[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:00

Wat houd dat in noor? ikke = :o?

Ja idd wat een mannetje joh! ene peter r de vries maar zeggen ik had het toch zo gezegd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:16

@ Corien: ben in september afgestudeerd aan de VU. Rechten met als masters strafrecht en criminologie. Zijn nu aan het kijken of ik (op kosten van de baas :D) nog een master bestuursrecht kan gaan doen. Master = verdieping zeg maar.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:18

Goeiemiddag!
@Billy: Balen dat je paard kreupel is! Hopelijk gaan ze allemaal snel opknappen bij jou!!
@Noor: De geruchten gaan nu ook al dat Joran zelfmoord gepleegd zou hebben... En lekker uit eten is nooit vervelend natuurlijk!
@Anthea: Lekker dat je eerder vrij was met dit weer :D
@Snoekiej: Fijn dat Vorstin zo lekker ging! En ook steeds braver wordt buiten, hopelijk heb je er in Oudkarspel gemak van!!
@Roos: Hopelijk is alles nog goed met de merrie en krijg je er volgend jaar een mooi veulen bij!
@Hilde: Wooh, wat fanatiek zeg!

Ik ben net terug van een interview, was weer erg interessant :D Alleen het geheel uitwerken dat is wel erg veel werk, maar ja.
Wat betreft pensionstalling hebben wij het gemakkelijk want ik heb de paarden aan huis staan :o Wij hebben nog wel enkele pensionklanten, maar die bedragen waar je in het 'westen' 1 paard voor stalt kun je er bij ons 2 voor stallen all inclusive ;)
Nu snel naar de fysio weer voor de eerste keer na de operatie, is kijken wat hij ervan zegt....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:23

Noor, Het is maar waar je zin in hebt! Ik moet er niet aan denken om weer naar de Uni te moeten. Wel vind ik kennis opdoen nogsteeds erg leuk, maar weer echt studeren :n ook niet part-time.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:46

Noor, heb jij met criminologie ook iets over rechtspsychologie gehad? Dat vind ik namelijk behoorlijk interessant, maar volgens mij wordt dat bij psychologie niet gegeven :?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:49

Fijn dat je les zo goed ging Shanouk :D
Lekker Noor, even uit eten :D
Zo kan je wat voor elkaar (terug) doen Hilde, vind ik altijd leuk dat soort dingen! Mountainbiken is ook leuk!

Bij ons hoef je ook geen kosten te betalen als je weer terug wilt komen, maar als je dat niet aankondigt als je weggaat en er zijn geen stallen over is het pech. Wij hebben iemand 's winters op stal die een zomerwei ergens heeft, en die meld dat netjes en houden wij ook rekening mee :)

Dat is nog even bikkelen dus Anthea! Succes ermee! Wel een meevaller dat Engels uitviel!
Nou bij mij hetzelfde Noor! van mij mogen ze hem ook wel afmaken, zo iemand is een gevaar voor de samenleving

Spaans heb ik 3 jaar gehad, maar toen ik mijn profiel bij elkaar moest kiezen heb ik in mijn vrije deel M&O en Duits gestopt. Heb nog wel zitten denken aan Spaans (stond ik ook goed op, net als Duits) maar omdat er hier in het noorden veel handel met Duitsland is, heb ik Duits gekozen.

Ik heb net Calando gereden (jaja, ik weet zijn naam, en voor de geïnteresseerden, het is een Special D X Ixion), ging erg goed. Deze keer was het echt wat rijden, hij wilde zelf lopen en we hebben ook een poos gedraafd. Waarschijnlijk worden Cuby en Calando volgende week omgewisseld, Cuub weer terug en paard bij ons op stal.
Voor de kleindochters heb ik vorig jaar Mariska her-ingereden, en die vertelde dat ze in Duitsland nu allemaal bij de ouders van die meisjes komen wie of die pony toch zo voor elkaar heeft gekregen :D (toen ze nog een drama was heeft de ene van de tweeling erop gereden tot ze haar arm door Maris brak, nu rijd de ander erop). Dat vind ik leuke berichten!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:10

Ik vind spaans niet zo moeilijk. Spaans en engels zijn de enige tentamens waarvan ik wel zeker weet dat ik ze ga halen :P Had het ook graag op de middelbare school gehad, maar toen werd het bij ons niet aangeboden.

Mirthe: Fijn dat Calando ( ;) ) zo fijn te rijden was!
Noor: Altijd goed zo'n master op kosten van de baas!
Benthe: Ik ben benieuwd wat de fysio zegt. Hopelijk is het goed nieuws

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:21

jeminee wat hebben jullie in 1 keer veel pagina's bijgekletst.

Het laatste wat ik nog meekreeg waren de gridlessen, maar waar staat dat precies voor ?? Heb de filmpjes gezien van PB en dan zie ik veel combi's en schuine lijntjes, maar staat grid specifiek ergens voor ??
Ik heb met Bull woensdag weer meegedaan aan de puppygroep sgw midden NL, hij vind nog steeds piano's HEEEEEL eng !!! :? ik heb geen idee wat hij denkt, dat hij dat HELE ding in 1 keer moet springen of zo ?? maar hij blijft er dus echt wel 30 meter voor weg, uiteindelijk aan de hand is hij overal overheen en afgeweest dus heb heerlijk een uur op dat ding geoefend. Hij laat zich nu wel mooi zakken naar beneden ipv van die luchtsprongen die hij in het begin maakte want dat is echt niet lekker voor je rug. Uiteindelijk dus de hoge kant op en af geweest en met een greppeltje ervoor.
Andere sprongen gaat hij zo maar overheen, maar een laag treetje op de piano van in het begin nog maar 20 cm is echt drama......duurt ff voordat hij daar doorheen is.... ;)

Lunteren heeft dus een volledig nieuw aangelegde piano van allerlei hoogtes en aanrij lijnen, wel leuk !!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:22

@ Bianca: nee, zulke luchtsprongen zijn zeker geen pretje. Zie maar hoe Jer vorig jaar in Lelystad een afsprong nam...
http://www.youtube.com/watch?v=XrnWBCngblo
Edit: hoor ook de reactie van mijn moeder.. ;)

@ Mo: vroegah had ik eigenlijk nooit zo'n zin in school, begin een echte nerd te worden :+ . Maar omdat het aan de VU is, heb ik ook een heleboel vrijstellingen en kan ik dus de vakken kiezen die ik echt leuk en interessant vind. Enige minpunt is eigenlijk de scriptie >;)
@ Snoek: Ja, zowel bij strafrecht en criminologie werd veel aandacht besteed aan rechtspsychologie. Vond ik ook ontzettend interessant. Heb veel boeken de deur uit gedaan maar "Het recht van binnen" van Peter van Koppen heb ik bewaard. Echt een mega-interessant boek!!
@ Benthe: succes bij de fysio
@ Mirthe: fijn dat het rijden zo goed ging.

Jer is al gelongeerd, zo even snel douchen en dan uiteten. :)
Het paard van mijn instructrice is trouwens afgekeurd :oo Paard heeft werkelijk nog nóóit een stap kreupel gelopen en nu heeft ze een acute peesblessure achter. Net een film, ongelofelijk. Nu gaat er een veulen in van United. Ze is hengstig dus als Nudine morgen wordt gescand, gaan ze haar ook meteen scannen. Hoewel het allemaal erg rot is, is het wel weer leuk dat er dan volgend jaar 2 veulentjes zijn. Er vanuit gaande dat alles goed gaat natuurlijk. Kunnen ze lekker samen spelen! <3

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:10

Noor, ik moet er ook niet meer aan denken om weer te gaan leren :+
Vervelend voor je instructrice, maar 2 veulens zijn ook wel leuk.

Merrie is nog steeds drachtig, heb ook een hartje zien kloppen dus het "leeft" ook.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:40

NOOR @ jemig !! wat een sprong en idd hetzelfde als BULL. Ik zie het neerklappen in jou lijf idd ook wat ik voelde.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:21

Roos, Goed nieuws voor jou en je merrie dus!
Noor, Jeetje wat een sprong

Vanavond naar de braderie geweest. Lekker bij de toko gegeten en daarna een ijsje gehaald! Het zonnetje was super vanavond!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:41

Goede avond!

Roos goed nieuws!!
Noor wat een sprong zeg!! :O
Mootje lekker!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:17

bianca1980 schreef:
NOOR @ jemig !! wat een sprong en idd hetzelfde als BULL. Ik zie het neerklappen in jou lijf idd ook wat ik voelde.

Houd moed: het is helemaal goed gekomen! ;)
Roos, gefeliciteerd (ik zei het toch)!!
Lekker Mo!

Net lekker gegeten bij een visrestaurant. Heb Rogvleugel gegeten.. best apart, maar ook wel lekker!
Helaas teveel wind om buiten te zitten aan de haven.
Morgen ga ik volop van de zon genieten. Paarden scannen, Jer rijden, al mijn spullen schoonmaken. Ik denk dat ik een korte broek meeneem naar stal! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:19

_Noor schreef:
Ik denk dat ik een korte broek meeneem naar stal! :)

Is ten zeerste aan te raden! Vandaag in mijn korte hose gelongeerd. Ideaal!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:24

En zijn je melkflessen al een beetje bijgekleurd? ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:31

Jazeker! Is nu koffiemelk. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:34

:= Da's de moeite waard dus!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:36

We gaan rustig door tot het koffie is.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:57

Zal morgen even bijlezen en op alles reageren :) ben net terug van oefenparcour. Ging best lekker, 80 cm en 90 cm. Bij de 90 cm was er een hindernis waarmee we een beetje in de problemen kwamen met de afstand (2e van een dubbel, Oxer) dus daar gingen we dwars doorheen :+ morgen uitgebreider verslag maar ga nu lekker slapen. Alvast 2 foto's :

*Let alsjeblieft niet op mij :+

annedrop schreef:
Afbeelding
Afbeelding

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:24

Laatse foto is niet verkeerd!

Noor veel plezier morgen! Idd was vandaag ook erg warm!
Hahah koffiemelk :p

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 01:24

Ziet er leuk uit hoor Damelza.
Noor: Leuk nog een master! Ik vind studeren heerlijk :D Vooral als je veel kan paardrijden ernaast :+

Zo heerlijk geshopt in Roermond met m'n moeder. Het was late night shopping tot 11uur. En dan is het voor ons nog bijna 2 uur terug rijden dus zijn nog niet heel lang terug. Net even paardjes voor de nacht nog wat hooi gevoerd en aan m'n vader onze nieuwe aanwinsten geshowed :D Mijn moeder en ik kopen niet alleen voor ons zelf, maar ook gelijk voor m'n vader/zus/zwager/broertje. En als het dan ook nog 70% korting is begrijp je ongeveer de hoeveelheden. Wordt niet voor iedereen 10 stukken kleding gekocht, maar wel wat.
Gelukkig doen we dit maar 1x in het half jaar en hoef ik de komende 6 maanden niet meer te shoppen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:25

PB, Leuk hoor zo'n avondje helemaal losgaan in kledingwinkels :D
Damelza, De tweede foto vind ik een mooi beeld geven!
Simmie, Ik wil ook koffiemelk benen. Ik heb alleen geen korte broeken :+
Noor, Klinkt als een geslaagde avond. Jammer dat er te veel wind stond om buiten te zitten.

Vandaag mijn laatste dag werken voor mijn instructieweek in Ermelo. Er is nog een hoop te doen, want ik moet nagenoeg al mijn gewone en paardrijkleding nog wassen en strijken dit weekend!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:27

Mootje schreef:
Simmie, Ik wil ook koffiemelk benen. Ik heb alleen geen korte broeken :+

:)* Kopen of een oude (spijker)broek afknippen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:44

Oh ja, korte broek mee.
*rent nog even naar boven* :)

Mooie foto Damelza!
Lekker geshopt PB! Heerlijk.