gewoon manegeleskaart voor) en het plan was eigenlijk dat ik dan de andere week springles had. :+ Dat springlessen is me alleen nog maar zelden gelukt en ben nu op zoek naar nieuwe springinstructie.

Mijn tuig zit ook achter slot en grendel als ik er niet ben. Sterker nog, ik laat niet eens mijn kastje open als ik mijn zadel naar mijn stal breng en daarna nog terug moet komen voor het hoofdstel. Er wordt echt meer gejat dan je denkt.
Snachts ook hier alles trouwens achter slot en grendel. Als er brand uitbreekt is er geen redden meer aan vrees ik... maar anders hebben we geen zadels meer én mensen op stal. We hebben vaak gehad in de zomer (als staldeuren wel open MOETEN ivbm hitte) dat er mensen op stal zijn geweest, deuren open gezet zijn, paarden in een andere stal stonden, brokken gevoerd waren enz... Je hebt er gewoon geen kijk op wie je erf opkomt als je niet alles op slot zet.

Ik wil mijn zadels ook nog verzekeren, maar heb daar dus echt geen verstand van. Weule, naar zo'n verzekering heb ik ook gezocht, maar ik kon dat toen niet goed vinden. Ik heb me wijs laten maken dat de manege en mijn gewone aansprakelijkheidsverzekering dat soort ongelukken dekken. Ruiterbewijs betaal ik ook nog ieder jaar braaf en daar zit ook een bepaalde verzekering aanvast dacht ik.
Het terein is hier trouwens helemaal omheind. Mijn paard staat op een manege en zonder omheining krijg je als manege geen veiligheidscertificaat en dus geen sterren. Mijn paard komt ook niet van het erf zonder mij erbij. Hij kan nogal makkelijk over poortjes springen, of op weg naar de wei zichzelf naar de wei brengen O:) dus hij blijft mooi op eigen terein. Mocht hij uit de wei springen, dan zijn er nog minstens twee poorten die hem tegenhouden de weg op te rennen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:09

Annetje, In principe is de eigenaar van het paard aansprakelijk voor de gedragingen van het paard. Pas wanneer jij grove nalatigheid kan aantonen wat betreft omheining e.d. zou je de staleigenaar aansprakelijk kunnen stellen tijdens een civiele procedure. Of je dit wilt is een tweede :+

Ik heb geen bijrijder en niemand haalt mijn paard uit stal (behalve in het weideseizoen bij het buitenzetten), dus dat is weer een zorg minder :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:13

Mijn moeder helpt me gelukkig niet meer zoveel. Heb wel bijna alles van haar geleerd maar ben al ver voorbij haar ervaring. Weet ze zelf ook, plus dat ze er de tijd niet voor heeft om mij de hele tijd te helpen (gelukkig). Waar ik me dan wel gruwelijk aan kan ergeren is dat als ik vraag of ze even een paar foto's komt maken gewoon niet komt opdagen. Dan hang ik meestal pissed aan de telefoon en stuurt ze mijn zusje maar }:0
Mijn pa begint nu ook eea over paarden te snappen, hij geeft geen commentaar maar zegt wel wat hij heeft gezien. Geweldig! Hij vind paarden eigenlijk geen klap aan maar er zijn op concours enzo veel bekenden voor hem en dan vind hij het wel leuk.
Saar, dat kan mijn moeder ook := . Stuurt hele mails naar mensen. Ik zei, als ik dat soort teksten ontvang zijn dat de laatste mails van de dag, waar ik met flink wat tegenzin op antwoord. Ik voel me dan ook zo'n losahhh als ik bij mensen kom te testen als mijn moeder een mail heeft gestuurd }:0
Mo, wat ontzettend naar :(:)
Gefeliciteerd Anthea *\o/*
Jeetje Lau wat een klerestreek!
Klinkt goed Lielle! Gefeliciteerd!

Ik heb ook sloten op mijn zadelkamer, maar ik zou momenteel echt niet weten waar de sleutel is :o .
Verzekeringen heb ik geen verstand van :D
Wbt lessen, ik heb eens per 2 week anderhalf uur les, 3 kwartier dressuur en 3 kwartier spring. Ik ben nu bezig (een) groepje(s) bij elkaar te krijgen zodat mijn instructrice wat minder moeilijk hoeft te doen om hier dressuurles te komen geven, want zij zit voor 1 uur dressuurles aan mij en m'n zusje 2 uur in de auto :o . Als we meerdere mensen in de buurt bij elkaar hebben is dat voor haar makkelijker. Logisch

Ik heb mijn eerste vaste lesklant :) Zondag ga ik haar de eerste les geven. Is iemand van stal.
Zal nu even gaan rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:23

@ Lielle: gefeliciteerd met je mooie beoordeling!
@ Mootje: spannend zeg! Om wat voor functie zou het gaan?
@ Mirthe: bedoel je JdN? Die moet dan inderdaad een stukje rijden zeg! Leuk dat je een lesklantje hebt.

Net een overlegje gehad, gewoon buiten op straat met wat inwoners hier. Wat een heerlijk weer zeg! Ik wil naar huis! Denk dat ik lekker vroeg weg ga. Even snel wat afmaken! ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:30

Installation engineer :)
Dan bereid je de volledige lift voor, dus een steunconstructie voor tijdens transport, zeevasten zodat het niet van de bak af rolt in zeegang, access platforms en de rigging (de staalkabel configuratie tussen de haak van de kraan en het te hijsen object). Het betekent ook leukere collega's, meer tripjes en werken in teamverband!

Mistid, Leuk dat je je eerste vaste lesklant hebt!

:= Ik ben aan 't sjansen met een inlener :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:44

Mootje schreef:
:= Ik ben aan 't sjansen met een inlener :+

Maak ff een foto met je mobiel! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:48

Daar zit toch helemaal geen camera op _O-
Hij is wel net vrijgezel :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:04

wat is een inlener ? :o?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:09

Mootje schreef:
Hij is wel net vrijgezel :)

Ah, dan is ie vast toe aan iets nieuws ;)

@ Texelse: ingehuurde externe neem ik aan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:10

Een inlener is iemand die hier tijdelijk zit tijdens een drukke periode :) Hij zit hier tot 15 maart, dus wil ik wat beginnen, heb ik tot de 4de :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:10

Grr, ik moet eerst met de grote baas praten om mijn plannen kenbaar te maken. Even moed verzamelen voor morgenochtend :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:12

@ annetje dat had ik ook toen ik nog in het westen woonde. Kist altijd op slot!
@ mootje sjansen maakt het werk weer leuk vooral als het een leuke vent is :P Klinkt weer erg interessant die baan..
@ mistid leuk een vaste lesklant!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:15

EvelienH schreef:
Over elk weekend op wedstrijd gaan, soms heb ik wel een maand dat ik elk weekend ga, meestal zo'n 2 a 3 keer per maand buiten het SGW seizoen. Als ik veel springwedstrijden heb staan spring ik thuis niet, dan wordt het wel een beetje veel.
Dit weekend moet ik zaterdag dressuren en zondag springen, was vergeten dat ik de dressuurwedstrijd had ingeschreven. :o

je staat ook voor zondag op de (dressuur)lijst in Hulten :?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:16

ohhhh, ik dacht dat het een of andere technische benaming voor een bepaalde functie was. Nou ja, blond van nature stond er al bij...

Maarruuuhh: zem 'm op Mootje!! En vooral, hier wel blijven vertellen hoe het verloopt. Lijkt toch ook wel een beetje op sgw hoor, even rustig aan wat daten (dressuur), dan wat spannenders (springen) en als klap op de vuurpijl............................. (de cross).

Succes!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:20

:oo Tante Margriet toch!

:P