[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:46

Vief, Netjes toch? Ik heb net weer reclame voor je gemaakt in een topic, samen met Mistid :D
Wat is je sjabrak klein, te heet gewassen? ;)
Billy, Spring je ook op wedstrijd met Reus?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:49

Mootje schreef:
Vief, Netjes toch? Ik heb net weer reclame voor je gemaakt in een topic, samen met Mistid :D

Thanks <3 8-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:49

Tja, als iemand leuke jasjes zoekt voor een mooie prijs, kom je al snel bij jou uit!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:51

Woll ziet er goed uit Vief!!
En je moeder heeft mij laarzen al gezien ;) Maar ik zal proberen een foto te krijgen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:53

Meld zich ook weer ff :wave:

Wel bijgelezen maar niet veel onthouden. Toch maar een poging..

Allereerst natuurlijk heel veel sterkte voor Laura (en familie uiteraard)!

Lielle schreef:
ik ben net thuis van dressuurmutsen, Ukkie vond de ring wel spannend maar ze was heel braaf. Eerste proefje 181 punten en tweede, 2e proefje, waar de spanning al veel minder was, 192 punten en ook tweede. Ben dus thuis gekomen met een grote zak taaitaai, een speculaaspop en twee chocoladeletters, allemaal dingen die ik dus niet eet :D Maar vooral een heel tevreden gevoel, dat ze zich zo netjes gedroeg.

Gefeliciteerd met je prijzen. Had je L1 gestart, of B? Ik mag hopen dat je ook nog wat prijzengeld had naast al die lekkernijen?? :P

@ billy: fijn dat je zo lekker gesprongen had. Ideaal idd dat je nog ff een rondje kon doen. En kan me voorstellen dat het met Reus lastig is binnen. Met Zetje ook soms last van. Maar jullie hebben wel een mega mooie bak :j

@ mootje: wat onwijs balen van het pootje van je paard! Maar hij was er dus niet gevoelig of kreupel aan?

@ vief: welk model heb je geschoren? Ik zie er namelijk niks van... ze lijkt gewoon egaal 1 kleur.

@ E_B: en nog wat gedaan met je gewassen en geschoren paard?

Ik had vandaag mijn L1 debuut met Avi. Had me er wel wat anders bij voorgesteld. Laten we het erop houden dat ze vooral 1 bonk spanning was en de 2e proef kreeg ik haar rechtsom niet langs het juryhokje 8)7 Eerste proef mijn dieptepunt aan punten gehaald met haar 174 - 2. En de 2e proef (snap er nog steeds niks van) 192 en een tweede prijs :?
Zetje ook meegenomen, maar helaas was er geen plekje vrij gekomen in de L2. Dus daar zo maar ff gereden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:56

Rowo, Lielle had L1 gestart, want ze mag geen B starten. Ik had het ook al gevraagd.
Had je twee keer dezelfde jury? Gefeliciteerd met je WP dan maar ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:59

Oh haha, dat had ik dan weer niet gelezen :o Sorry!

Nee ik heb nog nooit 2x de zelfde jury gehad. Die manege heeft 3 binnenbakken. Dus je kan 2x direct achter elkaar een proef starten in 2 hallen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:02

Aparte punten Rowo! Maar die prijs is toch weer mooi meegenomen ;)
Ja we hebben hier echt een super accomodatie, heeft veel energie gekost om het zo te krijgen maar het is echt fijn rijden :) Eind vd maand hebben we dress wedstrijd en dan straks de MFC competitie voor M>Z>ZZ nog een keer BL springen en natuurlijk BTP, dus we maken er ook lekker gebruik van!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:02

Wat een luxe zeg, Mandy! 3 Hallen.. Ik vind een half uur tussen 2 proeven de absolute max (en indoor eigenlijk net te lang), dus dat is wel ideaal lijkt me!
Vief, Wolles ziet er erg goed uit zeg!! Ik zag bij Jer ook nog een paar dingetjes die ik nog even bij moet werken hoor (en ik heb per ongeluk ook een pluk manen weg geschoren :o Gelukkig heeft hij een dikke bos, dus niks van te zien). Zal volgende week eens een foto van hem maken.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:03

rowo schreef:
Oh haha, dat had ik dan weer niet gelezen :o Sorry!

Nee ik heb nog nooit 2x de zelfde jury gehad. Die manege heeft 3 binnenbakken. Dus je kan 2x direct achter elkaar een proef starten in 2 hallen.

Waar was dat? Lijk mijn ook wel een keer prettig twee proeven kunnen rijden binnen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:03

Ben jaloers Dorien. Zulke accomodaties hebben wij gewoon niet in de buurt. En springen is al helemaal uit den boze.
Heb net een startkaart aangevraagd voor Challenge voor het nieuwe jaar 8-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:07

Lau, Spannend! Ga je eerst dressuren of meteen springen?
Voor februari gaat Chardon een springwedstrijd uitgeschreven. Vooralsnog zit hij in de planning, alhoewel ik niet weet hoe ze het gaan regelen met parkeren, aangezien het terrein niet heel groot is!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:09

_lautje_ schreef:
Ben jaloers Dorien. Zulke accomodaties hebben wij gewoon niet in de buurt. En springen is al helemaal uit den boze.
Heb net een startkaart aangevraagd voor Challenge voor het nieuwe jaar 8-)

Wat dat betreft zijn wij hier in het oosten echt verwend :o Er zijn hier echt geen indoor wedstrijden waar je buiten moet losrijden.
Leuk van Challenge! Blijft dit nou ook zijn sportnaam???

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:14

Bij mijn de omgeving heb je 3 van dat soort maneges. En dat zijn ook de enige waar ik start s winters met dressuur. En het mooie is ook nog dat die meerdere keren dressuur organiseren.

Billy, in het oosten zijn dat:
Saasveld
Vragender (gelderland)
Delden

Daar kun je dus 2 proeven direct achter elkaar rijden EN ook binnen losrijden

Ook onze (waar wij s winters binnen trainen) manege heeft 3 hallen. Maar die manege is zo afgetakeld en slechte bodem dat wij er geen concoursen organiseren. Maar dat verandert hopelijk.

@ laura: wat leuk dat je een startkaart aan hebt gevraagd. Ga je eerst nog dressuurprikken?

@ billy: BTP ga ik denk ook wel weer heen. Vond het afgelopen jaren super :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:16

Leuk, Laura!
Hier hebben we wel een (groeiend) aantal verenigingen met 2 bakken, dus binnen losrijden en binnen je proef (uiteraard).

Ik ga een fimpje kijken en op tuk, een mooi einde aan een luie zondag!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:18

Misschien een keertje Buh in februari, maar het is nou niet bepaald een dressuurtype met al helemaal geen dressuurdraf :D In principe heb ik het meer gedaan zodat ik deze winter wat jonge paarden parcourtjes kan rijden in Roosendaal. Staat da op 80/90cm en moet je startkaart voor hebben. En in april dan mooi B.

Hou het idd maar op Challenge..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:20

Geen dressuur jah? Kan ie toch zat? Ik rijd altijd dressuur met mijn springknollen :+

@ noor: heb je vaak dat je buiten los moet rijden dan? Dat is bij ons nergens.. En als dat er al zou zijn, gaf ik me daar niet op :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:20

Noor, Ik vond Blokker altijd fijn starten (springen, dressuur weet ik niet)! Zaanse ruiters is ook ok, behalve de trap naar de kantine := Ik heb zelf jaren op de delft gestaan, maar de bodems zijn daar niet fijn!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:22

Vind Woll er nu ook mooi uitzien! Lekker rond door de baby, maar gelukkig nog een prima modelletje om mee te rijden ;)

Mandy: Ze heeft vanaf iets voor het zadel tot ongeveer het einde van het zweetblad nog gewoon haar tot aan haar kont :D Met een halve cirkel bij haar flank en haar pootjes zijn nog behaard net als haar hoofd op de kaken na. Wel ideaal dat je het bijna niet ziet zo vanaf een afstandje :D
Jammer van de spanning, maar alsnog gefeliciteerd :D Ik heb dus net een verkeerde wedstrijd uitgekozen.. Ga volgend weekend in Almelo starten en moet om 9.53 eb 12.30 uur starten :x Avond ervoor ook nog een huisfeest.. Kan bijna in 1x door :+

Noor: Haha :D Daar was ik dus ook bang voor, maar een strook van 5 cm voor de manen is net wat te veel voor een veiligheidsmarge :+
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 07-11-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:24

Van Almelo weet ik dat je zulke immense wachttijden hebt. Daarom ga k daar ook nooit heen. In die weekenden kies ik wel voor een rondje springen.

Maar als je dus nog meer wilt dressuren: Delden en Saasveld is voor jou heel goed te doen :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:26

Pff, Voor twee dressuurproeven Vief :oo Ik vind 4 starts ertussen de max!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:27

Rowo: B dressuur zal nog wel gaan met hem. Gelukkig heeft hij vanzichzelf zo'n giga hals dat het er toch wel redelijk uitziet :+ Maa rheb niet de illusie dat het super dressuurpaard is. Gelukkig kan hij wel springen 8-)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:27

Goed om te weten :)
Zag dat ze in december nog wat te dressuren hadden in Saasveld, maar zit dan een beetje met een bruiloft de avond ervoor en zie dat ze om 9 uur willen starten.. Maar eens even startlijsten in de gaten houden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:28

Mootje schreef:
Pff, Voor twee dressuurproeven Vief :oo Ik vind 4 starts ertussen de max!

zo'n soort opzet van dressuurconcoursen vind je hier nergens. Ze werken gewoon 1 proef á 20 man (of 15 kan ook) af dan en dan daarna in dezelfde volgorde de 2e proef...

@ vief; je kan daar altijd fijn rijden. Nadeel van het december concours is dat het een prullenconcours is. En dat houdt in dat je als je prijs hebt, kunt kiezen uit ruitersportartikelen. Klinkt leuk, maar allemaal dingen die OF spuuglelijk zijn OF totaal nutteloos :))
En met opgeven gewoon aangeven dat je laat wilt. Daar houden altijd rekening mee :j
Laatst bijgewerkt door rowo op 07-11-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:29

Hoeve ze hier niet te proberen. Dan start niemand. Maar hier is dan ook alles bijna 2 proeven.