[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:08

Hier hetzelfde... met dressuur en springen thuis zowel voor als achter wat, ook met buitenrijden. Zo lang kan ik hier niet naar buiten. Met de cross ook springen schoenen en natuurlijk de NEW's. Zetj heeft achter helaas echt wat nodig.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:24

Goedemorgen,

Ik las hele mooie resultaten van de wedstrijdgangers van dit weekend. Gefeliciteerd met jullie winstpunten/prijzen.
Mandy, leuk filmpje
Vief, dat is balen dat je vaatwasser kapot is. En hoe staat het met de statistiek
Benthe, verstandig besluit om zo je parcours te rijden, hopelijk gaat het straks weer fijn in de B.

Ik rijd altijd met gewone beschermers met springen en buitenrijden doe ik ook achter de beschermers om. In de wei doe ik helemaal niks om, dan blijft er niks van over.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:41

Mijn paarden staan zomers dag en nacht in de wei, die hoeven dus niks om.
Nu staan ze 's nacht gewoon op stal, maar staan verder gewoon lekker buiten.
Met trainen heb ik altijd alléén voor peesbeschermers om. Behalve als Helvetia ijzers heeft want dan krijgt ze achter ook strijklappen omdat ze anders wondjes heeft. Als Helvetia met springen ijzers heeft met stoten moet ze voor ook springschoenen om omdat ze haar eigen stoten in de kroonrand plaatst...
Met crossen zet ik ze allemaal wel volledig in de beschermers

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:41

Goeiemorgen!

LZ: leuk commentaar van de jury zeg Haha!
Snoekiej: jammer dat Vorstin zo druk was, maar toch nette punten hoor Lachen
J_N: fijn dat je lekker hebt gesprongen!
Rowo: mooi dat het gisteravond gezellig was Haha! Balen alleen dat je bijna niet geslapen hebt Ach gut
Vief: Ach gut is het nog gelukt met je statistiek?
Bij Mirjam staan ze op de wei altijd zonders beschermers om. Met rijden peesbeschermers en strijklapjes, zowel met springen als dressuur. Met crossen crossbeschermers en springschoenen Lachen

Heb vandaag nog een dagje vrij Lachen Beetje relaxt dagje van maken, moet nog wel wat dingen voor school doen Lachen En vanavond dressuurles. Tis over een paar weken weer onderlinge wedstrijd Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:44

bvw schreef:
Mijn paarden staan zomers dag en nacht in de wei, die hoeven dus niks om.
Nu staan ze 's nacht gewoon op stal, maar staan verder gewoon lekker buiten.
Met trainen heb ik altijd alléén voor peesbeschermers om. Behalve als Helvetia ijzers heeft want dan krijgt ze achter ook strijklappen omdat ze anders wondjes heeft. Als Helvetia met springen ijzers heeft met stoten moet ze voor ook springschoenen om omdat ze haar eigen stoten in de kroonrand plaatst...
Met crossen zet ik ze allemaal wel volledig in de beschermers

Als ze, net als bij jou, zoveel buiten staan, doen ze meestal ook niet zo mongool en kunnen ze prima zonder. Zetje doet helaas wel heel mongooll af en toe, maar met 8 tot 10 uur per dag weidegang lijken me beschermers nog slechter.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 11:50

Dan zijn beschermers inderdaad heel slecht, de pezen worden vreselijk warm! En af en toe crossen ze wel door de wei, maar ze zijn niet zo dom om dan tegen hun eigen benen te schoppen...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:44

@ bvw: nee, ik heb a.s. zaterdag Onstwedde opgegeven. Vries kan ik niet want ik heb vrijdag al Vlagtwedde (van de dressuurcompetitie) en volgende week donderdag Tolbert Lachen

Bij ons staan de paarden ook zonder beschermers in het land. Ze staan van 's morgens 8u tot 's avonds 7u in het land. Met rijden heb ik wel altijd beschermers om.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:54

net krimpie gelongeerd op school Haha! die was erg blij, daarna nog bloed afgenomen hoor ik morgen waardes van, zijn ze helemaal goed kan ik er weer op.. Morgen dressuur en spring examen nog van het 3e jaar ben benieuwd

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:59

Luxket, wat een fijn bericht.

Vriendlief is ook weer thuis van een week Maleisie. Gisteravond vloog hij weer naar huis. Ook het nederlandse endurance team vloog naar huis. Hij kwam nog met de dames in gesprek. Ze hadden enorme vertraging dus tijd zat om een praatje te maken. Hij heeft niks met paarden maar overal waar hij komt ontmoet hij paardenmensen. Haha!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:16

over beschermers in de wei... ik kan me voorstellen dat sommigen het wel doen(als je paard niet al te lang in de wei staat), heb wel ens hele lompe paarden meegemaakt die ijzers afschoppen en zich zelf verwonden (meestal dressuurbeesten). Toch is het voor de benen niet goed, het knelt af en warmt de benen op.

Vorige week was een pony op stal waarvan ze vergeten waren de peesbeschermers af te doen Nagelbijten / Gniffelen effect was dat die pony niet meer kon opstaan en daarna hele dikke benen had. Gelukkig met afspuiten en stappen weer helemaal goed gekomen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:19

goeiemiddag

Met rijden heeft de mjine ook voor en achter wat om, zowel in de bak als buiten. En als die ijzers heeft straks ook springschoenen.

ben alleen bang dat deze als die ijzers krijgt ook springschoenen om moet buiten in de bak of in het land. Toen ik hem kocht stond die voor op ijzers was 2 dagen en toen klapte die ze er al af.
Maargoed dat zien we volgend jaar wel.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:21

zelf rij ik dressuur zonder beschermers. Schoffie tikt nooit wat aan. springen doe ik met alleen peesbeschermers voor. Buiten rijd ik meestal zonder bescherming en met crossen natuurlijk helemaal ingepakt Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:38

LZ: die van mij trapte toen ze net ijzers had ze er ook binnen een week weer onder weg. Daarom deed ik haar ook altijd springschoenen om. Maar na een tijdje wennen ze er wel aan dat ze ijzers hebben. Nu heeft ze bijna nooit meer springschoenen om (wel met rijden hoor maar niet in het land) en ze heeft ze er ook nooit weer onder weggetrapt Lachen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:45

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:51

AntheaV schreef:
LZ: die van mij trapte toen ze net ijzers had ze er ook binnen een week weer onder weg. Daarom deed ik haar ook altijd springschoenen om. Maar na een tijdje wennen ze er wel aan dat ze ijzers hebben. Nu heeft ze bijna nooit meer springschoenen om (wel met rijden hoor maar niet in het land) en ze heeft ze er ook nooit weer onder weggetrapt Lachen

okay dus het is gelukkig dan niet voor altijd!
nou ja zie het dan wel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:56

Goeiemiddag!
Vorstin heeft met gewoon rijden alleen peesbeschermers om. Los gaat ze meestal alleen met springschoenen. Springen doe ik met springschoenen, peesbeschermers voor en achter 3-in-1 beschermers van Eskadron. Crossen gewoon crossbeschermers en springschoenen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:39

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:56

LOL ROFL wie weet Bianca....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:46

ik heb met springen en dressuur altijd peeskappen en strijklappen om. Met longeren ook springschoenen. In de cross cross beschermers en springschoenen en voor een dressuurwedstrijd alleen peeskappen.

Morgen examen dressuur zenuwachtig.. Springen komt wel goed maar dressuur heb een erg moeilijk schoolpaard, heel moeilijk verbinding te krijgen wat het rijden aanzienelijk niet makkelijker maakt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:57

Doei!

Ik heb na een druk maar leuk weekend ook weer even tijd om te bokken Tong uitsteken.
Ben al weer druk aan het studeren, verveel me iig niet deze week Nagelbijten / Gniffelen. Woensdag gelukkig vrij, dus kan ik dan druk bezig met dingen voor donderdag en vrijdag. Mag ook wel want donderdag avond heb ik een feestje en gaan we nog op stap *LOL*.

Rowo: netjes van je parcoursje
Vief: fijn dat woll zo braaf was vant weekend

De rest heb ik niet zo onthouden Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:41

@ luxket: krijg je een paard toegewezen? Of is dat toevallig zo omdat de jouwe spierbevangen was?

@ kim: druk leventje toch... Flink uitgweest?

Nou ik heb Zetje al klaar staan, zo nog ff eten en dan naar selectie dressuur Lonneker. Wordt niet wat, maar ja Clown

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:43

hello iedereen Doei!

Bipje gaat buiten zonder beschermers (op de vorige stal af en toe met, want haalde haar heeeel vaak af met wondjes, 't is echt een gevoelig paard op dat gebied, ze ging weinig buiten en als ze buiten ging was het alleen en dan ging ze de hele tijd heen en weer lopen langs het hek, op de nieuwe stal gelukkig geen problemen)
Ze loopt vrij wijd achteraan dus met rijden enkel peesbeschermers, springen op concour rijd ik haar met peesbeschermers en strijklappen en voor de cross natuurlijk rondom beschermd + springschoenen.

Ik ga nu wat doen voor school, loop de laatste week vrij mottig, pijn in mijn hoofd en maag en vandaag was het weer van dat! Dus net een uurtje geslapen en voel me zoveel beter! Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:46

rowo: veel succes!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:03

Goeieavond Lachen
Vandaag weer hele dag naar school geweest, we hadden de trein ook nog net gehaald, moesten niet later komen.. Bij het fanatiek instappen scheurde me kaartje ook no gis Tong uitsteken haha.
Morgen dagje vrij en dan lekker naar het bos met bimob Haha!
Ga nu nog even een rondje met de hond Lachen
Doei!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:20

bianca1980 schreef:
jenga_8 schreef:

hihi Afgod hahah kan ik niet mee kletsen, ik heb geen vriend....of licht het misschien juist daar aan... Verward ........... ROFL

Mijn vriend heeft het net (na meer dan 3 jaar Huilen ) uit gemaakt.
Hij vond ook wel dat ik soms te veel met paarden bezig was...