[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:35

In Nederland moet je eerst 4 jaar gewone politie voordat je bij de bereden komt. Maar kom je bijna niet bij, is ons kent ons cultuur

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:50

Ik hoef niet perse bij de bereden politie, een agent zijn alleen al lijkt me super tof!
Als er dan een kans voor de bereden politie komt zou ik die wel aannemen maar daar gaat het niet alleen om. :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:23

Hier moet je ook een periode agent zijn voor je bij de bereden politie mag. Is ook wel logisch ook want je hebt dan echt wel ervaring als agent nodig. Ik heb inderdaad wel gehoord dat je er in Nederland bijna niet tussen komt.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:51

Citaat:
Caressa doet inderdaad een paardenopleiding maar dat is niet vergelijkbaar met Nederland. In Nederland doe je middelbare school en daarna een beroepsopleiding, hier zit dat bij elkaar. Middelbare school duurt hier ook zes of zeven jaar. Ze zit dus "gewoon" op de middelbare school met alle vakken die daarbij horen en daarnaast krijgt ze theorie en praktijklessen voor de paardenopleiding. De ochtenden zit ze in de schoolbanken en de middagen op de manege voor de theorielessen en de praktijklessen. Het is best zwaar want voor de school begint moeten ze zelf de paarden verzorgen. Ze beginnen om 07.00 uur en om 16.30 uur zijn ze pas klaar.

Aan het eind van de rit heeft ze het diploma trainer A (althans dat hopen we) en dan mag je tot en met grand prix niveau lesgeven. Enige opleiding waar ze hoger opleiden zit in Duitsland. Maar ze heeft straks ook gewoon haar middelbare schooldiploma waarmee ze naar het hoger onderwijs kan doorstromen. Ze is dus straks niet afhankelijk van werk in de paarden.

Omdat het een middelbare schoolopleiding is wordt het volledig bekostigd door de overheid en krijgt Caressa dus les van zeer goede instructeurs zonder dat wij daarvoor hoeven te betalen. We betalen alleen de stalling van het paard, het internaat en bijkomende kosten. Loopt trouwens toch nog wel op.

Wauw, mooi systeem. Middelbare school plus paardenopleiding in een. Wel pittige tijden, maar ja dat heb je sowieso in de paardenwereld. De dieren kennen geen uitslapen :P

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:00

Percy schreef:
Moet weer met een kruk gaan stappen helaas. En ik moet weer voor een mri. Schiet niet op zo.

Wat vervelend nou Percy, het wil als maar niet herstellen. Heb het wel te doen met je. Dan zijn die 260 km misschien wel iets te veel, ben benieuwd hoe het morgen gaat met de eerste concours van Shetan.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:02

Mette1998 schreef:
Puber gedrag is het sowieso, hij is dit jaar 5. Hij is behandeld in December en daarna ging het zooo goed alleen nu gaat het weer wat minder.. Hij is ook veel banger dan hij eerst was, je kon zo over de grote weg heen en nu niet meer.. Op stal kan je wel alles met hem doen, dan vindt hij niks eng.. Gek beest.

Als je toch twijfelt, zal ik hem weer even laten na kijken. Dan kun je het uitsluiten.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:16

@Madelein, voor uitzichten is bij elke keer dat er een ontsteking plaats vind in je darmen, krijg ik daar medicatie voor. Voor nu helpen de lichtste medicatie. Dat is fijn! Veder kan de Arts niet zo veel er over vertellen, het is bij ieder mens anders. De ene heeft er vaak last van en de ander bijna nooit. Het is vooral symptomen goed herkennen van je lichaam, om een ontsteking voor te zijn.

Voel me vandaag al een stuk beter. Ben dan ook op pad geweest voor een Endurance trainingsrit. Een vriendin rijd in de klasse2 en gaat binnen kort 44km starten. Dus zij is vol op aan het trainen. Voor ons was het bekijken of het wel haalbaar was. Nou ze was in top conditie, ze liep gemakkelijk mee. Ee hebben 22 km gereden, gemiddelde snelheid 10 km p/u. Na de rit op stal was ze nog super fit. Ben heel blij met haar veelzijdigheid.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:41

Aha, duidelijk! Gelukkig helpen deze medicijnen dan idd. Hopelijk vanaf nu minder last voor jou!

Goed van je dat je lekker gereden hebt! En wat een rit zeg! Pff!
Wij moeten ook conditioneel aan de bak. Maar het is alweer een stuk beter dan een paar weken geleden.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:52

Jullie gaan hard!!! (En ik kan niet volgen ;-)) ik zie goed nieuws (fijne training gehad!) en minder (balen van je knie Percy, weeral en niet leuk puberende paarden..) hier alles ok, morgen uitgebreider!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:06

We gaan idd nog een keer naar de osteopaat met hem! En morgen thuis even rijden.
Ik ga binnenkort ook bij een nieuw paardje kijken. :o

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:35

Paard is zo fit als een hoentje en nu zit ik in de lappenmand. Ik loop al 2 weken rond met een breuk in mijn arm/schouder. Kwam daar vrijdag pas achter. Baal wel een beetje want mijn zadels zijn helemaal klaar en paard is superfit. Al met al heb ik dit jaar al zo'n 8 keer op paard gezeten

@percy sterkte! Ik las weer pech met jouw knie.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:45

Wauw wat balen ;o Hoop dat je snel weer kan rijden!

Gisteren 2 x foutloos gereden en de barrage ook foutloos! We moeten nog werken aan de snelheid in een progressief parcours maar dat komt wel goed! Net geen prijs, was 4e met klassiek parcours! Wel een 9 voor de algemene indruk. :D

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:49

Tiahastron@ leuk dat je eerste crosservaring lekker ging, dat begint goed!
Madeleine@ ook lekker gecrost met een fanatiek Ed :D Erachteraan rijden heeft als voordeel dat ze minder kijkerig zijn, maar als ie dat al niet is..... Ik heb zelf nog niet eerder aan regiotrainingen meegedaan. Wel eens willen doen, maar kwam er toen niet van ivm blessureleed.
Percy@ Daimler al over 130! Wauw, ik vind 115 al heel wat met mijn 4,5 jarige :o
Mette@ moeilijk om een echt geschikte opleiding te kiezen. Ik kan je niet echt helpen. Zou idd ook zeggen wat testjes doen om uit te vinden wat je leuk vindt, en misschien belangrijker, wat je zeker NIET leuk vindt. Hoe gaat het rijden nu? Ging je wedstrijd goed?
Neesa@ hopelijk kan je met goede medicatie vooruit en ondervind je minder klachten.
Car@ :(:)

Ik heb gisteren de les bij Alice ingehaald. Was errug leuk! Eerst vooral gym in de binnenbak, in-uitjes in een lijn met veel balken. Altijd leerzaam. Ook wat hindernissen kort in en uit de hoek gesprongen. Als laatste nog wat geprutst met een zeiltje, die vond Esprit niet zo leuk haha.
Toen hebben we buiten nog wat boompjes gesprongen in het terrein en als laatste de heuvel met de piano. Die heb ik ook gedaan, ben zo trots op m'n puppy!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:54

Auw Caro ;( . Wat balen, schiet niet op zo. Zit je nu in heet gips?
Yvetjes: lekker gereden. :)

Heb die van mij even 2 dagen rust gegeven na training, daarna dagje longe en dag erna er weer op.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:05

Het rijden gaat zo goed, ik reed echt zelfverzekerd gisteren en toen kwam hij gewoon altijd goed uit voor de sprong. Weet dus ook dat het aan mij ligt maar ik begin ook steeds meer te durven! Zaterdag gaan we nog een rondje springen en dan de 16e de tripalon rijden!

Ik heb mij ingeschreven voor de paardensport opleiding in Zwolle en ga mij nog inschrijven voor de stewardess opleiding in Apeldoorn, dan maar eens kijken waar ik word aangenomen en wat ik wil doen.
Paardensport doe ik nu omdat ik dat heel leuk vind en misschien weet ik daarna wat ik precies wil gaan doen.. Zie het wel!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:16

caro29 schreef:
Paard is zo fit als een hoentje en nu zit ik in de lappenmand. Ik loop al 2 weken rond met een breuk in mijn arm/schouder. Kwam daar vrijdag pas achter. Baal wel een beetje want mijn zadels zijn helemaal klaar en paard is superfit. Al met al heb ik dit jaar al zo'n 8 keer op paard gezeten

@percy sterkte! Ik las weer pech met jouw knie.

och jeetje, hoe is dat nou gebeurd dan?! Beterschap!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:18

@Mette: klinkt goed allebei!

Hier vandaag voor het eerst sinds alle ellende weer een proefje gestart. Had een hoop werk aan mijn bommetje... Hij was nogal opgefokt zeg maar ;)
1e proef hierdoor wat spanning en fouten met middenstap en middendraf. 2e proef vond meneer het mooi geweest, impuls verlies dus. Maar tegen alle verwachtingen in toch 2x winst!! Blij! :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:03

Ik zit niet in het gips maar mag niet sporten. Ik liep met paard en die schrok en trok mij omver en ik viel vol op mijn schouder. Pijn valt wel mee alleen is het weer vertraging.

@ madelein gefeliciteerd met de wp

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:42

caro29 schreef:
Ik zit niet in het gips maar mag niet sporten. Ik liep met paard en die schrok en trok mij omver en ik viel vol op mijn schouder. Pijn valt wel mee alleen is het weer vertraging.

@ madelein gefeliciteerd met de wp

Au!! Beter even rustig aan dan idd, anders houd je er veel langer last van.
Ik weet wat het is, om steeds weer niks te kunnen doen. Vorig jaar had ik een ski ongeluk en vanaf september was ik zwanger en had al gelijk veel last van m'n buik. Toen in december de vroeggeboorte en alle nasleep, nu pas weer een paar weken lekker aan het trainen.
Er komt een eind aan meis! Even volhouden nog! Je paardje wacht wel :)

En dank je wel ;). Ben helemaal blij!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:31

@caro, hè wat sneu... Beterschap!
@Mette, wat super dat het goed ging. Vooral na al die onzekerheden van de laatste keer. Wat goed je heb 2 keuzes kunnen maken. Zwolle, is dat dan bij de Groene welle?
@yvetjes, klinkt leuk die les bij Alice. Je mag zeker trots zijn op je puppy, goed gedaan!
@Madelein, nou dat zijn wel effe 2 winstpunten, gefeliciteerd!

Ik ga 16 maart met mijn rijvereniging naar Alice voor een groepsles. Leuk dat onze kleine rijvereniging, ook actiever word in het sgw.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:00

Ja de groene welle inderdaad!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:07

Mette1998 schreef:
Ja de groene welle inderdaad!

Leuk! Ik heb de leerlingen wel eens gezien, voor hun proeven als instructeur bij een manage. Was leuk om te zien, hoe die jonge dames het deden.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:21

Ja ik meld mij gewoon aan en heb nog wel duizend vragen.. Er staat niks op de site hoe je dat moet doen met je pony en of je ook les krijgt of iets dus ik weet nog niet of het wat wordt! Hoop het wel haha ben al heel enthousiast :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:11

Hoi hoi!

Jullie gaan snel!
Hier alles prima, paard is zeer fijn en heel braaf, binnenkort eens wat springen en kijken hoe ze dat doet! Verder wandelen en longeren als gewoonlijk... Als haar iets niet aanstaat springt ze eens met 4 benen de lucht in, maar daarna is het ook altijd van "oké dan, ik doe het wel...". Het enige wat ze nog heeft is haar oren in haar nek leggen tijdens het rijden. Ik hoop dat dat snel terug betert (niet bij wandelen trouwens)!

Proficiat met je winst, Madelein!!! Netjes zo, jullie gaan een vaart dan!

Ach Caro, alles behalve leuk... Zal wel kriebelen met het mooie weer van laatste dagen. Ik hoop dat je snel weer aan de slag kan!!

Netjes Mette! Zelfverzekerd rijden kan inderdaad een groot verschil maken. Dit gevoel vasthouden dus!! Paardenopleiding zal wel interessant zijn, hopelijk kan je er daarna ook iets mee !

Goede crosservaringen yvetjes en Tia!! Gaat vlot zo bij jullie :-)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:51

Dank jullie wel! Ik was wel verbaasd eigenlijk. Voor mijn gevoel liep ie niet fijn. Als ie nu op wedstrijd nog zo gaat lopen als thuis gaan we hopelijk eindelijk de 190 in, en kunnen we die stomme B eens een keer door. Wordt wel tijd na een jaar ;).

Hier baal ik weer enorm. Heb mijn knie overbelast door het hardlopen. Vorig jaar een ski-ongeluk gehad waarbij ik mijn knie goed in de soep heb verdraaid. Nu brandende pijn in rust en stekende pijn met lopen. Volgens mijn fysio een ontsteking door overbelasting. Net nu we weer lekker aan het springen waren... GRRRR!!!!!!

@oliefanter: Gaat wel vooruit dus? Die oren doet ze dat naar andere paarden? Of op je hulpen of zo? Lastig!