[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:30

Hey, das toevallig!!
Aanwelke kant van onze trailer stonden jullie dan, met de mensen aan onze linkerkant hebben we nog een tijdje staan praten en die hebben nog een dekje van ons geleend...
Heb je een foto van de achterneef van Nickje?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:11

Die mensen van het dekje waren wij dus. Ik liep met die Jack Russell. Ga ff een foto opzoeken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:12

Hahahahaha, hoe klein is de wereld!
Nou, aangenaam kennis maken dus.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:19

Afbeelding
Niet de meest fraaie foto maar dit is Nirvana.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:20

Hm... ik zou er op deze foto niet direct Gelders uit halen.
Maar wel leuk om zo nog wat terug te zien aan familie van Nickje!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:56

Hij is wat zwaar gebouwd en heeft een iets vlak kruis. Dat is eigenlijk het enige gelderse wat er aan te zien is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:05

Zo, hier de beloofde foto's van het verjaardagscadeau van mn zusje:
Eerst kreeg ze een foto boek met foto's van dekking tot en met inrijden van Zephyr. Ze kon al niet helemaal geloven dat ze hem echt kreeg:
Afbeelding

Toen stond hij buiten opgezadeld voor haar klaar. Ze dacht dat de mededeling dat ze ook op hem kon stappen een grapje was...

Afbeelding

En toen mocht ze in de bak er op.
Eerst even aan de lijn en daarna los en ook lekker draven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:24

ziet er leuk uit!!...en die verbaasde blik...enig!!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:10

Ziet er erg leuk uit, Nickeltje!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:47

Leuke foto's zeg Nickeltje, ze was echt verbaasd zo te zien Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 02:24

Geweldig Nickeltje! Haha!

Ik ben net thuis van mijn etentje in staphorst Clown Beetje later geworden dan ik verwacht had Bloos
Was van plan om morgenochtend voor stage de paarden te doen, hoef er ivm introductie pas om 10.30 te zijn en omdat ik morgenavond Nowie weg ga brengen leek me dat wel zo makkelijk. Maar ik weet niet of ik nu morgenochtend wel zin heb om om 7 uur op te gaan staan...Clown

Ik kan trouwens in een dressuurzadel zitten, had ik sinds wanroij al niet meer gedaan Clown Maar na een kwartiertje was ik er wel weer aan gewend. Zit wel fijner door dan op een springzadel Knipoog Hoewel ik daar ook best fijn op kan zitten en zoveel zit ik toch niet door op die onervaren beesten Clown

Nowie was ook best braaf, daar heb ik de afgelopen maand nauwelijks opgezeten ivm de keuring, maar ik reed er zo weer mee weg. Kon het niet laten om er vandaag nog even op te klimmen voor ze weg gaat.
Als ze vrijdag niet doormag naar Ermelo krijgt ze wsl na vrijdag al een maand vrij dus ben er vandaag nog maar even opgestapt *LOL*

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:02

ha was het gezellig? Onze bbq ook hoor, dus hoop dat je mijn honeurs heb waargenomen als afgezand van het westen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:35

Heb ik gedaan hoor Talida! Was erg gezellig Ja
Had alleen niet op een 7-gangendiner gerekend dat tot heel laat ging duren Clown Paarden vonden me ook wel een beetje gek dat ik om 2 uur nog hooi kwam voeren Tong uitsteken

Heb net nowie gelongeerd en de stallen gedaan, zo douchen en dan naar de intro van mijn nieuwe stage. Half elf beginnen en dan ook nog zo dichtbij is wel relaxed Haha!

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:42

Ik ben van het weekend druk bezig geweest met foto's en filmpjes maken van de vos, omdat jullie aangaven dat het dan makkelijker is iets over de waarde van het paard te zeggen! Weten jullie nog wel...ik had een vraag over de waarde van een paard zonder papier?!

Hier dan de foto's en de fimpjes komen zo ook nog die ben ik aan het uploaden op youtube!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=8ZlWH_rfnZM
http://www.youtube.com/watch?v=TUKx8U2FEsc

Op één van de filmpjes zie je hoe glad het bij ons is achter in de wei...vos glibbert...daarom geen spannende springacties...is het te glad voor.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:26

Ola mutsjes....

JJ: Wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met Deuk!

Nickeltje: Wat een leuk zusje heb jij! Dat verbaasde hoofd! Haha! Ze lijkt trouwens veel op jou.

Even een update over Ollie: We zijn dus vrijdagmorgen naar de DA gereden ipv naar Ede. Die vertelde dat er waarschijnlijk voornamelijk bloed en vocht in de bult zit. Hij had het over een spiertje dat verrekt of gescheurd is. Het lijkt veel op verhalen van "tieten" die ik van Marieke en Lielle hoorde maar aangezien het voor de singel zit ipv er achter lijkt het me toch niet helemaal logisch dat hij zich daar geraakt heeft met zijn ijzer (toch? Verward ). Andere optie is dat hij zich gewoon heeft oversprongen. Heb poeders en een zalfje gekregen en het gaat al een stuk beter. Nou ja, de grootste zwelling is weg, nu voelt het als een soort van kabel die in dezelfde richting loopt als de singel zou doen. Nog niet rijden dus..
Als iemand een logische theorie heeft (Floor of een van de andere medici??) ben ik erg benieuwd want ik vind het een beetje vaag allemaal....

Ultra is zondag mee op wedstrijd geweest. We moesten met 5 ringen in 1 20x40 bak losrijden en dat vond hij nogal eng. Heb dus verschillende keren tegen de kant geplakt gezeten en het losrijden ging niet echt fijn. In de eerste proef was hij weer een beetje kijkerig op de bordjes hekjes en juryhok en ging het niet zo lekker voor mijn gevoel. Kreeg er nog 181 voor.... Tweede proef ging een stuk beter. Hij was wel even afgeleid tijdens het halthouden op B-X-E door dat iemand net ponies (los) ging inladen net buiten het hek recht voor zijn neus maar dat snapte ik wel. Resultaat was 1e met 204 Pling . Vond het wel een beetje teveel maarja, dat zal vast wel weer een keer anders zijn ook. Na mijn proef was het pauze dus heb ik gevraagd of ik nog even mocht oefenen in de ring omdat hij nog steeds een beetje bang is. Dat mocht en toen liep hij toch fijn!! Frank zei naderhand nog dat-ie mijn derde proef het mooist vond Clown

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:31

Nickeltje: Erg leuke foto's van je zusje!
Wollie: Netjes gedaan weer. Het gaat hard met Ultra zo. Erg jammer dat je niet met Ollie naar Ede kon

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:37

Citaat:
Hij had het over een spiertje dat verrekt of gescheurd is. "..." Andere optie is dat hij zich gewoon heeft oversprongen. Heb poeders en een zalfje gekregen en het gaat al een stuk beter. Nou ja, de grootste zwelling is weg, nu voelt het als een soort van kabel die in dezelfde richting loopt als de singel zou doen. Nog niet rijden dus..
Als iemand een logische theorie heeft (Floor of een van de andere medici??) ben ik erg benieuwd want ik vind het een beetje vaag allemaal....

Ik denk dat ik hier wel iets over wil zeggen...als het aanvoelt als een soort van kabel, dan kan dat zijn dat het spieren zijn die "hard" zijn...spieren lopen namelijk altijd in banen. Als je zelf een spier verrekt (of overbelast hebt) wordt hij daarna ook hard...Lijkt je dat niet een waarschijnlijke mogelijkheid? Ook het feit dat de zwelling al minder is wijst in die richting...maar ja ik ben geen dierenarts natuurlijk...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:56

krijg net bericht dat er bij ons op stal paardje is getroffen door de bliksem, ben er echt even naar van Huilen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:00

Gatsie Talida. Stond het beesje buiten dan met dit weer?

Wollie; gelukkig lijkt het mee te vallen met Ol!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:05

weet niet, of even los in de paddock, of net te laat binnen gehaald maar volgens mij stond hij nooit op het land

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:07

squid schreef:
Ik denk dat ik hier wel iets over wil zeggen...als het aanvoelt als een soort van kabel, dan kan dat zijn dat het spieren zijn die "hard" zijn...spieren lopen namelijk altijd in banen. Als je zelf een spier verrekt (of overbelast hebt) wordt hij daarna ook hard...Lijkt je dat niet een waarschijnlijke mogelijkheid? Ook het feit dat de zwelling al minder is wijst in die richting...maar ja ik ben geen dierenarts natuurlijk...

Eens... Alleen had dacht ik op de een of andere manier dat spieren op die plaats van voor naar achteren zouden lopen... Maar ik deel je mening! Ja Bedoelde eigenlijk dat de oorzaak me niet helemaal duidelijk was.... Maar dat zal misschien wel miet helemaal duidelijk worden ook. Het belangrijkste is dat Olleke snel weer beter wordt!

Talida: Hè bah, kan me voorstellen dat je daar even niet goed van bent! Jullie hebben wel een beetje een pech stal op dit moment zeg!

Altos: Voel je je al weer beter? Ben je al gestopt met roken? Misschien kunnen we samen stoppen? Kunnen we elkaar digitaal ondersteunen en we zitten ver genoeg uit elkaar om ellkaar niet in de haren te vliegen als we chaggie worden..... Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:12

Ben nog liever nog 3 maanden afgesloten dan 1x zoiets bahbahbah Boos!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:13

Citaat:
En Wallaby....??? hoe kom je daar in vredesnaam aan? Zijn er mensen die zo'n dier als huisdier hebben???

Onze buren op stal hebben er een heleboel, ze lopen gewoon in een wei met hoge omheining en hebben enkele hokjes om te schuilen als het slecht weer is. Soms hebben ze zelfs jongen lopen. Het is de hobby van de dochter daar en we merken er eigenlijk nooit iets van.

JJ: hopelijk komt het goed met de merrie, ze heeft al het nodige overwonnen en hopelijk redt ze het laatste stukje nog.

Heb afgelopen donderdag de laatste voorbereidselen getroffen om weer met de 4-jarige vos te gaan rijden. Ik dacht, laat ik er eens het dressuurzadel opleggen ipv altijd die longeersingel. Kan ze ook weer wennen aan het zadel. Resultaat: zaterdag toen ik weer wilde longeren, heeft ze op de plaats van de singel aan beide kanten dikke bulten zitten. Hoogstwaarschijnlijk drukplekken van de singel van donderdag. Ik heb er donderdag niets van gemerkt, niet bij het longeren of afzadelen en zaterdagochtend heb ik er nog in de wei bijgestaan en niets gezien Boos! Dit betekent dus weer uitstel, kan haar natuurlijk wel longeren zonder singel maar wil er nu eindelijk eens op. Dadelijk kan ze met pensioen voordat ze fatsoenlijk ingereden is Boos!
Herkent iemand dit uit eigen ervaring of is het ons gewoon niet gegund met deze dame Huilen

Talida: vreselijk om te horen, vooral omdat je er niets aan kunt doen. Je hebt wrs meer kans om een grote geldprijs te winnen dan getroffen te worden door de bliksem. Jullie stal heeft ook alle pech de laatste tijd Verdrietig

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:16

langzaam druppelen er nog wat details binnen: ze was er zelf snel bij maar mocht hem niet aanraken omdat hij nog kon geleiden. iedereen was als een gek de paarden binnen aan het halen maar dat lukt maar bij 3, de rest was als een dolle aan het rennen. Tal is niet van de paniekerige dus ga er gewoon vanuit dat zij wel naar binnen was gehaaldschreef ze hoopvol

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:19

Verdrietig wat akelig Talida