Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Annetje schreef:Over onderleggers denk ik heel (misschien wel veel te) simpel: Als je een passend zadel hebt, dan heb je die niet nodig. Daar je niet moet gaan rijden met een zadel dat niet past, heb je dus nooit een onderlegger nodig.
Er is ook een of ander onderzoek gedaan naar de drukverdeling van een gelpad, schuimpad en een bontje en het bontje was de enige die de druk een beetje meer verdeelde. Bij het schuimpad wordt het schuim ingeduwd of niet en zo verdeeld het geen gewicht. Bij het gelpad liep het gel weg en ging het op andere plaatsen zitten waardoor het gewicht niet verdeeld werd. Ik heb even geen zin om het op ze zoeken, maar het zal vast wel zo op internet te vinden zijn.

trouwens de eerste keer dat ik iemand welkom heet, vond mezelf altijd nog "te vers" in dit topic...
. Brimstone de oude hengst in de wei er voor. Iedereen in z'n nopjes. En ik heb maar verzonnen dat ik ze niet binnen haal vanavond. Zolang het zulk lekker weer blijft, is voor mij het zomerseizoen begonnen! Scheelt een hoop mesten
.
Larella ben benieuwd naar je paard, klinkt als een stoer beest.
Geniet er van!
Snel hoger draadje neerhangen!!

Op stage zijn de eerste veulens geboren, wat een gaaf dier zit er tussen. Als ze draaft dan vliegen de voorbenen zo ongeveer naar de sterren. 

Mister T schreef:texelse schreef:Maar nu weet bvw het wel, maar wij nog niet.........
Nieuwsgierig

dat idee had ik wel ja.. Maar zondag eerste crosstraining gewoon met hoor