[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mister T

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:50

succes mirthe

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:58

Ah bummer.. op 2 cursus/examenavonden zit ik al ergens anders op cursus, voor de OR.. Mmmm, even kijken hoe ik dat ga doen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:07

Annetje schreef:
Over onderleggers denk ik heel (misschien wel veel te) simpel: Als je een passend zadel hebt, dan heb je die niet nodig. Daar je niet moet gaan rijden met een zadel dat niet past, heb je dus nooit een onderlegger nodig.
Er is ook een of ander onderzoek gedaan naar de drukverdeling van een gelpad, schuimpad en een bontje en het bontje was de enige die de druk een beetje meer verdeelde. Bij het schuimpad wordt het schuim ingeduwd of niet en zo verdeeld het geen gewicht. Bij het gelpad liep het gel weg en ging het op andere plaatsen zitten waardoor het gewicht niet verdeeld werd. Ik heb even geen zin om het op ze zoeken, maar het zal vast wel zo op internet te vinden zijn.

Hier ben ik het mee eens hoor Annetje.. Alleen prolite is schuim en dat memoryfoam is wat anders... Denk dat het de spierspanning wat verlaagd, zie bij mijn merrie zichtbaar de spieren terug komen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:11

Succes mirthe!

Ik heb heerlijk bijgeslapen na gisternacht.. pff wat een drama.. Nu aan het ontbijten en zo richting stal.. 2 paardjes rijden, uurtje lesgeven, even oefenen met de trailer, vos wil er wel in maar niet uit namelijk :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:11

Larella en Albert welkom! Ben benieuwd of jullie het tempo hier bij kunnen benen :D trouwens de eerste keer dat ik iemand welkom heet, vond mezelf altijd nog "te vers" in dit topic...
@Mootje: eet smakelijk vanavond, en heel veel plezier verder.
@Noor: wat je bijgeslapen hebt pakken ze je niet meer af!! En mooi dat het met de cursus zo goed uitpakt en je niet alles meer hoeft te doen.
@Mistid: succes met het gesprek straks.
@Weule: heb je de kluts nog wel? of is die ook in de zeef blijven hangen?
@FE: gefeliciteerd met je zoon. En oud? wat is oud? Onze oudste wordt over een paar maanden 30, dus stil nog maar eventjes over oud. Je bent hier nog lang de oudste niet hoor.

Verder ben ik het een beetje kwijt. Het is hier heerlijk weer. En ik loop de schoonmakers aan te slingeren, de schilder een beetje opjagen, want de boel moet af. Mag mijn rechterarm nog maar zo weinig gebruiken dat manlief terug gekomen is om de beesten buiten te doen (gelukkig), anders hadden ze tot half 1 binnen moeten blijven, en dat is jammer met dit mooie weer.

Iedereen een fijne dag gewenst!!!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:17

@ texelse: ik niet meer weet ;)

heerlijk weer trouwens... vanmorgen de johnson voor't eerst op de kar gehad en gereden bij ons in de binnenbak van de club (2 km verderop), daarna weer braaf terug, ging super!!...

aanmeldingen/mailtjes voor de oefencross blijven binnenstromen...

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:20

Weule leuk zeg! waar moet je trouwens heen mailen voor deelname? moet ik ff onthouden voor mijn aanmelding ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:42

Klinkt goed tot nu toe Weule, met "de Johnson"! Leuk zo lekker aan de slag met een jonkie.

Ik heb de vier dames net heerlijk geborsteld. Lekker in het zonnetje. Mjammie wat een lekker weer.
Ze lopen nu in de wei, dat vonden ze wel een tof idee :D . Brimstone de oude hengst in de wei er voor. Iedereen in z'n nopjes. En ik heb maar verzonnen dat ik ze niet binnen haal vanavond. Zolang het zulk lekker weer blijft, is voor mij het zomerseizoen begonnen! Scheelt een hoop mesten :Y) .

Nu ga ik maar eens een boterhammetje eten, want dat heb ik nog niet gedaan.

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:13

Goedemorgen,

Nou het tempo hier is niet bij te houden...

Oa Marijke vroeg of ik me wilde voorstellen: Bij deze, probeer paard te rijden in de spring sport en SGW.
We hebben onze paarden lekker bij huis staan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:18

albert1975 schreef:
Oa Marijke vroeg of ik me wilde voorstellen: Bij deze, probeer paard te rijden in de spring sport en SGW. We hebben onze paarden lekker bij huis staan.

En verder? :D

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:25

_Sim_ schreef:
albert1975 schreef:
Oa Marijke vroeg of ik me wilde voorstellen: Bij deze, probeer paard te rijden in de spring sport en SGW. We hebben onze paarden lekker bij huis staan.

En verder? :D

Wat wil je nog meer weten?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:27

wij willen hier altijd alles weten en zijn dol op foto spam!
Maar volgens mij denk ik te weten wie je bent....

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:29

bvw schreef:
wij willen hier altijd alles weten en zijn dol op foto spam!
Maar volgens mij denk ik te weten wie je bent....

Dat denk ik ook wel. Laatst je nog gezien in Assen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:32

Ahh dan weet ik genoeg! Voor vanavond stond je geloof ik ook op de lijst

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:01

Maar nu weet bvw het wel, maar wij nog niet......... :o

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:03

texelse schreef:

Nieuwsgierig :j

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:09

Eindelijk eens tijd om bij te lezen, had wel wat tussendoor via mobiel gereageerd..

Welkom nieuwelingen, wat zijn er ineens veel nieuwe mensen. :) Larella ben benieuwd naar je paard, klinkt als een stoer beest.
Noor fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
Vragen over beschermers, mijn paard heeft WW. Vond dat zelf niet de fijnste kwaliteit, maar zijn de enige waar ze geen schuurplekken van krijgt. (dat krijgt ze over het algemeen zowiezo al heeeeel snel..) En achter kan ze alleen strijklappen om, helaas..
Kim wat een mooi veulen <3 Geniet er van!
Anthea ik heb hele nare ervaringen met uit de wei springen. :x Snel hoger draadje neerhangen!!
Kris is weer boven water, veel plezier op vakantie!
Jantine/Mendy wat apart dat jullie paarden anders zijn als je er geen bontje onder hebt. Heb er zelf een gelpad onder liggen, van een bontje past het zadel niet meer goed.
Ik moest wel lachen om die site, dat het 'wel 5 jaar lang mee gaat'........ :x
FE gefeliciteerd met je zoon :D

Wat een heerlijk weer 8-) Op stage zijn de eerste veulens geboren, wat een gaaf dier zit er tussen. Als ze draaft dan vliegen de voorbenen zo ongeveer naar de sterren. :D
En bij ons op stal worden de eerste veulens ook al bijna verwacht.

Paarden zijn vandaag naar de tandarts geweest, was niks aan de hand. Beetje bijgevijlt maar verder niks. :)

Ohja, en mijn cross spullen had ik ver weg op zolder verstopt zodat ik wel dressuur moest blijven rijden.... Ze zijn nu al weer van zolder af. :D
Heb er helemaal zin in, helaas maar 1 malig dit seizoen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:14

Mister T schreef:
texelse schreef:

Nieuwsgierig :j

Anders ik wel haha!
Lekker Danielle, ik wordt altijd erg blij van veulentjes in de wei :D
Fijn dat de Johnson het zo goed doet Jeroen!
Leli, ik wil ook de zon in!
Noor, bummer je vind vast een oplossing!

Ik 2 uur les gegeven en heb nu al spierpijn. Nog 4 uurtjes en dan ga ik ook wat voorjaarszon proberen te scoren!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:19

Gefeliciteerd FE.
Ga ook maar eens de nieuwe regels van de KNHS lezen. Is het nu zo dat als je in bepaalde klasse gereden hebt je bepaalde dingen niet hoeft te doen?
Ik ga de cross ook (nog) niet zonder martingaal in hoor Noor! Zondag het springparcours wel zonder gesprongen, maar dan gaat de martingaal er toch weer op. Ga volgende week bij Rob wel trainen zonder martingaal. Kijken hoe die dat doet. Maar het springen gaat stukken fijner zonder martingaal. Jer is ook fijner zonder martingaal?
Wordt vast niet eenmalig crossen Danielle. ;)

Ben net lekker naar Divozo geweest en ga zo ff terrasje doen! Heerlijk vrije dag met dit weer. Vanavond dressuurles, wordt leuk met al die spierpijn die ik nu nog heb. :D

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:21

FE, helemaal vergeten om je te feliciteren met je zoon! van harte!
Danielle, oew lekker weer ff crossen. Mooi excuus: "afwisseling is goed voor mens en dier" :P
Kris heeft een massage nodig.. ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:47

Sannn, :j dat idee had ik wel ja.. Maar zondag eerste crosstraining gewoon met hoor :D
Ja, je moet even bij de vrijstellingen kijken! Scheelt echt veel, ook in de portemonnee!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:52

Middag!!

*gaat eerst maar eens bijlezen*

Gisteravond TG maar staptraining gegeven in de molen, Rem heeft Bari gelongeerd en k heb de Vos lekker onder het solarium gehad. Ook maar een stukje gefilmd van hem en wat foto's gemaakt. Schouderbladbot komt er al helemaal uit.

Nieuwe regels KNHS? Ik heb wel een envelop gehad maar nog niet in verdiept.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:53

vrijstelling voor dressuur 2 en springen 2 is 2 * M2 dressuur en 2 * L springen, voor springen 1 is het B springen en dressuur 1 weet ik zo niet, maar wsl L1 of zo.

(alles met winstpunten)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:57

Omdat ik al vrijstelling heb van dressuur 2, hoef ik springen 2 ook niet te doen. :+ Springen 1 heb ik dan ook vrijstelling van en je hoeft maar 1 "2" te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:59

ik heb voor beide vrijstelling op niveau 2 en kan bij ORUN 3 instromen voor beide richtingen. Heb eea nagevraagd, en omdat ik ORUN 2 heb en daarnaast vrijstellingen voor dressuur en springen op niveau 2 kan dat dus.