[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:25

tjeetje, alles op slot..... dat zijn we hier niet echt gewend, hoewel het hier ook al noodzakelijker wordt. Maar wij wonen midden in de polder, en vergeten vaak de auto op slot te doen, die staat dan met de sleuteltjes er in. De deur gaat 'snachts ook regelmatig niet op slot, dan denken we van elkaar dat de ander al afgesloten heeft, en dan blijkt dat dus niet zo te zijn.
Maar op het "grote vaste land", tja, daar zijn we wel secuurder. Het is gewoon waardeloos dat mensen tegenwoordig niet meer met hun fikken van een ander z'n spullen af kunnen blijven!!

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:25

Mijn zadelkamer is altijd op slot, behalve als het paard is opgezadeld en er dus geen zadel/hoofdstel meer in ligt.
Op mijn vorige stal zijn een paar jaar geleden beide zadels van mij gestolen. Met veel moeite wel uitgekeerd door de verzekering. Ik neem het niet mee naar huis (teveel moeite en geen plek om ze ergens op te hangen), maar inmiddels wel een sportatributen-verzekering, zodat ze nu sowieso verzekerd zijn!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:29

@texelse: Zo gaat het bij ons ook! Al gaat onze deur de laatste tijd op slot, maar dat is meer omdat de hond de deur ook open kan maken.

Ik ga even de paardjes wat kuil brengen en dan douchen en richting school :wave:

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:33

Mootje schreef:
Marjan heeft ons getipt :)
Die heb ik al een tijd niet gezien trouwens! Hopelijk gaat alles goed met haar.

Ik ben er nog hoor :-)
Maar op moment heb ik het heel erg druk en zit er gewoon een beetje doorheen.
Volgende week heb ik de kijkoperatie voor mijn pols en vind het doodeng.

Verder gaat alles oke, afgelopen zondag springwedstrijd gehad. Had echt wat je noemt een pechbalk, niet gemerkt dat hij hem geraakt heeft en mam heeft ook niks gezien of gehoord maar de balk viel toch... Midnight pakte super aan en knalde echt over de sprongen heen. Ben met een heerlijk gevoel de ring uit gegaan.

Verder moet ik nog even flink bijlezen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:33

probleem is als onze opgroeiende kindertjes opeens na hun middelbare school los gelaten worden in de grote boze wereld, en dat is dan ook vaak meteen de grote stad. Heel snel ontnuchteren wordt het dan.
Onze dochter vertrok voor een jaar naar Madrid, en was binnen een week alles kwijt, pas, geld, sleutels noem het maar op. Dat gebeurde in dat jaar nog een paar keer, maar toen bleef het bij de portemonnee, na 1x werd de boel wat verspreid bewaard. Het is hard, maar ze zijn dan wel snel "wakker".

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:35

Mootje schreef:
Mijn zadelkamer is altijd op slot, behalve als het paard is opgezadeld en er dus geen zadel/hoofdstel meer in ligt.
Op mijn vorige stal zijn een paar jaar geleden beide zadels van mij gestolen. Met veel moeite wel uitgekeerd door de verzekering. Ik neem het niet mee naar huis (teveel moeite en geen plek om ze ergens op te hangen), maar inmiddels wel een sportatributen-verzekering, zodat ze nu sowieso verzekerd zijn!

Ik heb niks verzekerd, maar er wel eens over gedacht. Wat houdt die verzekering precies in? En aan wat voor kosten moet ik denken?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:42

Valt het bij jou niet onder de inboelenverzekering omdat je het achter het huis hebt Mandy? Alhoewel, als je niks op slot hebt?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:43

Geen idee. Dat zou ik pa eens na moeten vragen.. K weet wel dat we qua inboedel tot 110.000euro verzekerd zijn, maar of dat er bij hoort?
En als het niet op slot zit ben je idd niet verzekerd. Daarom moet er nog een slot op (is de oude wc, dus zit een wc-slot op).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:44

Ik zit bij Centraal Beheer en je kan hier kiezen voor een optie 'kostbaarheden buitenshuis'. Standaard premie is gegeven voor twee verzekerde bedragen (ik heb geloof ik 5000 euro). Omdat inboedel normaal gesproken alleen de spullen zijn die je echt thuis hebt (tot max. 3 maanden buitenshuis), heb ik voor deze optie erbij gekozen.

Voor je standaard inboedelverzekering moet het achter slot en grendel zitten, en een zadelkast is hiervoor niet voldoende

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:45

hier is het wel verzekerd, maar wij hebben ook nog een verzekering voor de paarden als ze eens los komen en bij iemand voor de auto lopen en diegene letsel heeft... soort van agrarische verzekering met paardensportdekking ofzo... weet niet precies, maar wel zoiets....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:46

Okee thanks Mootje. Toch interessant om eens naar te kijken.... helemaal met die diefstallen de laatste tijd. Plus dat hier in de buurt tegenwoordig schuren worden leeggeroofd door Oost Europeanen.

En de paarden zijn hier niet verzekerd. Tegen niets geloof ik zelfs.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:48

rowo schreef:
Okee thanks Mootje. Toch interessant om eens naar te kijken.... helemaal met die diefstallen de laatste tijd. Plus dat hier in de buurt tegenwoordig schuren worden leeggeroofd door Oost Europeanen.

En de paarden zijn hier niet verzekerd. Tegen niets geloof ik zelfs.

wij verder ook niet hoor, qua dood/ziekte etc.... allemaal niet verzekerd, alleen wel die kleinschalige landbouwverzekering, destijds gedaan omdat iemand anders op onze paarden reed, had van doen met aansprakelijkheid e.d., loopt via de onderlinge verzekering hiero...., niet heel duur, maar wel veilig gevoel...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:49

Ja... ik vind het ook wel zo veilig. Helaas ben ik niet de enige die daar overgaat. En daarnaast is het voor mij amper op te brengen alleen. Maar je hebt wel gelijk hoor! Bijv. met dat op straat komen, dat is hier nl ook wel eens gebeurd (meerdere keren zelfs). Gelukkig altijd goed gegaan, met de paarden althans. Nichtje is daardoor wel eens zwaar gewond geraakt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:54

Als ie op straat komt, valt dat niet onder je aansprakelijkheidsverzekering?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:55

daarom.. altijd lastig zoiets, paardensport is nou eenmaal een moeilijke categorie.

Wat betreft onze club ben ik nu ook alles aan het doorlichten, maar daar komt nog wel het 1 en ander bij kijken hoor...gaat heel wat premie jaarlijks richting de verzekeringsmaatschappijen (vrijwilligers, aansprakelijkheid, bestuursaansprakelijkheid, inboedel, pand, landbouwvoertuig, evenementen etc.....)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:56

TG, Tot een bepaald aantal paarden en zonder bedrijfsmatig gebruik val je inderdaad onder je AVP als particulier, maar misschien dat Weule niet onder particulier paardeneigenaar valt!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:57

TeeGee schreef:
Als ie op straat komt, valt dat niet onder je aansprakelijkheidsverzekering?

volgens mij, maar pin me er niet op vast, niet onder je 'privé-aansprakelijkheid' omdat een paard wordt gezien als landbouwhuisdier...., maar hier is voor o.a. de KNHS nog veel winst te behalen in de voorlichting.

zo ben je, wanneer je meer als 5 paarden hebt, in sommige gevallen al bedrijfsmatig bezig (op papier) dus moet je een milieuvergunning hebben, ben je een inrichting, mestboekhouding etc....

tevens is het voor een rijbak in veel gevallen al noodzakelijk dat er een vergunning is, zeker als deze niet op het bouwblok ligt als particulier zijnde, (verschilt per gemeente) om maar te zwijgen over de hoogte van afrasteringen etc....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 12:58

Goeiemorgen!
Ik was er vanochtend vroeg uit. Zou een paardje gaan rijden in Noordwijkerhout. Was alleen gisteren vergeten mijn spullen mee te nemen van stal, dus ik kon vanochtend eerst nog naar stal (helemaal de andere kant op) :P
Paard is een 7-jarige springgefokte KWPN-er. Op dit moment wat slap in de bespiering doordat er niet veel gereden is vanwege de sneeuw etc. Wel fijn om te rijden. Ga hem wss 2x in de week rijden, en als het allemaal klikt en leuk is/blijft, is er heel wat mogelijk :)

Wat betreft lessen, ik reed altijd heel trouw 2x in de week dressuurles, 1x prive en 1x groeps. Nu ik het zelf ben gaan betalen les ik vrij onregelmatig :+, maar daar wil ik wel verandering in brengen. Springles ben ik ook al een tijd aan het regelen, maar is er nog niet van gekomen! Dat wil ik 1x in de twee of drie weken gaan doen, crosstraining 1/2x per maand.

En wat betreft ouders en tips: Die wil ik ook niet horen :+ Mijn vader pikt nog wel eens wat op als hij met mijn instructrice staat te praten ofzo, en dan gaat hij dat gelijk te pas en onpas roepen :+ Met mijn moeder botst het zowiezo nog wel eens op wedstrijd, dus die kan beter ook niet te veel zeggen.

Slimme actie Evie :+
Ben benieuwd naar je setje BV!
Sterkte met je drukke (maar wel leuke) dagje Vief!
Jij ook succes met je drukke dag Kim
Jeetje Sannn, doe rustig aan hoor :\ Kun je niet nog eens laten scannen of alles wel goed is?
Gefeliciteerd Anthea!
Grr Lau, wat aso :(
Fijn dat je springen zo goed ging Marjan!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:58

Mootje schreef:
TG, Tot een bepaald aantal paarden en zonder bedrijfsmatig gebruik val je inderdaad onder je AVP als particulier, maar misschien dat Weule niet onder particulier paardeneigenaar valt!

wij vallen wel onder particulier (grensgevalletje ;) )
maar er reed destijds iemand anders op onze paarden, dus dan is het nog net even weer anders, plus dat het altijd een risico is, wanneer ze op de weg komen en ons destijds is geadviseerd om deze verzekering af te sluiten, ook omdat we weleens zelf met de tractor e.d. bezig zijn/op de weg komen... dit dekt een heleboel goed af.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:05

Mijn paarden zijn wel verzekerd tegen plotselinge dood, diefstal enz en ongeschiktheid voor sport. De oude merrie niet meer. Daarnaast ben ik WA verzekerd via ruiterbewijs en zijn mijn ouders WA verzekerd. Zo hebben we al een paar ongelukjes die mijn lompe beesten hebben veroorzaakt kunnen wegzetten. oa gaan zitten op een motorkap van een auto enzo

@ snoekej leuk een paard erbij

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:07

@ caro: hier wel een aantal keer wat losgekomen (o.a. 1tje in het dorp, 2 km verderop gevangen) maar gelukkig 'klopt af' nog nooit echt wat gebeurd.

Hebben bij de ingang van het erf zo'n opgerolde draad/koord hangen (van callagher) die we zo kunnen grijpen en vast kunnen maken aan de andere kant mocht er 1tje loskomen. Dan kunnen ze al niet de weg op, het weiland kunnen ze natuurlijk wel uit, richting de weg, al zit er een sloot tussen en bij het ene land palen van 1.40 met 2 linten en het andere stuk palen van 1.20 met 2 linten en rubber lind.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:10

Als paarden in paniek zijn vliegen ze toch overal doorheen. Maar een klein draadje weer houdt iig de eerste gang richting de weg. Hier om het huis omgeven met weides, alleen de oprit is open. Maar dat kan hier haast niet anders. Maar goed, hoe vaak gaat het echt mis? Dat is gelukkig zelden het geval! En moeten we ook maar niet teveel bij nadenken.

Ik ga nog ff wat eten, hooi op de wei voeren en richting werk :wave:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:21

@ rowo nou afgelopen zaterdagmiddag is mijn merrie de wei uitgesprongen en via fietspad/weg naar de buren gerend. Mijn ouders wonen aan een doorgaande raceweg waar je max 80km mag maar bijna iedereen 100km rijdt. Fijne rechte weg zonder bochten. Dit was niet de 1e keer. de laatste keer hoorde ik opeens een vrachtwagen met gierende banden remmen toen was er ook 1 over de omheining gegaan. Om het huis is de boer op het land bezig en er wordt naast ons gebouwd maar ik ga ze echt niet binnen houden. Gelukkig voor de paarden hebben zij zelf nooit schade maar zij willen die nog wel eens veroorzaken..
Ze gaan bij mijn ouders ook zo door de struiken heen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:24

net mijn beoordeling gehad, ik denk dat we vanavond maar uit eten gaan :D (o nee, morgen, vanavond heb ik les)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:26

Klinkt goed Lielle :D