[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:53

Ik zie de afstand gewoon écht niet bij die indraai. Ofwel is het indraaien zelf goed van afstand maar te scherp en breng ik mezelf zo in de problemen, ofwel rij ik te ver naar achter waardoor ik nadien de stoeprand raak. Het lukt me gewoon niet.
Mijn auto is een oudere jeep, lekker hoog en lang met grote spiegels. Die draait heel anders dan de volkswagen golf sport waar ik het examen mee moet doen :+ Veel kleiner stuur, reageert ook heel anders en echt rotspiegeltjes...
Ik dacht om een voorlopig BE aan te vragen om te oefenen, maar zelfs daarmee moet je altijd en overal een begeleider bij hebben. En die heb ik niet. Ik kan dus niet eens met de trailer van mijn weiland af zeg maar.
Nu kan ik op het achterste stuk, wat een groot vierkant vormt, wel oefenen. Alleen moet ik dan onder een redelijk lage wilg door en ik heb geen zin in krassen op mijn nieuw bakkie :o

Sowieso kan het examen ten vroegste pas op 8 november en kost die grap me nog eens €200. Mijn eigen combi voldoet niet aan de vereisten, je moet minstens 3 zitplaatsen hebben en dat heb ik niet. Mijn trailer voldoet maar is te zwaar om achter een andere beschikbare auto te plakken, en de overige aanhangers voldoen niet aan de exameneisen (ze hebben geen gesloten opbouw) -O-

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:28

Oei Varekaj, da's vervelend. Ik zou ook helemaal ontgoocheld zijn :( Ik begrijp u hoor :)
Echt mega beu dat je zelf geen combinatie hebt die voldoet.
Ik heb het ook 2x moeten doen, maar de 2e keer heb ik dus mijn eigen combinatie gebruikt en daardoor kon ik veel oefenen, en 't examen was dan echt gewoon super simpel :j
Ik hoop dat je nog een oplossing vind, da's niet gemakkelijk hé, maar de moed niet laten zakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:53

Sinds de camionette weg is valt op hoe vaak ik eigenlijk met transport op pad was. Zou Tibor moeten verzetten (weide ligt 20km verderop), zou lading hooi moeten halen voor hem + de 2 shetjes, wedstrijd op 22 oktober moet ik te voet naartoe. Dat is 3km, maar door open veld is dat lang als het slecht weer is. Springles wordt direct weer stuk uitgesteld.
En ik vind het gewoon absoluut geen fijn idee dat ik in een noodgeval niet zelf naar de kliniek of DA kan als het er op aan komt, maar dat ik eerst moet zien wie ik kan optrommelen.

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:38

Ik zou echt niet zonder kunnen.

Ik zou het nu gewoon efkjes week laten rusten! En daarna kan je weer met goeie moed beginnen en ga je wellicht plots de klik hebben hoe het moet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:43

Ik voel me geamputeerd zonder eigen vervoer :o
Op zich weet ik de grote lijnen wel, mijn hersenen en motoriek liggen helaas overhoop als ik in spiegelbeeld moet werken. Ik weet dat rechts indraaien naar links sturen is, maar omdat je rechts kijkt waar je wielen heen gaan en de afstand tot de stoeprand ga ik toch elke keer de mist in. Of denken dat je kaarsrecht staat en in realiteit sta je zo krom als een banaan :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:52

Echt k*t Varekaj!!
Is het geen optie om eens een andere lesgever te vragen? Iedereen heeft toch beetje zijn eigen trucjes en uitleg en misschien valt het kwartje wel met iemand anders erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:10

Herkansen alleen kost al €200, dat is enkel examen en gebruik van de combi van de rijschool + begeleiding. Als ik daar 2u les bij plak, dan tikt dat aan richting de €500.
Ik ga bekijken om die "hindernis" na te bouwen op de weide met palen. Dan maar onder die boom door rijden en hopen dat de boel krasvrij blijft.
Op zich baal ik nog het meeste dat ik geen eigen combi heb en nu nog een dikke maand vast zit omwille van de examendatum. Tijd zat om te oefenen, dat wel, maar zit verder dus nog altijd strop.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:17

Echt balen!!!

Denk inderdaad dat oefenen het enige is wat je kan doen. Pff niet normaal hoe veel geld dat kost he.
En ken je niemand van wie je een combi of auto zou mogen lenen om te oefenen en examen te gaan doen? Want anders zit je weer met dat verschil. Misschien iemand van de LRV?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:30

Als het een troost is Varekaj ik ben ook drie maal moeten gaan examen doen. Eerst keer een dom foutje waardoor ik er niet door was, de volgende keer door de fail de eerste keer zoveel stress dat het totaal niet ging (beetje zoals bij jou dus) en dan de derde keer vlekkeloos erdoor. Al zou ik het wrs nu al niet meer kunnen :D Ik wou er na de eerste keer ook de brui aan geven maar ik heb mezelf verplicht om toch terug op les te gaan. Er nu tijd tussen laten gaat het alleen maar "slechter" maken de volgende keer. Oefenen oefenen oefenen is inderdaad de boodschap. Maar het kost idd allemaal een serieuze smak geld.

Ja ik ga idd ook naar Merksplas. Ik ben makkelijk herkenbaar (zie profiel) en supporter met veel plezier voor de rest *\o/* iemand enig idee wanneer de startlijsten komen? Ik hoop niet te vroeg te moeten rijden, tis toch een pokke-eind rijden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:38

Heb toch mooi aangekoppeld vanmorgen en trailer verzet op de weide. Ging echt makkelijk. Ik moet wel tot onder de koppeling rijden met de trekhaak, krijg mijn trailer met geen stokken alleen verzet op gras. Hij weegt leeg zo even 1 200kg :))

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:54

Goed zo Varekaj, direct weer aan het oefenen!
Mijn trailer weegt 900 kg maar die kan ik ook niet verzetten op zachte grond hoor!

Lene ik denk dat de startlijsten normaal pas op donderdag komen.

Ik was net gaan rijden en bij het oversteken van de spoorweg kreeg mijn paard een elektrische schok. Ik wist niet dat dat kon, verschoot er echt van, nog nooit voorgehad. Heb het hier eens opgezocht en is dus inderdaad mogelijk. Hopelijk wil hij er volgende keer nog gewoon over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:12

Een schok kan inderdaad, zeker als er net een trein is langs geweest. Ik hoor vaak dat er eerst een auto overheen moet om de sporen mogelijks te ontladen, maar of dat klopt? Met ijzers is de schok wel heftiger dan zonder. De mijne stapt altijd alsof hij over balkjes moet, nooit problemen mee gehad.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:52

mijn paard vroeger ook een paar keer een schok gehad tot hij er niet meer over wou :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:57

Bij ons ligt er bijna overal rubber tussen de sporen aan een overgang. Misschien speelt dat een rol?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:59

Ja klopt, geleiding gaat veel moeilijker weg omdat rubber heel slecht geleidt. Slechter of hout. Bij ons in de buurt ook erg verslechterd sinds dat rubber. Vroeger kon ik nog met Shuddy te voet naar mijn huis toen de overgangen nog met hout was. Maar sinds dat rubber was hij er met geen stokken erover te krijgen en heb dat dan ook niet meer geforceerd...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:06

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=163&t=1657179

Ik heb deze uitleg gevonden. Bij ons geen rubber denk ik, gelukkig dan. Best wel een drukke overweg waar regelmatig treinen passeren. Er waren zeker al wat auto's gepasseerd voordat ik erover ging.
Ik ga in t vervolg in draf, want zot wel wat logica in dat dat zou kunnen helpen.

Mijn paard sprong gewoon ineens met 4 benen omhoog en vooruit, maar stapte dan rustig verder, dus denk niet dat hij er echt hard van aangedaan was :o

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:53

Katharina: merk je eigenlijk nog iets aan je paard of is hij weer helemaal zichzelf?

PP: ik heb gezien dat vrijdag info avond is in Waregem, ga jij daar naar toe?
Ik zou eigenlijk wel graag willen weten voor hun dressuurwedstrijden of dat binnen hekjes verreden, zou jij dat bij gelegenheid eens willen vragen?

Ik ben nog nooit over een spoorweg gegaan met een paard...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:52

Normaal is dat wel tussen hekjes :j! Ik ging normaal niet gaan, want het plan was van naar Boekelo te gaan, maar dat gaat nu op de laatste knip nu toch niet door :/. Mss dat ik dan wel ga, maar ik weet het nog niet!

Heb ik ook nog nooit gedaan, bizar wel! Hopelijk volgende keer geen schrik idd!

Goed zo Varekaj +:)+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:18

Dat had ik nog nooit gehoord! Maar ik ga ook nooit met de paarden over het spoor.

Hoe komt dat je niet gaat PP? ( gaat Steve niet? Hoe komt het eigenlijk dat hij zijn 6y teruggetrokken heeft voor de internationale van Waregem? Hij had toch ook een kans om naar lion tz gaan!
Als je ziet hoe Hugo het gespeeld heeft..:

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:52

Ik had daar ook nooit over gehoord!kan me voorstellen dat paarden er een schrik van oplopen.

Gisteren ben ik gaan zwemmen met Colo, wat was hij voorbeeldig. Gewoon eringaan en hoppa baantjes trekken alsof hij nooit iets anders heeft gedaan.

Vandaag lig ik helaas thuis in de zetel met een buikgriep. Hopelijk komt Merksplas niet in het gedrang ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:54

Veel beterschap!

Mama heeft besloten om zich als begeleider op te geven, zodat ik een voorlopig rijbewijs BE kan halen. Dan kan ik nog amper op pad, maar heb ik wel een back-up in geval van nood. Zijzelf heeft haar BE nog bij haar rijbewijs bij gehad.
En ik ga voor mezelf niet alleen oefenen op inparkeren maar ook op maneuvers waarvan ik weet dat ik ze veel vaker ga tegenkomen. Zoals in een scherpe hoek een smalle doorgang inrijden. Balken op de grond en gaan met die banaan :))

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:30

dat is de juiste motivatie varekaj....gewoon door blijven oefenen en dan komt het goed!!

beterschap florence

ik heb niet te maken met een spoorwegovergang dus ook nooit in verdiept, maar ik vind het wel zeer apart dat je een opdonder krijgt. zou toch wel heel raar zijn dat het onder spanning blijft staan, stel je voor er is geen auto die er als eerste overheen gaat, sta je daar... :')

jammer PP, ik ben er ooit 1x geweest, maar sinds dat aken in mijn achtertuin (15km) ligt hoef ik niet meer perse naar boekelo.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:13

S is ziek, dusja niet echt verstandig om ziek mee te doen aan Boek.elo :+. Swat, hopelijk volgend jaar!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 11:22

Ohh das echt wel balen!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:52

Lene, ik zit in de les /skillslab bij uw zus momenteel :D grappig en leuk! Eindelijk eens een vriendelijke en toffe prof ;)