[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:59

Goede dag!

Zo wat een dag, ben vanmorgen mee geweest op wedstrijd met een vriendin, daarna jackson geschoren :) hij was erg braaf, allen vond hij he tniet zo leuk toen ik zijn oren wou doen _O- maar goed hij ziet er weer knap uit :D

Vief omdat hij nog al behoorlijk in zijn vacht zat en dat ga ik dan niet redden met de crossen die ik nog moet rijden. En hij stond vaak op stal te zweten :(

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:38

Hoihoi!
Ik heb ook weer een druk weekendje achter de rug. Het personeelsfeestje van mijn vriend was wel leuk gister. Gelukkig niet te laat thuis, 10 uur. Daarna meteen maar op bed gegaan want moest vandaag om 5 uur opstaan, WW voor de boeg! Dat verslagje kunnen jullie lezen in het verslagentopic... ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:39

Heb het gelezen rosalie, jammer van je cross :(

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:46

Huh? Mijn cross ging super (op even een richtingsfoutje na dan). Alleen de dressuurpunten hebben mij heel erg verbaasd en teleurgesteld.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:51

Oh oke beetje over heen gelezen, bij hoeveel punten mag je je spring pacour niet in dan?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:58

Dat is een leuk dier Sue!
Vief: Lekker is die combinatie van bramen en chocolade hè :P

Ik ben vandaag wezen springen met Hetje. Hij liep echt top. Was weer eerste keer dat ik op springwedstrijd ging dus was benieuwd hoe het zou gaan.
Maar 1ste parcours waren we eerste en 2de parcours tweede. Hoorde helaas pas aan het eind van parcours 2 dat het direct op tijd was. Anders had ik wel iets meer doorgereden. Maar goed was toch nog beste combinatie van de dag. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:17

Even kort bijgelezen. Lees goede wedstrijduitslagen en een enge actie van marit's pony.
ik heb zaterdag gejureerd bij springen pony's. werd erg slecht gesprongen. vandaag zelf gesprongen in het l klassiek 1 balkje op 1e dubbel. verder lekker gesprongen. Progressief 2 balkjes. Kwam niet mooi op de laatste 2. Instructeur startte mijn ruin en wat heeft hij moeten werken :D .
Op het pad naar inspringring alleen maar stuiteren, bokken en langzaam galopperen. Hij wilde dat wij tegelijk gingen rijden. Vond hij makkelijker :( . ik had al voorspeld dat het feest zou worden met die ruin :D . Steeds hinniken naar elkaar en mekaar lekker gek maken. De merrie was in het parcours zelf goed bij de les. De ruin was alleen maar op zoek naar de merrie en was heerlijk sterk. Hij had 2x 2 balken. Instructeur baalde behoorlijk. Vrijdag sprong hij super en parcoursen van 1.30-1.40m. Nu alleen maar klieren. Ik heb hem al gezegd vandaag hebben we het op jouw manier gedaan en de volgende keer op mijn manier dan zijn de paarden een stuk rustiger want dan rij ik wel tussendoor naar huis om nr 2 op te halen.

De rest lees ik morgen op het werk wel even bij.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 19:21

Goedenavond!
Zo, ik ben ook weer terug van een vermoeiend dagje.
'S ochtends vroeg de cross gelopen, ik vond het geen moeilijke cross, als ze maar blijft gaan. Daarna inrijden voor dressuur, ze was een beetje druk. In de proef was ze wat gespannen, en ik had 179 punten. Jammer, want normaal scoren we wel hoger. Maargoed, het gaat voor mij niet om de dressuur. Het springen was wat ingelopen, dus ik moest al vrij snel de ring in. Gelukkig stond het parcours vrij laag, en ik was foutloos. Ze ging wel redelijk voorwaarts, maar voor mijn gevoel had ik wel wat controle. Daarna ben ik in het bos gaan stappen, en heb de inspringhindernis gepakt. Dat was geen probleem. Voor de zekerheid had ik mijn voorganger gevraagd of hij een stukje verderop wilde gaan stappen als ik moest starten, maar dat deed hij helaas niet. Ik kwam moeilijk weg, ze plette me nog even tegen een boom, maar gelukkig ging ze toch. Toen luidkeels aangemoedigd, en vooruit blijven rijden. Even niet gedacht aan de controle, maar aan naar voren. Op het stijltje voor het 'greppeltje' stond ze zowat stil, en de greppel wilde mevroi niet over. Gauw maar over het dammetje gereden, maar ik baalde wel van dat gezeur. Bij alle kuiltjes kwam ze heel erg terug, terwijl ze normaal blind doorgaat. Op de opsprong remde Vorstin flink, maar dat ging gelukkig wel goed. Toen op naar het water. In de bocht gleed ze uit, en kwam erg terug. Ik ging zitten en wilde netjes toerijden (Vorstin gaat nog wel eens heel groot voor het water), maar ze remde af en stopte 2x op de eerste boom voor het water. De tweede boom remde ze ook heel erg op, dus ik heb haar over het alternatief getrokken. Water stond ze ook even voor te twijfelen, terwijl het toch een mooie waterbak was. Al met al dus met 2 tot 4 weigeringen over de finish. Erg balen, want ik had helemaal geen problemen verwacht, en al helemaal niet op het waterlijntje. Vorstin was de hele cross al terughoudend, terwijl ik gewoon fijn rond wilde rijden.
Heel jammer dus, maar niet verschrikkelijk. We willen zowiezo pas volgend jaar naar de L, en ik denk dat we gewoon kilometers moeten maken.

Corien :(:)
Mooie foto Sue
Netjes hoor PB :D Gefeliciteerd met je prijzen!
Fijn dat je lekker gereden hebt Caroline!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:33

Balen Corien :(:)
Gefeliciteerd PB :D !
:= Marit
Mooizo dat het fijn ging Caroline!
Jammer dat Vorstin terughoudend was :\

Foutloos, 51 stijl. 1e prijs en een deken.

Foutloos. 4e prijs.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:51

leuke filmpjes mistid. En gefeliciteerd! super! Zit er geen zoomfunctie op de camera?? haha

Super pb! Ook al zo goed gereden. :)

Zonde dat Vorstin het toch spannend vond.... Jammer

Mooi dat de cross fijn ging caroline!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:55

Ik zie net de uitslagen van Helvoirt. Zag dat 65 van de 81 combinaties foutloos heeft gereden in de *

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:11

Mistid ziet er goed uit. Waar was dat?

Iemand nog interesse in een stubben edelweiss springzadel, bruin. 17,5 inch en de vraagprijs is 400 euro. Zit er nog netjes uit is van een vriendinnetje die in meppen DLD woont. Interesse stuur mij maar een pb'tje

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:39

Mistid ziet er goed uit!
PB lekker dat het goed ging :) dat is wel veel zeg in de * cross of niet?

Ik ga richting bed, morgen werken :(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:59

Jawel, maar als je gaat zoomen wordt het heel wazig :') Het was nu ook super wazig, hij stond per ongeluk op de dichtbij stond geloof ik.

Het was in Vries, PC Vries organiseerde het. Voor de eerste keer deden ze er zelf paarden bij, normaal heeft LR Noordenveld op zaterdag paarden, en zondag PC Vries pony's. Maar in het weekend waarin het elk jaar werd gehouden zat de helft van de vrijwilligers van de ponyclub bij het dorpsfeest een dorp verderop, omdat bijna iedereen van de club daar woont/ook bij is betrokken :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:38

Goeienavond!
@Mistid: Gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen in het springen!
@Carolien: Jammer van je balkjes en van je ruin. Hopelijk kunnen jullie de volgende keer fijner rijden als jullie het op jou manier doen!
@Kim: Netjes hoor van je L-debuut, komt helemaal goed met jullie!
@Rowo: Lekkere vakantie gehad dus. En gefeliciteerd met je 4e plek op de overijsselse! Wel balen van Zetje!
@Corien: Zo jij bent op tijd met scheren!
@Snoekiej: Balen dat Vorstin zo terughoudend was in de cross, terwijl het de laatste tijd met het crossen toch weer veel beter ging?
@Heleen en Rosalie: Gefeliciteerd met jullie foutloze crossen!

Ik ben vandaag ook op concours geweest. In het springen werd Jipje wel erg sterk en stoer, maar sprong wel ruig. Helaas door een domme actie van mij, wel een stop, maar daarna lekker verder. Nika was met losspringen niet fijn, het was te druk en dan wordt zij ook erg druk. In de ring deed ze weer super haar best, maar op hindernis 5 dacht zij groot af te gaan en ik nog een galopsprong waardoor ik niet meeging en we dus een balk hadden, maar wel een super gevoel.
Daarna ook nog gedressuurd met Jipje, 1e proef ging lekker voor mijn gevoel, 191 punten en 2e prijs. De 2e proef stopte ik met rijden, waardoor hij wat tegen de hand in kwam en dus niet helemaal fijn liep. Maar in ieder geval weer een winstpunt dichter bij ons doel :o
Nu nog even leren voor een assesement van morgen, hopelijk ga ik hem nu toch echt halen, is de laatste mogelijheid.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:47

ik heb nog niet echt bijgelezen :o maar zag wel wat prijzen voorbij komen proficiat! en ik zag dat Vorstin niet helemaal goed doorging in de cross :n

Maar ik ben een paar daagjes op de Veluwe geweest en vandaag nog in Valkenswaard met de derby enz.

Omdat ik me geselecteerd had voor de Welsh cup en bestgaande rijpony in Kootwijk gingen we een paar daagjes naar de Veluwe. Donderdag vertrokken we, met 37 graden in de auto (gelukkig met airco :+ ), eenmaal op de camping Blue in de stal gezet en verzorgd en daarna ff flink zweten met de tentjes opzetten (1 voor paps en mams en 1 voor mijn broertje en ik) en luchtbedden oppompen, inmiddels etenstijd dus gingen we weer in de auto naar het restaurant van IKEA :D lekker gegeten en wat rondgesnuffeld, het was wel flink aan het onweren en regenen. Dus om 9 uur terug op de camping, waar wij tot onze schrik achter kwamen dat uiteraard het tentje van mijn broertje en ik, niet meer waterdicht was |( |( maar oké nog wat reserve onderdelen toegepast en toen konden we met opgetrokken benen in het midden slapen, wordt ik halverwege de nacht wakker merk ik dat ik op de grond lig en mijn luchtbed kapot is -:(- -:(- maar ok, 's morgens om half zeven opgestaan en naar blue toegegaan, had ze haar mooie gewassen staart ondergekakt :( , dus daar nog snel even gewassen. Daarna weer in de auto door naar Kootwijk (7 minuten rijden ;) ) meteen opzadelen en losrijden, daarna een fijn ontspannen proefje, waar alleen de stoom uit de oren kwam met achterwaarts :P maar dat was het eennalaatste onderdeel dus verder geen onenigheden. Daarna blue bij mijn moeder in de handen geduwd want mijn vriendin had 2 ponies die op hetzelfde moment voorgebracht moesten worden voor het Welsh allround kampioenschap, en sinds ik de witte rijkleren aanhad moest ik met het b-ponietje rennen. Vragen ze mij wie de eigenaar was, nah ok dat wist ik toevallig, maar toen ze vroegen hoe oud ze was :? het voorbrengen zelf ging goed en uiteindelijk een 5e plaats. Hierna Blue op de trailer gezet en een uur later er weer afgehaald voor de bestgaande rijpony, af en toe kwam er weer het bekende stoom uit de oren maar met een 4e plaats hadden we het er goed afgebracht sinds dat 1/2 hengsten waren en 3 een afgekeurde hengst nu ruin. inmiddels was de uitslag van de dressuur er en had ik samen met een ander meisje ex-aeqo het L2 gewonnen met 195 punten. Daardoor mochten we in de finale rijden *D hier moesten alle klasses van de A-B-C en D-E tegen elkaar rijden. Ik moest als eerste van de 8 rijden, Blue liep echt heel fijn en een betere proef dan 's ochtends. Dus met de prijsuitreiking, gingen ze van 8 naar 1, en ik werd als laatste opgenoemd :D :D Nu ben ik dus de Welsh Cup winnares, en kreeg ik een deken, oranje/rood/wit/blauwe rozet en een grote beker. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Alle finalisten mochten ook in de kerstvakantie meerijden in een clinic van een bekende dressuurruiter wie is nog niet bekend.

Ps: Valkenswaard vandaag was ook echt heel erg leuk.

Met Bestgaande rijpony
Afbeelding
Silke van Schaaik en ik waren samen aan het wacht terwijl onze ponies knuffelden :')
Afbeelding de deken kregen we erna pas ivm met de warmte (wollen dekens)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:03

Gefeliciteerd!!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:43

barbie: gefeliciteerd! mooie pony !

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:39

Gaaf hoor mooie pony ook :j

Ik ga richting werk heb rot geslapen :(

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:49

super barbie! echt een knappe pony! gefeliciteerd!

niekje succes vandaag en gefeliciteerd met winstpunt en prijs!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:35

Benthe: Klinkt goed :D! Succes met je assesement, zal voor je duimen :)
Mistid: Leuke filmpjes, ook gefeliciteerd!
Sue: Mooie foto! Ziet er fijn uit :j
BB: Chique pony en gefeliciteerd!

Ik ga eens even lekker ontbijten en dan naar Enschede treinen. Vanmiddag een kennismakingslunch voor mijn Minor (ondernemerschap). 's Avonds richting een Overijssels gehucht waar de nieuwe eerstejaars van mijn studie op kamp zijn. Gaan even kennismaken en gezellig een hapje mee-eten want ga dit jaar studentmentor spelen :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:44

Goeiemorgen :wave:

@ vief: veel plezier in Enschede! Ik moet vandaag helpen achter de bar voor Bas' intro feest.

@ B_B: leuke pony heb je, gefeliciteerd ook :D !!!

@ sue: leuk beestje zeg! Ziet er goed uit!

@ JN: wel goed gereden op concours dus! Gefeliciteerd met je prijs!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:43

Goedemorgen :D

Dankjewel, het is idd een schat van een pony :o

Veel plezier in Enschede en achter de bar ;)

Ik ga vandaag gewoon lekker in en langs het zwembad liggen :z

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:09

Even verslag van gister in WW:

bvw schreef:
Even een kort verslagje van mij:

Dressuur ging goed, jury vond zoals gewoonlijk van niet, 174 punten
Springen 1 balk en 1 weigering :o
Cross foutloos :D
Maar had wel het alternatief bij het water gedaan. Hij deed het echt suoer, we hadden een gemiddelde stijlbeoordeling van 7 dus onze eerste 2 wp :D

Vreugde is alleen van korte duur, denk dat hij nu met een peesblessure in de wei staat...
Hij had gister op de trailer nogal last van adhd terwijl hij normaal als een dood paard op de trailer staat!
Frits heeft de trailer zo toegetakeld dat het raam aan de voorkant los is gegaan en de deur krom is en er zit nog ergens een scheur in...
Hij heeft zelf zijn hele hoofd open liggen en wat wondjes aan zijn been én een dikke pees...
Hij ging zo tekeer dat de auto volgens mij loskwam van de grond, we zijn over de vluchtstrook verder gereden en de eerste afslag eraf zodat het niet erg was als we niet zo hard reden...
Ik denk dat hij nog last had van adrenaline ofzo...

bvw schreef:
dierenarts is net geweest, het is wel de pees...
Hij krijg antibiotica tegen de ontsteking van de wond en dat schijnt ook goed te zijn voor de pees. Moeten nu maar afwachten hoe het verloop gaat...

Ik ga nu wiso maar klaarstomen, moet die de wedstrijden van frits maar rijden. Veulen kan er binnenkort wel bij weg en ik rijd haar nu al 3/4 keer per weer dus dat moet kunnen!

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:11

@bvw. Gefeliciteerd met de wp. Balen zeg van zo'n leuke dag. Hopelijk is hij snel weer fit. Leuke foto.