Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Caressa doet inderdaad een paardenopleiding maar dat is niet vergelijkbaar met Nederland. In Nederland doe je middelbare school en daarna een beroepsopleiding, hier zit dat bij elkaar. Middelbare school duurt hier ook zes of zeven jaar. Ze zit dus "gewoon" op de middelbare school met alle vakken die daarbij horen en daarnaast krijgt ze theorie en praktijklessen voor de paardenopleiding. De ochtenden zit ze in de schoolbanken en de middagen op de manege voor de theorielessen en de praktijklessen. Het is best zwaar want voor de school begint moeten ze zelf de paarden verzorgen. Ze beginnen om 07.00 uur en om 16.30 uur zijn ze pas klaar.
Aan het eind van de rit heeft ze het diploma trainer A (althans dat hopen we) en dan mag je tot en met grand prix niveau lesgeven. Enige opleiding waar ze hoger opleiden zit in Duitsland. Maar ze heeft straks ook gewoon haar middelbare schooldiploma waarmee ze naar het hoger onderwijs kan doorstromen. Ze is dus straks niet afhankelijk van werk in de paarden.
Omdat het een middelbare schoolopleiding is wordt het volledig bekostigd door de overheid en krijgt Caressa dus les van zeer goede instructeurs zonder dat wij daarvoor hoeven te betalen. We betalen alleen de stalling van het paard, het internaat en bijkomende kosten. Loopt trouwens toch nog wel op.
Percy schreef:Moet weer met een kruk gaan stappen helaas. En ik moet weer voor een mri. Schiet niet op zo.
Mette1998 schreef:Puber gedrag is het sowieso, hij is dit jaar 5. Hij is behandeld in December en daarna ging het zooo goed alleen nu gaat het weer wat minder.. Hij is ook veel banger dan hij eerst was, je kon zo over de grote weg heen en nu niet meer.. Op stal kan je wel alles met hem doen, dan vindt hij niks eng.. Gek beest.
) ik zie goed nieuws (fijne training gehad!) en minder (balen van je knie Percy, weeral en niet leuk puberende paarden..) hier alles ok, morgen uitgebreider!
Erachteraan rijden heeft als voordeel dat ze minder kijkerig zijn, maar als ie dat al niet is..... Ik heb zelf nog niet eerder aan regiotrainingen meegedaan. Wel eens willen doen, maar kwam er toen niet van ivm blessureleed.
caro29 schreef:Paard is zo fit als een hoentje en nu zit ik in de lappenmand. Ik loop al 2 weken rond met een breuk in mijn arm/schouder. Kwam daar vrijdag pas achter. Baal wel een beetje want mijn zadels zijn helemaal klaar en paard is superfit. Al met al heb ik dit jaar al zo'n 8 keer op paard gezeten
@percy sterkte! Ik las weer pech met jouw knie.

caro29 schreef:Ik zit niet in het gips maar mag niet sporten. Ik liep met paard en die schrok en trok mij omver en ik viel vol op mijn schouder. Pijn valt wel mee alleen is het weer vertraging.
@ madelein gefeliciteerd met de wp

. Ben helemaal blij!
.